Ez az info honnan van? Mert szerintem mindenkinek a bosch irta :) Egyebkent teljesen jok a felveteseid. En eddig csak a negyhengeres motorokrol tudtam abbol is az 1600ccm tehat a 180-200d jelzesbe szereltekrol. Az kb mindenbe belemegy ami gurul es kisebb mint egy iskolabusz
És a Renault-Nissan miért nem érintett, ha a Mercedes igen? Mert az ö dieselmotorjukban és a Mercedesében más a vezérlöszoftver. Bár a motort a Renault gyártotta, a Mercedes írta magának a vezérlöszoftvert. Közös a hardware, de mindegyik gyártó maga írta a vezérlöszoftvert a saját autója súlyához, karakteréhez, váltójához (más a Vito, a B-Klasse és a Megane motorvezérlése). Ezért csak a Mercedes az érintett a vizsgálatban.
Nem én mondom, csak idézem, a vizsgálat tárgya "meg nem engedett kipufogógáztisztítás lekapcsolás". Másrészt: a VW tényleg direkt az emissziómérés felismerésre írt SW-t. A Merci mondhatjuk hogy nem, de a jelenség azonos: a méröpados vizsgálat idején tisztít az autó (elsö 20/33 perc indulás után), utána nem feltétlenül.
Jelen állás szerint, ha nincs utójavítás a visszahívás elkezdése után 18 hónappal sem egy konkrét autón, megtagadhatják a TüV vizsgát töle Németországban. Ez mutatja az ügy súlyát. Másrészt: 4 és 6 herngeres dízelek is érintettek. G osztály (2015.09-12.), ML osztály (2011-2015), S (2013-2016), GLC (2015-2018), E (2013-2016), plussz kisebb modellek, stb. Ezek nem mind Nissan-Renault eredetü motorok. Ismétlem, majd a bíróság. És az ártatlanság vélelme is, tudom.
Majd a bíróság eldönti, hogy ez csalásnak minösül-e. Volt törvényi lehetöség, hogy a károsanyag tisztítás lekapcsolódjon, a berendezés saját védelme érdekében (müszaki-élletartami szempontból). Nyilvánvaló, hogy ezzel lehet érvelni, és erre lehet védekezést felépíteni. A Mercedesnél 3 meoldás is volt: (1) 17,6g nitrogénoxid kibocsájtásnál, (2) régebbi modelleknél 20 perc után, (3) újabb modelleknél 33 perc után fixen lekapcsolt a tisztítás. Ez vajon így mennyire indokolt? MAjd vizsgálják még hónapokig.
Akkor csak hogy tisztaba tegyuk muszakilag: a vw-re azt bizonyitottak ra hogy kulonbozo modokon felismerte hogy az auto nem valos korulmenyek kozott fut es akkor valtozott a karakterisztikaja. A daimlernel nem ez a vad. Jelenleg az a vad hogy a motorban van olyan uzemmod ami nagyobb kibocsatassal jar. A daimler allaspontja szerint ezek az uzemmodok a hideg motor karosodasanak elkeruleset szolgaljak. Tobb alkalommal kijelentette a Daimler hogy ezt az allaspontot birosag elott is megvedik ha kell, ezt a folyamatot el is inditottak, de hogy ne legyen hiszti elinditottak a kert modositast ( na ez a gyenge duma resz szerintem) Egyebkent tovabb arnyalja a kepet hogy az a motor amelyikrol szo van kozos renault-mercedes fejlesztes es elobanyaszhati a renault-nissan konszernnel volt e pontosan ebbol a motorbol problema.
Végülis minden országnak volt (legalább) egyszer egy "aranykora". Vagy valami, amit úgy tart(anak) számon. De az a nyugatnémet idöszak, na az tényleg kiemelkedett akkoriban...
"Daimler muss nach den Worten von Zetsche für die zum Rückruf beorderten Pkw keine Ordnungsstrafe zahlen. Auf die Frage, ob das früher von Verkehrsminister Andreas Scheuer angedrohte Ordnungsgeld von 5.000 Euro pro Fahrzeug vom Tisch sei, antwortete Zetsche nach dem Gespräch mit dem Minister: "Ja." Der Hersteller werde sich jetzt unverzüglich um die Software kümmern, mit der die Diesel-Pkw die Stickoxid-Grenzwerte einhalten sollen." - ugyanezen napról több Daimler hírt elolvastam, én is csak a Die Teit-nál találtam ezt. Link: ### (rohadt szövegtördelés) ### https://www.zeit.de/wirtschaft/2018-06/daimler-muss-238-000-dieselfahrzeuge-in-deutschland-zurueckrufen
Hát kérdés, hogy a 80as évek Ny-Néemtországa is ilyen hibaszázalékkal dolgozott? Csak nem jutottak el hozzánk a dicstelen történeteik? Tényleg csak egy idealizált álom lett volna?Vagy az akkor még tényleg más és romlatlanabb volt? (nem azt mondom persze, hogy régenmindenjobb.... pedig az agyunk nagyon trükközik.... már azt is tudjuk, hogy mindenkinek az marad a kedvenc zenéje, amit fiatal felnöttként hallgatott... és hogy azon idöszakból maradnak meg legélénkebben az emlékeink...)
A 2000-es években abszolút azt gondoltam, ha van nemzet, amire fel lehet nézni, az tényleg az elmúlt évtizedek Németországa (2. világháború utáni idöszakról beszélek csak). Gazdaságilag, mentalitásban, megbízhatóságban, üzleti életben, stb. le a kalappal!És az elmúlt évtized? Megdöbbentöbbnél megdöbbentöbb dolgok. Céges szinten:- Siemens: a világgazdaság legnagyobb korrupciós botrányát írták a nevére- Deutsche Bank: orosz pénzek tisztára mosása - VW, Mercedes: dízelbotrányÉs a példaképeik, prominens személyiségek:- Beckenbauer: korrupcióval szerzett VB- Uli Hoeness: adócsaló- Boris Becker adócsaló és okirathamisító- Schröder: 7 évig kancellár és utána beült a Gazprom igazgatótanácsábaUgyanaolyan gyarlóság mindenütt.
A 2000-es években abszolút azt gondoltam, ha van nemzet, amire fel lehet nézni, az tényleg az elmúlt évtizedek Németországa (2. világháború utáni idöszakról beszélek csak). Gazdaságilag, mentalitásban, megbízhatóságban, üzleti életben, stb. le a kalappal!És az elmúlt évtized? Megdöbbentöbbnél megdöbbentöbb dolgok. Céges szinten:Siemens: a világgazdaság legnagyobb korrupciós botrányát írták a nevéreDeutsche Bank: orosz pénzek tisztára mosása VW, Mercedes: dízelbotrányÉs a példaképeik, prominens személyiségek:Beckenbauer: korrupcióval szerzett VBUli Hoeness: adócsalóBoris Becker adócsaló és okirathamisítóSchröder: 7 évig kancellár és utána beült a Gazprom igazgatótanácsábaUgyanaolyan gyarlóság mindenütt.
Én jún. 11-es hírben azt olvastam, hogy a közlekedési minisztérium és a Daimler találkozója után ejtették az 5.000€/autós büntetést. Minden más amit írsz, az durva, és legföképp, hogy még mindig a Zetschke vezeti a konszernt és ö jár tárgyalni a minisztériummal, aki a VW botrány elején lenyilatkozta "nálunk nincsen csalás, nálunk a kibocsájtási értékekkel nincs manipulálás". (2016) A VW botrányban 11 millió autó visszahívásáig jutottak. A Daimler számlálója 5.000 + 774.000-nél jár most. És még pörög a számláló, - de elvileg az USA-ba nem szállították azt a motort, ami most bukott.
BLUE topick