Jelen tudásunk szerint ( Magyar Közlöny utolsó kiadása július 08.!!!!!!! ) nincs semmilyen bizonyíték arra, hogy az 1% árbevétel alapú különadót 2,8%-ra vissza emelték volna!!!!!! Öt kereskedési nap óta feltételezésekre alapul a Mol részvény kereskedése! Nyilván magán véleményemet fejtem ki azzal, hogy ez elfogadhatatlan, semmilyen formában nem menti fel az elemzőket, bróker cégeket. Minden erőfölényük adott ahoz, hogy részletesen tájékozódjanak hiteles információkról mielőtt vélelmeznek vagy tényként közölnek! Rengeteg a teendő ezen téren is, pl. a tőzsde felügyeleti rendszer fejlesztése , átvilágitása. Természetesen elképzelhető, hogy napokban kijön egy új jogszabály/határozat a kormánytól, de nagyon furcsálnám, hogy a Mol vezetése erről nem tudna!!!!! Az ügynek lehetőségeimen belűl lesz folytatása, egyelőre várok a kormány lépésére, amennyiben jövő héten sem lesz új infó akkor már érdemes lépni.
Én nem tulajdonítok sok jelentőséget ennek sem. Kormány politizál, MOL dolgozik. Aki viszont a MOL megszólalást hiányolta, annak pipa. A terhek növekedéséről itt sincs szó. Én továbbra is tartom azt a véleményt, hogyha jelentősen érintené a MOL eredményt a hétfői rendelet, akkor arról közleménynek kellene kijönnie a MOL részéről. Amíg ilyen nem történik, addig az jó, szerintem.
Igen csak 2022 nyara óta jelentősen megváltozott ( romlott) Mo. gazdasági és politikai helyzete. Én külön kezelném a 2022. előtti időszakot. Így pedig már rosszabb az összkép.
Azért ez ütős cikk....ütős és bátor megszólalás. Végre. Most a másik oldalon a megszólalás lehetősége, hogy eddig mire hivatkozott az, akire egy ország gazdasága van bízva, illetve mit nem mond kétszer ez a jobboldali, vállalkozásbarát nembarát.
Tegyük hozzá, hogy a cég funda alapon min. a dupláját éri. Optimistábban nézve a 2,5x-ét. Folyamatosan fejleszt. Lesz ez még a mostani árf. 3x-a is! :) A MOL mikor igazán elindul, tud nagyot menni, csak türelem kell hozzá!
Azért az osztalék mellett emelkedik is, csak lépcsőzve. 2020-ban 1500-ról indult, majd oldalazott 2000-2300 között. Aztán szintet lépett 2300-2500, majd 2500-2800 közé. Most lehet a 2800-3200 között fog egy darabig. Aztán meg majd feljebb. Közben jönnek az osztalékok. Lehet mindig jó szinteken bővíteni. Nincs panaszra okom.
Maximálisan egyetértek, nem akarok újabb vitákat generálni, név nélkül van aki jól behatárolhatóan és minden írásában masszív esést vizionál , szeretne. Azt is tudjuk mely politikai formációt kedveli, még azt is megkockáztatom több nick névvel rendelkezik. Természetesen lehetnek mások is.
A mínuszokból az látszik, hogy sokan nagyon nem örülnének ha kiderülne, hogy mégsem emelik vissza 2.8-ra az adót. Én ezt a hozzáállást sose értettem. Ha olcsón akarok venni akkor keresek egy olyan papírt ami eleve nagyon szét van verve és közel van a fordulathoz, nem pedig annak szurkolok, hogy tegyék tönkre azt amit kiszemeltem.
Valójában minden elemző egy kereskedési szolgáltató alkalmazásában dolgozik. A szolgáltatóknak elemi érdeke, hogy mozogjon az árfolyam, az irány az számukra nem releváns, csak a mozgás, lehetőleg minél nagyobb forgalommal! A mozgatás sikerült, a forgalom kevésbé. Bár az OTP-nél ott megmozdult több mint 10 Mrd, az elmúlt napokban.
Csak,hogy helyre tegyünk elemzői állításokat: Mol válaszában különbözeti adóról beszél 7,5 usd / 5usd vonatkozásban. Volt banki hátterű elemző cég mely hordónkénti 7,5 usd -t emelést írt! Ha kell egyenként fogom felhívni őket! Elképesztő ez a trehányság! Legalább ami hivatalos az legyen hitelesen leírva!
Ráadásul Gulyás állítja, hogy a szereplőkkel egyeztettek! No de tudjuk az igazmondás mennyire áll kormányra nézve. Ok . Egyelőre itt tartunk. ( felmerül bennem az elemzők nem kérdeznek???? )
Na hát akkor először is köszönöm, hogy megkérdezted! Ők nem csak a közlönyt olvassák, szóval ha nincs tudomásuk róla akkor egyelőre nem került szóba a dolog. Ez tovább árnyalja a képet.
Ez volt korábban a pf cikkben kifejtve. "A hétfő esti rendelet 4. paragrafusa ugyanis csak ennyit tartalmaz: a Korm. rendelet (eredeti 2022-es extraprofitadó-rendelet - a szerk.) 2. § (3) bekezdésében a „7,5” szövegrész helyébe az „5” szöveg lép. Visszakeresve
az eredeti 2022-es rendelet megfelelő részére, kiderülhet számunkra,
hogy ez a módosítás ezúttal a kőolajtermék-előállító vállalatokra
kivetett különadót írja át. Az eredeti rendelet ezt mondja ki: E
§ alkalmazásában a kőolaj világpiaci árkülönbözete a Platts Crude Oil
Marketwire Brent (Platts Dated Brent-PCAAS0) tárgyhónapra vonatkozó napi
jegyzései Mid értékeinek (amerikai dollár/hordó) számtani átlaga és az
Orosz Föderációból származó nyersolaj tárgyhavi hordónkénti beszerzési
árainak számtani átlaga közötti különbség hordónként 7,5 amerikai
dollárral csökkentett összege, ha az pozitív, azzal, hogy a
kőolajtermék-előállító az adókötelezettség megállapításakor a Magyar
Nemzeti Bank hivatalos, tárgyhavi átlagos amerikai dollár árfolyamát
alkalmazza. A hétfő esti új szabályok tehát a fenti bekezdésben található 7,5-es számot átírják 5-re. De mit jelent ez a gyakorlatban az érintett különadóterhet-viselő cég esetében, a Mol számára? Vagyis
a 7,5 amerikai dollár értéket csökkenti a kormány 5 dollárra, ami azt
is jelenti, hogy az olajárak közötti különbözetből a Mol kisebb összeget
vonhat le hordónként, nem 7,5 dollárt, hanem 5 dollárt. Ez növeli az
adott különadó adóalapját, vagyis lényegében adóteher-emelést jelenthet. A
Brent-Ural közti különbözetre épülő extraprofit-adónál logikusan azért
is emelhette az adóalapot a kormány a különbözet mínusz hordónkénti 7,5
dollárhoz képest (Brent-Urals) -5usd/bbl-re, mert az elmúlt hónapokban meredeken bezuhant a nyugati és az orosz típusú olaj közti árkülönbség.
A mai árfolyamokon számolva alig több, mint 5 dolláros az eltérés a két
jegyzés között, így a korábbi adókörnyezetben gyakorlatilag semennyi
befizetési kötelezettsége nem keletkezne a Molnak az államkassza
irányába (hiszen az 5 dollár körüli árkülönbözetből le tudta vonni a 7,5
dollárt hordónként). Az új rendszerben viszont, ahol 5 dollárnál húzzák
meg az extrának minősülő profit határát, még valamennyi összeg juthat majd a költségvetésbe, bár ahogy a grafikonon is láthatjuk, a trend eléggé erős és egyértelmű."
HuTi válaszolt a Mol: na most legyünk okosak!!!!!! Köszönjük levelét. Egyelőre csak egy változtatásról van tudomásunk: a Brent-Ural különbözeti adónak a küszöbértéke az eddigi 7,5 USD-ről 5 USD-re módosul, augusztus 1-jei hatállyal. Magyar Közlöny (magyarkozlony.hu) 4963. o. 4.§Természetesen ez nem zárja ki, hogy a jövőben további módosítások lássanak napvilágot.Üdvözlettel,Teremi MártonMárton Teremi, CFA | Head of Investor Relations and ESG CoordinationMOL GROUPH-1117 Budapest, Dombóvári út 28.p: +36 1 464 1860| @: mteremi@mol.humolgroup.hu
Értem mire gondolsz, de én nem látom bele a szándékos piacbefolyásolást. Az elemzőknek, újságíróknak gyakorlatilag a semmi alapján kell elemezni olyan döntések gazdasági hatását amik a bejelentés pillanatában ki sincsenek bontva rendesen (napokkal később sem), sőt teljesen ellentétes információkat közölnek a döntéshozók. Lehetetlen így dolgozni, ahogy befektetni is.
Köszi, ezt nem olvastam, dátum szerint még a kormányinfó alatt /után közvetlen írták. Elképzelhető? És akkor mi a helyzet a bányajáradék csökkentésével, azt is vissza emelik? Mert az is extra profit adó kereteiben lett emelve majd 2023-ban csökkentve ?! Egyébként ezen cikk után még 2-3 szor téma volt a különadó részletezése, de nem említették a 2,8%-ra adóemelést. ( ha helyes az értelmezésünk??? ) Egyébként ezen értelmezés bőven 500 milliárdos kigazítást jelente MVM nélkül!!!! Jó nem okoskodom, de ez nagyon amatör így és felvet piac befolyásoló gondolatokat is!!!!
Ebben a cikkben a következőképp fogalmaznak. Ez 2 nappal a Concorde elemzés előtti, igazából ez volt a legelső átfogó gyűjtés az intézkedésekről és erre az értelmezésre hivatkozik a Concorde is:
“Emellett a 2022-ben bevezetett, a kőolajtermék-előállító szereplőkre (leginkább a Molra) vonatkozó árbevétel-alapú különadót a mai jelzés alapján elképzelhető, hogy nem csökkenti idén 1%-ra a kormány, hanem annak mértéke marad a tavalyi 2,8%-os szinten. A Mol az idén első negyedévi gyorsjelentésében azt közölte, hogy az idei 1%-os mértékű különadót már teljes egészében elkönyvelte az első negyedévre, ami 114 millió dollár volt. Ha helyes az értelmezésünk, és az idei évi különadó nem csökken 1%-ra, hanem marad 2,8%-os, akkor az olajtársaságnak jelentős mértékű (az 1% és a 2,8% közötti különbség) további befizetési kötelezettsége lesz idén az államkassza felé.”
Gulyás kijelentette azt is, hogy az adóemelés a MOL-t nem érinti, ehhez képest ott van a közlönyben az Ural-Brent spread adójával kapcsolatos változtatás is ami senki mást nem érinthet. Ha nem sok, akkor is emelés.
A befektetők ezt már elkönyvelték úgy, hogy nem csökken idén az árbevétel arányos különadó, tehát marad a tavalyi szinten. Lekereskedték a hírt. Ha egyik nap megjelenik a változtatás, vagy esetleg egy új adónem formájában szedik be, hogy kevésbé legyen támadható, akkor már nem fog komolyabb sokkot okozni.
Ha esetleg mégis marad az 1% és csak a spreadhez nyúltak akkor az lehet majd egy pozitív hír.
A kár már megtörtént. A bejelentéssel, az intézkedésekkel, a rendelettel, a több napos bizonytalansággal. Nálunk már teljesen általános, hogy százmilliárdos kérdésekről összehányt, éjjel megjelenő toldozott-foltozott kormányrendelet-módosításokban döntenek. Aztán a piac napokig elemzi, hogy akkor most mire is gondolt a költő, mert a dolgok egyik fele hiányzik, a másik meg el se hangzott.
Köszi! Észrevételem: PF nem írt a 2,8%-ról. Idei évre már csökkentettek 2023-ban 1%-ra. Matek úgy jön ki, amit a PF is írt, hogy 200-220 a bankoktól és 150 milliárd az MVM osztalék befizetése kincstárba. Persze értem én, hogy így is értelmezhető csak az a bajom, hogy kész tényként jelőlték cikkükben. Három napja nincs új közlöny, akkor az már biztosnak vehető, hogy nincs is benne vonatkozó határozat. Remélem a Mol válaszol és akkor közelebb lehetünk az igazsághoz. Piacon a Concorde szemlélete terjedt el, de érthetetlen miért nem ír senki erről hiszen jelenleg 1% az adó mértéke törvény szerint. Ráadásul augusztustól változik ezen mérték!!!!!! Továbbra sem tiszta nekem.
Na választ kaptam a Concorde-tól. Nem szeretném 1:1-ben bemásolni, de röviden annyi, hogy a PF-hoz hasonlóan úgy értelmezték a kormányinfón elhangzottakat (“Az energiaszektorra és a multinacionális cégekre kivetett extraprofitadót – ide értve a kiskereskedelmi adót is – nem csökkentjük az idén, annak mértéke változatlan marad”), hogy idén is 2.8% lesz 1% helyett.
Arra hivatkoznak, hogy máshogy nem jön ki a kiigazítás mértéke és kiemelik, hogy nem lenne példátlan egy utólagos bejelentés.
Az utóbbival egyébként valamilyen szinten egyetértek, mivel a piac (a nálunk tájékozottabbak is) egyértelműen ezt árazták be.
Hogy a közlönyben miért nem jelent meg arra esetleg azt tudom elképzelni, hogy a módosítás visszamenőleges volta miatt itt nem lesz elégséges a szokásos (X szövegrész helyébe Y szövegrész lép) trükk, volt ugyanis egy adókivetés amit a MOL már befizetett. Így még pár napig jogászkodnak rajta.
Gyakorlatilag abban, hogy havonta és nem hetente fogják az átlagárakat egyeztetni, KSH-t is felkérték ezen módszertan alkalmazására. MInd két fél megerősítette. Többi pedig propaganda. Horvát és Román jövedéki adó emelés most épül be az országok áraiba így ezen átlagokat is megvárják. Nem látok változást a piaci árakban Mol esetében, követik a mozgásokat. 5-10 forint eltérés egyébként sem megoldhatatlan.
Köszi, köszönjük! PF részéről Csiki Gergely jegyzi az adóemelések részleteit július kilencedikei dátummal. Szerző is "csak" a 7,5 usd csökkentését írja" , mást nem ! Mivel a közlönyből jogszabályi elemeket is bemásolt cikkébe így vagy ők sem vették észre vagy nincs az 1%-hoz képest változás. https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240709/igy-nez-ki-a-kormany-nyari-adoemelo-csomagja-697527
Időközben válaszolt a PF, de szabadságon vannak a kompetens elemzők, így jelenleg nem tudnak érdemben válaszolni a levelemre. (Ez legalább egy korrekt válasz, a Concorde sajnos semmit nem írt.)
nem gyenge: de ezek szerint valaki hazudik! Hogy lehet kiállni és olyat mondani, ami tettenérhető! Marci! Te milyen megállapodásra hivatkozol amikor fenyegetőzöl?
Mennyire innovatív a kormányzati propaganda és jogalkotás leirata , a közlönyben így jelent meg: "A Korm. rendelet 2. § (3) bekezdésében a „7,5” szövegrész helyébe az „5” szöveg lép". Ennyi
ha marad, de még senki nem nyilatkozta hivatalosan. Másrészt nem a tegnapi árazásból kell kiindulni,mert a bejelentéskor 2930-40 körül volt az ár. Folyamatosan azt érzem, a nagy bét szereplők tudatosan nyomják le a Mol árfolyamát. A 150 Ft-ból 50 Ft a spread árrésből fakadó adóemelésre vonatkozik ami jelenleg nincs is. Sőt egész évben alig volt,nyilván ,ha emelkedik az urali-brent árrés akkor lehet majd több adója a Molnak, de ez 15-30 milliárd éves szinten. Piaci folyamatok nem ebbe az irányba hatnak. 100 Ft pedig az árbevétel alapú különadó emelését feltételezi 1%-2,8%-ra. Nem vitatom, csak nem látom sehol hivatalosan ezen változtatást, olyan,mint valaki piacon bedobta, de közlönyben nem jelent meg!!!! Erste meg sem említette csak kizárólag a spreadre vonatkozó változtatást. Osztom HuTi véleményét, a kormányzati bejelentések módjai nem lehetnek véletlenek, sokadik alkalommal tapasztaljuk.
Ma reggeli concorde-os pali szerint 150-160Ft az extra profitadó hatása, ha 2,8% marad az értéke, ennek megfelelően a 2600-2700 szint körül lehet a beárazott érték.
Látod Gaben500 a kormányod téged is átver! más. Minden adóemelés valamilyen formában be fog épülni -ahogy be is épült korábban - a fogyasztói árakba és a sor végén a lakossággal fizettetik meg. Csak annyi a különbség, hogy a kormány propaganda gépezete megvédjük a családokat hirdeti miközben olyan szektorokat adóztat amelyek áthárítják a profit kiesést. Nem csak én mondom hanem független elemzőknek is ez a véleménye.Hold alapkezelője pl. ma nyilatkozta ATV-ben. Számtalan lehetőség áll rendelkezésre bankoknak, energetikai cégeknek áthárításra, kormánynak nincs eszköze mindent árstoppolni.
Ez pontosan így van, de azért sajnos volt idő hozzászokni. A nagybefektetők pl olyan szinten hozzászoktak, hogy messziről elkerülik. Lassan a kicsik is el fogják.
Köszi, és hát ugye adó, és más néven futó elvonások mértéke a különböző. Momentán vezetünk...erről és az árfolyamról beszél a szakmai másik oldal, de még az ilyen tényleg egyszerűen bemutatható tény sem tud átmenni az ársapkás fejekbe....
Második negyedévben a spread nagyjából 10 usd plafont ért el, június eleje óta pedig 5-6 usd átlagban, jelenleg 0,3-0,4 usd!!!! Tehát a spread utáni extra profit adó alig jelentkezik. Továbbra sem látom, hogy kihirdették volna az 1%-ról 2.8%- ra emelést.
Gaben legalább ne ennyire látványosan és ne ennyire irreálisan vélekednél a kormányról. Azt meg én személyesen felháborítónak tartom, hogy annak örülsz, hogy a Molt kormány agyon adóztatja. Lesz erre válasz nem is sokára.
Igen van, de ennyire gusztustalan módon egy kormány sem kezeli az egészet. Soha nem tartják be a vállalásukat, mindig van valami oka, hogy tologassák a különadókat és mindenféle plusz terhet. A tranzakciós illetékkel kinyírták a dt-t, lassan az egész tőzsdei kereskedés ellehetetlenül. Még hogy Gyurcsány hazudott éjjel nappal.
Esni fog tovább,kár itt bármit is mondania,de úgyse ismeri el ha nem a kormányra mutogatnak....Mindig a kormány a hibás....Több országba is van extraprofitadó,ársapka nem csak itt...Abba igazat adok a forint lehetne erősebb
2022 december 23-i rendeletmódosításához hasonlóan ezúttal is "szövegrész" módosítással hajt végre adóteheremelést a kormány.A hétfő esti rendelet 4. paragrafusa ugyanis csak ennyit tartalmaz:"); >a Korm. rendelet (eredeti 2022-es extraprofitadó-rendelet - a szerk.) 2. § (3) bekezdésében a „7,5” szövegrész helyébe az „5” szöveg lép.Visszakeresve az eredeti 2022-es rendelet megfelelő részére, kiderülhet számunkra, hogy ez a módosítás ezúttal a kőolajtermék-előállító vállalatokra kivetett különadót írja át.Az eredeti rendelet ezt mondja ki:E § alkalmazásában a kőolaj világpiaci árkülönbözete a Platts Crude Oil Marketwire Brent (Platts Dated Brent-PCAAS0) tárgyhónapra vonatkozó napi jegyzései Mid értékeinek (amerikai dollár/hordó) számtani átlaga és az Orosz Föderációból származó nyersolaj tárgyhavi hordónkénti beszerzési árainak számtani átlaga közötti különbség hordónként 7,5 amerikai dollárral csökkentett összege, ha az pozitív, azzal, hogy a kőolajtermék-előállító az adókötelezettség megállapításakor a Magyar Nemzeti Bank hivatalos, tárgyhavi átlagos amerikai dollár árfolyamát alkalmazza.A hétfő esti új szabályok tehát a fenti bekezdésben található 7,5-es számot átírják 5-re. De mit jelent ez a gyakorlatban az érintett különadóterhet-viselő cég esetében, a Mol számára?Vagyis a 7,5 amerikai dollár értéket csökkenti a kormány 5 dollárra, ami azt is jelenti, hogy az olajárak közötti különbözetből a Mol kisebb összeget vonhat le hordónként, nem 7,5 dollárt, hanem 5 dollárt. Ez növeli az adott különadó adóalapját, vagyis lényegében adóteher-emelést jelenthet.A Brent-Ural közti különbözetre épülő extraprofit-adónál logikusan azért is emelhette az adóalapot a kormány a különbözet mínusz hordónkénti 7,5 dollárhoz képest (Brent-Urals) -5usd/bbl-re, mert az elmúlt hónapokban meredeken bezuhant a nyugati és az orosz típusú olaj közti árkülönbség. A mai árfolyamokon számolva alig több, mint 5 dolláros az eltérés a két jegyzés között, így a korábbi adókörnyezetben gyakorlatilag semennyi befizetési kötelezettsége nem keletkezne a Molnak az államkassza irányába (hiszen az 5 dollár körüli árkülönbözetből le tudta vonni a 7,5 dollárt hordónként). Az új rendszerben viszont, ahol 5 dollárnál húzzák meg az extrának minősülő profit határát, még valamennyi összeg juthat majd a költségvetésbe, bár ahogy a grafikonon is láthatjuk, a trend eléggé erős és egyértelmű.
Igen ahogy korábban írtad is, a kormányzati közlés módja katasztrófális befektetők számára, tele fél vagy elhallgatott információkkal, a tudatos valótlan állításokról már nem is beszélve. Kormány infón Gulyás kérdésre válaszolva kijelentette, hogy nem változik a Molra vonatkozó extra profit adó ill. a jelenlegi szabályok érvényesek. Vissza nézhető!!! Ettől függetlenül legalább a gazdasági portáloktól, elemző cégektől elvárható lenne korrekt tájékoztatás. Erste pl.meg sem említi az 1% különadó vissza emelését 2,8%-ra?!!!
Az otp és a bankszövetség másnap kiadott egy közleményt.....Mol hallgat, ami kvázi azt jelentheti, hogy nem történt olyan árfolyamot, vagy a működést befolyásoló esemény, hír...
Hihetelen ez a szakmaiatlan újságírás és elemzések hada. Nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy ezt nem direkt csinálják! 2,5 dollár az nem jelent automatikus fizetési növekményt,mert ezen adó az Urali-Brent ár különbségből eredő adó tétel. Jelenleg - de ebben az évben folyamatosan csökkenő - spread látható, az 5 usd levonhatóság gyakorlatilag adófizetést nem jelent. Amennyiben a spread változik és magasabb lesz , akkor lehet majd további terhekről beszélni. Említett cikkben úgy fogalmaznak, hogy növekszik a MOl adófizetési kötelme, ez így minimum pontatlan és hiányzik belőle a spreadre vonatkozó elv.
pl: #371746 vagy #371755 de lehet hogy néha több forrást is megoszt, és az jó, csak ezek mind nagyon nagyokat szoktak mondani, ezek szerint az otp is....
A Brent árfolyamának mozgását viszont érdemes lehet figyelni! https://invst.ly/15ip8n Június 5-től múlt hét péntekig emelkedett, ahogy a MOL is 2790-ről 2850-ig. :)
Írtam a Concorde-nak és megkérdeztem, hogy ha a rendeletben nem szerepel az árbevétel arányos különadó 2.8%-ra emelése akkor arról milyen forrásból értesültek. Elképzelhető, hogy egyszerű tévedésről van szó, vagy esetleg más forrásból már tudható és csak a rendeletből maradt ki így kíváncsian várom a válaszukat.
A kőolajtermék-előállító (MOL) különadóját érintő változások: 2024. augusztus 1-jétől 2,5 amerikai dollárnak megfelelő forint összeggel növekszik a MOL-nak a tárgyhónapban beszerzett, az Oroszországi Föderációból származó nyersolaj hordóban mért mennyisége után fizetendő különadó kötelezettsége, ugyanis 7,5 amerikai dollárról 5 amerikai dollárra módosul a kőolaj világpiaci árkülönbözete számításánál érvényesített csökkentő tétel. https://ado.hu/ado/megjelentek-a-nyari-extra-adovaltozasok/
Az eddigi levezetések alapján összegezve: a hétfői kormányrendeletnek gyakorlatilag nincs hatása a MOL eredményére. Akkor akár emelkedhetnénk is végre! Szerény véleményem, hogy így a MOL-nak nincs is nyilatkozattételi kötelezettsége. Befektetők megnyugtatása talán indokolt lenne, de ezzel csak felhívná a figyelmet, amire valószínűleg nem akarja felhívni a figyelmet! :)
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.