Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pancserlama.
pancserlama. 2011. 12. 19. 09:49
Előzmény: #52518  madridista_
#52520
Hát igen.
Nincs új a nap alatt

link

a „hatalom a végzete felé masírozik”, a hatalmon lévők felelőssége pedig nem fog kiesni az emlékezetből. „Egyetlen országot sem lehet büntetlenül tönkretenni, a mi hazánkat sem. Nem lehet büntetlenül éllovasból sereghajtóvá silányítani. Nem lehet büntetlenül elfecsérelni azt, amit az emberek áldozatból, verejtékből és gürcölésből felépítettek (…) Önmagát ítéli el a nép, ha felmenti bűnös vezetőit!” - fogalmazott akkor Orbán Viktor.

A jelenlegi kormányfő a 2007-es beszédében arról is beszélt, hogy „az olaj mindig keletről, de a szabadság mindig nyugatról jön”.
Törölt felhasználó 2011. 12. 19. 09:44
Törölt hozzászólás
#52519
madridista_
madridista_ 2011. 12. 19. 09:40
Előzmény: #52517  pancserlama.
#52518
pancserlama.
pancserlama. 2011. 12. 19. 09:23
Előzmény: #52516  pancserlama.
#52517
Jó reggelt !

Vagy még is ?

link
pancserlama.
pancserlama. 2011. 12. 18. 21:52
#52516
link

Ennyire talán nem rossz a hzet !
Odiv 2011. 12. 18. 16:11
Előzmény: #52513  bigyula
#52515
Konzorciumként is működhetne. Meg aztán úgy írják ki a tendert, hogy a cégnév R-rel kell, hogy kezdődjön, és plusz pont, ha "ába" a vége. Tudod, hogy milyen kreatívak, ha tenderkiírásról van szó.

Na de a lényeg, hogy jelenleg az államnak van egy nagy múltú járműgyártó cége, amely járóképes buszalvázakat tud előállítani, és képes karosszériagyártásra is. Nem hiszem, hogy kihagynának ekkora ziccert. Ha igen, akkor valószínűleg nem a Kravtex, vagy az Ikarus lesz a befutó, hanem az a külföldi cég, amelyik vastag százalékokat csöpögtet vissza a kasszába.

Ha a Rába nem játszik egy BKV-s busztenderben, akkor lényegében semmi értelme nem volt a megvásárlásának.
pancserlama.
pancserlama. 2011. 12. 18. 15:49
Előzmény: #52511  tigus7313
#52514
Érték 30-40 % a Rába
bigyula 2011. 12. 18. 15:18
Előzmény: #52512  Odiv
#52513
Viszont, akkor a tender kiírásáig fel kellene szerenli, mitöbb, el kéne adni a terméket valahova, hogy legyen mit felmutatni referenciaként...
Odiv 2011. 12. 18. 14:31
Előzmény: #52511  tigus7313
#52512
egy 500 darabos megrendelés esetén megéri felszerelni egy karosszériagyártó üzemet. Beszállítókat pedig lehet találni bőven.
tigus7313 2011. 12. 18. 14:19
Előzmény: #52510  Odiv
#52511
nem.

nem buszgyártó.

Kravtex, Ikarus győzelem esetén beszállíthat futóműveket üléseket, alkatrészt.
Odiv 2011. 12. 18. 13:08
#52510
link

Vajon a Rába indulni fog a tenderen?
Csak gondoljunk bele, milyen költséghatékony dolog, ha az állam ad egy talicska pénzt a BKV-nak buszra, amit legyártat az állami tulajdonú üzemében...
pancserlama.
pancserlama. 2011. 12. 18. 10:53
Előzmény: #52508  Ody_Mnadrell
#52509
Attól függ mit akarnak !
Így akár fél évük is van hogy a 90% elérjék!
Ody_Mnadrell 2011. 12. 18. 10:22
Előzmény: #52500  pancserlama.
#52508
Akkor ha jól értem, nekik az lenne az érdekük, hogy minél előbb meglegyen a versenyjogi engedély?
Törölt felhasználó 2011. 12. 18. 10:15
Előzmény: #52499  pancserlama.
#52507
...???
...azaz, nem értem...!
...bocsi...!
pancserlama.
pancserlama. 2011. 12. 18. 08:27
Előzmény: #52505  Törölt felhasználó
#52506
Jó reggelt !
A tegnapi "3 hónapos" gondolatsorom téves volt .
Ez az MMV lépéseivel kapcsolatos véleményem kicsit árnyalja .
Akár fél évre is kitolhatja a tőrténet csattanoját .
Törölt felhasználó 2011. 12. 18. 01:23
Előzmény: #52503  cree1
#52505
Egyrészt ott a KBT, (ami mint tudjuk átírható ugyan 1 óra alatt, de jelenlegi formájában akkor sem "elég jó").
Másrész az EU-nak nagyon sok vetülete van. Szerintem a gazdasági része arról szól, hogy a nagy országok (németek, franciák) multicégei piacot vásárolnak a perifériában a nettó befizető országok állampolgárainak az adójából az EU-s támogatásokon keresztül. Nincs ingyenebéd, meg totális önrendelkezés, és nem lesz szó nélkül hagyva ha a kicsik ugrálnak. Ezt már írtam korábban is, hogy ha ragadós lehet a magyar példa, akkor odacsapnak.
pancserlama.
pancserlama. 2011. 12. 18. 00:26
Előzmény: #52502  Törölt felhasználó
#52504
Tégy hozzá egy hatalmas állami lobbit és gondolj bele egy kemény Audi,Mercedes …"kérést" ! Nem utolsó sorban egy gazdaság élinkitési szándékkal,viszonylag nagyléptékü,honvédelem fejlesztést
HM szerint exportképes termékek… !
Választásokra virítani lehet vele …
Itt már csak az a kérdés a bentmaradtakat odaengedi e a husosfazékhoz pl az árfolyamon keresztül ?!
cree1 2011. 12. 18. 00:10
Előzmény: #52502  Törölt felhasználó
#52503
nna ebben is egyetértünk! De ha Európa összes többi országában működik... Láttál már Németországban francia buszt, és fordítva???
Törölt felhasználó 2011. 12. 18. 00:05
Előzmény: #52501  cree1
#52502
Még a végén lesz amiben egyetértünk. :)
Az utolsó mondattal vitatkoznék egy kicsit, bár igaznak tartom, de a kettő megfér egymás mellett. Ha rába hoz egy normál piaci profitot a buszprojekt core rába területein, és az alvállalkozók nulla körüli profittal elvégzik a többi munkát, akkor az átlag még mindig jó. A rába ugyanis kb. 35-40%-ot tud lefedni a projektből.
Így a kormány mindent megkapna, ami jó neki: alacsony(abb) beszerzési érték, növekvő foglalkoztatás (a magas majd az +1M munkahelynél lesz ;)), profitábilis és fejlődő zászlóshajó, jól kommunikálható sikersztori (feltéve, hogy egy kis árkarbantartást is lefolytatnak a háttérben, csak most az idén nyárival ellenkező irányba).

A bibi csak ott van, hogy hiába 7x%-os tulajdonos (de még a 100% sem elég önmagában) a közbeszerzés támadhatatlan rábához irányításához ez még kevés.
cree1 2011. 12. 17. 23:43
Előzmény: #52500  pancserlama.
#52501
Nem látom semmi okát, hogy egy 75+szal rendelkező tulajdonos, ha nem néz ki valami nagyon nagy üzlet, akkor mindenképpen kivezesse. Ez a legkényelmesebb neki. Ha meg arra gondoltok, hogy a buszban valami haláli üzlet lenne annak, aki még nem is gyártott buszt, akkor nem egyezik a véleményünk. Arról nem is beszélve, hogy ha az állam rendel, akkor az alacsony beszerzési értékben, a magas foglalkoztatásban, és nem a Rába profitban érdekelt...