Topiknyitó: Portfolio 2010. 04. 02. 08:49

Ázsia: mérsékelt optimizmus  

Ugrás a cikkhez
Mérsékelt optimizmus és zömében enyhe pozitív elmozdulások jellemezték az ázsiai börzéken a kereskedés irányát. Jót tett a hangulatnak a tegnapi jó amerikai foglalkoztatottsági adat és az amerikai indexek erősödése is. A főbb indexek közül az 1...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=1&i=131019
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
eurocent 2017. 10. 16. 21:52
Előzmény: #7419  kozi723
#7420
VRX 11,83 körül megállhat, de 10-nél lejjebb nem valószínű hogy leesik. M-nél 16-alatt, talán 13-12 sávban lehet az alja.
kozi723
kozi723 2017. 10. 16. 20:59
Előzmény: #7418  eurocent
#7419
Pár hete beszéltetek Macy's-ről. Naposon dupla alj fogta ma, de nem úgy tűnik mint ami fordulni szeretne. Nézted esetleg, hogy mi lehet az esés alja? 
https://invst.ly/5gx2y
Illetve mi a helyzet VRX-szel? Mint a nyeletlen fejsze. 12,9-13,0 ha leszakad 12,0-12,1-ig további szabadesés. Van még ennél is lejebb? 
https://invst.ly/5gx48
eurocent 2017. 10. 16. 20:39
#7418
RSX-ben van +9-12% potenciál, akit érdekel...
kozi723
kozi723 2017. 10. 16. 09:47
Előzmény: #7415  pomperj
#7417
Sokszor a gazdaságossági szempontokat felülírja trend és a divat. Még ha több kárt is okoz egyelőre a litihium és egyebek, elmondhatod hogy full electric vagy. Ami menő dolog. Szerintem sok dolog, többek között az e-auto is erről kezd szólni. Illetve azért azt is érdemes számításba venni, hogy az atomenergia mellékterméke valamint a lithium mellékterméke irányítottan helyezhető el. A CO2 kibocsátás viszont ott jelentkezik, ahol élünk, közlekedünk, bevásárolunk. Nyilván ettől még nem jó hozzáállás, hogy a szarunkat máshova pakoljuk, de a melléktermék elhelyezése gondolom olyan helyre történik, ahol a lehető legkevesebb kárt okozza az élő szervezetnek. Magyarán ha a két technológia egyenlő egységű kárt okoz, már csak a desztináció miatt is érdemes szemléletet váltani. 
Törölt felhasználó 2017. 10. 16. 09:42
Előzmény: #7415  pomperj
#7416
Nem tudom figyeled-e a GBP-t...;de velemenyem szerint a kovetkezo napokban lesz benne komolyabb elmozdulas...
;)
(nincs ra garancia, de a tapasztalat ezt mondatja velem ahogy a piacot figyelem)...
pomperj
pomperj 2017. 10. 16. 09:27
Előzmény: #7406  tberki
#7415

Azt megertem, hogy szereted a Benz autokat, pl. en szivesen vezetem neha a felesegemeet. A kerdes azonban az, hogy 1.0 Mrd Benz, vagy 1.0 Mrd db Tesla okoz-e nagyobb konyezeti terhelest  mondjuk 10 ev alatt?  Ugy tunik, ettol a kerdestol fugg a mobilitas jovoje, es nem a szemelyes preferenciatol.
Nem vagyok vegyesz. Az akku tartalma  anod=lithium, a katod=manganoxid vagy valami hasonlo vegyulet. Eleg sok variacio lehet. Kell autonkent 30kg beluluk. A kerdes az, a 200.000 km utazashoz a 160 kg benzinhajtas + 20t olaj eloallitasa es elegetese a nagyobb szennyezes, vagy  a 30kg lithium+mangan es 20,000kW aram eloallitasa  a nagyobb szennyezes?
Egyelore ugy tunik a vilagnak, hogy az utobbi. Ha maskepp lenne, akkor Benz-ek mar regen lelottek volna az egesz e-auto koncepciot, es kirohogtek volna. De nem, inkabb maguk is abba az iranyba fordulnak. Ha igy van, akkor az invesztori realizmus arra kell sarkaljon minket, hogy az uj e-auto vilaghoz szukseges nyersanyagok, tudaas, technologia, aram stb. legyen a befektetesi celpontunk. Ugy tunik, Nicolas Tesla talalmanya 140 ev utan levaltja Karl Benz talalmanyat; es a helyes irany az, ha 1 lepessel masok elott jarunk.
Törölt felhasználó 2017. 10. 16. 08:34
Előzmény: #7409  apocca
#7414
de panelre írták a 20-28-at...az brutális, anyué ráadásul tégla volt...
Törölt felhasználó 2017. 10. 16. 08:33
Előzmény: #7407  Törölt felhasználó
#7413
Ausztria közelében van ez is...bár itt is nagyon megugrottak....de h egy panel 20-28 legyen, nemrég adtam el egy osztatlan közös udvarral egy házat 88 négyzet alig bírtam eladni 16.5-ért, kicsit vizes volt...és gyakorlatilag nagyon közel van Ausztria
Törölt felhasználó 2017. 10. 16. 07:54
#7412
Nem dolgozok az energia iparban,de ismerek nehany embert akik ott dolgoznak, vannak akivel eleg joban vagyok....
Atom energiara nem azert van szukseg mert unatkozunk, hanem mert ez az egyik ill. legolcsobb formaja az energia eloallitasanak...egy hazat lakast ill. kisebb telepuleseket el lehet latni nap,szel,viz, olajbol nyert energia eloallitasaval ez kicsiket korulmenyesebb millios varosok ill. mega varosoknal....
masik igen fontos dolog, hogyha egy terseg energia ellatasa nem novekszik es mar ki van epitve megfeleloen akkor ott konnyebb szepen attalni zoldebb energiaforrasokra lepesenkent mint 1 olyan helyen ahol az energia igeny folyamatosan no....
Most a foldrajzi adottsagokba nem is megyek bele tulsagosan, hogy biznyos orszagokban aranylag konyebb napenergia, szel, geotermikus, vizenergia stb.stb eloallitani mint mas helyeken...
nem is olyan reg volt 1 felmeres itt au-ban, hogy hajlando lennel-e tobbet fizetni hogy az energia amit fogyasztasz zold energia forrasbol jonne; valaszok:
az emberek 58%-a nem hajlando tobbet fizetni zold energiaert
23%-a maximum ~7000ft-nak megfelelo osszeget lenne hajlando fizetni havonta...
(na most ezt ugy kell elkepzelni, hogy 1 olyan orszagban ahol az emberek havi kozel 1mFT-ot keresnek es 1 atlagos csalad havi jovedelme pedig kozel 1,5-1,8mft/ho nem hajlando meg 0,5%-al tobbet fizetni havonta hogy az energia amit hasznal zold energiabol jojjon...;de tovabb megyek itt ahol az egyik legmagasabb a napsuteses orak szama a vilagban...ha valaki napelemeket tesz a haza tetejere kozel 2 ev alatt kepes breakeven-re kihozni a koltsegeket majd a kovetkezo 18-23 evben "szinte ingyen" juthat energiahoz, sot heti szinten akar ~100$ ertekben adhat el a halozat fenntartojanak elektromossagot....
Velemenyem szerint ne keverjuk ossze mi az amit az emberek szeretnenek ill. almodoznak es mi a valosag...
Nem vagyok az atomenergia szovivoje, nekem mindegy honnan jon az energia,sot en akar kepes vagyok akar 5-10%-al is tobbet fizetni azert hogy megujulo es kornyezet barat energiaforrasbol jojjon az energia amit hasznalok,de a kronyezetemben elo emberek 80%-a nem akar tobbet fizetni....
Szoval egesz mas a sentiment es egesz mas a valosag....
Boole 2017. 10. 16. 07:48
Előzmény: #7407  Törölt felhasználó
#7411
Úgy bizony, az annyi.
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 21:54
Előzmény: #7407  Törölt felhasználó
#7410
A keres(l)et és kínálat szerint vannak az árak, Mosonmagyaróváron minden zugot kiadnak az Ausztriába ingázó munkavállalóknak, ott a lakások árai a csillagos eget súrolják....ha van eladó   :-) Két településsel odébb meg a villáért sem adnak annyit.
apocca
apocca 2017. 10. 15. 21:26
Előzmény: #7407  Törölt felhasználó
#7409
igen, BP-n ott mozog balu. Édesanyád lakását itt min 5 milkával drágábban lehetne eladni
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 21:21
Előzmény: #7407  Törölt felhasználó
#7408
karbantartott, jó állapotú...
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 21:20
Előzmény: #7399  Boole
#7407
komolyan mondod h pesten ennyi most egy panel...? én nyugat-Magyarországon élek és most adtam el anyám első emeleti tégla, egyedi gázos 56 négyzetes lakását 14-ért....
tberki 2017. 10. 15. 20:42
Előzmény: #7405  totoro
#7406

https://www.truecar.com/prices-new/tesla/model-s-pricing/
https://www.truecar.com/prices-new/mercedes-benz/e-class-pricing/
nem mintha számitana de maradjunk annyiban hogy max másfél... Ha meg az ultrabrutal 100p melle a e63 amg-t teszed akkor egy árban vannak...
És igen nem egy liga, menetteljesitmenyben és élményfaktorban a tesla verhetetlen, de attól a műanyag szartól még az én e klassem után is hányok pedig az messze áll a "designo"-tól... de ennek mi köze is van a co2-höz???
totoro
totoro 2017. 10. 15. 20:20
Előzmény: #7400  tberki
#7405
Ok, akkor harmadannyiba kerül, "óriásit" tévedtem. Nagyon nem egy liga a tizenmilliós mercedes és a negyvenmilliós tesla.
Azt is lefogadom viszont, hogy a nagy számolásban nem adták hozzá a benzines autók CO2 terheléséhez a motorgyártás, és az egy nagyságrenddel nagyobb alkatrészszükséglet miatt pluszban a gyártás során keletkező CO2 terhelést. Az üzemanyagok se maguktól másznak ki a földből, mire egy liter bekerül a tankba a kitermelés/finomítás/szállítás során is nem kevés keletkezik, gondolom azzal se számoltak.
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 19:32
Előzmény: #7401  szabota
#7404
Ez csak az akksi előállításánál keletkezett CO2. Az elfogyasztott áram nem mind a szél-nap erőművekből származik, ráadáaul a szélkerekeket és napkollektorokat is széndioxid kibocsájtással gyártják.
Törölt felhasználó 2017. 10. 15. 19:15
Előzmény: #7390  szabota
#7403
Én is így értesültem, sőt a műszaki egyetemen ennél rosszabb értéket számítottak ki. Vagy lehetők már a működtetést is beleszámolták.
Tibi0002 2017. 10. 15. 17:44
Előzmény: #7399  Boole
#7402
Ezt jól esett olvasni.
szabota 2017. 10. 15. 17:25
Előzmény: #7396  totoro
#7401
Így van, a személyautók többet mennek mint 180.000km.
De vajon mennyit megy el az e-autó az első akkumulátorával..?
100.000 km után akár 17-20% 200.000 km után akár 50%-os kapacitás csökkenés jelentkezhet..
azaz aksi csere esetén az akku előállítására vonatkozó CO2 terhelés újra számítódik...
nem azt mondom, hogy a dízel vagy a benzines autóké a jövő, de az aksikon még nagyon nagyon sok a fejleszteni való...

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek