Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2021. 10. 16. 12:12
Előzmény: #295833  lemir
#295840
egyelőre ez a jogszabályi környezet, jövőbeli feltételezésekkel pedig ,mint befektető nem foglalkozom....amennyiben lesz majd arra tény adat, hogy az alapítványi feladatokra jutó osztalék mértéke kevés - nyilván nem a Mol fogja kiegészíteni a kasszát, hanem a még támogatandó szervezeteket az Állam fogja ellátni forrásokkal az alapítványi kereteken kívül.   Te politikai felhangokkal tekintesz , én a gazdasági érdekeket nem nézem le Mol esetében.  Egyebekben azok a topikosok akik március óta folyamatosan leminősítették a Molt kérdezem hol vagytok????  Nem csak a funda hanem a jövő nyertes koncessziói is sokkal nagyobb és nyereséges céggé fogja fejleszteni a Molt! nyilván ez nem lineárisan fel irány , de ez a jövő útja! ( a választási eredményektől függetlenül, amennyiben az ellenzék nyerne az is jó, mert alapítványokat ígéret szerint megszüntetik,vissza kapja a Mol az srv-t, hulladékgazdálkodás elnyerése esetén sem gondolnám a megkötött szerződés felbontásának lehetőségét mivel várhatóan sok helyi vállalkozás is szerepet kap a Moltól, az újrahasznosításra pedig eu-s követelmények okán is szükség van! ) Jelenlegi hírek alapján a reptér drága mulatságnak ígérkezik, az Állam bizonyosan ad rá forrásokat, részletekben van az igazság, még nem tudjuk a pontos dealt így ellenzéki nézőpontból sem alkothatunk véleményt jövőbeli sorsáról, de nem hiszem, hogy ez lenne majdan a legfontosabb feladata egy esetleg megalakuló új kormánynak.
signal2
signal2 2021. 10. 16. 12:10
Előzmény: #295838  gazmber
#295839
A mgeajánlott vételár egyértelműen hűtlen kezelés, ha az állam fizeti a nagy részét. Továbbá enélkül is elég gyenge lábakon áll a költségvetés a választási pénzszórás miatt.
gazmber 2021. 10. 16. 12:02
Előzmény: #295837  Törölt felhasználó
#295838
lehet azért is nyomta meg o1g ennyire a ceruzát gyorsan, hogy még a német politikai váltás előtt lemehessen a deal, nehogy azt esetleg 'politikai' okok miatt a németek (esetleg még akár az eu is?) megfúrják (?) szvsz 
Törölt felhasználó 2021. 10. 16. 11:54
#295837
https://forbes.hu/uzlet/brutalis-arat-ajanlott-ferihegyert-a-magyar-allam-kozel-lehet-a-megegyezes/
cikk alapján az nagyon érdekes, hogy a jelenlegi tulajdonosok sem tudják pontosan a vevő (k) összetételét!???? amennyiben hihetünk egy forbes cikknek....
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 11:51
Előzmény: #295832  lemir
#295836
Ha fizikailag a MOL szállította eddig a kerozint, azzal hogy átveszi a reptér üzemeltetését, a végforgalmazói árrés is hozzá kerül. 
gazmber 2021. 10. 16. 11:50
Előzmény: #295831  lemir
#295835
a 'többletköltséget' (mivel nem is volt sokáig) nem varrták a nyakukba, csak azt, hogy nekik a piac árat kellett eddig is fizetni, egyedi szerződéseik szerint... tehát ők lehet sok-sok évig kevesebbet fizettek eddig mint a 'rezsicsökkentett' népek... most viszont majd nekik is többet kell fizetni, mert nő a piaci ár de a népek 'rezsicsökkentését' továbbra sem nekik kell fizetni (?) szvsz - (hanem majd lehet a gáznagykereskedő(k)nek? ami nem a mol (is) pl.??)
