Topiknyitó: Törölt felhasználó 2013. 03. 08. 10:00

Olaj és Gáz  

Lehet én vagyok béna, sőt biztos, de én nem találtam itthoni pörgő olaj topicot. gázt igen, de nem nagy forgalommal.



Ugyanakkor elég jó kis forgalom megy bennük, certiben is és forexen is és jók a lehetőségek is benne (nyerni is és veszteni is.) :)

Lehet a kutya sem jön be, meg látjuk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2015. 12. 13. 21:16
Előzmény: #3104  McDee
#3120
Elolvastam és király cikk, legalábbis nekem még hozott új infót.
Szóval az egész OPEC nem tudja kordában tartani magát. Ezért folyamatosan növelik a termelést, gondolom ezzel térdre kényszerítve a nem OPEC országokat és a renitenskedőket is. Gondolom én. Akkor az OPEC házatáján is lesz még változás bőven mostanság, főleg a párizsi események után. Nagyobb szigor, ellenőrzés a termelés felett esetleg újraszerveződés, akár a tagok változásával is.
kozi723
kozi723 2015. 12. 13. 19:52
Előzmény: #3114  Cosinusrider
#3119
Igen ez tenyleg nagyon jo lenne. A fapados kivitel szinten jo otlet, szerintem sokan atulnenek a kenyelem karara. (Legalabbis en atulnek). Csak azt felejtjuk el ismetelten, hogy amikor egy mezitlabas auto 2millioert keszul el, egy lexusban levo akkucsere pedig tobb mint 2 millio ft, akkor ebbol hogy is lesz 2 millioert elektromos auto? :) Hozok egy peldat is, hiszen erre a varosi kisautora volt mar kezdemenyezes, jol is nezett ki, cuki volt meg minden. Vw e-up. Gyari adat a 160kmes hatotav, amibol nyugodtan vonj le 20%ot (de inkabb tobbet), mert oriasi kamu, az ara pedig jol hallod 8,2 millional indul. Szerintem ez egy kicsit draga moka csak azert, hogy demonstraljuk, hogy mennyire zoldek vagyunk. Ha majd mindenkinek lesz 8 gurigaja autora es nem 45ezre a havi torlesztore, akkor lesznek ilyen varosi kisautok. Sajnalom, de ez a natur valosag. Es ez nem valtozik meg egyhamar.

Törölt felhasználó 2015. 12. 13. 19:07
Előzmény: #3112  kukker
#3118
Majd, ha a tesla munkásai, a beszállítók kamionjai is elektromos meghajtással járnak, akkor lehet miről beszélni.
A többi kamu, szemfényvesztés.
Az olaj, gáz, szén, csak, hogy teljes legyen a kép, brutális energiát tartalmaznak, nem olyan könnyű ezt meghaladni. Több millió év munkáját ne becsüld le.
Egyébként meg meg kéne kötni a CO2-t, és máris újrahasznosítható energiának minősülnek.
Gondolom azzal tisztában vagy, hogy az erdő széli autópályák környén sokkal jobb a levegő.
kukker 2015. 12. 13. 19:05
Előzmény: #3116  Törölt felhasználó
#3117
"Tőmegközlekedés arany áron.Jobban megéri egyedül furikázni."

Az igaz, de itt most konkrétan az autók méretéről beszéltünk.
Törölt felhasználó 2015. 12. 13. 18:52
Előzmény: #3115  kukker
#3116
Tőmegközlekedés arany áron.Jobban megéri egyedül furikázni.
kukker 2015. 12. 13. 18:27
Előzmény: #3114  Cosinusrider
#3115
", mekkora baromság, hogy a városi dugóban sorakoznak a 4,5 méteres kombi autók és mindegyikben csak egy ember ül"

Na igen, itt is a képbe jön az emberi jellem.
Cosinusrider 2015. 12. 13. 18:18
Előzmény: #3113  kozi723
#3114
Én el tudnék képzelni pl kissé fapados, 2 személyes, olcsó városi villanyautókat 150-200 km-es hatótávval. Nem valami i30-ast, hanem olyat, amit 2 millából ki lehet hozni. Szerintem, ha egyszer valamelyik gyártó ráun a dagonyázásra és felismeri, hogy sok ilyet el tudna adni, akkor nagyon gyorsan változnának a dolgok. Régóta figyelem, mekkora baromság, hogy a városi dugóban sorakoznak a 4,5 méteres kombi autók és mindegyikben csak egy ember ül. Jó lenne, ha ezek a kocsik kiszorulnának a távolsági közlekedésre.

kozi723
kozi723 2015. 12. 13. 17:39
Előzmény: #3112  kukker
#3113
Bocs, hogy beleszólok, de 40 guriga elég nagy áldozat szerintem. Kérlek keress már rá, hány embernek van a számláján 40 m ft. Mikor vesz valaki 40ért autót??? Ha van a számláján 200 másik... Na akkor szűrjél még egyet.

Áldozatot lehet hozni az ésszerűség határain belül bizonyos ár érték arány mellett. Aki ma, hangsúlyozom ma Teslat vesz, az parolázni akar semmi egyéb.

Ha 15 év múlva 15ször ennyit keresünk, vagy a tesla lesz tizenötöde, akkor a kérdés tárgytalan. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy fogsz e 15ször ennyit keresni, vagy odaadják e majd a teslát 15ödéért. Gondolom nem fogod 15 év múlva megvenni az akkor 15 éves 2015-ös gyártmányú elektromos autót, aminek az akkuja addigra 5ször volt cserélve, hanem inkább megvennéd a 15 év múlva korszerűbb elektromos autót aminek már lehet kereke sem lesz :D mondjuk 100 millióért.

Sajnos azért sincs igazad, mert a Toyota Pirust 12 éve hozták forgalomba. Az első tesztek 2004-2005 környékiek. Légy szíves számold már meg hány van az utakon. 12 év alatt nem lett népautó. Pedig többet keresünk a 12 évvel ezelőtti béreinkhez képest.

Miért is vennél meg egy hibrid autót, ami fogyaszt átlagosan 2-2,5 litert / 100 km, amikor alacsony üzemeltetésű dízel autót vehetsz a hibrid árának feléért, de legyen 3/4-éért, és nem kell az akku miatt aggódnod 3 év után. Igen, szemléletbeli kérdés, ahogy Te írtad emberi jellem. Miért nem veszel 3500 forintért 20% szénhidráttartalmú kenyeret pirítósnak? Mert nem ment el az eszed.. Ennyi.
kukker 2015. 12. 13. 17:16
Előzmény: #3109  Törölt felhasználó
#3112
"A közlekedésben az olajnak jelenleg nincs alternatívája."

Van, gáz és villany.
Csak ugye az "alternatíva" szubjektív fogalom, mivel - ahogy látható - nálad ezek fel sem merülnek.

Nekem meg speciel az olaj, ami abszurd.
Elégetünk valamit, aminek energiáját alkatrészek sokaságán bonyolult folyamatokon keresztül juttatunk el a kerékig.
Persze gáznál is ez van, de mennyivel ésszerűbb egy akksi- kábel -villanymotor és tátáámmm....

Egyébként meg mi a gond az elektromos autókkal?
Drága.
Ja, mint az első belsőégésű autók is azok voltak.
Kevés hatótáv?
Mihez képest? átlag 300 kilométer mondjuk a Teslával? Nekem nem az.
Sok a töltési idő? Igen, az olajhoz képest az. Én bevállalnám, ha megengedhetném magamnak, hogy megvehessem.

A probléma itt igazából az emberi jellem, semmi más.
Nem akar "áldozatot" hozni, egy fikarcnyit sem.
Törölt felhasználó 2015. 12. 13. 17:03
Előzmény: #3110  kukker
#3111
Az érveiddel nem tudok mit kezdeni.
Mondján mán ugyan egyet!
kukker 2015. 12. 13. 16:36
Előzmény: #3109  Törölt felhasználó
#3110
"A közlekedésben az olajnak jelenleg nincs alternatívája. "

A Föld pedig lapos és leesünk a szélén.

Törölt felhasználó 2015. 12. 13. 14:41
Előzmény: #3107  kozi723
#3109
Ezeket akár én is írhattam volna.
A mercinél épp most dobták be a törölközöt E-Smart.
Drága és rendkívűl környezetszennyező a gyártása az elektromos cuccoknak. Az újrahasznosítás is gyakorlatilag lehetetlen, egyszerűbb legyártani egy újat. Ezekről még nincs ám szó sehol, de akinek már volt telefonja a 2000-es években az tudja, hogy az aksi nem örök élet.
A közlekedésben az olajnak jelenleg nincs alternatívája. Sűrített levegő, hidrogén még fejlesztés alá szorul, de ott már látható a lehetőség. Azok előállítása pedig már lehet elekromosságból, napelem, atom vagy bármi, de ez még nagyon sok idő.
Törölt felhasználó 2015. 12. 13. 12:30
#3108
A fűtőolaj már elesett.
kozi723
kozi723 2015. 12. 13. 11:13
Előzmény: #3105  eurocent
#3107
Igen, ebben abszolut igazad van. Az ellenkezoje is bekovetkezhet. Csak azt az apsosagot nem vesszuk figyelembe, hogy tesla 40 millio ft, egy toyota prius 9 millional indul, egy bmw i3 pedig 15 guriga. A bmw hatotavja gyari adatok szerint 230km, ami gyakorlatilag 150. A prius ugyebar mas teszta mert hibrid.

Termeszetesen okkal jon a cafolat, hogy de ne magyarorszagi piacot vegyunk alapul. De azt gondolom 15 ezer euroert nem vesz a nemet sem bmw-t az asszonynak bevasarlasra. Az emberek hitelre vesznek autot, vagy fejlettebb tarsadalmak lizingelik a felso kozep kategorias audi/bwm/mercedes/lexus/stb.

Nagyon jo dolog ez az elektromos zold dolog, es oszinten remelem, hogy 15 ev mulva ilyen autokat fogok latni az utakon, sot talan meg nekem is ilyenem lesz, de szerintem annyira gyerekcipoben jar meg, hogy ez nem most lesz.

+1: az import, export nem fog teslan menni. Ahogy a fuvarozocegek, a szallitok, a kontenerhajok sem. A kinai ruha sem fog elektrocsonakon bejonni. Na es mivan a kerozinnal, vitorlazorepulok egyelore 1/2 szemellyel mennek. Nem neztem utana hogy a vilag nyersanyag felhasznalasa milyen aranyban oszlik meg, mekkora reszt hasznalnak a haztartasok es mekkorat az uzletszeruen mukodo szektor.

+2: az amcsik 6literes domperekkel jarnak kb a sarki abc-be is. 110 dollaros olajaron sem erdekelte, mert volt gallononkent az ara 5 dollar?! Most akkor fogja erdekelni? Teslat vesz? Lehet, a felhasznalok 5%-a. Vagy meg annyi sem. Max azert vesz teslat, amiert apple termeket hasznal microsoft helyett. Menobb, trendibb. Tul keves a kornyezettudatos, olyan szinten tehetos ember, akik ezt megengedhetik maguknak. Ez pedig nem 5 vagy 10 ev tavlataban vesz gyokeres fordulatot.

+3: de ezt mar csak felig viccbol mondom. Az idojosok egy hetre elore nem tudjak megmondani, hogy a balatonon epp 2es vagy 6os szel lesz holnaputan. 35 evre elore lefektetjuk a klima alakulasat? Ez tobb, mint necces szerintem.
Brokerpoker5 2015. 12. 13. 10:50
Előzmény: #3099  Törölt felhasználó
#3106
Időjárás előrejelzés a meteoprog.hu-n New York dec 26 min: 5C, max: 20, s nem mínuszban.
eurocent 2015. 12. 13. 10:41
Előzmény: #3101  kozi723
#3105
"Ha 15 dollár lesz, akkor nem lesz Tesla, nem lesz elektromos autó,..."

Ennek az ellenkezője is bekövetkezhet: pont azért lesz 15 USD az olaj ára, mert a piacot elárasztja a "Tesla"

Értelemszerűen nem holnap lehet 15 a WTI. Elképzelésem szerint a mostani esés 30-29-ig tarthat. Egy korrekció után jöhet csak a 15.

Amerikai időjósok szerint 35 év száraz meleg időszak következik az USA-ban. Ehhez kapcsolódóan említenék egy saját tapasztalatot. Hobbiból több éve követem az autóm fogyasztását. Megfigyeltem, hogy a téli és nyári fogyasztás között legalább 5% a különbség. Jobb minőségű olajjal további 5% fogyasztáscsökkenés érhető el. Képzeld el, mennyi üzemanyag fogyasztáscsökkenést jelenthet világméretű szinten, ha nem lesz többé tél, a tavasz/nyár/ősz meg egyre melegebb lesz.

Nemrég olvastam hogy az orosz olajmágnás, Viktor Vekselberg, Szibériában és Kazahsztánban solar beruházásokba kezdett...
McDee 2015. 12. 13. 09:35
Előzmény: #3103  kozi723
#3104
kozi723
kozi723 2015. 12. 13. 08:50
Előzmény: #3102  kozi723
#3103
Copy-zok a mai pf cikkből.

"A héten fogadta el a 2016-os költségvetést Oroszország, melyben 50 dolláros hordónkénti olajárral és 63-as dollár-rubel árfolyammal számolnak. Ezek mellett 2300 milliárd rubelre, az orosz GDP 3 százalékára lőtték be a deficitet."

"65-ös rubel-dollár árfolyam mellett 70 dolláros olajár mellett lenne egyensúlyban a büdzsé. Ha viszont például 30 dollárra esik az átlagos árfolyam, akkor a rubelnek 168-ig kellene gyengülnie az egyensúlyhoz, de még a 3 százalékos deficithez is 100 feletti keresztárfolyam kellene."

Gyanítom, hogy nem csak az oroszok vannak ebben a kellemetlen szituban. Akkor most tessék végiggondolni, hogy tartósan (7év) vagy akár 15 dolláron ezek az államok mit csinálnak?!
kozi723
kozi723 2015. 12. 13. 08:20
Előzmény: #3101  kozi723
#3102
És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy akkor ezek az országot, mint Venezuela, Oroszország, Szaudi, Irán, Kazahok, és még sokan mások mit fognak csinálni? A szaudiak vannak a legjobb helyzetben, tudnak majd néhány dollárért szaudi homokot árulni az ebayen :D
kozi723
kozi723 2015. 12. 13. 08:16
Előzmény: #3100  Hmmz
#3101
Mindenki mást gond gondol. Most pl. nézd ezt:

link

Egyébként azért is hülyeség szerintem ez a hosszú távon itt marad dolog, mert 15 éven belül már technológia váltás lesz. Ugyanakkor számos dolog még nem megoldható az olaj nélkül. A technológia váltás pedig általában azért szokott végbemenni, mert valami nagyon drága és alternatívában kell gondolkodni. Az emberiség rá lesz kényszerítve, hogy más technológiát hozzon létre. Éppen ezért ha a szóban forgó 7-10 évben kell gondolkodni, akkor sokkal inkább valószínű a 100-150 dolláros olajár mint a 15. Ha 15 dollár lesz, akkor nem lesz Tesla, nem lesz elektromos autó, nem lesz drónok viszik ki a gls csomagot, stb stb stb. Természetesen nagyon sok minden megoldatlan, mert a drón nem tud elhozni házhoz egy plazma tv-t, sőt a kínai ruhákat sem lehet behozni elektromos meghajtású konténerhajóval :D
Hogy hány évre elég olaj van még azt nem tudom, és szerintem ezt így megsaccolni is nagyon nehéz, hiszen nem tudjuk előre a keresleti oldalt, de mivel jelenleg inkább az olajlobbi érvényesül és háttérbe van szorítva az alternatív energia, ezért nem valószínű, hogy tartósan itt marad az ár. A kocka egyszer fordulni fog, számos cég, ország, kezdeményezés, előbb utóbb beáll a zöld energia mögé és onnantól kezdve az lesz a preferált technológia. Ez viszont nem fog megtörténni 15 dolláros olajár mellett, mert ha annyi lesz, akkor nincs szükség semmi változtatásra (a környezettudatosságot most ne vegyük figyelembe, az mindig is luxi dolog volt/lesz). Szóval szerintem a világ rendje az, hogy csinálunk valamit, ami egyszer csak amellett, hogy korszerűtlen lesz még drága is és előtérbe kell helyezni valami újat, valami jobbat, valamit ami már korábban megvolt csak el volt nyomva. És akkor még hozzá sem tettem azt, hogy ez a folyamat mennyire lassan fog végbemenni, hiszen hiába csinálnak a Hollandok meg a Norvégok BMW i3 kölcsönző városi flottát, attól még a világ más részein csak bubi kerékpár lesz egy jó darabig...

Topik gazda

Denes2
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek