Igen, olvastam ezeket a cikkeket én is. Csak azt nem értem, hogy honnan lesz annyi energia, ha minden elektromos lesz és a másik oldalon minden erőművet bezárunk, ezen Musk bácsi napelemparkja sem fog segíteni :)
Ebbe az irányba megy a trend. Magyarország: "2022-től minden városban CSAK elektronikus buszokat lehet forgalomba állítani." Vannak városok, ahová már be sem engedik a korábban gyártott dízeles és benzines autókat. Novrégiában idén több lehet az új eladott autók között az elektromos, mint a foszilis üzemanyagú. Olvastam olyan tervezetet, hogy Musk saját napelemparkkal telepítené a töltőket. Ettől függetlenül a diagram már egy függőleges vonalhoz kezd hasonlítani.
Kiváncsi vagyok mit hoznak össze a srácok a mai napra. Sajnos a részvényeimet túl korán dobtam, de ezt az emelkedést ember legyen a talpán aki végig ülte.
Aham. Csak a túloldalon az van, hogy nem akarunk szénerőművet, nem akarunk atomerőművet, de a nap+szélenergia nem annyira hatásos, hogy eltudja látni az egész szigetet, üzemeket, boltokat, autótöltést, meg fene tudja mit. Oké, megvásárolják máshonnan s a probléma meg is van oldva, de attól, máshol még környezetterhelően létrejön az áram, de megnyugszik az angolok lelke, hogy nem angol területen történt mindez ... húúú de jó :)
Mai bejelentés: "Nagy-Britanniában az eddig tervezettnél öt évvel előbb, már 15 év múlva
megtiltják a benzin- és dízelüzemű új személyautók és furgonok
értékesítését – közölte kedden a brit kormány."
Most felfele szűk ajtó, a para az lesz, amikor napokon keresztül lefele lesz szűk az ajtó :) ha 5 perceset, vagy órás grafikont nézek, akkor folyamatosan vették, mintha nem lenne holnap. A pekik nagy bevásárlást tartottak. A bitcoin jut erről eszembe. Tech alapján mára egy piros gyertyára számítanék, de hát messze van még az este :) Abban igazad van, hogy közép távon vissza fog jönni még 250-300-as szintig és onnan, ha a számok visszaigazolják fog megindulni.
Ne vegyél. Most már csak kapkodsz, a mániába kapaszkodsz. A "lemaradt" kisebb csoport akar most mindnél nagyobb számban felugrani a vonatra, a nagy többség meg alul most fog rázúdítani ma vagy maximum pár héten belül nagyon sokat ezekre az emberekre, és megyünk vissza, mínuszba. Ez a realitás, ennek minimum 50% esélye megvan.
Ok jogos példa :) csak azt ne felejtsük el, hogy vw esetében két klán küzdött egymással s az egyik veszített :) Itten most a hedge fundok, alapok, kis befektetők próbálnak okosabbak lenni a másiknál. Van aki longolja mert 7e-re várja, van aki 700ról indított shortot, majd 800ról indít még egyet, majd visszaveszi, öngerjesztő folyamatok sokasága, ami itt van... s egyszercsak nagyon szűk lesz az ajtó :)
Sziasztok! Bocs a kérdésért, lehet már korábban megírta valaki...... Szóval melyik cégnél vezetett értékpapírszámláról lehet venni Tesla részvényt? Erstéről természetesen nem.... Köszönöm a választ előre is!
Az év elsö két hetéböl (ami ott karácsony elötti väsärlási szezonnak felel meg kínai újév miatt) azért nagy következtetéseket ne akarj levonni.... Tartom, hogy elsö 3 hónap kínai eladásai värtnäl gyengébbek lesznek.
Nem kérdés számomra sem, hogy a többi autógyártóhoz képest jelentös prémium árazása indokolt. Söt, legyen egy infotech árazása, mint mondjuk Apple növekedési robbanási szakaszában volt!! Így a reális PE 50 körül van. Az pedig (már ha lesz ujabb két negyedévben nyereség) 160-250 közötti árfolyamot ad.
Ezért fogok rá kötni opciót, ma döntöttem el. Ott nincs margin és KO probléma se. Szept-i lejárattal, minél magasabb strike-kal. 1000-es ár mellett indítom az elsö vételt, aztán majd meglátjuk hol és mennyit bövítek.
Tesla: Már-már őrületes tempóban emelkedik a Tesla részvénye, csak januárban 85 százalékkal emelkedett az árfolyam, a tegnapi nap pedig több szempontból is rekord volt, egyrészt történelmi csúcson zárt az árfolyam, másrészt egy nap alatt közel 20 százalékkal drágult a részvény, ez pedig 6 éve a legnagyobb napi emelkedés a részvénynél. https://invst.ly/pqstd
A kínai rendelések begyorsultak év elején.
„Miután megkezdődött az értékesítés az autó árát
csökkentették 355,800 jüanról 299,050 jüanra csökkent (forintban: 15.4
millióról 12.9 millióra). Ez a jelentős, közel 16%-os árcsökkenés úgy tűnik
ösztönzően hatott a piacra. A jelentések szerint naponta százával rendelik az
autókat Shanghaiban a 9 Tesla kereskedésből, az országos rekord egy nap alatt
pedig 1200 darab autó volt.” https://e-cars.hu/2020/01/16/jol-alakulnak-a-tesla-kinai-eladasai/
Kédés a koronavíus hatása, egyelőre 10 napra a gyárat is
bezárták.
---
-2020. márc, akkuval kapcsolatos bejelentés várható,
újgenerációs akku bemutatása
-20. márc vége, Y model gyártásának megkezdése
-20. közepe, német gyárat építeni kezdik
-20. végére bekeürlhet az S&P500 indexbe
-20. vége, Semi kamion gyártásának kezdése (100e/év)?
-21. Cybertruck
-21. első fele, a német gyár beüzemel (500e/év kapacitás)
Ha igazad is van, mikor shortolod be? Akar egyre gyorsulva is mehet fel, ki tudja meddig. Ha kicsit is rossz az időzítés, baromi gyorsan kivagja a margin...
Egy dolgot hagytok figyelmen kívül, éspedig, hogy az adat az új olaj. S ha ebből a szemszögből vizsgáljuk, akkor más a leányzó fekvése. Ettől még egy nagy lufi, csak még így is minimum 3-5 év előnyük van a nagy autógyártókhoz képest.
Igen, ott is rengeteget lehetett keresni VW shorttal! És ott is az 1000 volt a lelki végsö akadály, nagyon hasonlít a mostani gyorsuló rallira, és kísérteties az is, hogy 2xx eurorol indult a ralli, ahogy most a tesla a 2xx dollárról. Szerintem valóban megérdemli az a bátor a nyeröt, aki be mer shortolni egy dühöngö táguló lufit! Ez nem egy egészséges bika, hanem egy szteroiddal telenyomott, az összerogyás elött álló harmatgyenge díszbika.
Nem csoda, hogy nem volt bizalom, hiszen nagyon sok kritika érte, nem beszélve a negatív jóslatokról. Fogcsikorgatva összehozták, de nem csodálkoznék, ha jópár adatot kozmetikáznának.
Ahogy annak idején nagyot mertem mondani Teslarol, most is mondok nagyot: Tesla eladásai megtorpannak majd Kínában idén, és az olcsóbb üzemanyag miatt is elmarad a várakozásoktól az elsö két negyedév 2020-ban. Ezek és sc kivérzések miatt 1000-röl 300-ig eshet majd Tesla idén. Majd felrobban az olajár nyáron, hisz mär mindenki vérmedve rä, egyszerüen kifogynak a készletek és az extrém túlkeresleti piacon 80 usd-ig megy a crude még idén. Ez téríti majd lassú új növekedési pályára újra a Teslát, ami már egészséges ütemben emelkedhet a köv. években.
Tudom, ezért fáj a legjobban, hogy nem värtam ki :(( Mióta Musk tweetezett egyet a 420-as kamu dumájával, megtapasztaltam a call centerük és a bef kapcsolattartásuk nulla minöségét, és miután több teslástól hallottam az autók hanyag kidolgozásáról hardver szinten, minden bizalmam elszállt, ezért elég medve lettem 400-tól. Ami egy ideig müködött is. Az elmúlt 6 hónapban csak pislogok. Tehát én aktívan inkább csak 330ig nyertem rajta.
Attól nem félek, hogy a politikusaink nem találnák meg a módját, hogyan pótolnák az adóbevételeket. Állítólag az elektromos cigaretta betiltása mögött is ez áll.
Ma azon gondolkodtam, hogy ha tényleg érdemben elterjednének pl EU-ban elektromos autók, mégis miböl akarják államok pótolni a kiesö adóbevételeket??!! Minden adót figyelembe véve mai 25 ezres tankolásommal fizettem durván 18 ezer Ft adót. Zöld rendszámosok még parkolásért se fizetnek, ha minden harmadik autó zöld lenne, mégis ki pótolja ki ezt a félelmetes költségvetési lyukat?? Ha áramra annyi adót vetnek ki mint most benzinre, akkor viszont soha nem térül meg a klasszikus autókkal szemben. Ami persze senkit nem fog izgatni, mert úgyis egyszerüen kitiltják majd hagyományos autókat pär évtized múlva. De akkor hol is fogunk tartani? Rengeteg energia árán elöálllított, egyáltalán nem környezetbarát autók lesznek 2x annyiért, mint ugyanaz a hagyományos autó, aminek a fenntartása is ugyanannyi lesz az új adók miatt!! Na marha nagy elörelépés....csak a profitot arató szereplök cserélnek majd helyet.
A btc-t most sem lehet leírni, hiszen a bálnák saját garázstőzsdéiken kereskednek vele, szabályozás nélkül. Ráadásul megalkották a tethert, amivel kiválóan tudják pumpálni az árfolyamot. Nagyon érdekes, hogy minden nap a kapitalizációjának a 10 szerese a 24 órás forgalma. Gyakorlatban minden egyes darabját 10x adják el naponta. :-).
Több kérdőjel is van, ami miatt kérdéses az árfolyam. Egyesek szerint az elektromos autó nem is annyira ECO, már azt is hallottam, hogy semmivel sincs kisebb lábnyoma, mint a hagyományosnak. Az egyik villanyszerelő mondta, hogy már most is jelentkeznek a gondok, ahol egy utcában több villanyautó van. Ráadásul a milliomosnegyedeknél nem számoltak ekkora terheléssel, ahol a medencefűtés, a klíma, a díszkivilágítás éjjel is teheli a hálózatot. Én azt is el tudom képzelni, hogy ezek mögött a jóslatok mögött Elon Musk állna, ő nagyon jó üzletember. Kell neki a pénz a rakéta fejlesztésre, meg a sok futurisztikus ötletére.
Buborék, buborék, mindegy autógyártó, zöld forradalom vagy micsoda. Legutóbb füves cégek tízszereztek, harmincszoroztak, azóta pedig képtelenek nem esni. Nézd meg Aurora cannabis grafikonját. Vmi hasonló várható teslától is, csak a csúcs nem világos. Hosszú távon persze jó lesz, és eljöhet az idö, amikor fundamentálisan is indokolt lesz az 1000 usd-s ár. Csak nem 1-2 éven belül lesz ez ;)
Persze....a kockázatok nélkül! Én is olvastam a cikket. Mindenki olvasta, és ma rohant is mindenki részvényt venni. Amit leír a cikk, mind igaz. Csak az azt fenyegetö kockázatokból és korlátokból, továbbá a reális idötávlatról nem írt semmit! Ugyanaz az érzés fogott el, mint mikor 18.000 feletti btc-nél 100.000-es btc-röl cikkek tucatja jelent meg, és egy cikk lehetséges hosszabb célárnak az 1 millió usd-t írta.
Bitcoin lufi 2.0 De amikor azt hiszi az ember hogy ilyen nincs, mindig tekernek még egyet rajta. 10.000-es btc is így volt. Most ez lehetett az 500as tesla. Meglesz az 1000 usd, ezt elég biztosra veszem. Ha minden shortost ki akarnak ütni, akkor meglesz az 1100 usd is. Na onnan shortolnám.
Hát nem tudom. Vevő az van bőven. 10.000 milliárdos HUF a mai napi forgalma. Elképesztő. Ez sok éves teljen BÉT forgalom. Ez meg csak egy papír. Mekkora porszem ez a magyar tőzsde.
Kíváncsi vagyok, kinek a jóslata jön majd be, most szépen szárnyal az árfolyam. Egy évvel ezelőtt még a nagynevű elemzők is csődöt kiáltottak. A nagy szakértők! Persze az is lehet, hogy most túllihegik a kereskedők. Éppen azért van most a nagy durranás, mert föleszméltek a kudarcból.
Szia! A Revolut számládra megy vissza. Viszont ugye egyből itt sem tudod el utalni. Azt hiszem nekem egy napot kellett várni, ha jól emlékszem. De kettőnél nem többet. Ugye itthon 3 nap múlva férsz csak a pénzedhez, a Revolut itt is jobb. 😉 Átváltás az ugye ingyenes a Revoluton 1.850.000 Ft-ig. Utána 0.5%,ha jól emlékszem. Adózással kapcsolatban sokat nem tudok mondani. Annyit, hogy azt jövőre kell már csak be vallanod, de ezt neked kell, az biztos. 15% azt hiszem, de ezt valaki jobban értő ember majd meg mondja pontosan. Nekem alap - ingyenes - csomagom van, ott 3 tranzakció ingyenes részvény vásárláskor. Ennyit tudtam. Ha segítettem, akkor örülök. Kérdezz még nyugodtan, ha van valami kérdésed.
Az érdekelne, hogy ha eladom a részvényt, az ára a Revolut számlámra kerül vissza? Ingyenes az átváltás vagy van valamilyen költsége? (Revolut szerint ingyenes) Árfolyamnyereség esetén van valami teendőm a magyar hatóság felé? Hogy történik ilyenkor az adózás és mekkora a mértéke? Lehet ezek másnak alapdolgok, de én decemberben váltottam prémium csomagra és eddig csak devizával kereskedtem, most kipróbálnám a részvény kereskedést is.
A 3. részben ezt irják: "Várt egy visszaesést, ami sajnos azóta sem történt meg, így a masszív ellenirányú mozgás következtében az IB is likvidált jó néhány opciót, majd a későbbi napokban ő is realizált nyereséget az ügyleteken, de sajnos a 450M körüli lebegő profit nagy része elolvadt." Vagyis kiszállt, de túl későn. De szerintem újra fog vele próbálkozni.
Dankse Bankot tegnap dobtam, de a korrekció után lehet újra beleveszek. Úgy néz ki vége a zuhanásnak. De jelenleg dánokból csak Pandorám van. A shortosok kezdik feladni, és a részvényvisszavásárlási programban is bízok. A dánok közül a Danske Bank mellett az Ambut figyelem. De szoktam nézni egy dán elemző youtube videóit, és onnan is meritek ötleteket. MarkettimerDK. Szokott késziteni angol nyelvű videókat is, de az inkább elemzés módszertannal foglalkozik Building Freedom. Ha esetleg van rá időd, és érted az angolt akkor nézz rá. :)
Tartod még a részvényeket? Hamarosan érkezik a 400-as célár. :)
Törölt felhasználó2019. 12. 09. 10:15
#226
http://www.automotor.hu/extra/egy-polgarmester-mar-rendelt-15-cybertruckot-kokemeny-munka-var-rajuk/ Talán senkit sem győzött meg annyira a Tesla Cybertruckjának bemutatója, mint egy mexikói polgármestert, nevezetesen Adrián Esper Cárdenast. Ciudad Valles első embere ugyanis nem szórakozott, miután megnézte a bemutatót, azonnal billentyűzetet ragadott, és rendelt 15 darabot a rendhagyó pickupból, majd összehívott egy sajtótájékoztatót, ahol ezt közölte a város polgáraival és mindenki mással. „Lefoglaltam már 10 kétmotoros, és 5 hárommotoros verziót. El is küldtem a képet Elon Musknak, hátha kapunk valami kedvezményt…” – idézi a Business Insider a lelkes polgármestert, aki tanácsadói véleményét sem kérte ki, annyira biztos volt a dolgában. Adrián Esper Cárdenas azért hozzátette, nem csak szórakozásból vette a Teslákat, azokra kőkemény munka vár majd! „Ez nem a sebességről szól, arra nincs szükségünk, nekünk a teherbírás a lényeg! Kétszer annyira fogjuk terhelni ezeket az autókat, mint amikkel most dolgozunk. És mivel tankolni és javítani nem is kell őket, kiszámoltam, hogy egy év alatt a befektetés felét már vissza is hozzák!” – indokolt a polgármester.
https://www.youtube.com/watch?v=g6nuxnrNJSY Itt én úgy látom, 5:25-nél, hogy pókháló közepe mint ha beesett volna, de abban teljes mértékben igazad van, hogy ezt más kocsival ne próbáljuk ki. Szerintem az én kocsimnak lehet a jobb oldali ablaka se fogná meg. :) Viszont a kalapácsos tesz, (3:30) az nagyon durva, még csak a nyomát se lehet látni, ahová odaütött. :)
A Pre Marketben lefele kezdték árazni, igaz tudom nem jelent semmit. Szerintem is elég fura, vagy szokatlannak is nevezhetnénk, de a lényeg, hogy az amerikaiaknak tetszen, hiszen arra a piacra lett tervezve. És nekik biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog.
https://randomcapital.hu/techelemzesek/tesla Kulcsszinten tartózkodik a napok, sőt hetek óta intenzíven emelkedő árfolyam, és úgy tűnik, hogy bár a következő egy-két napban a kritikusan magas 80.0-as szint felett tartózkodó RSI(14) indikátor lassíthatja az emelkedést, a tendenciában nem várható változás. A CCI(14) indikátor és a felső Bollinger-szalag is mutat területet az emelkedéshez, így nem lenne meglepetés, ha már a jövő hét vége felé megcélozná az árfolyam a 382.00 dollár környéki maximumot.
Bízzunk benne! Bár rengeteg a shortos, kb 20% úgy emlékszem. Ingázik nagyon a papír, és a finance yahoon annyira látszik hogy a shortosok irogatják hogy add el semmi nem lesz a teslából :D
Ha csak pár százalék az elmozdulás, a pre-vel nem szabad foglalkozni. Annyira kicsik a darabszámok, könnyen manipulálható a dolog, nincs jelentősége sztem.
Napokig agyaltam rajta, hogy 250en veszek belőle. Vettem is a megindulás (mint kiderült a végén) 330-on én balga marha...... Nagyon bízok, hogy az a semi bejelentésre novemberben, valamint még ezévben az europai gyár bejelentése húz rajta sokat.
A premarketben is 300 dollár körül folyik a kereskedés. Nem szeretem amikor ilyen nagy réssel nyit. A shortosok biztos találnak valami ürügyet, hogy shortolhassanak, és visszatöltsék a rést. Azon gondolkoztam a mai nap, hogy lehet jobban járnék, hogy nyitóban kiszorom mindet, és lentebb visszaveszem. De igyekszek higgadt maradni, megvárom merre kezd el húzni a piac. A "bolondok félórája" után döntök. :)
Megvan bizony :-) Most már lehet az alap bomba hír mellé csepegtetni a sok kicsi jót... Az év végi 400-on nem csodálkoznék. Ha még kicsit rázendítene a dollár, akkor lenne nagy az örömöm... De nem fussunk előre, most csak várjunk, döljünk hátra, nézzük ahogy a shortosokat kirázzák 1-2 hét alatt, és indulhat a buli...
Dániában élek már egy jó ideje, így testközelből tapasztalhatom a Danske bank botránnyal kapcsolatos fejleményeket. A piac eléggé túlpörgött, és mélyen alul értékelték a részvényt, majd az igazgatósági tagok elkezdték vásárolni, végül bejelentették, hogy igazgató csere lesz jövöre. Erre indult meg igazán, és emelkedett egy hét alatt közel 15%-ot. Egyébként rengeteg izgalmas részvény van a dán és a többi skandináv ország tőzsdéjén, érdemes köztük szemezgetni. :)
Tesla részvény