Topiknyitó: Portfolio 2012. 06. 21. 10:22

A követési távolságot méterben lenne jó előírni  

Ugrás a cikkhez
Méterben kellene előírni a követési távolságot Pintér Sándor belügyminiszter szerint, hogy hatékonyabban lehessen ellenőrizni az erre vonatkozó közlekedési szabály megtartását - tájékoztatott az MTI. A tárcavezető Gyopáros Alpár képviselő írásbeli...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=169051
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
csendben 2012. 06. 22. 14:48
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#20
Én is így látom! :-)
Törölt felhasználó 2012. 06. 22. 14:45
Előzmény: #17  csendben
#19
egy újabb bevételi forrásról van szó, nem pedig szakmai fejlődésről.

a követési távolság abszolút relatív. függ
-kortól
-egészségügyi állapottól
-jármű műszaki állapotától
-időjárási helyzettől

nem is értem, hogy lehetne egységesíteni...

mérni meg aztán végképp nem lehet, hogy te most biztonságosan mész-e vagy sem...

ez pontosan egy olyan büntethető dolog, amire azt mondanak, amit csak akarnak. ha peched van, megbüntetnek, és nagyjából csak a fantáziájuk szabhat határt az indoklásnak....
csendben 2012. 06. 22. 14:42
Előzmény: #16  gbaker
#18
Puff neki!

Akkor ezt az állításodat hogy kell érteni? :-)

"100 km/h az 36m/s, tehát 1 mp reakcióidővel számolva 25 méteren belül nem tudsz megállni."
csendben 2012. 06. 22. 14:41
Előzmény: #16  gbaker
#17
Kezdjük innen:

"100 km/h az 36m/s, tehát 1 mp reakcióidővel számolva 25 méteren belül nem tudsz megállni."

NEM KELL MEGÁLLNI!!!
A reakcióidő+a fékhatás kialakulása jó közelítéssel 1sec. Ez alatt megtett az autód 25 métert (az 52-ből!!!).
Ez után csak a két gépjármű lassulási különbségéből adódhat a távolság csökkenése (hiszen ekkor még az elöl haladó is halad -bár lassulva!-,de semmi esetre sem áll,mint egy betonfal...)

Gondold csak végig! :-)
gbaker 2012. 06. 22. 14:33
Előzmény: #14  csendben
#16
A fékútnak a követési távolsághoz semmi köze (azonos lassúlást feltételezve).
gbaker 2012. 06. 22. 14:30
Előzmény: #14  csendben
#15
Nem keverek semmit, a követési távolságnak nagyobbnak kell lenni, mint a reakcióidő alatt megtett útnak. Tehát a 25 m ((52 m - kocsi hossz)/2)kevés.
csendben 2012. 06. 22. 14:24
Előzmény: #13  gbaker
#14
Kicsit kevered:
- a követésitávolságot
- a reakcióidőt
- és a fékutat....
gbaker 2012. 06. 22. 14:18
Előzmény: #12  csendben
#13
100 km/h az 36m/s, tehát 1 mp reakcióidővel számolva 25 méteren belül nem tudsz megállni.
csendben 2012. 06. 22. 13:39
Előzmény: #11  szivacs
#12
Ott szó sincs az általad logikailag feszegetett 2x-es követési távolságról...

Az már csak hab a tortán,hogy:
- a követési távolság út és látásviszony függő (a jármű adottságairól,fizikai és műszaki állapotásról ne is beszéljünk!)...

A 100km/ó tempóra ajánlott köv.táv.: 52m.
Ide milyen személyautó nem fér be biztonsággal? :-)
szivacs
szivacs 2012. 06. 22. 13:34
Előzmény: #10  csendben
#11
Kösz a pontos szöveget!
A (2) pontról beszélünk.
csendben 2012. 06. 22. 08:15
Előzmény: #9  szivacs
#10
27. § Követési távolság
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,
b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
szivacs
szivacs 2012. 06. 21. 18:30
Előzmény: #8  ujonc
#9
A kamionok között előírt követési távolság nem a "normál" követési távolság, hanem az akkora távolság, hogy egy előzésben lévő gk. be tudjon közéjük úgy sorolni, hogy ő előtte is megmaradjon a követési távolság és a mögötte haladó kamionnak is - vagyis nem kell fékeznie, ha ezt betartja.
Ha fékeznie kell, mert nem maradt meg a követési távolság, akkor nem tartotta be az előírtat.
ujonc 2012. 06. 21. 15:24
Előzmény: #5  szivacs
#8
És, ha "két kamion vagy" akik betartják a követési távolságot, így már "tudnak előzni". Kvázi a személyautó besorol a két kamion közé.
Ebben a pillanatban a hátsó kamion nem tartja be a követési távolságot, lassításra kényszerül. Ha ez alatt az idő alatt "mérik" a követési távolságát, fizethet. Ha nem mérik, csak szimplán szitkozódik: "Bassz..eg fél óra alatt már a harmincadik, aki miatt fékezhetek!"
csendben 2012. 06. 21. 14:51
Előzmény: #5  szivacs
#7
Az ilyen "nem tudnak előzni" fickóknak van keresztje az utak szélén...
Persze az is előfordul -nem is ritkán-,hogy a nekik utatadó szembejövő lesz a hunyó...
csendben 2012. 06. 21. 14:48
Előzmény: #4  martin36
#6
Kell a zsé...
Most,hogy az EVA nem(sem!) hozza a tervet.
szivacs
szivacs 2012. 06. 21. 14:46
Előzmény: #4  martin36
#5
Nem. Ha két kamion vagy és nem tartod be az előírt követési távolságot, vagy előzöl +1 km/h sebességgel, akkor kárt okozol másoknak, mert nem tudnak miattad előzni.
martin36
martin36 2012. 06. 21. 14:32
Előzmény: #3  csendben
#4
Magyarul:ha eddig betartottad a követési távolságot,és kárt nem okoztál senkinek,minden ment rendben tovább.Ha kárt okoztál-vagyis nem tartottad be a követési távolságot,hibáztál,fizettél.
Most ha nem okozol kárt,akkor is fizetsz.
Érthető a törvényváltoztatás oka.
csendben 2012. 06. 21. 14:18
Előzmény: #1  Portfolio
#3
"hatékonyabban lehessen ellenőrizni"

Inkább hallgatott volna....

szivacs
szivacs 2012. 06. 21. 14:02
Előzmény: #1  portfolio
#2
A követési távolság fixen vagy akár mobilan telepített eszközökkel (kamera, hurokdetektorok) objektíven mérhető.

Az elkövető jármű a következő pihenő kijáratánál telepített járőrökkel (50-60km futásteljesítmény nélkül) kiemelhető a forgalomból és a parkolóban kezelhető.

Műszaki akadály tehát nincs, szándék és szervezés kérdése.

Tehát a miniszteri válasz nem fogadható el.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek