Szerintem ez nem egy bonyolult történet. Az IPO-nál a társaság részvényesei abban érdekeltek, hogy a lehető legmagasabb, még piacképes ár környékén adják el a részesedésüket. Nem kötelező megvenni, ha nem tudja az ember mit vesz és mennyit ér. Érdekes, hogy ez az ingatlanos topikban senkit nem zavar a 30 milliós letoppant panellyukak kapcsán. Teljesen természetes, hogy az eladó szeretne magas áron eladni, a vevő meg minél alacsonyabb áron venni. Ez akkoriban 5100 Ft volt. Azért sokszor érzem úgy, hogy ezen a fórumon az valamiféle elvárás, hogy a kisbefektetőknek csak nyernie szabadna egy tőzsdei ügyleten. Miért? Nem kötelező részvénybe fektetni, ott vannak a "biztonságosabb" termékek, PMÁK és társai. Ettől függetlenül az a negatív hangulat, ami a céggel kapcsolatos, szerintem fundamentálisan megalapozatlan. A tárgyi tévedésekre nem csak én világítottam már rá, hanem mások is. Tisztelet a kivételnek, de ebben a fórumtémában a többség láthatólag nem érti és ismeri a logisztikai cégek működését, alap dolgokkal nincs tisztában (pl. fuel surcharge, fuvareszköz hitelezési konstrukció részletei stb.) Ez nem baj, csak akkor nem kell ilyen részvényt jegyezni, vagy számolni kell azzal, hogy a vételár kifizetésekor fogalmunk sem volt a cég valós értékéről (ami megjegyzem, szerintem magasabb, mint a jelenlegi árfolyam). Voltak, akik már párszáz forintos vételárat spekuláltak, ami olyan 2Mrd Ft környékére tenné a cég market capjét. Könyörgöm, ennél manapság már egy-egy jobb képességű 20-30 fős IT startup is többet ér, pedig azoknak sokszor se piaca, se bevétele se semmi, csak pár okos srác babzsákfotelek és csocsóasztalok közt.
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link