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 11:49
Előzmény: #295825  gazmber
#295834
Olvasod a híreket egyébként? Több éven jeresztül adókedvezmény + hulladékkonxesszió + reptérbusiness. A MOL adott valamit, és többet kap érte vissza. Hernádi megmondta már akkor, nagyon jó hosszutávú üzleti megállapodást kötöttek. Nyilván akkor még nem mondhatta el, mi lesz a MOL számára az üzlet, mostanra azonban már világosan látható. Mondon, aki azt gondolja hogy ez a cég rendre gazdaságilag veszteséges aljukat k{t, az vagy nagyon tájékozatlan, vagy szándékosan akar másokat összezavarni! 
lemir 2021. 10. 16. 11:46
Előzmény: #295798  Törölt felhasználó
#295833
Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy az állam kezéből kiszervezett alapítványokat az osztalékok fogják eltartani ? :)
lemir 2021. 10. 16. 11:46
Előzmény: #295826  nemoland
#295832
A BUD  2019-es,  rekordközeli profitja majdnem 30 mrdhuf volt. Tehát a megtérülés nominál értéken 50 év, reál értéken jó esetben ennek a 1,5-2 szerese. Eddig is a Mol szállította a kerozint. Mindenki döntse el, hogy mi lehet ebben a Molnak az üzlet és hogy mindezt a választások előtt akarják lezsírozni. 
lemir 2021. 10. 16. 11:36
Előzmény: #295829  gazmber
#295831
A rezsicsökkentésből eredő többlet költséget a cégek kapták eddig is. Persze ezek a cégek a költségeket szolgáltatás , termék formájában átterhelik a fogyasztókra, azaz a lakosságra.  Ez is egyfajta parasztvakítás, amit sokan még el is hisznek  :)
lemir 2021. 10. 16. 11:31
Előzmény: #295827  BÉT
#295830
Egy cég adja, a reptéri üzemanyagot, az a MOL. Kiépített cővezetéken történik a Százhalombattai finomítóból. A RÜK és az Air BP a reptéri kiszolgálók.
gazmber 2021. 10. 16. 11:27
Előzmény: #295826  nemoland
#295829
azt se látszik még, hogy a jelenleg pl. 100Ft-nyi 'rezsigázár' és a 400-500Ft-nyi piaci ár között lévő különbözetet majd kinek a nyakába fogják varrni(?), mert hogy nem MLölö-ébe az tuti (?) szvsz 
BÉT 2021. 10. 16. 11:21
Előzmény: #295824  Balin2020
#295828
Jelenleg két cég adja az üzemanyagot…. A RÜK, mely a legnagyobb repülőtéri üzemanyag kiszolgáló cég Magyarországon, több, mint 60 éves tapasztalattal és az Air BP
https://www.bud.hu/en/business_and_partners/aviation/services/airport_services/fuel_suppliers.html
BÉT 2021. 10. 16. 11:21
Előzmény: #295824  Balin2020
#295827
Jelenleg két cég adja az üzemanyagot…. A RÜK, mely a legnagyobb repülőtéri üzemanyag kiszolgáló cég Magyarországon, több, mint 60 éves tapasztalattal és az Air BP
https://www.bud.hu/en/business_and_partners/aviation/services/airport_services/fuel_suppliers.html
nemoland 2021. 10. 16. 11:09
Előzmény: #295825  gazmber
#295826
hosszútávon...mondjuk egy BUD airport tulajdonrész....meg mondjuk egy hulladékkezelési koncesszió részvét....+egyéb területeken való megjelenés az állammal a hátad mögött....2-3 éves időtáv dönti majd el....
ha pl. olyan monopóliumokban lehet részt venni ami eddig állam kezében volt...akkor nem hiszem, hogy a részvény tulajdonosok bánni fogják a 4-5000 huf-os rv árakat/osztalékokat....
gazmber 2021. 10. 16. 10:53
Előzmény: #295824  Balin2020
#295825
abban mi volt a 'észvényesek' üzleti érdeke hogy o1g 'zsarolására'(?) ~5.2%nyi srv-t oda adott a 'közcélú☺' fülkés magánalapítványba ?  
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 10:45
Előzmény: #295823  gazmber
#295824
Honnann tudod? Idegen tul. - ban van jelenleg a reptét. Ha az OMW-vel kötött szerződést az üzemeltető, akkor az OMW  szállít jelenleg. Szerintem ez bizalmas üzleti információ, ami nincs kihirdetve. De mi lenne más üzleti érdeke ebben a MOL-nak.? Próbáljatok már úgy gondolkozni, hogy M. o. egyik legnagyobb cége, amiven nagy külföldi tul. - ok is vannak. Itt kemény üzleti érdekek mozgatják a háttérben a szálakat. 
gazmber 2021. 10. 16. 10:27
Előzmény: #295820  Balin2020
#295823
eddig is ő szállította, gondolom nem scwechat-ról szállították☺ hol itt az előny?
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 10:23
Előzmény: #295806  Törölt felhasználó
#295822
Szét reped a hasam a röhögéstől! Kizárod a választ. Emészgessed, stratégiai fontosságú!
yossarian78
yossarian78 2021. 10. 16. 10:12
Előzmény: #295816  Törölt felhasználó
#295821
Ez csak a tárgyalási stratégia része vilt. Nem lesznek újabb repülőterek
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 10:04
Előzmény: #295819  HuTi
#295820
Miért kellene a MOL-nak a tulajdonjogért fizetnie? Szerintem itt aki tulajdonjogban érdekelt lehet, az a Magyar állam és az indotek csoport. A MOL érdeke, hogy kizárólagos üzemanyagszállítójává váljon a reptérnek. Tehát az üzemeltetési jog megszerzéséhez fűződik érdeke. Ez lehet koncessziós jog is, amiért éves díjat fizet a MOL a tulajdonosnak. A reptér üzemeltetés pedig a MOL számára lehet akár nullszaldós is, ha az üzemanyagot ő fogja szállítani, azon másik üzletága vastag profitot realizálhat! 
HuTi 2021. 10. 16. 09:21
Előzmény: #295818  signal2
#295819
Én nem tudom kinek jó, de ezek voltak az európai átlag szorzók a covid előtt. Most nincs előttem a prezentáció, de az utolsó 5-6 évben átlag 15X szorzóról kúszott fel 22X-ig. A kormány reptér fejlesztési terve egy dolog, az utasforgalom egy másik dolog szerintem. Az utóbbira nincs hatással a kormány, azt majd a piac határozza meg és ez a jelenlegi repülőtereinken is jól látszik. Tartom, hogy semmilyen veszélyt nem jelentenek hosszabb időtávon sem, mivel a turizmus bővülése bőven meghaladja az új repterek többlet kapacitását (bár hangsúlyozom, jelenleg is van még nemzetközi repülőterünk, de annyira érdekesek a szereplőknek, hogy járat Budapesten kívül csak Debrecenben van). Inkább az itt a kérdés, hogy ha a MOL is tulajdonos lesz akkor ki és miből fizeti a vételárat. Ha legalább részben az állam veszi meg valamilyen módon akkor lehet mondani, hogy ez jó üzlet. A MOL saját pénzt erre nem fog költeni szerintem, mert akkor az alapítványnak nem lesz miből osztalékot fizetni. A repülőtérből pénzt évekig nem lehet még kivenni.
signal2
signal2 2021. 10. 16. 09:11
Előzmény: #295814  HuTi
#295818
A 18-22x szorzó csak az eladónak jó, a vevőnek nem igazán. Még egy államnak hagyján, de piacinak? Én várok a covid előtti trendhez való visszatérést a repülőzésben. 
És akkor ehhez meg jön az a friss hír is, hogy 4-5 további repteret akar a kormány, tehát az utasforgalom nem kizárólag BUD-on keresztül fog bonyolódni.
HuTi 2021. 10. 16. 09:05
Előzmény: #295816  Törölt felhasználó
#295817
A bejelentés komolyságát mutatja, hogy most sem egy, hanem öt nemzetközi reptere van az országnak, de abból is csak három rendelkezik járattal. Tisztázni kéne, hogy mit jelent a "komolyabb repülőtér", mert ez a bejelentés reálisan nézve inkább arról szól, hogy a nagyvárosok meglévő reptereit alkalmassá teszik üzleti gépek fogadására ahol ez eddig nem történt meg. Hogy igény is lesz-e rá azt majd a piac eldönti. Hogy a BUD-ra mennyiben veszélyes azt talán a forgalmi adatok jól szemléltetik. Covid előtti utasforgalom BUD vs Debrecen: 16.1m vs 0.6m.
Törölt felhasználó 2021. 10. 16. 08:45
Előzmény: #295814  HuTi
#295816
Pont most készülnek megteremteni a BNR konkurenciáit, úgyhogy a jövőre nézve nyugodtan el lehet felejteni azokat a számokat, amiket írtál.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20211014/allamtitkar-5-8-even-belul-4-5-komolyabb-repuloter-lesz-magyarorszagon-505388
Stalker 2021. 10. 16. 08:34
#295815
Replőtér , hulladékgazdálkodás... lol mi lesz a következő megveszik a richtert ? :)
HuTi 2021. 10. 16. 08:24
#295814
A BUD árazása nehéz téma. Nem véletlenül nem akarta eladni a jelenlegi tulajdonosi kör a 3 milliárdos ajánlatért. A koronavírus előtt dinamikusan növekvő, regionálisan is kiemelt jelentőségű repülőtérről beszélünk, a 2019-es EBITDA 74.5mrd HUF volt, mind utasforgalmi, mind pénzügyi szempontból stabil növekedést mutatva.      
A repülőterek árazása adatok híján nem tudom, hogy a COVID után mennyiben változott, de az azt megelőző években a repülőtér tranzakciókat vizsgálva folyamatosan növekedett az EV/EBITDA és '18-ig átlagosan 22X szorzó körül volt. Ez 3.72-4.54mrd EUR árat indokolna a COVID előtti adatokkal és 18-22X-es szorzóval számolva.
yossarian78
yossarian78 2021. 10. 16. 06:50
Előzmény: #295812  yossarian78
#295813
Már csak azért is, mert Jellinek a saját pénzét kockáztatja és nem hülye, hogy rossz üzletbe belevágjon
yossarian78
yossarian78 2021. 10. 16. 06:28
#295812
Kicsit lecsillapodtam azóta. Várjuk meg a részleteket, mást úgyse tehetünk :)
A 4mrd euro nagyon sok a Molnak meg a Jellinek gyereknek. Valamilyen formában az államnak is be kell szállnia, de állami tulajdon szerintem nem lesz benne, mert azt a következő kormány eladhatná. A legjobb kimenet az lenne, ha az állam is beszállna valamilyen vissza nem téritendő támogatás formájában.
Idea 2021. 10. 16. 03:56
Előzmény: #295810  gazmber
#295811
Lehetséges, hogy érdemesebb úgy tekinteni a Molra, mint az állami költségvetés kiterjesztésére. Ami megdobja a mozgásteret a GDP 1-3%-val. Egy 500 mrd-s költést vártam korábban ami gazdaságilag nem ésszerű: az itt írt bécsi reptér árazásához képest a pestiért ajánlott vételárból kb 1.000 mrd indokolatlan lehet. De nem baj, mert erősíti a nemzetgazdaságot. Lehet egyrészről ez nyomja az árazást.
.
Hosszabb távon meg lehet egy olyan hatás, hogy a környezetszennyező energia olyan megítélés alá fog esni mint az egészségromboló dohányzás: jól jövedelmez a cigigyártás, de a piaca a fejlett világban csökken, emiatt a pe hosszabb távon is alacsony lehet.
.
Ebből kiút lehet, ha tényleg átalakul megújuló energiatermelő/elosztóvá a cég, újrahasznosítás, hulladékfeldolgozás, egyebek - de ez idő meg pénz.
gazmber 2021. 10. 16. 00:04
Előzmény: #295800  csuloktata
#295810
o1g eldöntötte kell neki és kész...3mrd-ért hanem adják legyen 4mrd, ha annyiért se, akkor legyen 5mrd...mit számít nem az ő pénze... 'más ph@sz@val könnyű csalánt verni'☺ szvsz
gazmber 2021. 10. 15. 23:59
Előzmény: #295803  yossarian78
#295809

kb akkor térül meg amikor a budapest-belgrád vasút...sohanapján☺
írtam ~2napja o1g bármikor tud meglepetéssel szolgálni és beleköpni bárki levesébe... nos itt van...képes megvetetni magának(lölönek?) a mol pénzéből a repteret(?) szvsz
"Andi, gyere ne jógázz, nézd - egy repülőtér.."
Errat 2021. 10. 15. 23:42
Előzmény: #295803  yossarian78
#295808
Bécsi reptér 2019-es nyeresége 175m euro, piaci kapitalizációja most 2,5mrd euro, 
Budapesti 2019: 86m euro (31mrd ft), 4mrd euros ajánlat, remélem, hogy nagyon jók a Ferihegy növekedési kilátásai..
MoSzi 2021. 10. 15. 23:32
Előzmény: #295799  Törölt felhasználó
#295807
Ezt sajnos én is így látom.
Törölt felhasználó 2021. 10. 15. 23:23
Előzmény: #295805  Törölt felhasználó
#295806
Legyen igazad!
Amúgy tudja valaki, hogy minek kell az államnak a repülőtér? Mi az istent keres az állam a magánszférában? Azt a választ nem fogadom el, hogy stratégiai fontosságú. Az a víz, gáz, távfűtés. Oppardon, most csődölt be egy magánkézben levő távfűtő cég Szolnokon.
Törölt felhasználó 2021. 10. 15. 23:04
Előzmény: #295802  Törölt felhasználó
#295805
csak annyit: amíg nem tudjuk a pontos részleteket minek pánikolni???? egyébként 2-3 napja írtam, hogy amennyiben drágán veszik meg akkor a részvény árazása esni fog. Valamiért úgy érzem, hogy a Mol nagyon jól fog ebből kijönni.....választások jönnek és minden szegmensben osztogatnak a szavazatokért.....állami forrásból fogják megvenni nagyobb részt, így a Molt nem terheli viszont tulajdonrészt fog kapni az üzletből....meglátjuk/várjuk meg a részleteket....   / mindig is azt nyilatkozta Orbán, hogy a reptérnek vissza kell kerülnie hazai tulajdonba, de milyen megoldásban még nem tudni....amennyiben az én várakozásom igazolódna akkor 3k gyorsan elérhetővé válik és akik elkezdték venni a Molt, nos ők már tudták.....kb. 100mrd-t költöttek a részvény megvételére/emelkedésére... ha más a deal akkor baj van  azaz a Molnak mélyen zsebébe kell nyúlnia....nem reális a folyamatban lévő beruházások és akvizíciók okán....
gaben500 2021. 10. 15. 22:53
Előzmény: #295803  yossarian78
#295804
Kezd nőni a shortállomány,nem árt résen lenni!!!
yossarian78
yossarian78 2021. 10. 15. 22:31
Előzmény: #295800  csuloktata
#295803
2019-ben érte el a rekord nyereséget: 31 mrd Ft-ot. Számold ki Tata, hogy mikorra hozza vissza az 1440 mrd-os vételárat! Szánalmas vagy!
Törölt felhasználó 2021. 10. 15. 22:16
Előzmény: #295797  Törölt felhasználó
#295802
Jó téged olvasni, tényleg fel tudod dobni az ember legrosszabb napját is az örök optimizmusoddal, kár, hogy az örök optimizmus nem reális magatartás.
Törölt felhasználó 2021. 10. 15. 22:15
Előzmény: #295798  Törölt felhasználó
#295801
még a Sármellékit sem .....

friss hírek További hírek