No, akkor kifejtem, kicsit bővebben, more gondoltam, de szerintem is egyetértünk:
A P/E mutató persze nem mindenható, de nagyjából azt jelzi, hogy a piaci ár hányszorosa az éves profitnak.
Az Apple alig 10 éves profit on árazódik, míg a FB 100 évesen, miközben az Apple profitja sokkal biztosabbnak tűnik, mint a FB-é, hiszen ez utóbbinál még azt sem tudjuk, hogyan lesz képes a 900 millió felhasználót monetizálni, azaz miféle szolgáltatással/termékkel bír majd róluk pénzt leszedni.
Igaz, az Apple-ről sem gondoltuk volna 10 évvel ezelőtt, hogy a mobiltelefon-piacot letarolva, elszedi mindenki elől a profitot, sőt, meg is sokszorozza azt. De az is igaz, hogy amikor kijött az iPhone, senki nem árazta rögtön az Apple-t 100-as P/E értéken.
Vajon miben hisznek azok akik a FB-ot 100-ra árazzák? Esetleg abban, hogy simán meg tudja tízszerezni az árbevételét/profitját mert még van hová emelkednie - ahogy az Apple tette?
A FB-nak nyilván nagyobb esélye van erre a tízszerezésre most, hiszen a nulláról könnyebb emelkedni, mint 50 milliárdról...
Nagy kérdés azonban, hogy az Amazon már ma is jelentős piaci részesedését és árbevételét egy alacsony marginnal (1,5%) rendelkező iparágban hogyan lesz képes olyannyira megnövelni, hogy a részvényei valóban megérjék a 130-as P/E értéket?
Miközben az S&P átlagos P/E értéke 15 körül mocorog...
Ezért azt gondolom, hogy az Apple mélyen alulárazott, a FB és az Amazon pedig irtózatosan fölül....
Tekintettel arra, hogy sokkal jobban hiszek abban, hogy az elkövetkező években jóval többen lesznek akik egyéb okostelefonról iPhone-ra váltanak, mint fordítva, és sokkal nagyobb esélyt látok arra, hogy az Apple maga, vagy más innovátor felvásárlásával újabb hype-ot képes generálni valamely új termékének vagy szolgáltatásának, mint bármely más versenytársa, valamint abban is, hogy akár ugyanazt nagyobb haszonkulccsal tudja értékesíteni másoknál, egyáltalán nem indokolt az átlagnál alacsonyabb P/E érték.
Nem lepődnék meg azon sem, ha az Apple megjelenne a piacon akár mobilszolgáltatóként is, amely tömeges előfizetővándorlást idézne elő a hűségnyilatkozat lejártát, vagy a soron következő iPhone verzió megjelenését követően... A versenynek egy speciális fajtájának lehetnénk szemtanúi általa....
A P/E mutató persze nem mindenható, de nagyjából azt jelzi, hogy a piaci ár hányszorosa az éves profitnak.
Az Apple alig 10 éves profit on árazódik, míg a FB 100 évesen, miközben az Apple profitja sokkal biztosabbnak tűnik, mint a FB-é, hiszen ez utóbbinál még azt sem tudjuk, hogyan lesz képes a 900 millió felhasználót monetizálni, azaz miféle szolgáltatással/termékkel bír majd róluk pénzt leszedni.
Igaz, az Apple-ről sem gondoltuk volna 10 évvel ezelőtt, hogy a mobiltelefon-piacot letarolva, elszedi mindenki elől a profitot, sőt, meg is sokszorozza azt. De az is igaz, hogy amikor kijött az iPhone, senki nem árazta rögtön az Apple-t 100-as P/E értéken.
Vajon miben hisznek azok akik a FB-ot 100-ra árazzák? Esetleg abban, hogy simán meg tudja tízszerezni az árbevételét/profitját mert még van hová emelkednie - ahogy az Apple tette?
A FB-nak nyilván nagyobb esélye van erre a tízszerezésre most, hiszen a nulláról könnyebb emelkedni, mint 50 milliárdról...
Nagy kérdés azonban, hogy az Amazon már ma is jelentős piaci részesedését és árbevételét egy alacsony marginnal (1,5%) rendelkező iparágban hogyan lesz képes olyannyira megnövelni, hogy a részvényei valóban megérjék a 130-as P/E értéket?
Miközben az S&P átlagos P/E értéke 15 körül mocorog...
Ezért azt gondolom, hogy az Apple mélyen alulárazott, a FB és az Amazon pedig irtózatosan fölül....
Tekintettel arra, hogy sokkal jobban hiszek abban, hogy az elkövetkező években jóval többen lesznek akik egyéb okostelefonról iPhone-ra váltanak, mint fordítva, és sokkal nagyobb esélyt látok arra, hogy az Apple maga, vagy más innovátor felvásárlásával újabb hype-ot képes generálni valamely új termékének vagy szolgáltatásának, mint bármely más versenytársa, valamint abban is, hogy akár ugyanazt nagyobb haszonkulccsal tudja értékesíteni másoknál, egyáltalán nem indokolt az átlagnál alacsonyabb P/E érték.
Nem lepődnék meg azon sem, ha az Apple megjelenne a piacon akár mobilszolgáltatóként is, amely tömeges előfizetővándorlást idézne elő a hűségnyilatkozat lejártát, vagy a soron következő iPhone verzió megjelenését követően... A versenynek egy speciális fajtájának lehetnénk szemtanúi általa....
Elindult a kereskedés a Facebookkal - esik a Nasdaq
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=167451