Nem a bennfentesség kötelező meglétére utaltam, mint a sikeres kereskedés alapjára hanem arra, hogy akinél az alapok hiányoznak, ott egy bennfentes f@s tőzsdén még nagyobb veszélyek várnak.
Ha egy akkumulatort sulyban es meretben és kapacitasban is sikerul pl. egy 50x50x50 cmes kubatúrájú kockába süriteni, akkor siman szallitjato is lesz. ekkor talán jó lehet a kis kut is, ahol csak cserelik es taroljak a cuccot. Ahogy irtad 2035-ig van idő! Amugy meg a tendenciara probalok ravilagitani. Lehet tagadni ezt, mert más a meggyőződése valakinek, vagy mert tele van olajreszvenyekkel, de ebbe az irányba haladunk. ez szerintem egyértelműen láccik! Hogy addig a mol lesz 5000 ft? Legyen. Nincs ezzel baj. Én nem felbeszélni járok ide, hanem eszmét cserélni, mert ebből tanulok. Pl. a "panellakok" akiket emlitettél eszembe sem jutottak, most ezen is tudok gondolkodni.....
"A villanyautókból száműzik a müanyagot is?" No ez megint más kérdés! Ez már a modellváltás része a molnál, amit leszogeztem már év elején, hogy teccik!! Node ezen kivul? Új olajmező vásárlás, kuthálózat vásárlás (majd dupla áron), megalomán toronyház.....Ezek mik? Szorosan köthetőek a 0 emisszis olajvéllalthoz? szoval akkor most mi a mol? Olajvállalt, polioltermelő, szemétszállító.......Hogy kell rá tekinteni?
Úgy kell rá tekinteni, mint egy olajvállalatra, ahol próbálnak egyre több lábon állni, hogy tervezhetővé váljanak azok az évtizedek, amikor már nem fekete arany lesz az olaj. Próbálkoznak átformálni a vállalatot, ahogy minden olajipari szereplő. Amúgy az arab (olajkitermelő) országok se véletlenül mozdulnak abba az irányba, ahova láthatóan tartanak, hanem mert számolnak a jövővel, és ezt én a MOL-nál határozottan pozitív dolognak látom. Sok mindent meg negatívan, de ez a járulékos kockázat része.
nem a villanyautó fogja forradalmasítani a közlekedést, pláne nem ez a megoldás a környezetvédelmi kérdésekre. Az akkuk előállítása pl iszonyat mennyiségú energiát igényel,szennyezi a környezetet. Van mondjuk 20 milliárd belső égésú működő motor most a világban, személyautó, motor, kamion , busz, furgon, stb. Fogalmam sincs, mennyi igazából, de mondjuk legyen ennyi.Ehhez kell áram is, aminek nagyon kicsi része még a megújuló energia. Aztán van az atom meg a szén meg a gáz..mindegyik nagyon tuti. https://www.carxpert-garages.hu/tenyleg_olyan_kornyezetbarat_az_elektromos_auto/
"Ma cece index átsúlyozás lesz a kerseskedés végén.Az időzítés a korrekcióval most sem a véletlen műve.Záróban veszek egy pakkot." Magyar részvényt most nem érint tudtommal.
Igen egyetértünk. Gyerekcipőben jár még az elektromos autózás is! DE! Ha megindul egy verseny, márpedig az megindult, akkor az nyer aki először tud környezetbarát, suly/terfogat/energiamennyisegben a legjobbat előállítani. És manapság mindenki nyerni akar. És aki először tud ebben is újat és jót felmutatni, akkor az milliárdos lesz. Nézd meg, 10 éve megvan az mrns alapu technologia. A kutyának nem kellett. Aztán jött a covid 19 és bumm. Pfizer és moderna milliárdos lett belole! Azon meg meglepődnék, ha a litium/ion akksi lenne a jövő. Én egy szén alapú energiatárolóra tippelek inkább, de majd meglátjuk.
Villanyautósként érdekes olvasnom az akkutechnológiákkal kapcsolatos okfejtéseket. Jelenleg ott tart a technológia, hogy egy Budapest-Berlin vagy Budapest-Split távon kétszer kell megállnom tölteni és ha nem egyedül vagyok akkor a kávé+wc szünet alatt már többet töltött az autó, mint ami szükséges lenne. Ettől még nem alkalmas azoknak akik napi 5-600km-eket mennek a munkájukból adódóan és nem állhatnak meg 15-20 percre és nem alkalmas pl nemzetközi fuvarozásban sem a dízel kiváltására, stb stb. Én egyszerre hiszek a villanyautózásban, méghozzá az akkumulátorosban és egyszerre hiszek az olajos cégekben, mert 20-30 éves távlatban még bőven növekedni fog az üzemanyagok iránti igény és az elég sok idő ezeknek a mammutoknak az átállásra. Erre egyébként pont a MOL egy nagyon jó példa.
Napi minimumra teszik a végén a görények. Napok óta ezen ügyeskedtek , hogy lejtőre tegyék. Alaphangon 3 ezren a helye, iszonyatosan lemaradó. Jó sok türelem kell hozzá, de nem adjuk fel!!!
Nekem ez az elektromos autó történet kábé olyan jelenleg, mint a szelektív hulladékgyűjtés. Nem kakilunk a kútba, csak a szélére... aztán belelökjük... Mi lesz az elhasználódott aksik sorsa? Hova fogják elásni azokat? Mert ha valami, az aztán környezetszennyezés lesz. Ez olyan, mint amikor a véresszájú "zöld" kollégiám elmossák a műanyag, kidobásra ítélt kajásdobozt!! Értitek? Elmossák a szemetet! A drága folyó vízzel, ami a világ sok-sok részén kincset ér, ráadásul mosogatószerrel szennyezik azt! Után kidobják a szelektív műanyagosba és verik a mellüket, hogy ők mekkora nagy környezetvédők és tesznek ezért! Ja, és ezek után évente 3x felülnek a repülőre és utazgatnak, itthon meg csilliárd köbcentis terepjárókkal viszik a gyereket bölcsibe meg oviba. Szóval hagyjuk már ezeket a maszatolásokat. Ezek mind gyenge próbálkozások, némelyik képmutató trendi könyezetvédelem - először a túlnépesedést, a felesleges túltermelést, a repülést és az autózást kellene úgy ahogy van, drasztikusan megszabályozni. Nem bohóckodni össze-vissza.
az olaj mindjárt +, igazából jó kérdés, miért esünk ennyire. minden ország túlesi megint az amcsikat, ahonnan a "vihar" jön. Nagy realizálások vannak. Ami mégis elgondolkodtató, hogy a MOL esik a BÉT-en a bluek közül a legjobban, holott az OTP-ben biztos sokkal többen ülnek nyerőben. Na mindegy is, én halmozgatok.
Talan az is szamit, hogy a HUF -6% esett, 2 nap alatt. Van nekik ket tenyezo, ami szembe jon. Az egyik, hogy a rally Apr vege ota tart. Azota kulfoldi alapok behoztak a penzuket, atvaltottak Ftban meert MOL reszvenyre. Az atvaltasi arfolyam atlagosan azota 293 volt. De hirtelen 299-re modosult, tehat nagyreszuk jot bukik a gyengulo fordinton Igy aztan menekulnek kifele MOL-bol, meg minden mas reszvenybol. . A masik, hogy elkezdett korrigalni az olajar. Eleg jol becsulheto, meddig eshet. AZ okozhat egy masodik bukast nekik. Van epp eleg ok MOL korrekciojara, fundasan is.
A huszárok fülüket farkukat behúzzák ilyenkor, de lehet hogy csak néznek ki a fejecskéjükből és nem értik, hogy miért nem fel,fel? Pedig olyan jó kis lemaradó papír volt, annyit mehetett volna még! Valalaki beírta anno, hogy a bizalom az fontos dolog az üzletben és bizony a MOL-lal szemben az ment el. A hazai befektető réteg (kis-és közepes büfik) eddig tudták feltolni az árát és az első szellőre dobálják el. C'est la vie
ugyanezt vissza is lehet fordítani. Aki most jönne venni, USD-vel, 6%-kal olcsóbbak kap, -100 Ft a tetőről, 10%-kal olcsóbb most a MOL $-ban mint 2-3 napja. kettő: legtöbb országban még csak mostanság törlik el a korlátozásokat. Egyre több a repülő az égen, egyre több az autó az utakon. harmadik, ez az állandó osztalékl kérdés. rakjuk össze a képet. A MOL azért (is)adja a részvényeit, hogy eltartsa a narancsosok sport és egyéb hobbijait. Azaz már idén osztalékot kell kapniuk, tehát előbb lesz az alapítványba adás, utána az osztalék. Felreppent, hogy az alapítványba apportálók jelentős adókedvezményt kapnának. Úgy tudom, ez a törvény még nincs elfogadva, de hülye lenne nem megvárni ezt a MOL. (bár a Fidesztől nem idegen az időben visszafelé is hazsnálatos törvénykezés) Tehát, első lépés, az adókedvezmény törvény elfogadás.Ja, a törvény az apport értéke után adja az adókedvezményt, tehát a MOL-nak az érdeke, hogy minél magasabb részvényértéknél történjen meg az alapítványba adás. Kettő: az alapítványnak beadják a részvényeket. Három: jön az osztalék. ezt csak mindenféle cikkekből okoskodtam össze, lehet, nagy baromság. de olyan Fideszes lenne....
Amint esik szokás szerint megjelennek a kárörvendő okoskodók. :) Újra várják az 1500-at de pesrze ott sem vennének hátha lesz 1000 is. Papír nélkül végig drukkolják az esést, aztán meg az emelkedést. :) Esést vártok, legyetek bátrak és shortoljátok, hajrá! :D
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.