Topiknyitó: pampa 2015. 09. 13. 07:52

MIGRÁCIÓ, EU-ból való kilépés ,napi hírek, Magyarország  

Lassan el kell kezdeni elemezni ezt a lehetőséget is,hiszen teremthet az EU olyan új feltételrendszert ami miatt már egy olyan ország amelyik nemzetállamként képzeli a jövőjét nem maradhat a közösségen belül.

A migráns kérdés nagyon időszerűvé teszi ezt a lehetőséget,hogy számolni keljen vele.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
novotrade 2019. 11. 14. 12:36
Előzmény: #31159  novotrade
#31160
Nem lennék azonban meglepődve, ha Orbán jelöltje további nehézségek elé nézne még. A portfólió jelentősége és az őt jelölő kormány EU-ellenes magatartása miatt fokozott figyelem követi megválasztását és követi majd biztosi munkáját, ezért Várhelyi személyes érdeke is, hogy minden esetben a szerződések őreként lépjen fel és kizárólag az európai közösség - benne a magyarok - érdekeit, nem pedig az őt jelölő EU-ellenes kormány üzleti elvárásait tartsa szem előtt. Mai meghallgatásán többek között azt mondta: nem fog elfogadni semmilyen utasítást egyetlen kormánytól, így a magyartól sem. Biztos lehet benne, hogy nyilvános ígéreteire - ha szükség lesz rá - minden pillanatban emlékeztetni fogom.”
.
" kizárólag az európai közösség - benne a magyarok - érdekeit, nem pedig az őt jelölő EU-ellenes kormány üzleti elvárásait tartsa szem előtt"

és azt ki határozza meg, hogy mi ez az érdek?
Kap UTASÍTÁST fentről, hogy mit kell támogatnia?
Fentről utasíthatják, a jelölő országból nem?

Lehet saját véleménye, saját döntése a területén?

érdekes kérdések ezek is....
novotrade 2019. 11. 14. 11:25
Előzmény: #31158  Peterbond
#31159
Mégis, egy utaskm-re lebontva a fővárosi közösségi közlekedésre tizedannyi állami támogatás jut, mint a vasútira és ötödannyi, mint a helyközi buszos közlekedésre."

ezt próbálta megint mint látom teljesen fölöslegesen elmagyarázni.
nem hasonlíthatók össze.
.
nézd pl. a legegyszerűbb részt.
 az egyik mennyi nKM-re  van elosztva és mennyire a másik?
.
ahogyan a MÁV esetén is írtam, hogy több feladatot lát el.
te pedig magára az utasforgalomra vetíted a támogatás
Peterbond 2019. 11. 14. 11:04
Előzmény: #31157  Peterbond
#31158
"Miközben a MÁV és a volánok támogatására 2018-ban 243,7 milliárd forintot költött a magyar kormány, addig a BKK csak 15,1 milliárd forintnyi szociálpolitikai menetjegy-kiegészítést kapott tavaly. Bár utasból jóval több van Budapesten, mint a teljes vasúti és buszos tömegközlekedésen, az utasok által megtett távolság, azaz az utaskilométer igen hasonló mind a három típusnál. Mégis, egy utaskm-re lebontva a fővárosi közösségi közlekedésre tizedannyi állami támogatás jut, mint a vasútira és ötödannyi, mint a helyközi buszos közlekedésre."
Peterbond 2019. 11. 14. 11:03
Előzmény: #31152  Peterbond
#31157
https://g7.hu/kozelet/20190904/a-bkk-dragabb-potdijakkal-ellensulyozta-hogy-kormany-megvagta-a-forrasokat/
Erdemes elolvasni illetve megnezni a grafikobt. Utas sokkal tobb kozlekedik a BKV val. De ha meg kilometerre is nezzuk ( hisz pl egy maval utazhat valaki 120 kilometert is ) akkor is max egalra jonnek ki. Ekozben a mav es Volan 200 milliardos tamogatast kap a BKV meg 15 korul. Most a 15t vennek el. Es pampa szerint ez igy igazsagos. De ha felvetem hogy akkor a MAV eseteben is ez az erve akkor mar nem jo otlet.
novotrade 2019. 11. 14. 10:55
Előzmény: #31155  novotrade
#31156
A levegőszennyezés sokkal súlyosabb annál, mint amit a hivatalos adatok mutatnak.
Erről számolt be a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace képviselője az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottságának ülésén. A zöld szervezetek szerint azonnali lépésekre van szükség: korlátozni kell a szennyező gépjármű-forgalmat, támogatásokkal kell ösztönözni a fenntartható fűtési szokások elterjedését, határozottan fel kell lépni a lakossági hulladékégetés ellen, továbbá be kell tiltani a lignit árusítását a háztartásoknak, valamint az avarégetést. Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke friss légszennyezettségi mérési eredményeikről számolt be. "
.
.
.
 Karácsony az első intézkedései között valami klíma vészhelyzetet hirdetett ki.
Az erre az esetre nem vonatkozik?
novotrade 2019. 11. 14. 10:52
Előzmény: #31152  Peterbond
#31155
Még annyit a MÁV-hoz, hogy annak NEMZETBIZTONSÁGI vonatkozásai, feladatai is vannak!
.
 azt megint hogyan áraznád be?
.
novotrade 2019. 11. 14. 10:50
Előzmény: #31152  Peterbond
#31154
hogyan osztod meg a MÁV esetén a járulékos költséget az árú és a személy között?
.
novotrade 2019. 11. 14. 10:48
Előzmény: #31149  Peterbond
#31153
MOST MÁR!

látod ezért értelmetlen ez az egész.....

azt ne nézzük, hogyan jutott idáig Budapest!

az első METRÓ vonalat is a pestiek építették a spórolt pénzükből!
meg az M1-et...M7-t.. és az M3-at is!
.
 mert eladhatod, hogy az a VIDÉKNEK segített.....talán egy újszülöttnek!  :)))
Peterbond 2019. 11. 14. 10:46
Előzmény: #31150  Peterbond
#31152
Amugy meg mirol beszelunk koltsegmegosutasrol. Hisz elobb mobdtad legyen piaci alapu es fizessek a jegyben az utasok. Az lenne az "igazsagos" nem?
Megnezem a 90 milliard a mavnal mekkora jegyarnovekedest okoz. A 12 milliard a BKV nal ugy erzem joval kevesebbet hisz utasra lehet a bkv nagyobb is a mavnal.
novotrade 2019. 11. 14. 10:45
Előzmény: #31147  Peterbond
#31151
Látod, máris GAZDASÁGOSSÁG alapján értékelsz!
.
 aki kis településen él, az úgy járt!   :(
költözzön Budapestre és máris hozzájut a napi 3x friss árúhoz!
pár percenként utazhat....
.
közben a probléma lényegéről terelsz.....

kinek a feladata fizetni a budapesti helyi közlekedést?
.
Budapestnek?
A Kormánynak?
Az utazóknak?
.
mert ebből indultunk.
a Kormány azt szeretné, ha a HIPA erre a célra lenne fordítva.
Karácsony pedig tiltakozik ellene.
.
 ez volt a kiindulás.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:44
Előzmény: #31148  novotrade
#31150
A szemelyszallitast kell. Az aruszallitast most se fizeti az allam. Az elvileg versenypiacin mukodik.
Az meg legyen a kormany baja hogyan osztja meg egy vonal koltseget. Pestnel se erdekli hogy a metro pl nem fut Csepelen. Ha mar csak bosszu tirvenykezes megy.
De mondom NEKED tetszik ez az elkepzeles. En csak azt mobdtam hogy jo de akkor legyen a mavnal is. Na az mar nem tetszene. Mert az nem a fuj pestieket sulytana.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:41
Előzmény: #31143  novotrade
#31149
"Az állam ezt támogatta, ahogyan minden más fejlesztést is.
Mivel az ÁLLAMNAK nincsen pénze.... ezért a VIDÉKEN élők adóbefizetéséből  IS valósultak meg ezek a fejlesztések."
A legtobb fejlesztest videken tamogatta. Pont pestre jo jonnie egy multinak ezert kissebb tamogatas kell. Mig kecskemethez meg Gyorhoz autopalya kiepites es egyeb infrastruktira epites kellett a multinak. Plusz nehezebb eleg megfelelo munkaerot talalnia. Ezert kell tobb tamogatas hogy odamenjen. Pesten ez minden keznel van alapbol. Se nem kell kiepiteni se nem kell annyi tamogatas.
Az egyetlen ervetek a kozpontok kialakitasa lenne de a Hipa alapja nem az hogy hol mutatod ki a nyereseged hanem hol vannak a mukodesi kozpobtjaid. A cegek jivedelemadojabol semmit se kap a telepules.
novotrade 2019. 11. 14. 10:39
Előzmény: #31145  Peterbond
#31148
Akkor legyen igy a mav es Volan eseten is. "

a máv és a volán településeket köt össze. a máv árút is szállít.
a volán esetén van jármű költség és úthasználati költség is.
,
hogyan osztanád szét a költséget?
 érdekelne  erről a véleményed.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:38
Előzmény: #31144  novotrade
#31147
Ez nem szerencse kerdese amugy. Ahol sokan vannak sokan kozlekednek. Egy 4 fos kocsi gaudasagosabb 4 fovel menve mibt 4 kocsi 1-1 fovel menve. Pesten nem joindulatbol van suru jarat hanem mert akkora a forgalom. A varosi boltba se azert jar naponta 3 szor az aruval a nagykereskedo mert szerencses a bolt hanem mert annyi ido alatt fogy ki az aru mig a a falusi boltba hetente jar feltolteni.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:34
Előzmény: #31144  novotrade
#31146
"látod ez a csúsztatás!
akik kistelepülésen élnek..... úgy jártak!  :("
Nem ervelek a gazdasagos mukodes mellett hanem te. En csak atirtam a videkire ugyanazt amit te Budapest eseten helyesnek latsz. Amugy kozlekedtel te metroval vagy busszal? Mar az elso metro megalloban se csak lezengenek az emberek. Amugy ugyanez igaz buszokra is videken csak ott 4 emberrel nyitsz es a csucs 20 fo a buszon. Pesten meg az 5 perces jaraton is 20 fovel indulsz. De mondom rendben. Mindenki fizesse ugyanugy a kozlekedest ahogy akarjatok. BKV MAV VOLAN is.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:31
Előzmény: #31140  novotrade
#31145
"A sűrített járatnak költsége van.
 Ezért teljesen jogos, hogy azok ÁLLJÁK akik használják!
Van másik lehetőség is, PIACI alapra kell tenni a jegyárakat.
Mivel azt úgy látom nem akarják.....
.
Így életszerű, hogy a HIPA jó erre a célra."
Akkor legyen igy a mav es Volan eseten is. Mellesleg ugye tudod hogy a tomott busz es metro gazdasagosabb mibt a videki mav vonalak? Lasd alabbi belinkelt szovegem vege.
novotrade 2019. 11. 14. 10:26
Előzmény: #31142  Peterbond
#31144
Videki buszokon ha tomve volnanak suritenek. A napi 4 jarat is veszteseges mert 10-15 ember ul a buszon."

látod ez a csúsztatás!
akik kistelepülésen élnek..... úgy jártak!  :(

de aki egy vonal végállomásánál él,  de az első megállóig csak 4-en szoktak utazni.... értük ugyanúgy kimegy minden járat mert ott a végállomása! igaz utána már megtelik....  így annak a pár embernek SZERENCSÉJE van.... hiába élnek nagyon kevesen  arra felé.....
.
 ez a szokásos kötekedés részedről....
 nem akarod magát a problémát látni....
novotrade 2019. 11. 14. 10:21
Előzmény: #31139  Peterbond
#31143
erről is beszéltünk már.

Budapest kivételes helyzetben van Magyarország más településeivel szemben.
Minden út itt vezet keresztül, mivel minden ügyet csak itt lehetett intézni ezért a multik központjai és minden más meghatározó sok bevételt termelő cégek ide települtek.
Az állam ezt támogatta, ahogyan minden más fejlesztést is.
Mivel az ÁLLAMNAK nincsen pénze.... ezért a VIDÉKEN élők adóbefizetéséből  IS valósultak meg ezek a fejlesztések.
.
 Ezért etikátlan most azzal előállni, hogy ami pénz Budapesten termelődik az maradjon is itt!   :(
.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:21
Előzmény: #31140  novotrade
#31142
"kevered a feladatokat.
HELYI közlekedésről beszélünk.
miért kell 5 p.-két indulnia egy járatnak?
na, látod ez a lényeg!
 Budapesten élők perceken belül tudnak "tömegközlekedni" de egy vidéken , zsák faluban élő csak naponta 3-4 szer!"
Azeet mert 5 percenkent megtelik a busz vagy a metro. A Puskas mecsre is suritett jarattal keszulnek. Mert akkora lesz a forgalom. Ha a metro lerobban a metropotlo busz 2 percenkent jarva se tudja elhordani a sok embert. Ezert van suru jarat.
Videki buszokon ha tomve volnanak suritenek. A napi 4 jarat is veszteseges mert 10-15 ember ul a buszon.
Peterbond 2019. 11. 14. 10:19
#31141
"A MÁV Rt. évi 80 milliárd forint körüli állami támogatása mellett bevett szokássá vált, hogy a kormány rendre átvállalja a társaság mintegy 25-30 milliárd forintos, állami garanciával felvett rövid lejáratú hitelének visszafizetését. E hiteleket a személyszállítási kötelezettség, azaz az állam által "megrendelt", közszolgálati feladat ellátására vette fel a MÁV. (A személyszállítás veszteséges; ha a társaság a menetdíjak árában érvényesítené költségeit, akkor azok olyan magasak volnának, hogy kevesen szállnának vonatra. Az állam ezért - szociális és egyéb megfontolásokból - alacsonyan tartja a tarifákat.)"
Mondjuk ezt szuntette volna meg a kormany a BKV ( amugy alig 12 milliardos) tamogatasa helyett. Erdekelne a velemenyed.
 Ezert gond az autokratikus kormanyzas. Mert egyeni bossu alapjan kepes donteshozatalra nem pedig az emberek erdekeben.

Topik gazda

pampa
3 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek