Repülőgép gyártók? Termelő cégek azok is. Eléggé nagy bajban vannak.
.
De jó, hogy felvetetted ezt a kérdést! Ma reggel épp azon törpöltem, hogy mi lehet a helyzet a turisztikához, vendéglátó iparhoz köthető háttér cégekkel.
- A turisták helyváltoztatását biztosítókkal. A repülő, a hajó és az autóbusz gyártókkal. Azok üzemeltetőivel, karbantartóival. A működésüket biztosító energia (kőolajipari) cégekkel.
- A rendezvény szervezőkkel. Nem csak az utazási irodákkal, hanem akik helyben biztosították egy-egy konferencia, előadás sikeres megtartását. Berendezték, feldíszítették a helyszíneket. Akik megtermelték, előállították az ide szükséges virágot, apró mütyürüket.
Ezekkel a példákkal csak arra szeretnék rámutatni, hogy vannak olyan cégek, személyek akiket nem sorolunk a turisztikához, a vendéglátáshoz, de gyakorlatilag többé-kevésbé rájuk épültek. Meddig gyűrűzik el a vendéglátás, a turisztika, a tömeg rendezvények (fesztiválok) leállásának hatása?
(taxisok, biztonsági emberek, technikusok, ... és egyre-másra jutnak eszembe azok a termelő, szolgáltató cégek akik a turisztikából, a nagy rendezvényekből élnek részben egészben, és akik már azokból élnek - pld könyvelők)
.
És egy kicsit tovább megyek. Fognak-e változni a turisztikai, a nagy rendezvények szervezési szokásai? A globalizált termelői, eladói, kereskedői láncok? Mert ha igen, akkor bizony az ki fog hatni a járműipar, az energia ipar a személyszállítás különböző területeire is.
Ha pedig még jobban megvakarjuk a témát: Mi a helyzet az erről a nagy területről befolyó adókkal?
A nagy pénzáramlás egy egész komoly folyama látszik csökkenni, folyóvá, patakká zsugorodni. Mi fogja ezt pótolni?
OTP részvényesek ide!