Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
csibe74
csibe74 2019. 12. 06. 17:32
Előzmény: #4679  csibe74
#4680
Úgy látom megint az alapkezelők kedvence lett a Mid chipek közül. Vehetnek akkor belőle. Nagyon köhög a papír. Audi meló elkezdődött decemberben.  Mi lehet pl a biztosító stratégiai felülvizsgálattal. Kamion perrel stb. Hír jöhetne. 
csibe74
csibe74 2019. 12. 05. 10:41
Előzmény: #4678  Törölt felhasználó
#4679
Menő!!!
Törölt felhasználó 2019. 12. 05. 09:41
Előzmény: #4677  csibe74
#4678
csibe74
csibe74 2019. 11. 28. 19:51
Előzmény: #4674  impudent
#4677
Nem hinném, hogy ez gond. A béten sok cég van hasonló közkézzel. Sőt sok kevesebbel is. 
impudent 2019. 11. 28. 17:38
Előzmény: #4675  csibe74
#4676

van még de nem sok ,de látva az erős shortot most nem szállok be annak ellenére ,hogy vicc ez az ár.
ha netán nagyon lemegy újra veszek, ha pedig fel akkor eladok és visszaesésnél újból vissza ezt játszom ezeken a szinteken.
csibe74
csibe74 2019. 11. 28. 17:35
Előzmény: #4674  impudent
#4675
Neked még van vagy kanyec?
impudent 2019. 11. 28. 17:19
Előzmény: #4673  csibe74
#4674

hát ezért érdektelen, semmit nem lehet vele kezdeni ha mind megveszi valaki.
csak a főtulaj érdeke az alacsony ár és a közkezes részvények fillérekért való megszerzése.
csibe74
csibe74 2019. 11. 28. 17:18
Előzmény: #4672  impudent
#4673
28% a közkéz. Kb 5 millió darab.
impudent 2019. 11. 28. 16:41
Előzmény: #4671  csibe74
#4672

magabiztosnak tűnik a shortos de ha jönne egy komoly vásárló azonnal elrepülne az árfolyam.
de ha pici a közkéz akkor nem jön ilyen és ez a short melegágya.
csibe74
csibe74 2019. 11. 28. 15:52
Előzmény: #4669  impudent
#4671
Ja de csak , ha odaadják. Egyébként lehet meglepődne a 32K-s 1300-on, ha kivennék a pakkot. 
csibe74
csibe74 2019. 11. 28. 15:49
Előzmény: #4669  impudent
#4670
Közkéz nem olyan brutál sok lehet. Az egész cég 17 millió részvény csak.
impudent 2019. 11. 28. 15:15
#4669

a végletekig olcsón fel akarják szívni az összes papírt,
bankaar 2019. 11. 28. 15:13
Előzmény: #4663  bitKain
#4668
Ha egy alapkezelő szerint venni kell? 
Minek tenné közhírré, hogy felverje az árát saját magának?
csibe74
csibe74 2019. 11. 28. 14:07
Előzmény: #4666  thomasss
#4667
Én azt a kamion lóvét várom már. 
thomasss
thomasss 2019. 11. 28. 14:04
Előzmény: #4663  bitKain
#4666
itt várnak  a biztosító részleg eladására..... !!! akkor lehet benne felfelekör....
csibe74
csibe74 2019. 11. 28. 13:19
Előzmény: #4664  bitKain
#4665
700 darab az semmi mennyiség. Bár a könyvben soknak tűnik. 840 ezer HUF.  1300-on azért ott van 32K. Az komolyabb. Bár lehet puffer csak.
bitKain
bitKain 2019. 11. 28. 12:09
Előzmény: #4662  csibe74
#4664
Már 1200-ön is
bitKain
bitKain 2019. 11. 28. 12:09
#4663
Amióta kedvenc, azóta megint esik.
Érdekes, hogy a Concorde is kiemelte mennyire jó és venni kell.
...
Ha egy alapkezelő valóban látna benne fantáziát és el kezdené venni, akkor jóval feljebb lenne az árfolyam.
csibe74
csibe74 2019. 11. 27. 15:08
Előzmény: #4661  Sevenson
#4662
1300-on lehet venni nagyobb mennyiséget is ahogy látom.
Sevenson 2019. 11. 27. 12:42
Előzmény: #4660  csibe74
#4661
Most sokan Nutexet és Nordtelekomot vásárolnak. Majd csak beindul a WABERERS is...
csibe74
csibe74 2019. 11. 27. 11:45
Előzmény: #4659  gyula1971
#4660
Hát szvsz nem túl erős jelenleg 111 darab van ott. Régebb óta adogatja valaki, mert mindig önt.  Alapkezelők kedvence, akkor vehetik. 
gyula1971
gyula1971 2019. 11. 27. 11:43
Előzmény: #4658  csibe74
#4659
Vártam én is, lassan elindul valami mozgás az árfolyamban itt is. 1200 ft egy erős támasz eddig!
csibe74
csibe74 2019. 11. 27. 11:35
Előzmény: #4657  bitKain
#4658
Kicsit mintha gyengélkedne a papír. Leöntötték 1200-ra.  Most dec. elején indul az Audi-s biznisz. 
bitKain
bitKain 2019. 11. 27. 11:09
Előzmény: #4656  csibe74
#4657

Most nem nyomják az Alteot az alapkezelők.
Igazából az Alteo nyomja saját magát, hogy a kötvényeinek piacot teremtsen.
(Szvsz, ezért volt a Portfoliós bemutató a tervekről.)
csibe74
csibe74 2019. 11. 26. 17:32
Előzmény: #4655  bitKain
#4656
Igen az Alteo-t nagyon nyomják. Jöhetne már a kaminyon pénz. 
bitKain
bitKain 2019. 11. 26. 15:48
#4655
Amióta az alapkezelők kedvence, azóta inkább esik, mint emelkedik.
Anno az Alteo volt a favorit, az sem ment sehova, akkor ...
Ennyit a favoritokról.
gyula1971
gyula1971 2019. 11. 23. 18:39
Előzmény: #4653  pomperj
#4654

MetalHeart kollega -
Újabb gyenge GYJ, majd a Concorde megerősített (hónapok óta szajkózott) célára 1785... ami valójában nem más, mint a tavalyi aug-i első mélypont (0% fibo (2400) alatti -23.61 (1805) fibo szint... persze ez is egy baromság, mert nyilván nem 200MA felett alig 400 pontra, hanem 0% fiboig menne technikailag, pláne, hogy ezzel már gold-cross is kiváltható lenne... az meg nagyon valószínű, hogy irreális fundás célár... ezt már csak az Erste 2400 ft-os baromsága übereli (lásd korábbi kommentben), de valójában az is technikai, ott van a 0% fibo... ennyit a fundákról.... :D:D:Da bolik összeszűkültek, eladási jelzéssel. A 21/50MA(1268/1310), 200MA(1398), -38.2% fibo (1437) zóna elég nagy és a "megduplázódott veszteség, de már látszódnak biztató jelek" számomra nem kifejezetten a vételi gomb görcsös nyomkodását jelenti, pláne nem gondolnám, hogy átjuthat ezen széles zónán, ami a bullt jelentené...a jövő héten mindenesetre mozgás várható... megvárok egy újabb, értelmezhető lapot...
https://kepkuldes.com/image/eaNK55
pomperj
pomperj 2019. 11. 20. 09:42
#4653
pomperj
pomperj 2019. 11. 09. 09:16
Előzmény: #4649  Törölt felhasználó
#4650

1)Bocs, a Concorda BET vezeto broker. Nem user kispajti, aki talalomra es erzelmere hallgatva beir a topicba egy legbol kapott szamot.
Neki nem illik mint nekem, hanem neki KOTELEZO fundasan indokolni.
.
2)Ha a biztositasi uzletet tekinti Concord egyeduli erteknek a WABE-ban?
 es a kamionozast a vesztesegeivel es az adossagaval zero ertekunek? Lehet.
Akkor a Biztositas most mennyit er?
A biztositas  arbevetel 2019-re 65-60m EUR, a net EBITDA (1-9 honapra 4.6 m tenyszam van) elerheti a 6.2-6.5 m EUR szintet, es szamoljunk P/EBITDA=6-7 szorzoval, 
akkor a Biztositas erteke 6.5m*6=40m EUR, az 13Mrd Ft, szoval 13Mrd/17.7m rv=730Ft.
Ha igy szamolunk WABE erhet, tisztan a Biztositojat tekintve erteknek, 730Ft.rv.
Szoval igy sem jon ki.
Törölt felhasználó 2019. 11. 08. 21:08
Előzmény: #4647  pomperj
#4649
A megfejtés egyszerűen a magyar nyelvtanban rejlik: célárat adott meg a Concorde és nem részvényértéket! 
csibe74
csibe74 2019. 11. 08. 20:53
Előzmény: #4647  pomperj
#4648
Csak a biztosítási ágra hoztak ki 1600 HUF per részvény árat. 
pomperj
pomperj 2019. 11. 08. 20:21
Előzmény: #4644  farkasfu
#4647

Kosz.
Elolvastam mindkettot, es egyikben sincs meg utalas sem arra, hogy honnan vette 
Concord  azt a target =1785 arat.
.
2)A Jovore vonatkozo varakozasukat bemasolom:
"
Opinion: We reiterate our recommendation on BUY, with a TP of HUF 1,785 per share. 
We are of the view that short-term and long-term measures will likely result in a margin improvement in the next quarters as it happened in Q3. However, we put a blame on ITS segment, which is continuously deteriorate the value of the Group. We see that it is still unable to recover, which demonstrates the very low pricing power of Waberer’s on the European routes. 
More importantly, the regulatory framework is shifting toward a more unpredictable and unfavourable direction, which aims at shrinking the Eastern European hauliers out of the Western European market. We therefore cannot exclude the continuation of the fleet reduction programme. 
We remind the investors that, in our view, RCL and WHB are the two segments, which can create value for investors, while ITS has been pulling down the results for a long time due to the inefficient capacities.  Risks: Fuel price increase, restrictive measures from the side of the EU, and Brexit, which are beyond the scope of the Company, still pose the biggest risks. "
.
3)Harom allitas van ebben benne:
1)Margin javulast varnak. Mire alapozza?
 Velemenyem? A Q3-ben mind a 4 margin mutato romlott a tavalyihoz kepest.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20191108v01q47wt4.jpeg
.
2) A problemak legnagyobb okozoja az International szegmens, mely Concord szerint  " keptelen helyreallni, mert nagyon gyenge az arkepzesi erejuk". Magyarul tul olcson kenytelenek szallitani.
Velemenyem? Az  Intl.  szegmens  Q3beli osszes arbevetel 169m EURbol 119m EUR, tehat a ceg 70% resze az, ami Concord szerint is  a veszteseges resz. A ceg 70%-a a  leggyengebb szegmens. 
Ezt a szemenst 1 ev alatt -12%al csokkentettek, de a veszteseg nem csokkent, hanem megduplazodott.
Amig ez a szegmens nem javul, addig semmifele erdemi fordulatra nem szamitaneek. 
.
3)A Concord szerint a szabalyzok kiszamithatatlanul  es kedvezotlen iranyba valtoznak, 
es emiatt tovabbi flottaredukcios erofesziteseket varnak.
Velemneyem? Akkor most le kell epiteni a ceg 70% reszet?  Az eddigi  -12% leepites , nos,
eddig nem hoztt fordulatot. Ha folytatjak, akkor WABE ujabb arfolyam-le-felezodesre szamithat.
.
4)Egy realista kalkulacio a ceg ertekere?
Nos, Concord nem publikalta a kalkulaciot. Nekem van egy szamitasom a kovetkezo 1-2-3 evre.
Ha a Regionals es Biztositas uzletag er valamit, a Intl. szegmens meg leepul es nem er semmit?
Akkor mennyit er a ceg?
Akkor az EBITDA ebbol a ket szegmensbol  most 5.9+1.6M EUR, e
s egy P/EBITDA=6 szammal kalkulalva
a ceg erteke (5.9+1.6)*6= 45M EUR,
vagyis kb. 330Ft arfolyammal 14.8Mrd. 
Szetosztva 17.7M reszvenyre, 1 reszveny erteke= 840Ft.
.
Kedves Concord, honnan jott az a target= 1785?
 
farkasfu
farkasfu 2019. 11. 08. 19:26
Előzmény: #4643  pomperj
#4646
Véletlenül beleakadtam és bemásoltam ide, ennyi a Waberers történetem. 
farkasfu
farkasfu 2019. 11. 08. 19:22
Előzmény: #4642  gyula1971
#4645
pomperj
pomperj 2019. 11. 08. 17:31
Előzmény: #4638  farkasfu
#4643

Bemasolnad, hogy jott ki az a 1785Ft target ar?
Igazan erdekes lehet a gondolatmenet, egy cegnel, amely IPO ota 5100---> 1280 utat futott be.
gyula1971
gyula1971 2019. 11. 08. 17:29
Előzmény: #4638  farkasfu
#4642

