Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
watson
watson 2013. 11. 14. 18:58
Előzmény: #68539  tigus7313
#68540
ok, értem ... 184m kamat (ez brutál jó...) + 288m árf veszteség

fedezetekről már elfeledkeztek?
lehet hogy az hiányzott az árf. veszteség kompenzálására...
tigus7313 2013. 11. 14. 18:38
Előzmény: #68538  watson
#68539
ja, ha 1-9 hóra nézed, az más:
ugyanez pepitában:
184 millió kamatköltség három negyedévre

év végén 291 az eur, most negyedév végén 298, vagyis 7Ft-tal rosszabb.

év végén volt 41 millió euros hitel, így egyszerűsítve (az átlagár is e körül mozog, vagyis ha törlesztettek akkor is kb. ezen az árfolyamon) ezen 41*7 veszteség keletkezett, azaz 287 millió.
watson
watson 2013. 11. 14. 18:29
Előzmény: #68536  tigus7313
#68538
"A pénzügyi eredmény 2013 I-III. negyedévében 44 millió forint nyereséget mutatott a tavalyi hasonló időszak 219 millió forint veszteségéhez képest. A pénzügyi eredmény tartalmazza a Fehrer Automotive-Rába Kft-ben lévő tulajdonrész I. negyedév során történt értékesítésének 524 millió forint nyereségét."

44m-524m = -480m (fél mrd mínusz) ... ha ebből 49m a kamat, még mindig marad 431m... ez miből lehet???
Törölt felhasználó 2013. 11. 14. 18:22
Előzmény: #68530  sahara
#68537
Dehogynem tudod. :)
Hasonlóan látom a mozgást, és még hozzátenném, hogy még bíztatóbb, ha megnézzük, hogy eközben milyen keveset tudtak az alapok összeszedni a lakosságtól.
Ha nem omlik össze a világ, akkor nagyon szép karácsonya lesz a rába tulajdonosoknak.
tigus7313 2013. 11. 14. 18:16
Előzmény: #68533  watson
#68536
-0,5 mrd????

-274 millió az.

ebből 49 millió kamatköltség.
maradék hitelátértékelés, de ehhez figyelembe kell venni +70 milliót (CF fedezeti eredmény), mert írták, hogy visszafizettek hitelt, majd másikat vettek fel, és az valszeg más kategóriába esett.
vagyis a nettó hitelátértékelés vesztesége 155 millió volt.
Törölt felhasználó 2013. 11. 14. 18:15
Előzmény: #68531  pancserlama.
#68535
azt mondják, hogy a tőzsde előre áraz....
pancserlama.
pancserlama. 2013. 11. 14. 17:22
Előzmény: #68532  Törölt felhasználó
#68534
1310
watson
watson 2013. 11. 14. 17:12
Előzmény: #68524  tigus7313
#68533
"igazából az a lényeg, hogy ez az eredmény az utóbbi 10 év legjobb Q3-ja. "

igaz,de... pénzügyi eredményben -0,5mrd az honnan jött?
Törölt felhasználó 2013. 11. 14. 17:08
Előzmény: #68531  pancserlama.
#68532
záró?
pancserlama.
pancserlama. 2013. 11. 14. 16:48
Előzmény: #68529  Törölt felhasználó
#68531
1500 környékén óvatosság !

1750-1800 a fair érték, fölötte már jövő árazása történik !
Persze az idő mindent feljebb tesz de nem kell kapkodni !
sahara
sahara 2013. 11. 14. 16:46
Előzmény: #68514  watson
#68530
Kicsit kezd olyan érzésem lenni,mint amikor pár hónappal ezelőtt folyamatosan kikapták 900-ig,picit sem feljebb,majd visszaengedték,és ezt tudatosan számtalanszor megtették...most ugyanez mehet itt 1300 körül...
Az elsőből ma már látjuk mi lett...+40%...
ha ennek a nagy részét megugraná innen is,a köv. 3 hóban,akkor hááát,nem is tudom :D :D :D
Törölt felhasználó 2013. 11. 14. 16:34
Előzmény: #68528  Törölt felhasználó
#68529
az utóbbi 1-1,5 hétben szépen kicsit korrekciózott, konszolidált.
most már mehet tovább a Rába express.
tigus által előre közölt számításoknak amik szépen be is jöttek megalapozott a hegymenet.
zöldre váltott a szemafor.
irány FELLLLLL!
Törölt felhasználó 2013. 11. 14. 16:27
Előzmény: #68527  Törölt felhasználó
#68528
1304
Törölt felhasználó 2013. 11. 14. 16:26
Előzmény: #68526  Törölt felhasználó
#68527
mennyi ma az átlagár?
Törölt felhasználó 2013. 11. 14. 16:17
Előzmény: #68520  Törölt felhasználó
#68526
Így van! Meg tigus-ra is! Mi itt együtt sírunk és remélem ezután csak együtt nevetünk:)
Bagi 2013. 11. 14. 16:09
Előzmény: #68522  tigus7313
#68525
Szia tigus,
Te mivel foglalkozol, hogy ilyen szakmaian adod elő ? ( ez nem bántás, félre ne értsd ! ) Jó olvasni amiket írsz, mert szakmai tényszerű, de mégis érthető földi halandó számára is ! Üdv....
tigus7313 2013. 11. 14. 16:08
Előzmény: #68489  Törölt felhasználó
#68524
"Érdekes, hogy tigus számai bejöttek (ergo várható volt, ami történt) és mégis ekkora emelkedés van"

igazából az a lényeg, hogy ez az eredmény az utóbbi 10 év legjobb Q3-ja.
ennek azért lehet örülni.
pancserlama.
pancserlama. 2013. 11. 14. 15:56
Előzmény: #68522  tigus7313
#68523
Ha a telek ki nem 0 a hitelt ))
Buszról kicsit többet várok !
tigus7313 2013. 11. 14. 15:32
Előzmény: #68496  Törölt felhasználó
#68522
nettó hitelállomány esetében az EBIDTA 1,2x a deklarált cél.
ez alapesetben 6 mrd nettó hitelt jelent, később mondjuk 7-et.
ez a cash termelés fenntarthatóságát tükrözi.

kimaradt a hírből, hogy a brazil üzlet folytatódik ebben az évben is, sőt 2014-ben is folytatódni fog!
régebben írtam, hogy a foci VB ás az olimpia miatt nem gondolnám, hogy vége szakadna 2013 közepén (eredeti szerződés eddig tartott).
ez azért fontos, mert nagy nyereségtartalmú, komplett futóművek értékesítéséről van szó.

Az Ebidta szintet és a fedezeti hányadot (sajnos) Q4 után el lehet felejteni elemzés szemponntjából egyelőre, mert a jövő évi buszszállítás jelentős mértékben torzítani fogja ezeket a mutatókat.
Ugye a buszszállítás minimális nyereségtartalmú vagy jóval alacsonyabb nyereségtartalmú lesz a vállalati átlagnál.
ellenben jelentős bevételnövekedést okoz, tehát értelemszerűen, mint az EBIDTA, mind a fedezeti mutatók jelentősen csökkenni fognak.
A buszüzlet másik lába ugyanis az ellentételezés, amiből kifolyólag kb. 5 milliárd bevétel képződhet 2014-2016 között.
Már a Mohácsi Béla interjúból is kiderült, hogy az ellentételezést 3 év alatt kell teljesíteni, és ez a 3 éves gyártási (terv)struktúra már egyeztetett a Volvóval.
Na itt fog megkeletkezni az EBIDTA, illetve fedezet buszügyletből eredő másik, nagyobbik fele, ami majd felfelé nyomja a mutatószámokat.
Vagyis Q1-től érdemes rátérni a fedezeti tömeg mérőszám alkalmazására.

engem továbbra is az új üzletfejlesztések bemutatása érdekel.
2014 megint a bejelentések éve lehet. :)
pancserlama.
pancserlama. 2013. 11. 14. 15:21
Előzmény: #68514  watson
#68521
Akik a Q3 készültek most eladták
Lehet készülni a februárra !

Addig még várható 1-2 hír is ...
Szóval 1 évig jó lesz ez a papír !

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek