Azt gondolom, hogy az utóbbi pár napban az elbizonytalanodásra játszottak...a forgalom is volt, amikor kicsi volt..., de szerintem is ez rövidesen fel fog robbani, mint a benzin, ha már MOLEÓL van szó...:)
Erről nem a MOL teljesítménye tehet. De ha azt feszegetjük, hogy az miért van, az bármelyik magyar blue-ra egyen kabát. Senki nem tud kibújni alóla. Max. ideig-óráig. Ideig-óráig persze a MOL is ki tudott bújni alóla. Remélem hamarosan újra kibújik!
Szuper hír, nemigen verték nagydobra, illetve h.úr a toronyházzal parolázott, erről meg nem tájékoztatatott. A honlapjukon is 2021-évi hírek a legfrissebbek Köszi.
Rövid-középtávon szerintem sincs komoly sztori az OTP-ben. Ha beindul majd egy gazdasági élénkülés (szerintem idén ez még nem jön el), a jelenleginél alacsonyabb árfolyamszintekről indulhat majd egy tartós emelkedés. De én abban sem vagyok biztos, hogy ez már 2024-ben bekövetkezik. MOL ezzel szemben képes évről-évre határozottan növekedni, és ez az eredményén is egyértelműen látszik. Az elmúlt évek fejlesztései hosszú távon erősítik ezt a növekedési várakozást.
Milyen story van az otp-ben? Terjeszkedik eu-n kívül. Itthon adóztatás, infláció, a magas kamatok okán nagyobb kamatmarzs, kisebb betét és hitelállomány, romló hitelállomány, növeovő céltartalékképzés, a gazdaságot pedig most nem hitelezhető. A mol ellenben átalakul: lesz hulladék, lesz poliol, és full termelés magas marzs mellett. Ezzel együtt magas osztivárás /450/.Érdekes hogy a poliolról csend van. Ez talán az utolsó hír, idén indulnia kellene: https://mol.hu/hu/mediaszoba/celegyenesben-a-tiszaujvarosi-poliol-gyar-a-beruhazas-elerte-a-89-os-keszultseget
a szétvert eu bankszektor repesztett az utóbbi időkben, 50% körül otp meg msci.ben is, van ricsiter mikor "utolérte" és ma hol is van? ugyanott 8000 körül jó cég, de ez nem jelent semmit se, ha nem magyar volna akkor kb 16-20e lenne a részvény ára de mi feltörekvőek vagyunk - azaz nem prémium árazások és p/e-k vannak ez van 20-30 éve és ez is marad sokáig
OTP-ben lehet majd sztori, azt nem vitatom. Egyelőre sztori nélkül csinálnak benne időről időre rallykat. A tavalyi eredménye max. erős közepes lehet, szemben a Richter és a MOL rekordokat döntöget. Ez egy külön érdekessége a BÉT-nek. MTEL egyre inkább futottak még kategória számomra.
2022ben volt benne stori, de azt lenyulta a fides marad a pénzgyár, viszonylag magas osztalékkal - tartósan - mindig is az volt ricsi is dettó - de az növekedés orientált - mol nem annyira otp, telekomban lehet sztori - webkintárban is D de idén sokat ment mindkettő - nem véletlenül
Az elmúlt év túlfogyasztása nem volt fenntartható, azért is mentek bele a sapka visszavonásába. A fogyasztáscsökkenés a normalizálódás része. Felesleges túlértékelni.
Érdekes lesz az adóék. A múltkor kérdezte valaki, és elkezdtem nézegetni az EBITDA és EBIT különbsége adhat erre választ, csak nem találtam hirtelen magyar vonatkozást, de mol csoportszintű adóéke olyan 20-22%. Sztm a 95% sem rontja ezt túlzottan majd, de lesz miből.
És a marzsok és az adók is nagyon torzítják majd az összehasonlíthatóságot. Valahogy úgy gondolom, hogy ha eddig volt x liter eladás minusz 30 Ft veszteséggel, most majd lesz 15%-al kevesebb de az nagy árréssel és nyereséggel. Amúgy nagyon jól számolsz, Grád Ottó is mintha 15% visszaesést mondott volna, de nyilván az előző év ársapkás túlfogyasztása nem mérvadó.
A Q4 adatok alapján azért nagyobb bizonyossággal lehet majd projektálni, hogy az Ural-Brent spread 40%-ról 95%-ra emelt adója mekkora elvonást jelent. Persze ahogy írod, soha nem lesz pontos adatunk, mert Q1-ben meg a hazai fogyasztás fog jelentősen visszaesni az ársapka kivezetés és úgy általában a gazdasági nehézségek miatt. Eközben jelentősen nő a fogyasztói szolgáltatások eredménye és '23 Q1-ben már lesz 417 Lengyel töltőállomás (cserébe 185-tel kevesebb itthon és Szlovákiában). Idén már több MOL kút van Lengyelországban, mint itthon (417 vs 405).
Egyrészt volt egy túlfogyasztás az ársapka miatt, másrészt az év eleje nem a legerősebb időszak, így valamekkora visszaesés törvényszerű lesz. A korábbi évekhez is nehéz viszonyítani, mert az utolsó olyan Január amikor nem volt valami jelentős külső hatás az talán 2020-ban volt.
.
-2020 Január-Március még minimális növekedés volt az előző év adott időszakáshoz képest, majd ’21 első három hónapja -8% visszaesést hozott.
-’22 első három hónapja az ársapka miatt 34% fogyasztásnövekedést hozott.
.
Egyelőre úgy gondolom, hogy a korábbi “tiszta” évek (17-18-19) éves 7-8% fogyasztásnövekedésével lehet számolni a 2019-es bázisról indulva és akkor talán nem lövünk annyira mellé.
.
Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy kb 950m liter üzemanyag fogyasztásra számítok az első 3 hónapban, ami durván 13% visszaesés lesz a túlfújt tavalyi év után, de összeségében egy nagyon erős szám lehet. Az biztos, hogy rengeteg hatás van amit csak megtippelni tudunk. Ez lesz az első olyan 3 hónapos időszak amikor újra piaci alapon működött a szektor, így az év hátralévő részére pontosabb becslést lehet majd ez alapján tenni.
Egyetértek, amivel viszont nem, vagy csak részben: szerintem a '22-es éves jelentésből az égegyadta világon semmi nem fog kiderülni. Rekordév - ennyi (de ezt anélkül is tudjuk, már Q3-mal az volt). Se a 95%-os elvonás pontos, egy negyedévre (és ebből azért már nagyjából a teljes '23-as évre) eső részét nem tudjuk majd meg, se azt, hogy hol kompenzál a MOL (feltehetően beépül valamennyire az árakba és így hárít át a fogyasztókra a brutális különadóból). Ami érdekes: Q1. De az csak májusban lesz, addig meg szerintem az osztalék összegére vár mindenki... az meg március vége, április eleje. Addig csóvál itt össze-vissza, szerintem jelentős emelkedés nem várható (vagyis: oldalazgatunk 2600-2800 sávban, max. 3000-ig elmehetünk).
"nem lesz dízel üzemanyag, azaz drágább lesz" sztem biztos, h lesz februártól is elegendő dizel, csak nem a szlovnaft, hanem schwechatból, vagy más nem ural olaj finomitóból származó.
Mondjuk a forint megerősödése utalhat arra, hogy akármilyen a helyzet és a kormányzás, talán (reménykedjünk) nem nyúlnak a minősítéshez. Érdekes volt továbbá, hogy az elmúlt időszakban mennyire nem követte a mol az olaj ár növekedését, illetve a ft erősödését. Valami teljesen saját útja van...De q4 adhat majd egy referencia támpont képet, mert a menedzsment nem valami informatív. Sokan tényleg úgy gondolják hogy a teljes profit 95% az elvonás, meg február 5 után jaj mit csinálunk az ural olajjal...szóval sok a tévképzet sajnos, ezért kell már valami fix jó hír.
Törölt felhasználó2023. 01. 19. 11:01
#338247
Ki mit tippel? Én azt érzem, hogy 2700 felett zárunk ma!
Volt nem rég egy cikk, ahol arról írtak, hogy csökken az üzemanyag vásárlás, hát ezt nem tudom elképzelni. Nyilván pár ezren tankolnak határmenti falukban..., Illetve nem dolgoznak a mezőgazdasági gépek.., azt se felejtsük el, hogy volt egy hosszú téli szünet iskola, óvoda, bölcsőde... akkor láthatóan kevés forgalom volt.. viszont most... mintha nem létezne senki autó nélkül! Én egész nagy pakkal várom, hogy meginduljon, és megis fog...a következő pár hétben!
Ugyanakkor "még" egy hónap a jelentésig. Addig lesz február 5, amiből nem feltétlen jön ki rosszul a MOL, hiszen nem lesz dízel üzemanyag, azaz drágább lesz, és fullon mehet a mol,sztm. Viszont jönnek a hitel minősítések is, ami ideérhet, de talán jobban az otp-t érinti. Idén először mondanak ítéletet Magyarországról – Mire számíthatunk? - Portfolio.hu
Szia jó reggelt. Tegnap az USA szépen lefordult. Na kitart a jelzett sáv vagy irány a 2600 sokadik tesztelése. Szerintem még egy nyomást már nem bírna ki. Lehet viszont ma ellenkezőleg az erejét mutatja? Ma eldől sok minden szerintem.. Jól írtad a stop fontos és most érdemes bekészíteni. Sok nyerőt mindenkinek
Én épp azért adtam el, mert itt vergődik hetek óta és semmi erő nincs benne, nem veszi senki. Kivártam, hogy hátha, de teljesen esélytelennek néz ki. Kis plusszal kiszálltam és tippem, hogy ha eddig nem ment fel, akkor innentől lefelé az irány, kb oda, ahol korábban vettem 2600-2630.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.