Topiknyitó: Törölt felhasználó 2019. 03. 19. 17:09

Tesla részvény  

Aki teheti vegyen Tesla részvényt most nagyon jutányos áron lehet venni szvsz
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tipci007
tipci007 2020. 03. 08. 20:03
Előzmény: #496  csibe74
#500
Én bízom benne, minden együtt van ennél a papírnál, amiért nagyot mehet. 
Években gondolkodok vele, igazi tbsz töltelék papír... 
cocko 2020. 03. 08. 18:00
Törölt hozzászólás
#499
csibe74
csibe74 2020. 03. 08. 15:49
Előzmény: #497  Deliver12
#498
Ez érdekesen alacsony. Pedig 35 környékén mennyit megvettek már ebből. Sőt 40 fölé is mászott.  Lehet elírta a tizedes pontot? Mondjuk bitcoinra is volt 1 millió dolláros célár. Szóval lehetnek túlzások, Vszeg shortban van az ürge  :)
csibe74
csibe74 2020. 03. 05. 12:01
Előzmény: #495  tipci007
#496
Szia, Tartod még ezt az ATH-t? Lassan duplázódni kellene a papírnak. 
tipci007
tipci007 2020. 03. 02. 10:53
Előzmény: #493  Deliver12
#495
Én azért várnék pár hónapot/évet ezzel a kijelentéssel. 
Sztem 1-2 hét és ATH, és mehet bármeddig. 
Törölt felhasználó 2020. 02. 29. 09:54
Előzmény: #493  Deliver12
#494
https://kiszamolo.hu/teslarol-meg-egyszer/comment-page-3/#comments
Itt ez a számomra felháborító írás a Tesláról. Lehet benne hinni, vagy nem hinni, de csúsztatni nem kéne.A kedves szerzőnek a végén leírtam 27 pontban az érveimet, hogy mik a csúsztatások, hazugságok, természetesen nem jeleníti meg, még kiderülne, hogy mekkora hülyeségeket írt. Cenzúráz. Hihetetetlen. Pedig a kezdeti vérmérsékletemből visszavettem normálisra a figurát, ebben azért igaza van. Tehát hogy lássátok milyen szépen cenúráznak ezen az oldalon és hogy azért ne menjen a levesbe az indoklásom, bemásolom ide az írományom. Ott kioktatókiszámoló voltam, hogy értsétek. Szóval így olvassátok azt a fórumot, ha valagít rávilágít a hülyeségekre, akkor cencúrázza. Na tehát: 
Na összeszedtem mik a problémáim a cikkel, milyen nagyobb hibákat (csúsztatásokat) vétettél szerintem, kár megsértődni, tanulj belőle inkább szerintem, remélem nem lesz a cenzúra áldozata, tök normális stílusban adtam elő magam most J:
1, Senki nem mondta, hogy nincs lufiban a Tesla részvény, de erről nem a Tesla tehet, 300-nál én már venném. A fő profit egy autó után nem az eladásból lesz, hanem a szoftverértékesítésből. (appok, jobban gyorsul, FSD). 
2, „Azonban annyira elfogytak a megrendelések a drága modellre, hogy decemberben már akár három nap alatt is legyártottak egy frissen megrendelt autót. Annak ellenére, hogy éppen kifutott az amerikai támogatás a Teslára, így aki akart, mindenképp megrendelte még abban az évben az autóját.” Csúsztatás. Amerikában futhattak ki belőle, negyedév végén oda gyártanak csak és nyilván a magasabb marginnal bíró autókkal kezdték, főleg hogy a gyártás költségei fajlagosan az elején a legmagasabbak. 
3, „Ezen az európai piacra való bevezetés segített 2019 elején, de ez sem mentette meg a helyzetet. Ezért februártól váratlanul bejelentette a Tesla, hogy már a legolcsóbb modellt is hajlandó legyártani. A csökkenő keresletet júniusban a jobbkormányos modell piacradobásával mentették meg újra. 2019 Q1- ben kezdték el kihajózni az autókat Kínába meg EU-ba. 10 000 ezer autó volt úton és van is folyamat úton ezeket nyilván a hajón nem lehet eladni. Ez egyszeri eredmény csökkentő tétel, ezt sokan bekajálták. Portfolio is, te is. Ez rontotta az eredményt. Remélem érthető. +autóiparban a q1 mindenhol gyenge. 
4, „Ezért februártól váratlanul bejelentette a Tesla, hogy már a legolcsóbb modellt is hajlandó legyártani. A csökkenő keresletet júniusban a jobbkormányos modell piacradobásával mentették meg újra.” Nyilván a full extrás autókra kisebb a kereslet és ezek kifutnak hamarabb+ nagy volt rajtuk a nyomás, hogy az olcsóbbakat is adják már végre, mert a plebs nagy része olyanra adta le az előrendelését. 400 ezren kb. Ezért is érthetetlen a kereslettel kapcsolatos mondóka. A jobbkormányos modellek meg nem voltak preferencia addig, amíg a bal kormányos extrásabb autókat tudták árulni. Ennyi a sztori. 
5, „Közben hiába lett elérhető a fele olyan drága alapfelszereltségű Model 3 2019 elején, az USÁ-ban nem nőtt az eladott darabszám 2019-ben 2018-hoz képest.” Persze, hogy nem nőtt J, hiszen a gyártási kapacitás felét már Kínába és EU-ba adták el még úgy is, hogy a gyártás 2019-re futott fel heti 7000-re kb.
6, „Az év első fele az olcsóbb modellek miatt katasztrofális lett anyagilag, a Model 3 erősen kannibalizálta az eddigi fejőstehén S és X modelleket is.” Ugye ebbe benne van az egszeri behajózási eredmény rontó hatás. 2019 első feléről van szó 
7, „Az év végére darabszám alapján belehúzott a Tesla, az utolsó negyedévben 112 ezer autót szállított ki. Ebben nagy segítség volt a változó holland adózási szabályok miatti előrehozott vásárlások és egyéb tényezők is.” Mindig próbálják kihasználni ezeket az adóváltozásokat, érthető, hogy ott adnak el ahol éppen momentum van. 
8, „2018 végén az árbevétel csak 1%-kal volt kisebb, mint 2019 utolsó negyedévében, hiába adott el 21 ezerrel több autót a Tesla.” Igen a termékmix az olcsóbbak felé ment el, ez természetes folyamat. Mi a baj ezzel? 
9, Igen lassabban futott fel a gyártás mint gondolták, ez borzasztó nem? Addig vicces is amíg nem látjuk, hogy egy nagyon tapasztalt VW a butább id3-al sokkal nagyobbakat szív. Minden gyártó végig fog menni ezen. 
10, „A raktárkészlet is jelentősen megcsappant” Minden cég erre törekszik, hogy ne álljon a készletben a pénze. Hol a probléma? 
11, „Mindeközben új piacra már nem lehet betörni, mint 2019 elején Európa, vagy közepén a jobbkormányos országok piaca, hiszen mindenhol már megvehető a Tesla, ahol van rá pénz.” Nem igaz, Ázsia nagy részén és Dél Amerikában se vehető meg, ahogy kis hazánkban sincs még értékesítési pont, így adókedvezmény se. Ez változott nemrég. De kelet Európába se tudsz Teslát venni csak behozatni. Így bukod az állami kedvezményeket. 
12, „Ezeket összevetve anyagilag nagyon rossz évet zárt a Tesla. A kimutatott néhány milliós nyereség két negyedévben a négyből csak optikailag néz ki jól.” Részben igaz, de ez alatt fullba nyomták a k+f-et és új gyárat építettek, a termelő kapacitás kvázi dupllázzák, kifejlesztik a fejőstehén Y-t, mára már gyártják is. 
13, „S az idei év még rosszabbul indult. A kínai számokat még nem tudjuk, de nyilván tragikusak a járvány miatt. A kínai járműeladási számok 92%-ot estek februárban,  az elektromos autók még jobban a visszavágott támogatás miatt, a Tesla pontos számait nem ismerjük. De az európai számok is elképesztően rosszak eddig.” Ezek nagy része elhalasztott vásárlás. Nem mész utcára se járványos időkben, pláne nem autót átvenni. A kínai felső 10 millió ember meg meg se érzi a válságot. Rengeteg pénzük van. Eu-ban meg továbbra is az van, hogy még nem érkeztek ide az autók, mert q4-ben usára gyártanak, aztán eura 6 hétig és azt hajózzák be, azaz van 1,5 hónap csúszás ilyenkor+ ugye Q1 mindenhol gyenge. 
14, „Kevesebb Tesla fogyott Európában 2020 január elsejétől február végéig, mint 2018-ban ugyezen idő alatt, amikor még nem is lehetett Model 3-at kapni.” Eu-ba negyedév elején kezdenek el gyártani és kell egy hóanp mire behajózzák, kvázi nincs mit eladni. 
15, „A Tesla megint előre menekül, bő fél évvel váratlanul előrehozta a Model Y bevezetését, hogy a legnagyobb profittal kecsegtető Performance verziót eladhassa még ebben a negyedévben a vásárlóknak.” Hát persze, hirtelen összetákolnak valamit, igaz már régóta futnak az utakon az előgyártott szériák. A valóság inkább az, hogy a model 3 kapcsán annyit csúsztak, annyi csesztetést kaptak, hogy inkább egy nagyon-nagyon pesszmista verziót mondtak Y-ra, nehogy megint rájuk szálljon a sajtó. 
16, „S itt jön az én véleményem: két dolog miatt borzasztóan sántít a Tesla-Iphone hasonlat. Az egyik, hogy az Iphone már a kezdetektől egy fejőstehén volt, ami az Apple profitjának a 80%-át adta.” Ez igaz, ezért is más az üzleti modell, BMW-re, Mercire is lesz egyeseknek mindig pénze. 
17, „Azonban 18-40 millió forintért még a fejlett világban is nagyon kevesek tudnak vagy hajlandóak autót venni. S itt a legnagyobb gondja a Teslának: egy szűk rétegnek gyárt autót. Ebben az ársávban összesen nem adnak el 2-3 millió autónál többet egy évben.” Érhetetlen miről beszélsz, Nyugat EU-ban Usában 3* akkora az átlagbér mint kis hazánkban, simán kifizetnek 20 milliót, nálunk is kifizetnek simán 6-8 millát egy autóra, ottani bérből ez átlagautó ár felextrázva. Usában amúgy 15 ért kapsz model 3 at nincs vám, nincs horror áfa. BMW hogy ad el 3 milla autót egy évben? Csak a BMW? 
18, „Egy telefonnal el lehet játszani, hogy évente kihozok egy kicsit jobbat, vedd meg azt is 400 dollárért, a régit meg dobd ki. Egy autó nem is változik érdemben 8-10 évig (különösen a Tesla),” Jelenleg egyedül villanyautók piaca nő és fog is a következő 10 évben, pont a Tesla az ami szoftverekkel mindig kicsit többet tud és nem pénzért kell vinni bugot javító szoftverfrissítésre a márkaszervízbe mint a többit. A hajtása az akksija a hatótávja is nő, nem értem miről beszélsz. 
19, „Ehhez az árazáshoz Teslának annyi autót kellene eladnia, mint a VW-nek, olyan árréssel, mint ami az Iphone-on va” A tőzsde a jövőt árazza, a jövőbeni CF-t, ami nem a vasból eredendő árbevétel lesz főleg, de nyilván most lufiban van, amiről nem a Tesla tehet. 300-nál vennék én is csak. 
20, „ Mennyi bevételt termelne neki mind eladási oldalon, mind az eladott autók önvezető taxiként való használata. Most ebbe nem akarnék belemenni, mások már megpróbálták kiszámolni. „ Miért nem mész bele? Azért mert akkor kijönne, hogy az önvezető Teslák akár flottában akár ha magánszemély adja ki az autóját önvezetni, akkor az rengeteg bevételt hozna a cégnek? 
21, „Ott a konkurencia, akik jóval a Tesla előtt járnak az önvezetésben, mint a Google erre szakosodott cége, a GM és még sokan mások. (Tudom, nincsen róluk twitter bejegyzések és egyéb hírek naponta, de ők is dolgoznak.) Egy-egy ilyen cégbe több pénzt tudnak önteni évente, mint a Tesla teljes árbevétele.” Nem nem járnak előrébb hiába LIDAR, stb. Nem sok adatuk van az utakról. A látványos videókon fullra betérképezett utakon futnak a google kocsijai is ha változik a terep nem bírnak rá reagálni ha nincs full térkép 8 ker belsőbe azzal se tud mit kezdeni. Szerintem azért van okuk azt hinni, hogy lidar nélkül is ellesznek. Ja és van szonár is a kocsiban ezt mindig elfelejted. 
22, „Sokan mondják, mennyire nagy dolog, hogy a Tesla tudja a szoftverét frissíteni “over the air”. Egyre több másik autó is képes erre, de amelyik nem, azt is tudják frissíteni évente a kötelező szerviz alatt. Ha pedig sürgős, visszahívják az autókat soron kívül. Én ebben akkora nagy durranást nem látok. Igen, jól eladható hype, de könnyen másolható is.” Konkrétan tudtommal egyik se tudja majd az id3 fogja tudni meg a többi VW. Küzdenek is vele mert máshogy kell kialakítani az autót mint ahogy eddig volt. Eddig minden szutykot a beszállító belerakott aztán csáó, így problémás a központi frissítés. Látszik is hogy emiatt csúsznak. A vasakat jelenelg legyártják de a szoftverrel szívnak. Pedig messze butább az id3 minta Tesla. De javíts ki ah tévedek. 
23, „A mendemondákkal ellentétben a Tesla is beszállítóktól veszi az alkatrészeket, pont annyitól, mint mindenki más.” Csak a kulcsdolgokat megtartja magának. 
24, „ De ha most nem is tudják ezt a mai autók, a következő modellekbe bármikor beépítik a gyártók.” Még a mai prémiumok is olyan szutykok tabletileg mint egy 10 éves tablet. Szaggatnak ha egyáltalán lehet velük böngészni. Eddig mit csináltak, csak nem ezen spóroltak? Nem röhej hogy a 3 éves telefonom többet tud? 25, „ Az igazság az, hogy a jelenlegi amerikai gyár bőven el tudná látni a keresletet egymaga is. Attól nem lesz nagyobb a kereslet, hogy több gyárat építünk. A Tesla baja jelenleg nem a gyártás, hanem a kereslet szűkössége.” Lehet jobban látják mint te a rendelésállományt. Csak félve jegyzem meg..Honnan jönnek ezek az állítások? 
26, „S a Tesla nagyon törékeny agyaglábakon áll. Már többször volt néhány napra a csődtől, utoljára 2018 nyarán. Nagy szerencséje van, hogy a története tökéletesen egybeesik egy 11 éve tartó gazdasági boommal és a piacokat elárasztó ingyenhitellel.” Az autógyártás egy tőkeigényes sport, kb. ha nem hiteget meg nem így lép fel senki nem tőkésítette volna fel a Teslát, anélkül meg akármekkora császár vagy semmire se mégy, mert nem tudsz belépni a piacra. Az ígéretei meg meg szoktak valósulni ha késve is. 
27, „Nem biztos, hogy kibírna egy 2007-2009-es gazdasági válsághoz hasonló visszaesést, de lehet, hogy még egy feleakkora recessziót sem.” Ezt a réteget akiknek jelenleg termel nem rázza megy egy válság, az előző se rázta meg különösebben. Lásd 2008 után alig estek vissza a prémium autó eladások. Később jönnek az olcsóbb modellek is magyaroknak, megvan ennek a sorrendje és nem véletlen, hogy így van.
Hát ennyike, ráadásul kioktató fölényeskedő stílusban beszél a kedves olavsójával, csak nézzétek meg. Förtelem. És ehhez adja a nevét a portfolio.hu?
Deliver12 2020. 02. 28. 23:13
Előzmény: #492  tipci007
#493
Kipukkant lufit ritkán fújnak újra...
tipci007
tipci007 2020. 02. 28. 18:26
Előzmény: #488  csibe74
#492
De fordult már... (remélem). 
SPCE lesz az év papírja (mondjuk nálam eddig a NVAX az...). 
salaxx 2020. 02. 28. 18:06
Előzmény: #488  csibe74
#491
Érthetetlen... A leglogikusabb lenne az űrbe menekülni a vírus elől 😂
BeginnerSon
BeginnerSon 2020. 02. 28. 18:01
Előzmény: #489  BeginnerSon
#490
Ráérsz jövőhéten.
BeginnerSon
BeginnerSon 2020. 02. 28. 18:00
#489
Gyere 500-as tartomány.
csibe74
csibe74 2020. 02. 27. 15:17
Előzmény: #487  csibe74
#488
Tesla mintha gyenge lenne mostanában. Az SPCE piacán jó pánik van. Nem rég 42 volt, most 23 dodó. Jáj. 
csibe74
csibe74 2020. 02. 25. 19:46
Előzmény: #486  rbbj11
#487
Köszönöm. En is a  randomnal vagyok. 
rbbj11
rbbj11 2020. 02. 25. 18:44
Előzmény: #485  csibe74
#486
még randomnál is van premarket
Majdnem minden kereskedést comdirect bankra tereltem át. Én föleg certifikátokkal és cfd-kel kereskedek, ha spekulálok. Teslára is jelenleg cfd-k vannak nyitva.
Ha befektetek, azt pedig tökeáttétel nélkül teszem, és nem szükséges se premarket, se mäs hozzä, mert befektetésben nem kell ugrálni. Arra tökéletes az igen olcsó hazai random.
csibe74
csibe74 2020. 02. 25. 14:01
Előzmény: #484  rbbj11
#485
Melyik szolgáltatónál nyomod az USA kereskedést? Tudsz pre/after marketben is kereskedni vagy csak open alatt? Ott van napon túli short is?
rbbj11
rbbj11 2020. 02. 25. 13:18
Előzmény: #482  csibe74
#484
én megmaradt (cserélt) tesla longokat tartom 1000ig biztos. Bővítést nem tervezek, pedig nem biztos hogy mostani aron butaság lenne, mert látszik hogy csak korrekciós tamaszon van, és nem ült még el a hype 
rbbj11
rbbj11 2020. 02. 25. 13:16
Előzmény: #481  Deliver12
#483
ez így van, jól látod :)
most mondjuk megállt spce esése , gap uppal nyithat, az őrület mehet tovább. Én jelentősen növeltem benne shortot 
csibe74
csibe74 2020. 02. 25. 11:51
Előzmény: #477  rbbj11
#482
Szia, szerinted érdemes még tesla-ra rávenni? Illetve estleg ezt az SPCE-t? Ma lesz a jelentése. Lehet érdemes lenne megvárni. Kicsit elegem lett a BET-ből. Lehet a maradék tőkémmel is kivonulok innen.  
Deliver12 2020. 02. 21. 22:50
Előzmény: #475  rbbj11
#481
Ahogy latom neked hoz a short SPCE, nekem a 7ert eladott call opciom mar 1.5-ert megveheto. Win-Win! :-)
Hetfon nyitas utan en inkabb lezarom, miert tartanam, ha mar a potencialis hozamom 80%-ka realizalt is lehet...
Megha tovabbi esest is varok....

Topik gazda

melbam
melbam
4 2 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek