Topiknyitó: pancserlama 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tigus7313 2013. 09. 17. 08:18
Előzmény: #66317  pancserlama.
#66320
a Rába már ott van a keleti piacon.
futóművet szállít elég sok helyre.
buszgyártó ott is van elég, nem érdemes próbálkozni.
pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 17. 07:56
Előzmény: #66318  Nantal45
#66319
Jó reggelt !
Nantal45 2013. 09. 17. 00:59
Előzmény: #66300  fxboy
#66318
...na...! ...csak találtam a "felvetésemről" (ÜVEGHEGY), - korabeli -, anyagot: link

...Neked is "beugorhat"...! ...:-)))...!
pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 16. 23:26
Előzmény: #66313  tigus7313
#66317
Ne dőlj be a nemzeti felhangnak !
Ha ez a szándék valós (és nem fedőművelet) akkor Rába megveszi a nevet !
Így Rába be törhet a keleti piacra !!
Fidesz pedig népszerű mert lámlám (a) ujra gyártunk ikarust ...

Szóval ez hajthatja a Rába malmát !
Ha Rába Volvóval Ikarust gyárt vagy akár Volvotól független akkor egy ezrest tehetünk a célárhoz !

Kelet évi 500 db-ot simán felszippant
Az ikarus még mindig akkora márka hogy elvisz egy gyárat a név !!

Nincs itt semmi mutyi !
Elkell kezdeni ezerrel venni a részvényt !
Nantal45 2013. 09. 16. 23:21
Előzmény: #66311  Törölt felhasználó
#66316
"...Ha megpróbálják a vagyonunkat Szélesnek kijátszani, akkor börtönben fognak menni..."

...magam is így gondolom...!
...ezért tartom rajta a "szemem", - különösen -, az ingatlanon (ehhez értek)...!
Nantal45 2013. 09. 16. 23:12
Előzmény: #66309  tigus7313
#66315
...hmm...!

...nekem, a link cikke helyén "404 hiba kód" jött elő...!
...másoknál is...?

"Pozitív fejleménynek tűnik viszont, hogy elmondása szerint felmerült az a lehetőség, hogy ellentételezés címén Magyarország komplett midibuszokat – mivel a Volvo gyártmánypalettájáról egyedül a midibusz hiányzik – szállítana a svéd cégnek..."

...ez nagyon is "életszerűnek" tűnik...!
...csak az "ár (marzs) arány" más, mint a szóló, vagy a csuklósok esetében...!

...amúgy, a midik egyre nagyobb teret nyernek, miután a tömegközlekedés utasszáma, egyre "töpörödik", a csúcsidőkön kívül (a kerékpár és személyautó "konkurencia" okán)...!
...ami a járatsűrűség fenntartása céljából, - a csúcsidőkön kívül -, a midi méretek alkalmazását igényli, a járatgazdaságosság céljából...!

...nemcsak nálunk, hanem globálisan is...!
...valószínűleg, ezért "füstölög" a török akvizíció "felmerülése", az "árversenyben" való helytállás erősítése céljából...!
tigus7313 2013. 09. 16. 22:51
Előzmény: #66311  Törölt felhasználó
#66314
igen-igen.

figyelünk minden tranztakcióra!!
(akár telek, akár nem)
tigus7313 2013. 09. 16. 22:49
Előzmény: #66312  pancserlama.
#66313
azért ez a mondat sem semmi:

"az sem kizárt, hogy az Ikarus név a nemzeti autóbusz program keretében a jövőben ismét nemzeti tulajdonba kerüljön"

a nemzeti=állami behelyetesítéssel már értelmes a mondat.

ugyanis az Ikarus HASONLÓAN (mint ahogy a Rába is volt az államosítás előtt) magyar tulajdonban van.
de az nem jó.
legyen állami (bocs: nemzeti), akár a magyarok kárán is.

teljes agyamentség.

mint az is, hogy ha így iparkodnak a midibusztenderrel, már megint előbb lesz S91 export Volvo névvel, mint magyar midibusz a magyar fővárosban
(itt a magyar egyenlő lehet a nemzetivel)
pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 16. 22:15
Előzmény: #66311  Törölt felhasználó
#66312
Ha ettől kéne aggódni akkor Volvo nem szerződött volna !
Ha Széles képbe kerül akkor maximum jópénzért tudja majd eladni az Ikarust de érdemi labdát nem kap )
DE Rába-Volvo már nem csinálható vissza

Szerintem a történet nyitja az hogy kinek adja el a menedzsment a sajátrészvényeket !
Piacon lehetetlen 500 e db részvényt eladni !
Törölt felhasználó 2013. 09. 16. 22:00
Előzmény: #66309  tigus7313
#66311
Szatmáry Kristóf a Szélesnek lobbizás helyett sokkal bölcsebben tenné, ha a közbeszerzési törvényt módosíttatná a Rába érdekében, vagy egyéb megoldást találna a busz kérdésre.
Időben szólok: sem Széles Gáborra, sem az általa csodásan megszerzett Ikarus márkanévre semmi szükség a Rába környékén. A Volvo név elég jól cseng a világban.
Ha megpróbálják a vagyonunkat Szélesnek kijátszani, akkor börtönben fognak menni.
pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 16. 21:41
Előzmény: #66309  tigus7313
#66310
Ikarus Rába akvizíció ?
Régóta eladó ,csak túlzott az ár !

Kezd körvonalazódni a történet
-Volvót követően önálló pályára áll a Rába ?
- Volvonak kell az Ikarus ? Vagy a Rába (részben) is esetleg menedzsmentnek nem kell nagyon vevőt keresnie
a csomagra ?!

tigus7313 2013. 09. 16. 21:29
Előzmény: #66305  tigus7313
#66309
több érdekes, és egyben elgondolkoztató gondolat a cikkből (link

"Pozitív fejleménynek tűnik viszont, hogy elmondása szerint felmerült az a lehetőség, hogy ellentételezés címén Magyarország komplett midibuszokat – mivel a Volvo gyártmánypalettájáról egyedül a midibusz hiányzik – szállítana a svéd cégnek. Az érintett típus minden bizonnyal a Molitus S91 lenne, méghozzá várhatóan Volvo főegységekkel, és feltehetően Volvo logóval."

ez valszeg nem lenne rossz fedezet oldalról. ráadásul ez akár komoly mennyiség is lehet!

"További találgatásokra adhatnak okot államtitkár azon szavai, miszerint meginvitálnák a Rába vezetőségét Mátyásföldre, valamint hogy biztosnak tekinti, hogy a XVI. kerület az újjászerveződő nemzeti buszgyártás részese lehet. Elmondása szerint a későbbiekben az sem kizárt, hogy az Ikarus név a nemzeti autóbusz program keretében a jövőben ismét nemzeti tulajdonba kerüljön, igaz, az erre irányuló törekvések eddig nem vezettek sikerre. "

hát ez már kérdéseket vet fel....

Adamis Gábor S91-ről: Mint, mondta, komolyan készülnek a BKK által már jóideje beharangozott midibusz tenderre. Annak érdekében, hogy e téren semmilyen fennakadás ne legyen, megkezdték az Euro VI-os környezetvédelmi minősítésű motorral ellátott S91-es tervezését, 2014 január elsejétől ugyanis már csak a legszigorúbb, Euro VI-os emissziós normának megfelelő autóbuszokat lehet forgalomba helyezni az Európai Unió területén. Adamis úr további kedvező hírrel is szolgált, mégpedig azzal, hogy a korábbi svéd megrendelő továbbra is meg van elégedve a tavaly átadott magyar midibuszokkal és nemrégiben ismét vásárlási szándékkal jelentkezett. "

a mibibusz komoly piaci tényezővé válhat, akár 2014 húzóterméke is lehetne.
pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 16. 21:26
Előzmény: #66305  tigus7313
#66308
Mai vétel ennek volt köszönhető ?
"Jogerőre emelkedett" a tender eredmény ?
pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 16. 21:24
Előzmény: #66305  tigus7313
#66307
Pintér nyilatkozat szerint 6 hónap a gyártás
Szerintem óvatos volt de úgytűnik 2014 már fixre munkával indul
Én tartom a véleményem
2014 minimum 200-300 db a kérdés mennyi csuklós !

pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 16. 21:24
Előzmény: #66305  tigus7313
#66306
Pintér nyilatkozat szerint 6 hónap a gyártás
Szerintem óvatos volt de úgytűnik 2014 már fixre munkával indul
Én tartom a véleményem
2014 minimum 200-300 db a kérdés mennyi csuklós !

tigus7313 2013. 09. 16. 21:01
Előzmény: #66303  pancserlama.
#66305
úgy néz ki, senki nem támadta (Kravtex sem) meg a tendert.
ez azt jelentené 2014-ben elindul a buszszállítás.
Nantal45 2013. 09. 16. 20:32
Előzmény: #66302  muvezeto
#66304
...???
pancserlama.
pancserlama. 2013. 09. 16. 20:18
Előzmény: #66298  Törölt felhasználó
#66303
Simán kivették a 10 e dbos pakkot !
muvezeto 2013. 09. 16. 19:59
Előzmény: #66301  Nantal45
#66302
Akkor most Te Nantal magaddal beszélgetsz???
Nantal45 2013. 09. 16. 18:52
Előzmény: #66300  fxboy
#66301
...:-)))...!

...már 10 órától, "figyelemmel" kísérem...!
...most szerelik, az "éjjeli lámpákat"...! ...:-)))...!

...a "mindenhez értésem", háááááát az relatív...!
...a "tigus" szakterületéhez, ma is "hülyének" vélem magam, még akkor is, HA már sokat "tanultam" Tőle, meg másoktól...!

...viszonylag, széles szakmai területeken "szedtem össze" az ismereteimet, az életem során...!
...nem maradtam "szakbarbár" (egy szakmát űző), maga az alap képesítésem is 4-5 szakmát "fog át"...! ...ehhez jön még a "hobbi" területek, meg a "kényszer" szakterületek (jogi esetek, stb.)...! ...és mindez jókora tapasztalatokkal (sok kudarccal és sikerekkel)...!