Topiknyitó: Portfolio 2017. 08. 01. 08:30

Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás  

Ugrás a cikkhez
Új parkolási zóna lép életbe mától a X. kerületben. Budapest Fõváros X. kerület Kõbányai Önkormányzat az Üllõi út - Ceglédi út - Bihari utca - Balkán utca - Somfa köz - Zágrábi utca - Gém utca - Fogadó utca - Száva utca
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
vutew 2017. 08. 01. 08:30
Előzmény: #1  portfolio
#2
Ez beleillik a korábbi, Pöttyös u-i parkoló fizetőssé tételének koncepciójába, nehogy a túloldalon ingyensen lehessen már parkolni a 3-as kigyulladós, felújítandó, stb metróhoz! Egyébként felháborító az egész, érdemes megnézni, napközben hány autó parkol a Pöttyös u-ifizető parkolóban!! Konkrétan szinte alig használják, továbbá anno-anno az egészet P+R parkolónak szánták. Felháborító, hogy az önkormányzatok magukénak hiszik ezeket a dolgokat, döntéseket, mindenféle lakossági egyeztetés nélkül hoznak, holott ők a mi megbízásunkból, bizalmunkból, továbbá az általunk be/megfizetett adókból működnek és a mi érdekeinket kell(ene) képviselniük értünk, és nem ellenünk!!
Törölt felhasználó 2017. 08. 01. 09:18
Előzmény: #2  vutew
#3
A Pöttyös utcai parkoló P+R parkoló volt ezer éve, annak épült. Aztán lassan már minden panelproli újított valami szar kocsit, és képtelenek felfogni, hogy a panellakáshoz NEM JÁR ingyenes parkolóhely! A P+R, az nem a lakóké, az a tömegközlekedőké!!! Az fideszes önkori meg persze nyalná a seggét a proliknak, hát biztosítja nekik az ingyenes parkolást, kizárva ezzel azokat akik rendeltetésszerűen szeretnék használni a P+R-t. Felháborító, böszmeség az egész történet úgy ahogy van. Nem kell sok idő és a Wekerleiek fognak tiltakozni, hogy most a wekerlei kis utcákban állnak az autók...
Törölt felhasználó 2017. 08. 01. 10:05
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Pedig nagyon egyszerű a megoldás, minden parkolót fizetővé tenni, a külvárosokban is, és az ott lakók számára is. Utóbbiak parkolhatnának ingyen a lakhelyükön, de csak max. 1 óráig. Egyébként minél kiljebb, annál olcsóbb lenne a parkolás a városban, és adott helyen jóval olcsóbb lenne a parkolóház, mélygarázs, P+R parkoló, mint az utcai parkolás. Aki autót tart a városban, az meg ilyenben tartaná mondjuk egy 10 ezer Ft/hó bérlettel, nyilván helytől függően, csak kipakoláshoz, bepakoláshoz használná az 1 órás lehetőséget a lakhelyén. Kb. ez lenne a kultúrált, de amellett, hogy rengeteg parkolóház, mélygarázs építését igényelné, a lakosság nagy aránya tiltakozna ellene...
Törölt felhasználó 2017. 08. 01. 10:20
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
Jó volt ez a P+R-es rendszer, tehermentesítette a belvárost és a lakóövezeteket. A megoldás az lenne, ha este 10-től reggel 6-ig lennének fizetősek a P+R parkolók.
exmnbs1 2017. 08. 01. 10:25
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#6
HelyesKoppenhága.....
Törölt felhasználó 2017. 08. 01. 10:50
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#7
10 ezer per hóért már murvás parkolóban sem kapsz havi bérletet, nem hogy egy több milliárdos beruházást igénylő parkolóházban :)
Törölt felhasználó 2017. 08. 01. 11:03
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
Havi bérletet sem kapnál a budapesti tömegközlekedésre 30k alatt, ha piaci alapon menne. Vannak dolgok, amiket támogatni kell, hogy ne háztól-házig közlekedjenek az emberek autóval, ezzel megbénítva a főváros forgalmát, és erősen lerontani az élhetőségét. A másik, hogy nyilván a külvarosokban több a hely murvás parkolónak is.
Törölt felhasználó 2017. 08. 01. 11:05
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#9
Az is lakóövezet, ahol az említett parkoló van, ha nem lenne, akkor nem hajtottak volna rá az ott lakók. De mondok másik példát: a ferencvárosi önkormanyzat P+R parkolót szeretne valahol a Budapest Park környékén. Nos, a Soroksári út reggelenként már annál kiljebb is bedugul befelé. A valódi megoldás ennél kiljebb i P+R lenne, és a tömegközlekedés fejlesztése lenne.
mocskos_spekulans
mocskos_spekulans 2017. 08. 01. 11:33
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#10
ja BKK rögtön belerokkana...
exmnbs1 2017. 08. 01. 11:38
Előzmény: #10  mocskos_spekulans
#11
New Yorkban is megoldottak
Hetinaplo 2017. 09. 05. 10:39
#12
Sziasztok!Az ATV Heti Napló c.műsor riportere vagyok. Nyilatkozókat keresek.Szeretném megkérdezni, mi a véleményetek arról, hogy egyre több kerületben lesz fizetős övezet és azt, kinek milyen rossz tapasztalata van a fővárosi parkolási helyzetet illetően. hidvegi.krisztina@atv.hu E hét csütörtökön forgatok, kérlek írjatok. Köszönöm!
Dehogynincs
Dehogynincs 2017. 09. 05. 10:59
Előzmény: #12  Hetinaplo
#13
Szia Krisztina! Ha azt írtad volna, hogy arra vagy kíváncsi, kinek milyen tapasztalata van a parkolási helyzettel, akkor tájékoztatáshoz gyűjtesz véleményeket. Ha azt írod, hogy arra vagy kíváncsi, kinek milyen rossz tapasztalata van, akkor viszont manipulációhoz. Az atv-nél nem adnak arra a látszatra, hogy finomabban kell terelni? Nagy tétben mernék fogadna arra, hogy az atv azért kéri ezt a riportot, hogy manipulálja Kádár népét és az információs páriákat, akiknek az a valóság, amit a tévében lának. Szerintem a szabad sajtónak nem kellene lesüllyednie a királyi média szintjére. off Nem tartod germanizmusnak a "möchte" tükörfordítását? Egy riporternek a magyar nyelvre is kellene ügyelnie.
bigyula 2017. 09. 05. 11:32
Előzmény: #13  Dehogynincs
#14
Figyu! Szerinted autós szemszögből van/lehet bármi pozitív a fizetős parkolásban?
Dehogynincs
Dehogynincs 2017. 09. 05. 11:44
Előzmény: #14  bigyula
#15
Egyszer a mol épülete mellett parkoltam a Bogdánffy utcában. Nem tudtam, hogy fizetős. Mikor visszaértem az autómhoz, az ellenőr éppen büntetni készült, de végül méltányolta az érveimet, nem büntetett és megúsztam azzal, hogy vettem az automatánál parkolójegyet. Ő mutatta meg, hol van. A fizetős parkolásban az jó autós szemszögből, hogy gyorsabban forognak az autók. Velem már előfordult, hogy egy parkolóból kiálló autó helyére álltam be. Gazdasági fórumon vagyunk. Annyi eszem nekem is van, hogy tudom, az ingyenes parkolás olcsóbb a fizetősnél. De az is tudom, hogy nincs ingyenebéd. A fizetős parkolás jó is lehet. Kezdd ott, hogy van egy parkolód és pénzt kérsz a használatáért!
elemes
elemes 2017. 09. 05. 12:19
Előzmény: #12  Hetinaplo
#16
Kedves Krisztina, az index tegnapi írása kapcsolódik ehhez: link 1. A zuglónban bevezetni tervezett rendszer használatához pilótavizsga kell. 2. A fizetős övezet határa közelében (de még az ingyenes részen lakókat) nagyon megszívatják
szivacs
szivacs 2017. 09. 05. 15:04
Előzmény: #14  bigyula
#17
Lehet. Van.
bigyula 2017. 09. 05. 15:43
Előzmény: #17  szivacs
#18
Mit kap ezért az autós? Valóban lenne értelme, ha valami szolgáltatást kapnék érte. De nem kapok! Ugyanis az utak, parkolóhelyek többek közt az én adómból épültek, és abból vannak fenntartva. Elég nagy az üzemanyag adótartalma (adóztatva az adót is), valamint az autóvásárlás terhei sem kicsik. A fenntartáson is keres az állam, mert szép ÁFA van a szervizdíjakban... Szóval, az autós egy fejőstehén.
Dehogynincs
Dehogynincs 2017. 09. 05. 15:54
Előzmény: #18  bigyula
#19
Az autós tényleg fejőstehén. A parkolási zóna meg európai, sőt világjelenség. Mi abban a meglepő, hogy a világvárosok zsúfoltak? Sok autó van és kevés a hely.
copa 2017. 09. 05. 16:05
Előzmény: #18  bigyula
#20
Azt kapod, hogy le tudsz parkolni, mert nem fogják 100 éve otthagyott roncsok elfoglalni a helyeket.Én egyszer ingyenes utcában este 8-tól másnap délután 1-ig vártam, mire le tudtam parkolni.Este elmentem aludni, addig leparkoltam egy fizetős utcában, majd reggel folytattam a várakozást az ingyenesben. :)
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:12
Előzmény: #14  bigyula
#21
Pl. nagyobb eséllyel le tudsz parkolni autóval, ha azon a környéken van dolgod.
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:15
Előzmény: #18  bigyula
#22
Nem, az utakat az én adómból is építették, mert én attól még ugyanúgy fizetem az adót, az autóm után is, hogy amúgy városon belül meg tömegközlekedek.
bigyula 2017. 09. 05. 16:15
Előzmény: #21  Törölt felhasználó
#23
Minden nap elmegyek a nem fizetős otthonomtól a fizetős munkahelyemig. Ott parkolok egész nap. Szerinted, más tud a helyemen parkolni?
copa 2017. 09. 05. 16:16
#24
Annak lenne értelme, hogy akiknek jelenleg ingyenes parkolási igazolványuk van, azoknak megmaradjon, de újak már ne kapjanak.Aki fizetős utcában vesz lakást, vagy ott lakik és autót vesz, az már abban a tudatban veszi meg, hogy csak lakást vagy autót vásárol, parkolóhelyet nem. (Persze vehet azt is ha akar, azt is árulnak.)Így felszabadulnak parkolóhelyek, és a bürokrácia is csökken.
bigyula 2017. 09. 05. 16:16
Előzmény: #20  copa
#25
A múlt héten is le tudtam parkolni fizetés nélkül. Most meg fizetnem kell érte. A fizetésen kívül mi a különbség, mivel kapok többet a fizetségért?
bigyula 2017. 09. 05. 16:19
Előzmény: #22  Törölt felhasználó
#26
Elnézést, igazad van. A mi adónkból (autósok és nem autósok) építették, és tartják fenn. De elvileg az autózásból/közlekedésből sokkal több adó folyik be, mint amennyit az utakra (építés és felújítás) költenek.
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:19
Előzmény: #23  bigyula
#27
De nem csak te vagy a világon, olyan is van, aki mérlegel, és inkabb nem megy autóval, mert drágállja a díjat, vagy leteszi távolabb egy parkolóhazban, mert az még mindig olcsóbb, esetleg P+R parkolóban. A világon mindenütt igaz, hogy ha egy parkoló fizetős, az csökkenti a parkoló autók számát, főleg ha van alternatíva. Te meg azért fizetsz, hogy ott parkolhass, ennyi. Ez a szolgáltatás. Azért te semmivel nem fizettél több adót, mint én, tehát az adózás nem érv erre.
bigyula 2017. 09. 05. 16:21
Előzmény: #19  Dehogynincs
#28
A P+R parkoló is világjelenség, de nálunk valahogy mindig megszüntetik/fizetőssé teszik, amint elkezdik használni az autósok...
bigyula 2017. 09. 05. 16:22
Előzmény: #27  Törölt felhasználó
#29
Légyszi sorolj fel P+R parkolókat, amiket mostanában építettek. Mert én tudok sorolni olyanokat, amiket megszüntettek.
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:22
Előzmény: #26  bigyula
#30
Ha az externáliákat is belevesszük, akkor messze nem fizetjük ki a kocsi utáni adókkal. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a parkolóhelyek zsúfolt övezetekben korlátozottan állnak rendelkezésre. Ha tudsz jobb megoldást, hajrá. Mondjuk én láttam más megoldást, a németországi Neckarsulm városban például láttam azt a módszert, hogy az utcai parkolóhelyeken ki van írva, meddig állhatsz, pl. 10 perc, 1 óra, 2 óra, helytől függően, ha többet akarsz, ott a parkolóház.
bigyula 2017. 09. 05. 16:23
Előzmény: #27  Törölt felhasználó
#31
De pont, hogy több adót fizettem, mint Te! Én ugyanis odamegyek autóval, azaz üzemanyagok fogyasztok. Literenként kb. 250 Ft adótartalommal, míg Te ezt nem fizeted meg.
bigyula 2017. 09. 05. 16:24
Előzmény: #30  Törölt felhasználó
#32
Rendben, ha van parkolóház. DE NINCS!!!
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:25
Előzmény: #29  bigyula
#33
Pl. köki sincs tömve, pedig ott nem vészes a havidíj és metró megallónal van.
bigyula 2017. 09. 05. 16:26
Előzmény: #33  Törölt felhasználó
#34
Éppen most teszik fizetőssé a környéket...
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:26
Előzmény: #31  bigyula
#35
De honnan veszed, hogy te összességébe te használod többet a kocsidat? Én is közlekedek autóval, csak hosszú utakra, nem a városi dugóba.
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:27
Előzmény: #34  bigyula
#36
Jól teszik.
bigyula 2017. 09. 05. 16:30
Előzmény: #30  Törölt felhasználó
#37
Egyébként a nem zsúfolt övezetekben is fizetőssé tették a környéken...
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:35
Előzmény: #37  bigyula
#38
Attól függ mit nevezel nem zsúfolt övezetnek.
bigyula 2017. 09. 05. 16:39
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#39
Olyan helyen, ahol napközben eddig is meg lehetett állni (volt szabad parkolóhely), az nem "zsúfolt övezet". Ez színtiszta pénzbehajtás, semmi sem indokolta. Egyébként azóta tök üres, elvétve található ott autó. A következő lépés az lesz, hogy mivel senki sem használja a parkolókat, felparcellázzák, és eladják építési teleknek... :)
Törölt felhasználó 2017. 09. 05. 16:43
Előzmény: #39  bigyula
#40
Az, hogy sikerült parkolóhelyet találnod, az nem jelenti azt, hogy nem zsúfolt. Nem tartom normálianak, hogy az utcák tömve vannak parkoló autókkal, az utcai parkolóhelyeknek átmeneti megállási lehetőségként kellene működnie.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek