Topiknyitó: Portfolio 2017. 07. 06. 00:31

Száz éve senkinek nem volt akkora dobása, mint most a Teslának  

Ugrás a cikkhez
A Tesla idõben megkezdi a Model 3 gyártását, komoly fejfájást okozva ezzel a teljes iparágnak Az elmúlt 100 év legfontosabb modellje ugyanis egy sor változást hoz, amelyektõl senki sem függetlenítheti magát Elon Musk bejelentette,
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2017. 07. 06. 00:31
Előzmény: #1  portfolio
#2
A műszaki adatai alapján állva hagyja a villanyautópiacra belépni próbálkozókat -- egyszerűen vagy jobb, vagy olcsóbb mint versenytársai. Vagy mindkettő. És nem kicsit: nagyon. Az örli bördök jól járnak a model 3-mal -- mert a villanyautózás tömegessé válásával a hálózati majd az erőművi kapacitások kezdenek szűkössé válni, drágulni fog a villamosenergia (aki azzal jön, hogy majd napelemet rak a háza tetejére, azt a továbbiakban nem veszem komolyan), és a kormányok az eddig a benzinre rakott jövedéki adók számára új adóalapot keresnek majd. A villanyautó mindezzel együtt is nagyon király, mármint utazni benne, és vezetni.
kukutyinbenko 2017. 07. 06. 11:52
Előzmény: #2  elemes
#3
"(aki azzal jön, hogy majd napelemet rak a háza tetejére, azt a továbbiakban nem veszem komolyan)" Sztán miért nem? 1, mivel nem mindenki használja naponta az autóját+ az átlag napi 30 km körüli távot teljesít, 350-500 km hatótáv esetén kis odafigyeléssel simán belefér hogy csak ha süt a nap, vagy pl hétvégén tankol valaki tetőről vagy szélkerékből (akár apránként is). 2, létezik szél/vízenergia is nem csak nap, így éjjel is, télen is lehet "zőldül" tölteni 3, nem Magyarország a világ közepe, sok sűrűn lakott régiója a világnak simán meg tudja oldani a szinte kizárólag napenergiás tankolást (ha akarja persze) Engem sokkal jobban aggaszt, hogy ha a tervek szerint felépül Paks II., mit fogunk kezdeni az éjszakai (és rendszeresen a nappali) áramfeleslegünkkel. Főleg amíg Paks I-II párhuzamosan üzemel majd. Az kevés lesz hogy minden várost díszkivilágítanak majd stadionostul.
szivacs
szivacs 2017. 07. 06. 12:05
Előzmény: #3  kukutyinbenko
#4
Na, most nemkomoly ember lettél! :-) Mit mondanak a számok? 1 kWp naperőmű Bp.-en kb. 1100 kWh elektromos energiát termel egy évben. egy el. szgk. kb. 11 kWh-t fogyaszt 100km-en Ebből pedig az jön ki, hogy az 1 kWp naperőmű teljesítménnyel évi 10.000 km-re elegendő elektromos energia állítható elő, ami bőven elegendő azoknak, akik főleg városban + agglomerációban közlekednek és még pár balatoni út is bőven belefér. Ez a mai átlagos technológia szintje. Szvsz 5 éven belül pedig dupla teljesítmény lesz elérhető fele áron, 10 év múlva pedig eladhatatlanok lesznek a ma vett használt autók.
elemes
elemes 2017. 07. 06. 13:23
Előzmény: #4  szivacs
#5
szgk. kb. 11 kWh-t fogyaszt 100km-en inkább a másfél-kétszeresét. a napelemmel termelt energiát meg tárolni is kéne hogy akkor álljon rendelkezésre, amikor épp tölteni akarod az autódat. a tárolás drága. nem kicsit, nagyon.
kukutyinbenko 2017. 07. 06. 14:07
Előzmény: #5  elemes
#6
Az autók élettartamuk 90-95%-t állással töltik. Nem nehéz vezérelt módon tölteni őket otthon, a munkahely környéki parkolóban, esetleg egy bevásárlóközpontéban.
szivacs
szivacs 2017. 07. 06. 14:10
Előzmény: #5  elemes
#7
Még másfélszeressel is majdnem 7e km jön ki. Tárolni nem kell ha van hálózat, csak szigetüzemnél.
elemes
elemes 2017. 07. 06. 14:14
Előzmény: #7  szivacs
#8
Nissan Leaf 30 kWh akkuval tud kb 200 km-t. Tesla Model S a 100 kWh akkuval 540 km-t, persze ez nagyobb autó. Tárolni nem kell Ezt az újságírók szokták terjeszteni, meg a napelemkereskedők. Az újságírók nem értenek hozzá, a napelemkereskedők pedig el akarják adni a terméküket.
elemes
elemes 2017. 07. 06. 14:17
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#9
Az autók élettartamuk 90-95%-t állással töltik. Ez teljesen így van, én évente 25 ezer km-t autózom, a board computer szerint 33 km/h átlagsebességgel, vagyis évente 760 órát megy az autó. Ez kevesebb mint 10% Nem nehéz vezérelt módon tölteni őket otthon Biztos nem nehéz, csak azért nem csinálták még meg, mert ... tényleg vajon miért?
Törölt felhasználó 2017. 07. 06. 14:19
Előzmény: #5  elemes
#10
Pedig pont hogy egy sok autót töltő farmon kiválóan ütemezhető lenne sok eltérő közlekedési szokású autótulaj esetében a napelemmel töltés ütemezése, illetve akár napelemek nélkül is a hálózatról, olcsó időszakokra ütemezve a töltést. Sok ember eleve nem használja hétköznap az autóját, a munkába járók meg napközben nem. Nyilván az évszakos ingadozást nem lehetne ezzel kezelni, de a napi-heti szintűt igen.
elemes
elemes 2017. 07. 06. 14:23
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#11
November.
Törölt felhasználó 2017. 07. 06. 14:23
Előzmény: #8  elemes
#12
Minél több nem folyamatos és nem is fix időszakban működő, hanem ütemezhető fogyasztó van a rendszerben, annál nagyobb arányban lehet építeni a hálózatba visszatáplálásra nem folyamatos termelők esetében.
elemes
elemes 2017. 07. 06. 14:24
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#13
Igen, ahogy írtad, az évszakos ingadozás (például). A napi szintű is csak szép időben. Arizona például tökéletes hely ilyen megoldás számára.
Törölt felhasználó 2017. 07. 06. 14:25
Előzmény: #11  elemes
#14
Télen is ugyanúgy vannak holtidőszakok a fogyasztásban.
Törölt felhasználó 2017. 07. 06. 14:27
Előzmény: #13  elemes
#15
De nem kell kizárólag napelemekre alapozni, mivel a rendszer fogyasztása is erősen ingadozik napi szinten, a lényeg, hogy amikor olcsó az áram, akkor kell tölteni. Hogy az ingadozás épp a napelemekből vagy épp az éjszakából fakad, az részletkérdés.
Törölt felhasználó 2017. 07. 06. 14:36
Előzmény: #15  Törölt felhasználó
#16
Egy példa, mire gondolok:Beviszem a kocsimat a töltő farmra hétfőn 20%-ra van feltöltve, regisztrálom, hogy szombat reggel fél 8-ra legyen 100%-ra töltve. A töltést végző szolgáltató meg kalkulál egy árat, és úgy ütemezi a várható ingadozás és a többi autóra vonatkozó tervek alapjan, hogy a lehető legolcsóbban töltse fel. Én meg nyilván kevesebbet fogok fizetni, mint aki 3 órára hozta be, hogy addig töltsék fel neki, mert az én esetemben nagyobb a rugalmasság.
szivacs
szivacs 2017. 07. 06. 14:37
Előzmény: #8  elemes
#17
Igen, a hálózati üzemű naperőműveknél tárolni nem kell, csak a szigetüzeműeknél. Már kifejtettem neked, miért gazdaságosabb a helyben termelés és a helyi vagy körzeten belüli felhasználás, ne kezdd már újra!
elemes
elemes 2017. 07. 06. 14:51
Előzmény: #16  Törölt felhasználó
#18
"hétfőn 20%-ra van feltöltve, regisztrálom, hogy szombat reggel fél 8-ra legyen 100%-ra töltve." ez tök rendben van az össz felhasználás harmadát-negyedét kitevő hétvégi illetve alkalmi autósokra. de például én is autóval járok munkába. a villanyautófelhasználók első 25%-a (akik a kilométerek kétharmadát teszik bele az autóba) a hozzám hasonló mindennapi felhasználó lesz. a mai villanyautózók olyan kevesen vannak, hogy az általános felhasználású villamosenergia rendszer potyautasként elviszi őket. de ha a mai villamosenergiafelhasználás mondjuk 50-70%-kal megnövekszik, azt már nem viszi el a rendszer tartalékkapacitása.
elemes
elemes 2017. 07. 06. 14:53
Előzmény: #17  szivacs
#19
Már kifejtettem neked, miért gazdaságosabb a helyben termelés és a helyi vagy körzeten belüli felhasználás, ne kezdd már újra!" én még mindig nem dobtam ki a villamosmérnöki diplomámat.
_Sigorszky
_Sigorszky 2017. 07. 06. 15:05
Előzmény: #19  elemes
#20
BME villanykar,? Az igen...

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek