A gazdaság is már azon a szinten van, hogy az autóipar fékezni kenyszerül. Ne feledjük, az autó nem létszükséglet és olyan idők jöhetnek, amikor ez fontos része lesz életünknek.
Még a portfolion is a rossz hírek keringenek, egy 10 dolláros becslés, meg az önvezető funkció haszontalansága. Az ember azt gondolná, hogy ma bejelentik, hogy az autó maga megtett 100 métert és holnap már csak utasok leszünk a robot jön, megy maga. Hát ehhez hosszabb időre lesz szükség. Ahogy a Vissza a jövőbe filmben, az autók repültek, de bódéból telefonáltak. :-) Musk nagyot álmodott és lehet nem lesz elég a pénz, hogy az megvalósuljon. Hamarabb csődbemegy, mint ahogy beérne a beruházás.
Az est nem az értéke miatt stabil, hanem a részvényesei miatt. Olyan embereket vonzottak oda, akik fogcsikorgatva kiülik és várják a csodát. Igaz hasonló volt a tesla menetelése is, de egy idő után a mindig holnapra ígért csodába belefáradnak. BCS ügyes gazember, tudja csepegtetni a híreket, fenntartva a hitet a konzum story megismétlésére. De most kivel is áll össze? Először AV stróman, adócsaló, most papp istván, akit a microsoftból zavartal el a sokmilliárdos korrupciós ügy után. Jó kis társaság!
Sajáttőke 2,5x az adósság, a forgótőke fele a rövidlejáratúnak, recessziókor raktárra termelni nem tud, totál biztos a csőd, de már most is azt árazzák, 25% a nyitott short, megérdemlik már, hogy ők is keressenek.
Törölt felhasználó2019. 05. 20. 16:46
#34
szerintem a 200-220 biztos meglesz aztán meglátjuk ha ismét lefordul akkor 180nál ismét vásárolok de akkor hatalmas pakkot
Törölt felhasználó2019. 05. 20. 16:45
#33
a stoppom kidobott már régebben mert a 250-es vételeimet eladta az automata 269-nél, újra vettem de lehet korai volt mert a 180-se elképzelhetetlen
Ezt sem hittem volna, hogy megeshet, habár régebben írtam, hogy óriási lépéselőnyben van, csak mire beérnek a fejlesztések, lehet csődbemegy. Égetik a pénzt és azzal nem számoltak, hogy a drágább autójaiknak, saját maguk csinálnak konkurenciát az olcsóbb autójaikkal.
Majd gyűjtik a tapasztalatot, aztán jó lesz. Csak be kell rendesen állítani az összeszerelő robotokat. A tőkeemelés meg jó reklám, legalább beszélnek róla, a tőzsdén is robotok kereskednek, azok meg nem mindent tudnak rendesen értelmezni.
Inkabb 50 ev hatranyuk....autogyartas nem informatika, ez meg is latszik reklamacios tengeren: alap alkatreszek, mint fogantyu, boritas, illesztes stb tre a köbön
Kíváncsi voltam, a tőkeemelést hogyan árazza a piac, mert csak falja a pénzt és ígéretekkel teli a padlás. Úgy látom, sokakat megnyugtat, hogy tőkét emelnek, csak nehogy sírás legyen a vége.
Az előnyük megvan, csak saját tőkéjük nincs. Egy zöldmezős beruházást sokkal nehezebb beindítani, mint egy működőt átalakítani. Ha véletlenül meg ránk szakadna a régóta emlegetett recesszió, nem biztos, hogy a fiatal hajtások túlélnék.
220 körül vennék. Fiattal is van szerződésük. Szerintem jó lesz ez, Elon egy zseni. A termék megvan, gyártás pipa, most már csak szórni kell a népnek. Kb 3-5 év előnyük van a többi gyárral szemben.
Csak nehogy a kalapból egy pisztolyt vegyen elő és főbelövi magát. Úgy látszik a befektetőket nem lehet csak ígéretekkel meggyőzni. Teljesítményt is akarnak. Lehet Musk túl nagyot álmodott, amit nagyon nehéz pénzelni. Szerintem övék a jövő, csak bírják ki addig.
Szia, mi a mostani helyzetről a véleményed? Mióta felrobbant a garázsban egy Tesla azóta esik a papír. 246 USD körül van most. Ez már elég gáz. Éves mélypont.
Törölt felhasználó2019. 04. 04. 16:03
#14
újra lehet venni akciósan :-D
Törölt felhasználó2019. 04. 02. 12:12
#13
Nagyon nagy a versenyelőnyük és a kínai gyárral csak nyerhetnek
Törölt felhasználó2019. 04. 02. 12:10
#12
A tegnapi napon szépen megindult felfelé itt talán elakad kicsit , de hosszabb távon nem aggódom 330USD céláram 3 Hónapon belül
Úgy tűnik, hogy kitör a mostani szükülő csatornából, és nem a negatív (240 USD) hanem a pozitív irányt választja (280-285 USD). Április közepére stabil 300-as szintet várok. Támogató környezet esetén és ha Musk visszafogja magát akkor 315-320 USD-t :-)
A TSLAnak van 3-5 év előnye a versenytársakhoz képest. Az egyedüli gyártó, aki a füstös autók piacán is látható méretű elektromos volument tud gyártani, indul az év végén a kínai üzem, napi 3.000 darabos model3 gyártási tervvel (itt először a drága modellek indulnak, nagy nyereséggel). Az amerikai üzemben már megcsinálták ezt a felfutást, Kínában nem kell improvizálni, készen van a forgatókönyv az indulásra és a növekedésre. Fontos, hogy saját akkumlátorgyáruk van, nem függenek másoktól, fejlett az autopilot rendszerük, indul a model3 alapjaira épülő, de drágábban eladható modelY, komoly töltőhálózattal rendelkeznek... Pontosan a model3 olcsóbb verzióinak az árnyomása miatt fogtak jelentps kölcségcsökkentési projektbe. Ha a legolcsóbb modelleket már minimális nyereséggel tudják adni, akkor a drágábbakon is fajlagosan több lesz a nyereség... Igen, Musk veszeteséget vár az aktuális negyedévre, 3-4 héttel ezelőtt ez a hír indította el a mostani csorgást. Azóta számos jó hír jött ki (kínai updatek, modelY), de az árfolyam csak lefele megyeget. Nagy a konkurencia, de el fognak lépni tőlük, és a tőzsde is értékelni fogja ezt a teljesítményt. Szvsz.
Mintha olvastam volna, hogy Musk bácsi is veszteséget vár. Ami nem azt jelenti, hogy veszteséggel fogják árulni az olcsóbbakat, hanem jórészt egy egyszeri hatás miatt lesz. Elkezdtek szállítani Ázsiába, Európába..20-25 ezer autó van hajókon..ez eddig nem volt. Ezt finanszírozni kell, ez az egyszeri hatás ronthatja jelentősen a Q1-et. Azt meg nem feltételezem, hogy veszteséggel akarnának árulni ekkora volumenben, a marzs csökkeni fog az olcsóbb autók miatt, de egész évre biztos nyereségesek lesznek vastagon, bővítésekkel együtt. A többi autógyártónak is fájni fog az elektromosítás, de ott még küzdhetnek majd az elkényelmesedett nagyrészvényesekkel is..Iszonyat le van maradva a többi márka..Ha így haladunk a Tesla minden évben épít egy gyárat, gondolom jövőre EU-ban. Vw-en tervez 25- re 3 milla elektromos autót, addigra a Tesla is ennyit fog gyártani..és hirtelen máris a legnagyobb gyártóval lesznek egy szinten..Ezt benézték a nagyoka..Ha pedig a fele igaz annak, hogy 1-2 éven belül elkészülnek a full önvezetéssel, amit hát én is kétlek, de Musk nyilatkozta, akkor pedig lefőtt a kv a többieknek, de már így is.
Tesla részvény