Törölt felhasználó
2014. június 29. | 21:40
#1

Tréder Topik :o)  

megnyitok egy remek kis kókuszos, lecsós, halacskás topikot. reméljük ez is hosszú életű lesz mint a régi, ami hat évet élt..



hát mindenkinek jó horgászatot! ))

link
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
február 22. | 13:32
előzmény: #122559  _Macika_
#122560
jó hír érkezett :o))))))))))
Egy fél disznót kap a Mátrai Erőmű minden dolgozója Mészáros Lőrinctől
https://index.hu/gazdasag/2019/02/22/egy_fel_disznot_kap_a_matrai_eromu_minden_dolgozoja_meszaros_lorinctol/
február 22. | 13:24
előzmény: #122558  equiloros2
#122559
na ugyan ki? )) re 5 nick opusz felbeszélésben a zuhéban bukcsis
egyébként " hát maga meg kicsoda"  copyrightos ))
február 22. | 13:23
előzmény: törölt hozzászólás
#122558
hát ön meg kicsoda? :))
február 22. | 13:13
előzmény: törölt hozzászólás
#122557
unalmas
és nem is igaz persze )))
február 22. | 13:09
Törölt hozzászólás!
#122556
február 22. | 12:53
előzmény: #122554  mocskos_spekulans
#122555
de szerencsére nem az van mint az opuszban
február 22. | 12:49
előzmény: #122549  equiloros2
#122554

alulról közelítjük az 50k-t :)
.
re:pannom puma :)
február 22. | 12:41
#122553
rába jó
rába érdektelen már rég
február 22. | 12:34
előzmény: #122535  _Macika_
#122552
Rába: Magasra szálltak a költségekTegnap zárás után közzétette negyedik negyedéves eredményeit a Rába. A járműipari cég növekvő árbevételt jelentett, viszont a kihívásokkal teli környezet rányomta a bélyegét az eredményességre. Ma délelőtt több mint egy százalékot gyengült az árfolyam.Vegyes érzései lehetnek a befektetőknek a Rába tegnapi gyorsjelentése után. Bevételsoron még viszonylag pozitív a kép, közel 14 milliárd forintot realizált a cég a negyedik negyedévben, amellyel egy év alatt 7,2 százalékot javított, viszont a szegmensek közül a Jármű üzletág 11,3 százalékkal visszaesett. Az EBITDA 1,2 milliárd forintra rúgott, ez csalódás a tavaly elért 1,5 milliárdos teljesítmény után, az EBITDA hányad is 8,4 százalékra romlott. Az Alkatrész üzletág javított valamelyest, de a Futóműnél és a Járműnél nagy a visszaesés.ELSZÁLLTAK A KÖLTSÉGEKA gyengébb eredmények oka részben a költségoldali árnyomásban keresendő. Az acél- és energiaárak emelkedése az egész évben hátrányosan érintette a vállalatot, ez a hatás az utolsó negyedévben is tapasztalható volt. Az acéldrágulás miatt az alapanyagok esetében 2018-ban átlagosan 22,1 százalékkal volt magasabb az árszínvonal, az energia pedig átlagosan 13,8 százalékkal került többe 2017-hez képest. Az energiaárak különösképpen az utolsó negyedévben szabadultak el, a drágulás mértéke elérte a 27,7 százalékot, az alapanyagoknál ez 15,8 százalék volt.Ennek ellenére sikerült a Rábának növelnie a bruttó nyereségességi szintet, a bruttó eredmény az utolsó negyedévben 12,9 százalékot növekedve 3 milliárd forintra rúgott, a fedezeti szint pedig 1,1 százalékpontot javulva 21,5 százalékon alakult. Az értékesítési és marketing költségek viszont 43,8 százalékkal jelentősen megugrottak és az általános és igazgatási költségek is 19 százalékkal emelkedtek. A cég az egyéb ráfordítás soron az egy évvel ezelőttihez képest 153,8 százalékkal többet, 637 millió forintot könyvelt el, ennek is köszönhetően az egyéb bevételek, ráfordítások egyenlege 745 millió forintos veszteség volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 61 millió forintos veszteséggel. Ezek a költségoldali változások rendesen odavágtak az eredménynek, így nem meglepő az EBITDA sor 24,5 százalékos csökkenése.Azért beszerzési költségek növekedése ellenére pozitívumok is voltak a külső környezetben, 2018-ban kimagasló keresleti aktivitás volt tapasztalható.
  • Európában az új tehergépjármű regisztrációk száma 3,4 százalékkal emelkedett.
  • Észak-Amerikában az erős gazdasági környezetnek köszönhetően a tehergépjármű forgalom 27,1 százalékkal növekedett.
  • Mezőgazdasági járművek esetében Európában és Észak-Amerikában is kedvező volt a helyzet, a két piacon a bővülés elérte a 19,8 százalékot.
  • Az orosz busz és tehergépjármű piacon jól indult az év, de a második félévre visszaesett a kereslet, összességében buszok terén 10,6 százalékos, tehergépjárműveknél pedig 2,7 százalékos növekedést ért el a cég.
A JÁRMŰALKATRÉSZ ÜZLETÁGNAK MENT A LEGJOBBANA vállalat üzletágai közül a Futómű szegmens a legnagyobb, itt az árbevétel a negyedik negyedévben 10,8 százalékkal 6,5 milliárd forintra bővült. A növekedést elsősorban az amerikai export hajtotta, amely 39,1 százalékkal emelkedett. Belföldön is jól teljesített az üzletág, 29,6 százalékos volt a bevétel-növekedés, a FÁK országokba irányuló export viszont 34,5 százalékkal visszaesett. Az EBITDA soron 17,6 százalékos volt a csökkenés, és az üzemi eredmény 35,4 százalékos visszaesését sem teheti ki a kirakatba az üzletág.A Járműalkatrész üzletág már jobban muzsikált, ennél a részlegnél 25,9 százalékos volt a bevételbővülés. Az EU-s országokba irányuló export 22,5 százalékkal, a belföldi értékesítés pedig 28,5 százalékkal növekedett. Az EBITDA soron 4,9 százalékos növekedéssel 340 millió forintos eredményt mutatott fel az üzletág, viszont az üzemi eredmény enyhén, 2,7 százalékkal visszaesett.A Jármű üzletágnál érdekesen alakult a negyedik negyedév. Export tekintetében jelentős, 40,2 százalékos javulást ért el a részleg, közel 1,3 milliárd forintnyi volt a kivitel, a belföldi értékesítés viszont drasztikusan, 25,6 százalékkal visszaesett. Így összességében az üzletág bevételei 11,3 százalékkal csökkentek, az EBITDA mutató 35,9 százalékkal romlott, üzemi eredménysoron pedig 39,3 százalékos a gyengülés.Így összességében csoportszinten 655 millió forintos üzemi eredményt ért el a vállalat,mely 38,1 százalékkal gyengébb az egy évvel korábbi eredménynél. Adózott eredmény soron 565 millió forintos szám mutatkozik, amely 33,8 százalékos csökkenés tavalyhoz képest. A hitelállomány jelentősen növekedett 2017-hez képest, az év végén összesen 8,1 milliárd forintra rúgott, így 684 millió forintos készpénzállomány mellett a nettó hitelállomány 7,4 milliárd forintot tett ki, a tavalyi 3,3 milliárd forintos értékhez képest. Az eladósodottsági mutató egy év alatt 14 százalékról 26 százalékra emelkedett, azonban ez megfelel a társaság által előrejelzett pályával, és a növekedést befolyásoló tényezőket folyamatosan kontroll alatt tartják.ÉRDEKESEN FEST A GRAFIKONIzgalmas szinteken tartózkodik most az árfolyam, mely a jelentés után 1195 forintra esett vissza. Az árfolyam még tavaly év végén tört ki egy 2018 januárjától induló csökkenő trendvonal alól, és az 1240 forint körüli ellenállást is áttörte, a 200 hetes mozgóátlag viszont 1275 forint környékén megállította a vágtát. Azóta a csökkenő trendvonalat többször is tesztelte az árfolyam, és most is éppen fölötte tartózkodik.Fontos lesz, hogy innen merre indul tovább az árfolyam, az 1200 forintos szint tartós letörése, és az esetleges visszakerülés a csökkenő trendvonal alá eléggé elrontaná a technikai képet. Ebben az esetben tovább csökkenhetne a részvény értéke és az 1150 forintos támasz felé fordulna a figyelem. Felpattanás esetén viszont az 1240 forint környéki zónát tesztelhetné újra az árfolyam, de 1275 forint közelében a 200 hetes mozgóátlag is elérhetővé válhatna. Az 50 hetes mozgóátlag 1317 forintnál, illetve az 1340 forintnál húzódó ellenállás egyelőre még elég távolinak tűnik. Nem túl pozitív jel, hogy az MACD indikátor egy enyhébb eladási jelzésre fordult, az RSI viszont semleges a 39 körüli értékével.A Rába heti grafikonja (2019.02.21. 11:30)Nagy-György János2019. február 21. 12:19
február 22. | 12:23
előzmény: #122548  equiloros2
#122550
itt már többnyire csak a magyarok adnak vesznek
sztem külföldiek nem vesznek nem adnak
azért ilyen semmi az egész, nem lehet trédelni
nyáron meg mi lesz arról ne is beszéljünk
február 22. | 12:20
előzmény: #122544  _Macika_
#122549
42k az 1300pont , meglehet két nap alatt de micsinálunk egész évbe? :o)
február 22. | 12:18
előzmény: #122546  _Macika_
#122548
milyen rakéta? :o)) 
olyan jó lett a jelentése hogy ennél már csak rosszabbak lesznek, hacsak nem iszik meg mindenki még egy kávét a benzinkútón az idén :o)
február 22. | 12:04
előzmény: #122543  equiloros2
#122547
bux
https://www.tradingview.com/x/N4iBxIve
40k alá meg ott már gázos lenne
forgalom nulla még mindig, 
február 22. | 12:01
#122546
mol mit néz?
nem arról volt szó hogy ma raketta?
))
ááá
február 22. | 11:57
előzmény: #122543  equiloros2
#122545
lényegtelen, adat az a múlt
bux szenvedős, ősszel nem zuhant akkorát mint az  usa
most meg nem emelkedik akkorát mint usa
február 22. | 11:54
előzmény: #122542  mocskos_spekulans
#122544
42k reális lehet idén sztem
de 50k az már csoda kategória szám
február 22. | 11:53
előzmény: #122541  _Macika_
#122543
február 22. | 11:50
előzmény: #122529  _Macika_
#122542
addigra 40800 felett kellene lenni buxban, onnan indulhat a bikapénteki műsor :)
február 22. | 11:48
előzmény: #122539  kerge
#122541
dax beton még mindig