Amúgy Magyar nyelven nem készít elemzést a Concorde?
Ezt az elemzést sem találtam volna meg a saját oldalukon,ott hol található a Concodon belül,tudja valaki?
farkasfu
farkasfu 2019. 11. 08. 17:12
Előzmény: #4639  csibe74
#4641
későn jött a közlemény 😃
csibe74
csibe74 2019. 11. 08. 17:11
Előzmény: #4638  farkasfu
#4640
Bocs ez az 'e-o-y', az mit jelent. End of year gondolom. De az ez év végét? 
csibe74
csibe74 2019. 11. 08. 17:10
Előzmény: #4637  farkasfu
#4639
Köszi. Szóval a Concorde szerint is BUY. Egyébként egész nap szépen 1300 körül volt, végén lekötötte a genyója. 
farkasfu
farkasfu 2019. 11. 08. 17:07
Előzmény: #4637  farkasfu
#4638
Waberer’s Recommendation: 
BUY (unch.) Target price (e-o-y): HUF 1,785 (unch.) 
Share price: HUF 1,280 
Reka28 2019. 11. 07. 22:51
#4636
Bár pomperj megint írt tárgyi pontatlanságokat, de az első mondata igaz. Így szól: Semmi javulás.
Kaptunk egy szép összefoglalót ismét arról, hogy vannak jelei a változásnak, de végső soron csak sikerült összehozni 8,5 millió veszteséget egy negyedév alatt. Mert az nincs kiemelve, de sikerült 3 millió eurót elkölteni tanácsadókra (55 részvényenként). 
A várakozást sikerült megverni - ami egy elemű volt (Erste). Ja, és ami olyan negatív volt erre a negyedévre, hogy az köszönő viszonyban sincs azzal az egész éves várakozással, amit egy hónappal ezelőtt tettek közzé. Érdekes.. vagy akkor azt gondolták, hogy az év végén durván fordul?
Donqatto
Donqatto 2019. 11. 07. 19:44
Előzmény: #4633  Törölt felhasználó
#4635
,,...a flottacsökkentési program első pozitív profithatásai már érződnek, és a nettó adósságállomány is kedvezően alakul."
,,Az Erste elemzői várakozásától az árbevétel elmaradt, az eredményszámok azonban kedvezőbben alakultak, különösen a nemzetközi fuvarozás EBITDA-ja múlta felül a vártat, és a veszteség is fele lett a vártnak."
Én is ki tudok emelni mondatokat...
Donqatto
Donqatto 2019. 11. 07. 19:42
Előzmény: #4633  Törölt felhasználó
#4634
Nem egyik negyedévről a másikra lesz nyereséges...:D De jól van, nem mondtam én, hogy venni kell...csak valami pozitív hangvételt véltem felfedezni a portfolió részéről...
Törölt felhasználó 2019. 11. 07. 19:35
Előzmény: #4632  Donqatto
#4633
"Megduplázódott a Waberer’s vesztesége, de már látszanak biztató jelek"
"Az egy évvel korábbinak a több mint kétszeresére rúgó, de az elemzői várakozásnál enyhébb, 5,6 millió eurós veszteséget könyvelt el a harmadik negyedévre a Waberer’s."
"Az előző negyedévinél kissé nagyobb mértékben, 7%-kal csökkent éves összevetésben a Waberer’s harmadik negyedéves bevétele."
"A harmadik negyedévben a rendszeres EBITDA 15,3 millió euróra rúgott, amivel az év eddigi legerősebb negyedévéről beszélhetünk annak ellenére, hogy az egy évvel korábbihoz képest 19%-os ebben a visszaesés."
Nem is olvasom tovább, rohanok Waberer's-t venni. :)
Donqatto
Donqatto 2019. 11. 07. 19:28
Előzmény: #4631  gyula1971
#4632
A portfolio kicsit bizakodóbb mint pomperj :D
festina88 2019. 11. 07. 18:39
Előzmény: #4629  pomperj
#4630
A jelentes egy fos de valamit beneztel majdnem 10%os leepites volt
pomperj
pomperj 2019. 11. 07. 18:37
Előzmény: #4622  pomperj
#4629

WABE 2019Q3 jelentes roviden?
Semmifele javulas nincs. 
A szoveges resz es magyarazat tobb helyen is ellentmond a kozolt szamoknak.
.
1)A arbevetel lenyegesen, -7.1%-al esett vissza
Lehet azt magyarazni, hogy tudatos leepites volt a tobblet kapacitasban. 
Ehhez kepest valoban, a kamionok szama esett, (tavalyi 1-9 honap es idei 1-9 honap osszehasonlitasban,) de csak -5.3%al es a soforok szama -5.2%al; 
szoval az arbevetel meg jobban esett,  mint a le-epites uteme. 
A lemeno spiral a leepitestol nem lassult semmit.
.
2)A  netto veszteseg 2019  Q3-ben -5.6 m EUR, es 2019 1-9 honapban -19.1m EUR. 
A veszteseg-termeles  tempoja EBITDA-ban merve lenyegeben valtozatlan maradt Q3-ben.
Itt sincs semmi erdemi javulas, es Q3/Q3 osszehasonlitasban a veszteseg tavalyrol megduplazodott.
.
3)A 4 margin mutato mindegyike romlott egy ev alatt, lasd 3. oldal. 
A romlas nem sok, jellemzoen 1-2%, de a gyengulo trend egyertelmu.
.
4)Anetto adossag 286--->290m EUR-re nott, es az eeladosodottsagi rata (toke attetel)  3.8--->5.4 szintre nott. Ez nem jelentos romlas, plane  akorabbi negyedevekhez kepest.
De szo sincs arrol, hogy csokkent az adossag.
csibe74
csibe74 2019. 11. 07. 18:37
Előzmény: #4626  csibe74
#4628
Meg ugye most decemberben indul az Audis buli. Következő jelentést pozitív irányba befolyásolhatja. Utána meg mar teljes egészében .
gyula1971
gyula1971 2019. 11. 07. 18:32
Előzmény: #4624  -bubu-
#4627

Ezt,hogy értelmezzük,megfordult az adósság trendje,egyszeri 2.5 millió euros tétel lett a veszteség...
bázisidőszak 0,9 millió eurós veszteségével.
csibe74
csibe74 2019. 11. 07. 18:17
Előzmény: #4623  _Macika_
#4626
Na. Megfordult az adósság trendje gyerekek. Csökkent. 
Donqatto
Donqatto 2019. 11. 07. 18:00
Előzmény: #4624  -bubu-
#4625
Hát nem lett jobb egyelőre
-bubu-
-bubu- 2019. 11. 07. 17:52
Előzmény: #4623  _Macika_
#4624
Nettó eredmény 2019 harmadik negyedében a pénzügyi eredmény 2,5 millió eurós veszteséget mutatott, szemben a bázisidőszak 0,9 millió eurós veszteségével. 
pomperj
pomperj 2019. 11. 06. 13:45
Előzmény: #4619  Zsimo
#4622

Szerintem meg vicces invesztor az, aki WABE-t optimistan latja.
AKi az elmult 1 evben benne volt, az le-felezte a penzeet.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20191106v00qm07xb.jpeg
.
A management valtas eddig semmit nem hozott. A WABE pocsekol rosszul volt menedzselve evekig, rossz utemben invesztaltak… eppen a piac beomlasa elott… es ezt az elkepesztoen durva tevedest azota nem lehet korrigalni.
A ceg evekig fog kinlodni 1500 szint alatt, es jo esely van megtesztelni 650-800 savot.
.
A regebbi Elliott szamozas tovabbra is ervenyes.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190917v00q3n11b.jpeg
.
WABE-t most  6 meteres bottal sem piszkalnam.
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 11. 06. 12:10
#4621
ERSTE:
Marad a veszteség - Ötletgyár Mini
Waberer’s csütörtökön a piac zárása után teszi közzé harmadik negyedéves eredményét.A cég várhatóan 11 millió euró veszteséget termelt a harmadik negyedévben, amelynek jelentős, mintegy 4 millió eurós része a forint kitettséget fedező 120 millió eurós hedge pozíción elért veszteség a forint gyengülése miatt. Ez azt jelenti, hogy ez a veszteség az elkövetkező mintegy egy év során „megtérül” az alacsonyabb költségekben, „ceteris paribus”.Annak ellenére, hogy a kamionok kihasználtsága a korábbi 9.000-9.500 km per kamion per hóról 10.000 környékére emelkedhetett, az eredmény csak kis mértékben javult, és a nemzetközi tevékenység továbbra is veszteséges maradt, s az egész eredményt a negatív tartományba húzza le. Az egészséges kihasználtságnak 11.000km körül kellene lennie havonta és kamiononként, hogy újra megfelelő profitot termeljen a cég.A kamionszám további csökkentése miatt az amortizáció még magas marad, hiszen a „termelésből” kikerülő kamionok egy pár hónapig még a könyvekben maradnak, s növelik az amortizációt. Így ez is negatívan hat, mint ahogy a helyi iparűzési adó is, ami árbevétel alapú. Az effektív adó 1,8 millió euró lehet annak ellenére, hogy a vállalat veszteséges.A megkezdődött fordulat jelei nagy valószínűséggel már láthatók lesznek az eredményben, amely azonban még mindig rossznak mondható. Ugyanakkor a negyedik negyedévi kilátások már jobbnak tűnnek, a csökkenő amortizációnak és a várhatóan tovább javuló kamion kihasználtságnak köszönhetően.

Topik gazda

resone
resone
3 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek