Topiknyitó: pampa 2009. 01. 11. 11:36

Szomogriadó páros-páratlan  

Vasárnap csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek a főváros közigazgatási határán belül, ami talán kisebb konfliktusokkal jár, de mi lesz holnap, amikor csak a páros rendszámú autók mehetnek. A riasztás alatt a rendőrség és a közterület-felügyelet próbálja ellenőrizni az autósokat, de a hétfői munka- illetve iskolakezdés nyilvánvaló feszültségekkel jár majd.



"A kialakult gázhelyzet miatt a főváros még a riasztási fokozatban sem kérheti az ipari fogyasztóktól az olajtüzelésű fűtőberendezések használatának korlátozását, így elsősorban a gépkocsi használat korlátozásával javítható a levegő minősége" - írta a közleményben a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. A közlekedés korlátozására azért van szükség, mert a szálló por napi átlagkoncentrációja elérte a 75 mikrogramm/köbmétert.



Szegény embert még az ág is húzza...



Szél kellene.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
zepi
zepi 2009. 01. 12. 18:53
Előzmény: #46  famo
#47
" A harvardi fizikusok tanulmánya most számszerűsíti is ezt: azt számolták ki, hogy egyetlen Google-keresés kiszolgálása hét gramm szén-dioxidot juttat a légkörbe, és minden egyes másodperc, amit az internetre csatlakozva tölt a számítógépünk, további 0,02 grammot ad hozzá ehhez. "

ha otthon maradok netezni, akkor is szennyezem a környezetet... link
famo 2009. 01. 12. 18:26
#46
ha a páros páratlan rendszám esetleg nem jönne be, javaslom, egyik nap csak menni lehessen, másnap meg csak jönni.....

:-)
akira 2009. 01. 12. 18:03
Előzmény: #44  malev
#45
malev,

...erről beszéltem, amikor azt írtam, hogy sohasem lesz dízelautóm...

A részecskeszűrő persze bizonyára árnyalja a képet - talán valaki tudja is, hogy mennyivel? Nyilván nem kevéssel, hiszen a részecskeszűrős dízelautók látszólag sem kormoznak, sőt, a kipufogójuk is teljesen tiszta, még belül is...

De a "szállópor" - ha jól tudom - nem azonos a látható korommal, vagy egyéb utcai porral, annál jóval veszélyesebb, alattomos, láthatatlan részecske...
malev 2009. 01. 12. 17:44
#44
"Steiner Ferenc, a Fővárosi Levegőtisztaságvédelmi Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy egy dízel személygépkocsi nagyjából 6-8-szor több szállóport juttat a levegőbe, mint egy hasonló kategóriájú benzines autó. Egy dízel-üzemű busz vagy teherautó pedig átlagosan körülbelül 40-szer több szállóport pufog ki, mint egy benzines személyautó. "

magyarán minden környzetvédő előtt világos, hogy egy benzines személyautóban utazó legalább 3! embernél nincs környezetbarátabb BKV busz
tmonk 2009. 01. 12. 14:57
Előzmény: #41  ujonc
#43
Nem, annyit sem. Nem kell fizetni, soha többé :)
ujonc 2009. 01. 12. 14:56
Előzmény: #41  ujonc
#42
Ja! És ugyan ,hagy használjam már a benzin- gázos autómat. Tessék nekem elhinni, hogy azért szereltettem be a gázt, hogy azzal használjam.
ujonc 2009. 01. 12. 14:54
Előzmény: #40  tmonk
#41
Szevasztok!

Akkor most mi van? A kötelezőmnek és a súlyadómnak is csak a felét fizessem erre az időre?
tmonk 2009. 01. 12. 14:44
Előzmény: #39  eradam
#40
Nem kell. Tudom hogy nektek minden kell hogy járjon. A szép szemetekért :)
eradam 2009. 01. 12. 14:13
Előzmény: #36  tmonk
#39
Tényleg el kell ezt neked magyarázni?
nyuszi 2009. 01. 12. 14:04
Előzmény: #37  freeman65
#38
lehet példát venni:
link
:-DD
freeman65 2009. 01. 12. 11:22
Előzmény: #28  Defender
#37
Az a kőzuzalék (Rollsplit a neve) az meg a kocsi festését teszi tönkre. Úgy lövöldöz, mint a géppuska. Én tudom, hogy miről beszélek, 2 évig voltam doktorandusz a 90-es években kint, katasztrófa, ahogy a lökhárító, meg a motorháztető kinézett. És a legnagyobb gond, hogy csak április táján söprik össze, addig repked összevissza...és persze az is porzik!
tmonk 2009. 01. 12. 11:08
Előzmény: #31  eradam
#36
Miért lenne ingyen a BKV? Teát, újságot is kérsz?
GaborGabor 2009. 01. 12. 10:40
Előzmény: #34  matgab
#35
jaja ...
De mi az a szomog a topikcímben?
:)
matgab 2009. 01. 12. 10:21
Előzmény: #33  havi041
#34
miért vannak az utcán zsaruk? tömegoszlatást gyakorolnak éjjel nappal a laktanyában.

ez a szmogriadó a szokásos demszkí féle hatékonysággal működik...
havi041 2009. 01. 12. 10:03
Előzmény: #32  ma-ga
#33
Rendben van, hogy nem tudják büntetni azokat, akik nem a megfelelő napon használják a kocsijukat, DE!
Gondolom senki sem örül neki, ha félreállítják...akkor lehet kezdeni a félórás ellenőrzést...papírok...elsősegélycsomag...izzók...kipuffogóba feldugni azt a szart...
azért ez elég visszatartó erő lehetne, csak erre még nem jöttek rá a zsarukák.
ma-ga 2009. 01. 12. 09:27
Előzmény: #30  mondoka
#32
javaslatom:
páros napokon csak a túloldalon lehessen közlekedni.
páratlan napokon csak minden harmadik keresztutcában.
páratlanon: csak páratlan számú ember lehessen az utcákon.
páros napokon: csak páros számú - stb.
ez mind jól jöhet még.
(tarlós tegnap este azt nyilatkozta, hogy az egész szmogriadó: szakmaiatlan, vagyis kamu)
eradam 2009. 01. 12. 09:24
#31
Tényleg a mi érdekünk ez a korlátozás, csak hát olyan magyarosan van megoldva. Nincs jogszabály a szabályt megszegők büntetésére.... Értitek? 20 éve hiányzik. Vicc.....
Ja a BKV nem lesz ám ingyen a korlátozás idejére, pedig az teljesen kezelhető lenne szvsz ha pl a forgalmi engedély lenne a jegy ezekben a napokban.
mondoka 2009. 01. 12. 09:09
Előzmény: #29  Defender
#30
Jónagy busa ez a Pest :-))
Defender 2009. 01. 12. 09:06
Előzmény: #28  Defender
#29
Elírtam, Budapest
Defender 2009. 01. 12. 08:46
Előzmény: #25  watson
#28
Azt se felejtsük el, hogy Busapesten felsóztak mindent, tök értelmetlenül. Szerintük a megszáradt só amit felvernek az autók és a levegőbe jut, az nem egészségtelen???
Szerintem amúgy is nagyon balkáni módszer ez a sózás. Miért van az hogy Ausztriában megoldják só nélkül? Lekotorják, majd ilyen törmeléket szórnak rá és kész.
A só tönkreteszi a cipőmet, az autómat, a növényeimet, és ha belélegzem még engem is... Hát akkor inkább legyen egy kicsit havas az út...
malev 2009. 01. 12. 08:34
Előzmény: #25  watson
#27
a szálló por elsősorban a csepeli és a kelenföldi hőerőműveknek köszönhető
(legalábbis azok környékén)
azaz csepel és nagytétény és a XI. kerület a hőerőműveknek köszönheti a levegőt
nem véletlen, hogy a nagy hidegben éppen azok környékén van ilyen rossz levegő
a csepeli ellen még a budafokiak is tiltakoztak
persze hiába
nyugat európai érdekeltség
a közlekedésből talán 7% -a származik a problémának (ezt nem ellenőriztem)
mivel a problémát nem tudják megoldani ezért páros- páratlanoznak
olyan ez mint abban a nevezetes viccben
a barlangban elhagyott órát a barlang előtt keresik mert ott világos van

jonasjozsef 2009. 01. 12. 08:16
Előzmény: #25  watson
#26
Ez a rendelet, csak nekünk új.
Majd megszokjuk, saját érdek!
watson
watson 2009. 01. 12. 08:04
Előzmény: #24  jonasjozsef
#25
Aki meg autóval dolgozik az haljon éhen? (nem a munkába járókra gondolok) ... még a körzeti orvost is kitiltanák az útról ezek a barmok...

"A szálló por jelentős része a dízelolaj elégetéséből keletkezik, amelyért első sorban a közúti teherszállítás felelős, a benzines személyautók szinte alig..."
jaja, tiltsuk be a BKV-t is! ;))
A teherautók igen jelenős része kerül ma már az M0-ára és mégis por van...

Nem lehet hogy a város légcsatornáit beépítgetik, és ezért nem ürül ki rendesen a por a városból?
Lehet hogy mégsem környezetbarát a távfűtés (tűvhő)?
jonasjozsef 2009. 01. 12. 06:26
Előzmény: #23  Törölt felhasználó
#24
Sziasztok.
Nevetséges, hogy mennyire nem veszik komolyan az emberek a szmog riadót.
Több páratlan rendszámú autót láttam, mint párosat..........
Ha már az egészség sem fontos, akor mi?
Röhej...........
Törölt felhasználó 2009. 01. 12. 00:34
#23
Nem ártana valami szankció is ehhez a rendelethez - legalább is a ma, az utcán látottak alapján. (Nézegettem a rendszámokat, de kb. 3 perc és a tizenvalahanyadik autó után feladtam.)
akira 2009. 01. 11. 20:43
Előzmény: #21  _pda_
#22
Az euro5 engedménye jogos, csak kíváncsi lennék, hányan tudják ezt a kivételt... Hány újság cikkezett pl. arról, hogy tessék szíves lecserélni az elavult gépjárműveket euro5-ösre, mert akkor nem érint a páros-páratlan korlátozás...

...én csak azt látom, hogy hiába vennék korszerű, euro5-ös benzines új autót az euro2-es helyett, újabb 2,3M ft + regadóval vágna meg az állam...

Ennyiért egykét évig vígan taxizom... :)
_pda_ 2009. 01. 11. 20:14
Előzmény: #19  akira
#21
no, közben elolvastam a kivételeket a szabályozásban

euro5 mehet

az IFA/Kamaz kitiltásról meg annyit, h mire való a zöldkártya?, aminek ezek a járművek még euro1 szinten sem képesek megfelelni, egyetemben a végletekig szétpusztított nyugati teherautókkal együtt
még a kupacba tenném a BKV remek Rába motoros buszait, melyek leginkább terhelik a belváros levegőjét

Topik gazda

pampa
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
  • Befalap
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek