Ez egy ilyen játék... Mindenki kedvére kockáztathat...Azért a mértékre nem árt odafigyelni! Tudod,a tőzsdén úgy lehet egy kis pénre szert tenni,hogy sokat teszel be.....
Persze , ezért tart a BÉT ott ahol..... Egyik nap a MOL 5-600 Ft-tal kevesebbet ér részvényenkènt......másnap már 40%-kal többet érhet..... Sokan sok pénzt vesztettek a múltkori műsorban , de nem baj jólvan az úgy, itt meg lehet tenni.....majd megint vkit megbüntetnek aki önköntèst csinál a kp jegyekkel..
Azért szép, hogy ebben az országban a tőzsdefelügyelet csak dísznek van! Berottyantották az árfolyamot és mindent ráfognak az ukránokra. Ők úgy sem tiltakoznak, nem valószínű hogy olvassák a magyar híreket, vagy figyelik a magyar tőzsdét!
Lehet, hogy azért mert nem az elemzők vásárolnak? A piac dönt és a piac döntése a jelenlegi árfolyam, ha elfogadjuk, ha nem. Majd jön néhány nagybefektető, ha úgy látja, hogy tényleg van benne potenciál.
Minden részvény annyit ér, amennyit fizetnek érte, ez a MOL esetében ma itt van, ahol. Akik valóban hisznek ebben a 40%+ -os célárban, nem értem, miért nem kezdik el vadul vásárolni.
Hát ez teljesen komolytalan, 2700-nál van de 2500-ig rá se nézz csak azért mert leszúratta oda az Erste hogy kiüsse a certiket múlt héten. Csóri piacbefolyásoló majmok.
akkor vegyék. most ez mindenre jó, csak nem arra, hogy pénzt tartson benne bárki. OV faktor + a Barátsággal kapcsolatos kavarások miatt még akkor is eshet, ha viszonylagos nyugalom van a tőzsdéken, node az sem tarat örökké.
no meg tudtommal lehet már ~1éve is, hogy a brent-urál különbözet/nyereség ~95%-át(?) - háborús extraprofitadó címén elszedi a fülkés izé qrmány a Mol-tól... tehát milyen veszteség is éri a Molt(?), annak a ~10USD 5%-a tehát 0.5 USD(?)... a macar qrmánynak na annak nagy érvágás lenne... vszeg azért rendelgeti az ilyen cikkeket és híreket(?) mert óccsón szeretnének bevásárolni a mol papírokból...(?)
Világgazdaság,mint kormánypárti gazdasági akármi, nem veszi a fáradságot, hogy megjelenítse korrekt módon a JANAF tegnapi álláspontját , amit a Mol szakembereivel végzett el. Ezen értékelésre cáfolat Mol részéről nem érkezett eddig! Szóval a cikk félrevezetés és a kormányzati narratívát támogatja ami bizonyosan alkalmas a Mol részvény értékének alá ásására!
Március 19-n volt mélypontja a Brentnek, azóta egy hsz-ben oldalaz. Amerre kitör, az lesz majd az irány egy időre. A MOL azonban jelenleg is agyon van verve, nem biztos, hogy érdemben követi az olajat, ha az el kezdene esni! Historikusan az 50-70 dollár közötti olaj ár sem tekinthető rossznak. Ezt Huti már korábban leírta. Az elmúlt hónapok tapasztalatai után, a politikai környezet miatt, lehet a felfelé történő kitörés lenne inkább aggasztó!
Jó napot!-Private Banking friss-MOL napi: Az árfolyamesés a csökkenő trendvonalat követi. A néhány nappal ezelőtti leszúrás mutatja, hogy 2500-hoz közel megjöhet a vételi erő. A piros vékony trendvonal törése kellene a long szituációk kialakulásához vagy legalább long belépések kereséséhez. Jobb vételi szituáció rövid távra inkább a 2500-hoz közel adódhat, ezért inkább kivárás javasolt. Ellenállások: 2969; 3125; 3281. Támaszok: 2656; 2500; 2375.
Ez nyilvánvaló, de a hivatkozott hozzászólásodban arra utaltál, hogy az árfolyamtól függ az osztalék. Az osztalék az előző év eredményétől és a kifizetés arányától függ. Nem lesz attól kevesebb az osztalék, hogy épp alacsonyan van árfolyam, de ez fordítva is igaz. Ha 4000 lenne az árfolyam, akkor sem dobálnának 4-500Ft osztalékot. Az idei minden jel szerint egy erős év lesz. Kérdés, hogy a beruházások és az adóterhek mellett milyen kifizetési arány lesz. Az előző években, de leginkább a tavalyi év után elég konzervatív volt a vállalat, simán kifért volna 300-350Ft, de csak 250Ft lett. Ebben már vélhetően benne volt az a tény, hogy az átállás költségeit önerőből kell állni (ez tavaly októberben derült ki, tehát ennek tudatában határoztak az idén kifizetett összegről). Ha nem kell előrehozni semmilyen fejlesztést, mert tartható a 2026 végi céldátum (ha 2029-ig működik a vezeték akkor tartható nyilván), akkor szerintem csak annyira érinti az osztalékot, mint idén.
Szerintem nagyon sok,mert ha esik a részvény akkor bizakodik az ember hogy az osztalék kárpotólja valamennyire....Oszatlék részvénynél szerintem fontos,növekedési részvényeknél meg nem annyira...
vazzeg egy éve az ment, hogy ~110USD lesz az olaj, ezt megfuttatták még idén tavasszal is, aztán kis speki-tömés után beverték ~70-75-80USD-re... most kezdik, hogy ~50-60USD(?) lesz az olaj... aztán lehet pisloghatunk ha bejön a ~tavaji ~110-es jóslat...?☺ szvsz
A kettőnek nem sok köze van egymáshoz. A Q2 nagyon erős volt, Q3 is az lesz. Ha jön 10-20USD korrekció az olajban az még segíti is a fogyasztást, de historikusan az is nagyon magas olajár.
Az a politikai érdek, hogy a gazdaság válságát rá tudják fogni a vezeték leállítására és az Ukránokra. Színtiszta kamu az egész, a szokásos nemzetközi külpolitikai pávatánc.
Viszont a Molnak a részvényesei érdekeit kellene képviselnie!!!! Egy autokrata rendszerben ezért hazudnia kell esetleg merészebb pillanatában az elnök kifelé beszélhet! Nyilván látja Hernádi, hogy ez nagyon nem jó irány, de a rendszer ellen nem tud/akar fellépni. A transzparencia is csorbult az elmúlt években,nincs havi finomítói árrés közlés, nincs önálló és rendszeres tájékoztatás, talán érdeklődésre már válaszolnak, de az sem teljesen kielégítő stb.
A MOL nem hazudik, csak nem nyilatkozik. Nyilván azért, mert nem szabad neki. Akkor elvenné a kormánytól a lehetőséget, hogy politikai fegyvert kovácsoljon a helyzetből. A részvényesek majd megfizetik, van miből.
Nem vagyok a szavak embere, elnézést kérek ezért! A lényegen viszont nem tudunk változtatni, illetve tudnánk, de ez nem a MOL topik témakörébe tartozó diskurzus.
Mivel a Janaf azt állítja, hogy a Mol szakembereinek jelenlétében tesztelték a vezetékeiket így adekvált a kérdés: ki hazudik? Kormány vagy a Janaf, esetleg a Mol is? Nos a Molnak meg kell nyilatkoznia!!!! Ami a finomítói átállást illeti, nem arról volt szó, hogy a pozsonyi finomítót már átállították nem Urali olaj feldolgozására 60-70%-ban, szankciók okán? Ugye nem csodálkozunk azon, hogy a kormány éjjel-nappal hazudik, lassan mást sem csinálnak.
Amíg a kolostormalac az úr a karmelitában, addig itt orosz olaj lesz! Ha tetszik ez a MOLnak, ha nem. Hogy mindenki igyekszik távoltartani magát rajta kívül az oroszoktól, az ne tévesszen meg egy befektetőt se. A kolostormalac orosz ügynök. Ezt már a Trumpot támogató amerikaiak sem nézik jó szemmel!
Gondolkodjatok már, istenem...a MOLnak érnie kellene vagy 4000 forintot, ha nem orosz olajjal bizniszelne...a kockázat miatt van brutál mód alul értékelve... kockázat megszűnne...kevesebb lenne az EPS, de még mindig brutális
Ez egy múlt heti hír (konkrétan pénteki). Akkor meg is volt a hatása...Akinek ez új,az meg is érdemli....(Ahogy a mondás tartja: Régi vicc nincs,csak öreg ember:az újszülöttnek minden vicc új...)
-Erste:-Pénteken egymásnak ellentmondó hírek jöttek a Barátság kőolajvezeték esetleges leállásáról, ami jelentős kilengést okozott a MOL árfolyamában. Az olajvezeték év végi leállásáról szóló hírre 2.558 forintig csökkent az árfolyam, azonban a cáfolatra gyorsan vissza is pattant. Mindenesetre a történtek ismét rávilágítottak az ellátási kockázatokra, ami nem tesz jót a MOL-nak és nyomás alá helyezheti az árfolyamot. Támasz csak 2.662 forintnál látható.Támasz és ellenállás szintek
Leírtam korábban. Az olajvezeték szállítási irányát meg lehet fordítani, a hiányzó szakaszok bővítésével lehet diverzifikálni a beszerzést. Arra is van példa, hogy kőolaj helyett desztillátumok szállítására használják a vezetéket.
A Mol értékeltségét 20-25 százalékkal csökkentené, ha még a tervezett beruházások befejezése előtt, jövő év elejétől leállna az orosz olaj szállítása Ukrajna felől. A Barátság kőolajvezeték elzárása akár egymilliárd dollárt is kiharaphat a magyar olajcég éves eredményéből az Erste szerint./vg./
Az Orosz olajat szerintem el lehet (és el kell) felejteni, én elsősorban arról beszélek, hogy a meglévő vezetékhálózatot másra is lehet használni és nincs őrületes költsége. A finomítók 100%-ban képesek lesznek Orosz olaj nélkül működni 2026 végére, onnantól megszűnik egy 10 éve tartó kockázat.
Horvátokkal a viszonyt rendezni kell, e nélkül nem lehet megfelelő szerződéseket kötni. Pereskedést be kell fejezni, a pl. kártérítéseket pedig be kell építeni a megállapodásokba. Egy új kormányt alkalmasnak tartanék erre a feladatra, Orbánt biztosan nem. Másik alternatívára szintén egy kormányváltás lenne megfelelő, Lengyelekkel, Csehekkel stb. és most a kormánypártiak nyomják a mínuszokat, de fogalmuk sincs mire!!!
Balti tenger,de Orosz olajról volt szó, persze én is tudom, van alternatív megoldás bőven. Csak akarni kell, de a barátság vezetéken Orosz olajat a jelenlegi kedvező áron kiváltani nincs alternatíva. Béke időkről beszéltünk. Egyébként egyszerűbb lenne Lengyelek felől, cseheken keresztül le Pozsonyba alternatívát kialakítani, nem is kell hosszú szakaszon bővíteni. Mindenképpen kell az ADria mellé egy másik alternatíva, hogy még egyszer ne legyünk kiszolgáltatva! Egy nem elég!
Tudjuk, hogy teljesen át van politizálva a MOL. Nem tudunk most ezen változtatni. Annyit tudunk, hogy vagy befektetünk vagy nem esetleg kiszállunk. Alacsonyabb lassan az árfolyam a tavalyi csúcsnál akkor is, ha figyelembe vesszük az utóbbi két osztalékot. A piac nem hülye, a nagybefektetők sem ott főleg nem hülyék ülnek. A tőzsdén az árfolyam tükrözi a teljesítményt. A MOL ebben nem áll jól és a piac árazza is. A
Nyitó rés betöltve, meglátjuk mi jön ezután. Konszolidál ezen a szinten és folytatódik az elmúlt hetek oldalazása, esetleg meg volt a korrekció alja pénteken és elindul felfelé, vagy jön a jól ismert “ahova egyszer leszúrt az árfolyam, azt még egyszer teszteli” figura?
Az egyik lehetőség amit mondasz, az építés. De ha a vezeték irányát megfordítják a Kralupy és Pozsony közötti szakaszon akkor máris bővülnek a lehetőségek a beszerzésre. Van egy tervezet, hogy összekötik Litinovot és Leunát, ha pedig az megvalósul akkor a fentebb írt megfordított szakasszal együtt már lenne vezetékes összeköttetés Pozsony és a Balti-tenger között is. Mindent az fog eldönteni, hogy gazdaságilag megéri vagy sem. Ha az Adrián a piaci standard háromszorosa lesz a tranzitdíj, akkor meg fognak épülni az új elemek az infrastruktúrában. Ha piaci áron lesz, akkor nem.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.