Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
new1 2021. 09. 11. 15:28
Előzmény: #291678  asphalt
#291680
szerintem nagyságrendekkel alúlméretezted
kronil81 2021. 09. 11. 13:45
#291679
Népszavának maga a cég is megerősítette, hogy elindul a 35 éves koncesszióért zajló küzdelemben.A Népszava információi szerint a Mol Nyrt. elindult a hulladékkoncesszióért. Mint a lap írja, az eddig is a legnagyobb esélyesének tartott olajcsoport maga is megerősítette, hogy valóban adott be jelentkezést a hazai szemétkezelést 35 évre meghatározó pályázat első fordulójának csütörtöki határidejéig. Társakat is bevonhattak, amelyek között állami cégek is lehetnek.Mint arról korábban a Telex is részletesen írt, reform vár a hazai hulladékgazdálkodás nagyon összetett feladatára. Ennek része a lakossági, illetve az ipari hulladék elszállítása, szétválogatása, újrahasznosítása, vagy éppen elégetése, elásása, de vannak közben nagyon értékes alapanyagként azonosítható hulladékelemek is, emellett veszélyes hulladékok, sőt atomhulladék is.A kormányzat hatalmas átalakításnak, központosításnak futott neki, részben, de nem kizárólag uniós narratívák alapján. Az elsietett, eredeti javaslat aztán gellert kapott, a köztársasági elnök az Alkotmánybírósághoz fordult, amely visszadobta, de másodjára, kis módosításokkal átment a törvény. Állítólag majd a végrehajtási rendeletekben megjelenhetnek Áder János szakmai észrevételei is.A fő klímapolitikai cél az, hogy kevesebb legyen a gazdaságban az anyagkibocsátás, a hulladék legyen érték, minél több hulladék kerüljön vissza a körforgásos gazdaságba. Az elég hamar nyílt titokká vált, hogy amennyiben az állam a jövőben tényleg egyetlen piaci cégre, „koncesszorra” bízza a komplex feladatot, akkor a következő évtizedekben jelentős transzformációra készülő Mol Nyrt. lehet a legesélyesebb.Ugyanakkor sok szakmai terület körül alakult ki konfliktusos helyzet:
  • Ha a lakosság kiteszi a hulladékot a gyűjtőkbe, azzal lemond a hulladék mint hasznos termék tulajdonjogáról. De hogyan néz ki ez az iparban? Elvehető-e a hulladék, mint termék, mint alapanyag tulajdonjoga a vállalatoktól?
  • Mi van a betétdíjas rendszerbe bekerülő műanyaghulladékkal, az hogyan kerül át a központi szereplőtől az iparági szereplőkhöz? Milyen áron, milyen allokációs mechanizmusokkal?
  • A lakossági szereplők számára fenntartott rezsicsökkentett árak veszteséget okoznak, ki fizeti ezt a 40 – 50 – 60 milliárdos összeget a központi hulladékgazdálkodónak?
  • Hogyan lehetne a hazai hulladék-gazdálkodási rendszert úgy megreformálni, hogy az jobban ösztönözze a szereplőket a megtermelt hulladékmennyiség csökkentésére, illetve a hulladékok szétválasztására? (2020. december 31-ig a háztartási hulladék részét képező papír-, fém-, műanyag- és üveghulladék újrahasznosítását a képződött mennyiséghez viszonyítva 50 százalékra kellett volna növelni, de ez az arány nálunk még csak 37 százalék.)
  • Miként lehet csökkenteni a rendszerben a potyautasok számát?
  • Hogyan kerül át az iparág eszközállománya, az összetett feladat a jelenlegi közel ezer vállalkozástól a központi, piaci szereplőhöz?
A Mol indulása sok szempontból természetes, hiszen a cég a stratégiája szerint készül az új időkre, az olajon túli üzletekre. A társaság a hulladékgazdálkodásban már ma is viszonylag nagy szereplő, sok hulladékot is termel, ugyanakkor maga is importál olykor Olaszországból és Németországból szemetet, mert a tiszaújvárosi petrolkémiai feladataihoz, vagy a gumibitumen-gyártáshoz nincs elég újrahasznosítható alapanyaga (pedig a megrendelők ezt kikötik).A nagy koncessziót ugyanakkor sok kritika is éri, a legtöbb azért, mert a központi rendszerben nem látszik a verseny, ez egy monopólium lesz, és a piac nem tudja, hogy a hatósági ár miképpen lehetne piaci, természetesen ez az ügy éppen emiatt a Mol szempontjából is reputációs kockázat.A szakmát ma űzők körében pedig sok kérdés visszatérően előkerül: mi lesz velünk? Az eddigi cégek alvállalkozók lesznek, vagy halálra vannak ítélve? Mindent megvesz majd tőlünk piaci áron az állam vagy a koncesszor? Vagy bagóért államosítják az eszközeinket, és ennek a kisajátításnak törvényi alapja is lesz? Ezek a kérdések egyelőre még nyitottak.
asphalt
asphalt 2021. 09. 11. 12:06
Előzmény: #291677  kronil81
#291678
Ez egy száz milliárdos biznisz. 
kronil81 2021. 09. 11. 11:39
#291677
Tényleg beszáll az állami hulladékkezelési gigatenderbe a MolGAZDASÁG+Az olajvállalat indulása nem okoz nagy meglepetést, a nagy kérdés az lesz, kivel próbál nekiugrani a nagy feladatnak.A Mol adott be jelentkezést a csütörtöki határidőre az országos hulladékkoncessziós kiírás első fordulóján – írja a Népszava, a lap értesüléseit az olajcég is megerősítette. Az első forduló inkább előminősítés, de feltétele a későbbi indulásnak – emeli ki a cikk.A koncesszió tétje nagy: a kormány 35 évre a teljes hulladékgazdálkodást kiszervezi. A Mol már a kiírás előtt befutónak tűnt – a cég, amely méreténél és tevékenységi körénél fogva is alkalmas lehet a kiterjedt tevékenységre korábban nem erősítette meg az indulást, de nem is cáfolta, hogy érdeklődik a lehetőség iránt.
yossarian78
yossarian78 2021. 09. 11. 10:57
#291675
Van egy nagy fordított  fej-váll, aminek a jobb válla is egy firdított fej-váll. Ezekből egy nagyobb felkör indulhat; de csak akkor, ha a 2420 körüli nyakvonalat erőből áttöri.
Pistike12 2021. 09. 11. 04:44
Előzmény: #291672  asphalt
#291674
Én is 8ligy erzem. Trendvonal gyertya kitores ellenallas. Es meglehet het vegere a 2400 amelyen megeri beszallni. 
Stalker 2021. 09. 10. 21:25
#291673

Jó volt ez a péntek is... jövő hét erős lesz érzem hogy egészem 2430 is felmehet majd vissza 2400-ra és ez jellemzi majd az elkövetkezendő éveket
asphalt
asphalt 2021. 09. 10. 19:02
#291672
TA alapon beszakadhat vagy kitörhet bármikor. Emelkedő trendvonal alatt, nagyon szűk Bollikkal, folyamatos agresszív lenyomó pakkokkal, moderált árfolyammal mozog. 
Ma annyiban változott a helyzet, hogy a vevők nem érzik már lehetetlennek a kitörést; belecsípnek a nagy dugókba is. Jól jönne egy bátor nagy vevő, aki páros lábbal, tokostul berúgja az ajtót végre, kitépi a könyvet felfelé. 
Az olajos cégek jövőjét illetően: ami nem hajlik, az törik. Egy jó vezetőség, aki érzi az idők szelét, akar változtatni és nem ragaszkodik mereven az olaj egyeduralmához, sikerre vihet egy olajos céget. Van rá ideje egyelőre. A MOL pedig nem merev cég. 
Molbank
Molbank 2021. 09. 10. 18:00
Előzmény: #291670  mrider
#291671
Remélem felébredünk addigra.
mrider 2021. 09. 10. 17:54
Előzmény: #291663  vaczak
#291670
Szép altatás van.
Nagyot fog durranni, ha elengedik.
HV
HV 2021. 09. 10. 17:53
#291669
17:05-kor mi volt az a 160 946 darab?
kjanek
kjanek 2021. 09. 10. 17:47
Előzmény: #291593  kjanek
#291668
Nem volt nehéz már reggel megtippelni a mai zárót. :)
Nikklíszon
Nikklíszon 2021. 09. 10. 17:41
Előzmény: #291656  signal2
#291667
Ez van ma. Én nem tudom, hogy holnap mi lesz, de el tudom képzelni, hogy az elektromos autók értékesítése exponenciálisan növekedni fog. Támogatások az elektromosokra, szigorítások a fosszilisak irányában és máris mások lesznek az arányok. Azt segíts megérteni, ha ennyire evidens, hogy mi lesz a MOL jövője és semmi kétség, tuti üzlet volt bővíteni a kúthálózatot, akkor miért tart itt az árfolyam? Nem lehet, hogy több a bizonytalanság a cég jövővel kapcsoltaban, mint ahogy Te látod?
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 10. 17:13
Előzmény: #291663  vaczak
#291666
Köszönöm!
Jó hétvégét!
new1 2021. 09. 10. 17:13
Előzmény: #291664  Balin2020
#291665
evvan:)
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 10. 17:11
Előzmény: #291663  vaczak
#291664
Azt a simlis bandáját!
vaczak 2021. 09. 10. 17:10
Előzmény: #291662  Balin2020
#291663
2400 mi más
Balin2020
Balin2020 2021. 09. 10. 17:09
#291662
Zárót lát valaki?
Előre is köszönöm!
new1 2021. 09. 10. 17:03
Előzmény: #291656  signal2
#291661
ez okay , ausztria fejlettebb . hallani olyan elképzeléseket bécsből 10 éven belül kitiltanák az üzemanyagos gépjárműveket. valószínű hogy mo-on ilyen scenário nem fut le. valami oka van ,hogy az omv többet ment mint a mol. 
körforgásos gazdaság hulladékgazdálkodás területe eu kiemelt fontos téma ,ez utóbbit kisajátítással érdemelné ki a mol. ez a szál még nincs teljesen elvarrva . majd kiderül ömv vagy mol lesz a befektetők kedvence

friss hírek További hírek