ERSTE:
Nő a nyomás a kormányon, hogy az üzemanyag árak befagyasztásának eltörlésével enyhítse az üzemanyagpiacon tapasztalható feszültséget, mivel egyre jelentősebb a hiány országszerte. A MOL ma reggel azt közölte, hogy nem sikerült megoldania a Dunai Finomító HDS egységének hibáját, ami nélkül a cég nem tud kénteleníteni, és emiatt kénytelen a teljes kapacitás 55%-án termelni mindössze. A cég már korábban jelezte ezt a gondot, de a már ígért javítás várhatóan három napot csúszik. Ez fokozhatja a félelmeket a magyar piacon. Az 480 forintos kiskereskedelmi árbefagyasztást 2021. novemberében rendelte el az Orbán kabinet, majd később kiterjesztette az ársapkát nagykereskedelmi árakra is. A piacon a MOL maradt az egyetlen számba vehető importőr, és a Dunai Finomító révén az egyetlen finomítóval rendelkező cég is. Mivel az utóbbi kapacitása nem elegendő a magyar piac kielégítésére, ezért a MOL folyamatos importra szorul Ráadásul a növekvő kereslet és a többi importőr kiesése miatt jóval nagyobb mértékűre, mint az árbefagyasztást megelőző időszakban. Ez azonban láthatóan egyre nehezebb a cég számára, amit nem tud a logisztikai egységeivel megoldani. Az ársapka eltörlése kedvező lenne a MOL számára, jelentős részvényár emelkedést okozna.
Nő a nyomás a kormányon, hogy az üzemanyag árak befagyasztásának eltörlésével enyhítse az üzemanyagpiacon tapasztalható feszültséget, mivel egyre jelentősebb a hiány országszerte. A MOL ma reggel azt közölte, hogy nem sikerült megoldania a Dunai Finomító HDS egységének hibáját, ami nélkül a cég nem tud kénteleníteni, és emiatt kénytelen a teljes kapacitás 55%-án termelni mindössze. A cég már korábban jelezte ezt a gondot, de a már ígért javítás várhatóan három napot csúszik. Ez fokozhatja a félelmeket a magyar piacon. Az 480 forintos kiskereskedelmi árbefagyasztást 2021. novemberében rendelte el az Orbán kabinet, majd később kiterjesztette az ársapkát nagykereskedelmi árakra is. A piacon a MOL maradt az egyetlen számba vehető importőr, és a Dunai Finomító révén az egyetlen finomítóval rendelkező cég is. Mivel az utóbbi kapacitása nem elegendő a magyar piac kielégítésére, ezért a MOL folyamatos importra szorul Ráadásul a növekvő kereslet és a többi importőr kiesése miatt jóval nagyobb mértékűre, mint az árbefagyasztást megelőző időszakban. Ez azonban láthatóan egyre nehezebb a cég számára, amit nem tud a logisztikai egységeivel megoldani. Az ársapka eltörlése kedvező lenne a MOL számára, jelentős részvényár emelkedést okozna.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.