Topiknyitó: Portfolio 2018. 01. 30. 11:01

Nagy szigor jöhet az autók kipufogógáz szabályozásában  

Ugrás a cikkhez
A jelenleg meghatározott 30 százalékos célnál is nagyobb mértékben, 40 százalékkal csökkentené a 2021-es szinthez képest 2030-ig az autók széndioxid-kibocsátását az Európai Unióban egy új javaslat. Az Európai Parlament
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Mikieger85 2018. 01. 31. 09:06
Előzmény: #3  zintan
#4
Pont ilyesmire gondoltam. Ennél egy kicsit lehetnek szebbek a számok, ha az akksikat pl a norvég hegyi vízierőművek energiájával állítanák elő és töltenék, de a realitás ettől messze van: fosszilis erőművek adják a töltéshez ill. gyártáshoz szükséges energia nagyrészét.
 
Gyakorlatban ezért a kicsi előnyért add fel az 1000+km hatótávot, fizess autónként 50+kEUR-t és várj legalább egy órát a töltésre.
zintan
zintan 2018. 01. 30. 19:01
Előzmény: #2  Mikieger85
#3
Jelenlegi állapotok szerint mindössze csupán 17%-al kevesebb CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak a benzines vs dízellel szemben egy ny.európűban átlagos 217e km-t futott gépkocsinak. Tehát ebben benne van az akkumulátor alapanyag (Cd, Ni, Cu), autó alapanyagok,  valamint foszilis anyagok kibányászása, megmunkálása, elektromos energia előállítása, kipufogógázok , stb okozta CO2 kibocsátások. 
gk átlagos  futásteljesítménye. 217 ekm CO2 kibocsátás ( tonna)
erőforrás szerint Elektromos Benzin/gázolaj
el. autó akku gyártása 150Kwh/kg x 50Kwh 7,5 0,0
egyéb alkatrészek előállítása 8,5 8,5
emissziós üzemag. előáll. kts 23,0 37,0
összes CO2 kibocsátás Tonna /217.000 km 39,0 45,5
1 km-re jutó CO2 kibocsátás  gr/km 179,7 209,7
%-os arány 100% 117%
Mikieger85 2018. 01. 30. 11:01
Előzmény: #1  portfolio
#2
Ok, ne pufogjunk széndioxidot. De mennyi széndioxidba ÉS EGYÉB KÖRNYEZETSZENNYEZÉSBE is kerül a lítiumakksik gyártása, szállítása? Van egyáltalán annyi kapacitás a világon, hogy európát telenyomjuk villanyautókkal? Ki fizeti a költségeket és miből?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek