Topiknyitó: Portfolio 2019. 02. 05. 14:13

Több mint 20 milliárdos pert bukott el Magyarország  

Ugrás a cikkhez
A magyar államnak 73 millió eurót és a kamatait kell kifizetnie a Sodexho számára miután 2012-ben kiszorította a piacról az utalványokat forgalmazó céget - jelentették be hétfõn a Reuters tudósítása szerint. A döntés egyelõre
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2019. 02. 06. 09:18
Előzmény: #65  pampa
#68
jaaaj pampa ebbe kár volt belevágni, de most már te is érzed :)
.
"a fidesz adta át"
bigyula 2019. 02. 06. 09:08
Előzmény: #65  pampa
#67
Baszki! A kecskeméti Mercedes gyárat is a fityesz alatt adták át, pedig a szocik alatt kezdődött a beruházás!
bigyula 2019. 02. 06. 09:08
Előzmény: #65  pampa
#66
"1991-ben a Fővárosi Közgyűlés döntött a tenderkiíráshoz szükséges dokumentációk elkészítéséről. 1996-ban elkészült a megvalósíthatósági tanulmány, a költségek megosztásában pedig 1998-ban a kormány döntött. 1998 novemberében a kormány kivonult a beruházás mögül. A szerződés végül 2003. év végén került aláírásra.
.
A beruházás csak 2004-ben kapott finanszírozást. 2006-ban megindultak a felszíni munkák, majd 2007-ben az alagutak kivitelezése. A közösségi támogatás igénybevétele érdekében a megvalósíthatósági tanulmányt átdolgozták, és több költségnövelő kiegészítő létesítményt elhagytak. 2011-ben a főváros elállt a második szakasz építésétől"
.
https://hu.wikipedia.org/wiki/M4-es_metróvonal
.
Tehát a szocik alatt megkezdődött a munka, Orbán alatt befejeződött, és learathatta a babérokat. Továbbra sem értem, hogy mi a problémád.
pampa 2019. 02. 06. 08:59
Előzmény: #63  bigyula
#65
én nem kifogásolok semmit sem...
beszélgetek.
az MSZP-SZDSZ belevágott a METRÓ építésbe.
1994-98  között fontos volt nekik.
 a FIDESZ leállította az építkezést 1998-02 között.
jött az újabb MSZP-SZDSZ kormányzás 2002-2010 között.
 a fidesz pedig befejezte 2010-2014 között.
az előző 16 !!!!!! évből csak 4 év volt a FIDESZ-é!
12 a ballibé.....

mégis a fidesz adta át a beruházást....
elemes
elemes 2019. 02. 06. 08:56
Előzmény: #62  pampa
#64
nem ez a fő kérdés :)
.
az a fő kérdés, hogy amikor az oroszok kutyaszorítóban voltak és megcsinálták volna az alagútfúrást barterben, akkor a magyar kormány nem kérte.
.
aztán a világpiaci olajárak emelkedni kezdtek és az oroszoknak már nem lett fontos, hogy elvállalják a munkát, a 98-as tervek és engedélyek érvényessége is rég lejárt.
bigyula 2019. 02. 06. 08:50
Előzmény: #62  pampa
#63

De ez az egyik fő kérdés. Ez egy nagyrészt előkészített beruházás volt akkor. Csak a kúrmány garanciavállalása hiányzott, hogy elinduljon.
.
Egyébként 4 év alatt megváltozott a helyzet. Erre szoktatok hivatkozni. :) Egy új kormánynak van joga mást fontosnak tartani, mint az előzőnek? Pl. ha a 2010-es kormányváltáskor ez normális volt, akkor 2002-ben miért kifogásolod, hogy nem a metrót tartotta az új kúrmány fontosnak?
pampa 2019. 02. 06. 08:44
Előzmény: #61  bigyula
#62
nem ez a fő kérdés.
.
 miért nem épült meg 2002-2010 között?
bigyula 2019. 02. 06. 08:39
Előzmény: #59  pampa
#61

"úgy döntöttek valamiért."
.
Igen, úgy döntöttek, hogy később, sokkal drágábban kell majd megépíteni. Csak azt nem értem, hogy akkor miért hivatkoznak arra, hogy sokkal drágább lett, amikor az ő döntésüknek komoly szerepe volt ebben.
elemes
elemes 2019. 02. 06. 08:24
Előzmény: #57  pampa
#60
"Miért abban a 4 évben kellett volna megépíteni a METRÓ-t?"
.
nem kellett volna. csak ott voltak a tervek. oroszország 1998-ra épp fizetésképtelenséget jelentett, vagyis dollárban nem tudta törleszteni az adósságát (csuklós buszokat szállított nekik az akkor még működő széles gábor féle ikarus), de barterban kifúrták volna az alagutat a tartozásaikért cserébe.
.
én nem bíztam az oroszokban akkor sem, de a fidesz nem ezért dobta vissza a metró terveit, hanem orbán nyakassága miatt.
pampa 2019. 02. 06. 08:12
Előzmény: #58  bigyula
#59
nem építették meg.úgy döntöttek valamiért.
a következő kormány miért nem építette meg 8 év alatt?
.
bigyula 2019. 02. 06. 08:06
Előzmény: #57  pampa
#58

"Miért abban a 4 évben kellett volna megépíteni a METRÓ-t?"
.
Mer akkor elő volt készítve, de Orbán lesörpörte az asztalról. Még az oroszok is ajánlkoztak, hogy az államadósság fejében fúrnak alagutat. Az sem kellett.
pampa 2019. 02. 06. 07:56
Előzmény: #56  kiegyezo
#57
nézd az idősávot!
1994-2010-ig!
Ebben a sávban csak !!!!! 4 évig volt a FIDESZ kormányon!
.
Miért abban a 4 évben kellett volna megépíteni a METRÓ-t?
Miért nem építette meg az MSZP-SZDSZ koalíció 2002-2010 között?
A kormány és Budapest is azonos politika által volt irányítva!
.
 Így is 2014-ben lett végül átadva!
kiegyezo 2019. 02. 05. 23:41
Előzmény: #54  deszcsakafi
#56
Én viszont 1998-ról beszéltem. Akkor kellett volna megépíteni. Fele annyiból. Csak hát meg kellett büntetni a főváros népét.
Ettől, persze, még nem kell az a korrupció sem. És ismét megjegyzem: másként értelmezem, ha a rendszerben van korrupció és azt, ha a rendszer maga a korrupció.
signal2
signal2 2019. 02. 05. 23:10
Előzmény: #54  deszcsakafi
#55
Tagadta itt bárki a szoci-szdsz korrupciót és balfaszságot?
deszcsakafi
deszcsakafi 2019. 02. 05. 21:26
Előzmény: #49  kiegyezo
#54
és a ballibsi kurmány 2006-ban már 5-ös metróval kampányolt. Aztán persze a 4-est sem tudták befejezni. A demszkáj korrupción túl -fizethetünk 59Mrd-ot...- nem lett kész, és csak ennyire drágult meg a szocik alatt. Tervezett összköltségek
2004: 264,4Mrd
2009: 533Mrd(https://hu.wikipedia.org/wiki/M4-es_metr%C3%B3vonal)
signal2
signal2 2019. 02. 05. 17:56
Előzmény: #45  elemes
#53
Igazad van, csak a másik számot hamarabb megtaláltam.
badsector1
badsector1 2019. 02. 05. 17:56
#52
Hajrá polt Peti, ha sukorónál vizsgálódtatok, akkor ennél az esetnél már nagyon nyomozni sem kell, annyira egyértelmű a károkozás.
bigyula 2019. 02. 05. 17:46
Előzmény: #49  kiegyezo
#51
Ugyan! A híveknek nincs memóriája. Illetve ami van, azt leköti néhány belesúlykolt dolog: baloldali médiatúlsúly, migráncs, Orbán jó, mindenki más rossz. Kb.ennyi
farkasj41 2019. 02. 05. 17:43
Előzmény: #47  bigyula
#50

sajnos lesz itt még több ilyen eset,érthető hiszen túlzott szellemi fogyatékos ok vezetik az országot, mert az okos magyar  ..
kiegyezo 2019. 02. 05. 17:41
Előzmény: #38  deszcsakafi
#49
Ha már metró, legyen mellékvágány: ugye, az egész onnan indult, hogy konszenzusosan szükségesnek talált, megtervezett, és kivitelezés előtt álló 4-es metró építését a Fidesz a '98-as önkormányzati választások eredményét látva -nem nyertek Budapesten- BOSSZÚBÓL lefújta. Évekkel korábban, kb. harmad-fele áron kapta volna meg a lakosság, ha az eredeti tervek szerint látnak neki.
Lásd még: Nemzeti Színház. 
Hm, jó is felidézni ezeket időnként, még lassan elfelejtődnek.
Phylaxa 2019. 02. 05. 17:40
Előzmény: törölt hozzászólás
#48
Ha a HUF kamatok nem követik le a Fejlett devizák kamatait, akkor csökkenhet a finanszírozási kedv. Nem tudom, most hogy állunk.
bigyula 2019. 02. 05. 17:35
#47

Most találtam a facebookon:
.
 "Orbán rekordjai
.
A legmagasabb euró árfolyam: 1 euro = 324 Ft
A legmagasabb benzinár: 454 Ft/liter
A legnagyobb államadósság: 22 934 800 000 000 Ft
A legmagasabb ÁFA az EU-ban: 27%
.
Legyen rá büszke a szavazótábor. Van mire...
bigyula 2019. 02. 05. 17:35
Előzmény: #44  elemes
#46
Szaván kell fogni: fizesse ki! Ne mi, Ő!
elemes
elemes 2019. 02. 05. 17:34
Előzmény: #43  signal2
#45
barátom, te itt nettó adósságállomány változásról beszélsz.
ne keverjük a gizikét a gőzekével. a hitelfelvétel az hitelfelvétel.
40 - 50 ezer milliárd forint.
elemes
elemes 2019. 02. 05. 17:33
Előzmény: #40  deszcsakafi
#44
a sodexho, edenred és a többi cégeknek fizetendő kártérítés annyiban érdekes, hogy
.
1. ez kb tíz stadion ára. ennyivel kevesebb stadiont lehet most építeni. mi lesz most velünk?
.
2. amikor orbán mondta, hogy a sodexhot és a többieket ki kell szorítani a piacról, azonnal mondták neki, hogy kártérítést fognak követelni. orbán a következőt válaszolta: NEM ÉRDEKEL, KIFIZETJÜK.
.
szóval a Nemzetvezető előre bevállalta, hogy a fidesz szavazói fogják kifizetni ezt a 23 milliárd forintot.
signal2
signal2 2019. 02. 05. 17:32
Előzmény: #29  deszcsakafi
#43
Bát értelmetlen számolások, de a rend kedvéért: a fidesz kormány 2010 áprilisa óta 9365,03 mrd Ft-tal növelte a központi költségvetés adósságát, és kb. 3000 mrd Ft-t kapott ajándékba a lakosságtól, azaz együtt több mint 12 ezer milliárd FT-tal költött többet, mint a mi a bevétel volt.
Még egyszer hangsúlyozom: a számolás értelmetlen. Egyrészt mert csak számháborúra jó, másrészt az IMF-hitel az állampapír-kibocsátás helyett volt, nem azon felül, harmadrészt a nettó adósságot kellene nézni, azaz korrigálni az állam likvid vagyonával.
goldi 2019. 02. 05. 17:32
Törölt hozzászólás
#42
elemes
elemes 2019. 02. 05. 17:31
Előzmény: #38  deszcsakafi
#41
rizsa rizsa rizsa.
.
jöttél itt 5400 milliárddal, nem tudom honnan szedted. én az államadósságkezelő központ hivatalos adataiból, a fideszkormány 40 ezer milliárd hitelt vett fel az elmúlt 9 évben. biztosan akarod folytatni ezt a szálat, vagy lezárhatjuk?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek