Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kukker 2017. 02. 18. 16:34
Előzmény: #319  Törölt felhasználó
#320
"Nagyon-nagyon érdekelne a véleményeteket az Mgx minerals-al kapcsolatban. Szorosan idetartozik a téma, mivel a belebegtetett fejlesztésük alapjaiban írhatja át a lítium piacot."

Ahammm.
1. Csatlakozott hozzájuk Marc Bruner. Makói gázmezőkhöz volt köze, meg pár olyan céghez, amelyek árait felhúzták piárral, aztán most 0,1 dolcsiért lébecolnak.
Egy érdekesség a manuszról: link
2. Vettek valami földet/területet februárban ezáltal a Bruner által, akkor nem voltak hajlandóak elárulni miből, tőzsdefelügyelet felszólítására illetve kereskedés megállítását is elrendelve, ezt kénytelenek voltak - 1 vagy 2 nap múlva - kitenni a weboldalukra
3. Még egyszer - február 8. ha jól emlékszem - utasította a kanadai tőzsdefelügyelet - ha jól tudom - illetve megállította a részvény kereskedését újra azon okból, hogy cégtulaj a levegőbe beszélve, semmilyen hivatalos adattal megtámasztva nyomatta a piár-dumát ők 1 millió hordónyi sós vizet tudnak feldolgozni és abból kiszúrni a lítiumot. Ami egyébként - állításuk szerint - literenként akár 5 milligramm.

Egyenlőre ennyi.
De olvasgass vissza itt vagy 2 hetet legalább és döntsd el, hogy biztató-e számodra a dolog.
link

Nekem nem tetszik.
Piramis játék szaga van nagyon.

Törölt felhasználó 2017. 02. 18. 15:55
Előzmény: #318  Cipolla22
#319
Sziasztok! Nagyon-nagyon érdekelne a véleményeteket az Mgx minerals-al kapcsolatban. Szorosan idetartozik a téma, mivel a belebegtetett fejlesztésük alapjaiban írhatja át a lítium piacot. Az árak leesnének, bár gondolom ugyanazok a szereplők maradnának a legnyereségesebb szereplők akik manapsàg. Aki jobban rálát a témára annak várnánk a véleményét. Sqm szép hullámzásában egyébként benne vagytok? Meddig tarthat? Mgx jó fedezésnek tűnik nekem a nagy lítium gyártókkal szemben..Egyszer már bedobtam a témát, remélem valaki most reagál is rá..
Cipolla22 2017. 02. 18. 12:16
Előzmény: #317  eurocent
#318
Náluk találtam meg egy cikket, ahol kicsit szétszedik az állításokat, amiket a hírlevélben kaptál:
link
- pure carbonnak = grafit szerintük (én már annyi hype szövegben hallottam róla, hogy majd megkérdezem egy kémikus ismerősömet, hogy mi is ez tulajdonképpen. )
- Buffet igazából a BYD kínai cégbe fektetett

Szóval én azt mondom csak óvatosan a hírlevelekkel. Honnan kapod egyébként? Ha a héten kaptad, akkor a kollegák elég lassan fordítják át magyarra.
eurocent 2017. 02. 17. 22:59
Előzmény: #316  pomperj
#317
Szerintem is bull, a narancs csatornára tippelek, de biztosabb lenne a feltételezésem, ha a piros csatorna felett zárna pl februárban.

Más, de rokon téma.
Ma kaptam egy hírlevelet, amelyben leírják, hogy jelenleg jellemzően három akkutípust gyártanak: nickel-cobalt-aluminum (tesla), nickel-manganese-cobalt(GM és Kína) és lithium-ion-phosphate (Kína).
A hagyományos lithium akkumulátor összetétele 2% lithium, 18% nickel (teljesen véletlenül említettem nickel várakozásomat Ázsia(#5380)-ban) és 80% tiszta szén (pure carbon).

A tiszta szént eddig jellemzően Kínából vették a gyártók, de nemrég állítólag Svédországban megnyitottak egy bányát, ahol az eddig ismert legtisztább szenet bányásszák és ezzel Kína pure carbon egyeduralma megdőlt. Buffet is tulajdonos a bányában 10%-al. Kérdés melyik cégről lehet szó?

Megnéztem néhány pure carbon bányászt. Jellemzően mindegyiknél kész az 1 hullám egy indító diagonál formával. Ezt követően esniük kell (2-es hullám, talán nem véletlenül most "ajánlják" ezek vételét). Az esés alját viszont érdemes lehet elcsípni.
pomperj
pomperj 2017. 02. 17. 18:26
Előzmény: #315  eurocent
#316
1)En bullnak latom LAC mozgast, es .... vitazni lehet, hogy melyikben pontosan de... egy (3.) hullamban latom emelkedni.

Ami 4 nap alatt +20%, az aligha lehet mas. Es joval feljebbre tart. Kar kimaradni.

2)Igen: a bond futures oscillalhat a-b-c-d-e formaban;

link

es ha igy van akkor most (e) hullam kozepe-vege kornyeken jarhat. Minden esetre ez is megerositi, hogy egy (4)-ben vagyunk.

Es hatra van wave (5), bond tovabbi zuhanasa. Es a varhato wave (5) akar meglepetesszeruen nagy is lehet, meg extended jellegu is.
A Trump riziko szerintem meg nincs bearazva a bond piacba.

Ha igy volna, a most 2.42% 10 eves kamat hamar felfuthat 3.0% fole; es az viszi magaval az osszes adossag kamat-emelkedeset is...es a netto profitok zuhanasat okozza.

3)Az olaj igen zuros napi mozgasban van. Stabilan maradt a bull allaspontom.

(nem ertem ebben kisvuk velemenyet. Ha az olajban eses lenne, az viszi magaval le a tobbi commodity-t is mind, igy az aranyat is; de aranyban maradt bull velemenye)

Szoval, rovid tavon ket ALT. latszik.

link

A kek egy a-b-c-d-e korrekcios oscillalas, aztan tovabb fel.Es a kevesbe bull, target 59-62.

A masik a piros, ami A-B-C utan 1-2(=a-b-c) jellegu. Es akkor meg egy kis (c) eses kell hogy (2) keszen legyen. Ez egy erosebb bull felfele, target 69-72.

5)tegnap a TV-kbol vilagos lett sok amerikainak, az esti hir-host musorok megnezese utan, hogy az elnokuk egy idiota.

Siman total zerova lapitotta sajat magat, es este a szokasos hirmusorokban kifiguraztak minden szavat. Amit a sajtotajekoztaton muvelt, az itt maga a kozrohej.

A felismereshez 1 honap kellett.
A megbuktatasahoz?

eurocent 2017. 02. 17. 17:43
#315
LACDF 1M: link
LACDF chartja 2012.08 óta egyelőre hármas szerkezetűnek tűnik.
Szerintem az árfolyam megérkezett az 1 kritikus szinthez. Ha átviszi izomból a piros csatornát, akkor cél 1,5. Ha nem töri át, akkor a piros csatornában oszcillálhat tovább (le-fel-le és csak ezt követően indulna fel a 3-as hullám).
kukker 2017. 02. 17. 06:51
Előzmény: #311  pomperj
#314
Egy másik TA, János figyelmébe:

link

A végén aztán nem bírtam ki, a hajón vagyok, visszaugortam a nyerőből egy kicsivel 1,1-nél - CAD - meg amúgy is kell az adrenalin... :)
Cipolla22 2017. 02. 16. 22:31
Előzmény: #309  pomperj
#313
Bearing Resources is nagyon menetel, oket is nezegeted? Ugy latom ok is Chileben tenykednek egy kis korrekcio utan raknek bele kockazatit. LAC iden paradezik, SQM csak gyengebben koveti.

Teslanak ugy latom nagyon kell a marketing. Ok szeretnenek az autoipar iphonja lenni, de ezt meg nem latom. Az emberek lehet megveszik 0,5 havi fizuert az iphonet, de egy Teslat mar jobban meg kell gondolni. Es nekem meg nem adja meg a huha effektust, mint anno az iphone a versenytarsaival szemben. Mindenesetre erdeklodessel kovetem. Ugy sejtem van kb meg 3 evuk a nagy dobasra, a piac learatasara. Ha ez nem lesz meg akkorra mar Sindelfingenben is beindul a sorozattermeles es Daimler kemeny ellenfel lesz.
tberki 2017. 02. 16. 20:52
Előzmény: #311  pomperj
#312
Legyen szerencsed vele. En a sajat idotavomon es kockazatturesemmel szivesebben veszek a tokem 10%-ert daimlert mint 1%-ert teslat.
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 19:58
Előzmény: #310  pomperj
#311
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 19:57
Előzmény: #308  tberki
#310
Daimler vagy Tesla?

link vagy tesla?
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 19:45
Előzmény: #307  pomperj
#309
Tesla meg mindig (3) hullamban van.
Kis nezegetessel nagyjabol ez a chart-szamozas adodik a naposon;

link

A hetes chart a bolgban van, meg itt korabban; es nem valtozott.

A kerdes egyebkent a rally vege? Abban meg az, hogy mikor kapitulalnak a shortosok?

Januar elejen 38% volt a TSLA-ban a shortosok aranya, az elkepesztoen magas. Abbaol nagy shortcover rally szokott lenni/
Ettol meg fundas alapon akar igazuk is lehet. Dehat Microsoft is volt PE=200 folott, megis vadul emelkedett; igy van az a vezeto innovative cegeknel; most TSLA az.

Meg mindig tobb a shorts, mint 30.2% ha jok az adataim.

3)LAC menetel. Tartani.
tberki 2017. 02. 16. 06:29
Előzmény: #307  pomperj
#308
"2018 evben a profitcenter a model3 lesz. De kozben halad a vilag, es 2018 vegere a mai modellek varhato ujabb innovacioi ezek lehetnek: "

erre var a fel vilag. A Tesla a jelenlegi termekportfolioval operativ nyerseget nem termel. Ha a model 3 operativ nyereseget fog termelni akkor van esely arra hogy a ceg tényleg nagy lesz. Ha nem akkor a nagy darabszam finanszirozasa min. kerdeses.

Továbbra is ovatos vagyok Teslával, es továbbra is az akkut tartom a fo termeknek.
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 03:31
Előzmény: #302  pomperj
#307
1)Folyik LAC attores utan szokasos mozgasa. Most vissza teszteli felulrol az attort 0.80-0.82 ellenallast. Amikor onnan felpattan, szep trend-szeru rallyt varok.

2)Tesla most nyilvan a 2017 vegere igert model3 gyartasara fokuszal.
Azonban utana tovabbi innovaciokkal lesz csak kepes arra, hogy a nyomaban 1-3 ev kesessel lihego mas autogyartok elott megtartsa az elonyet.

2018 evben a profitcenter a model3 lesz. De kozben halad a vilag, es 2018 vegere a mai modellek varhato ujabb innovacioi ezek lehetnek:

-az akku mar a gigafactory-bol jon, kb. fele sulyban es talan +50% hatotav mellett. Es epul egy Europaban is, talan Kinaban is.

-autonom vezetes, legalabbis sokkal jobb mint a maiak

-tavolrol, netes auto-diagnosztika es javitas, sw update

-a gyartas sokkal nagyobb automatizaltsaggal, es stabilan jobb minoseg

-alkatreszek Amazon-tol, lokalis hazhozjovo beszerelessel; es sokkal olcsobban.

-mas innovaciok, amik ma meg ismeretlenek
pl. Menetkozi toltes?, ujabb display funkciok a szelvedo uvegen? Otthoni solar-alapu feltolto egyseg?

Nem nagyon vitas, hogy Tesla-nak ugyanugy rohannia kell elore, mint hajdan Microsoftnak kellett mas sw hazak versenye elott.
Es ahogy IBM, DEC, COMPAQ, Hp soha nem erte be, ugy erre most is van esely, hogy Toyota, Peugeot es Buick soha nem eri utol Teslat.

Tesla bull.

luxemburg 2017. 02. 14. 22:19
Előzmény: #305  luxemburg
#306
A minuszolok tehetnek egy szivességet
Tipikus magyar mentalitás ez az elvakult
rosszindulat és irigység!!!

JÁNOS KING!!!!
luxemburg 2017. 02. 14. 22:15
Előzmény: #302  pomperj
#305
Szia János!
Köszönöm a magam és mások nevében,hogy veszed a fáradságot és kézzel fogható elemzésekkel segitesz nekünk!A lit.-et a
te észrevételed után és a gigafactoryról
irt elemzéseddel az én felelőségemre egy éve folyamatosan veszem a LAC-ot
Köszönöm,hogy megpróbálsz kereskedőt faragni belőlünk.
Az Ázsiában ma hozzád is fordultam egy -két kérdéssel,ha idöd engedi vess reá
egy pillantást a válaszodat várva.Üdv!
Cipolla22 2017. 02. 14. 22:10
Előzmény: #303  pomperj
#304
Most néztem rá az árfolyamra, pedig mára korrekciót vártam. Kíváncsi vagyok mi sül ki ebből.
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 21:54
Előzmény: #302  pomperj
#303
jav: (iii of 3)
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 21:35
Előzmény: #294  pomperj
#302
Egyelore az tortenik LAC-nel, amire szamiottunk. Kitort, es ma mar masodszor fog 0.80 folott zarni. Innetol kezdve nagy BULL, mar aligha lesz belole fals kitores.

Innen az emelkedes gyorsulo kell legyen. Egy (ii of 3) hullamban vagyunk, elso target 1.5 kornyeke.
Szerintem ma is erdemes meg venni belole.
kukker 2017. 02. 14. 17:00
Előzmény: #298  Scirocco
#301
Ugyan az.
De KBC elég jó.
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 16:49
Előzmény: #298  Scirocco
#300
Welcome!
Tudd, hogy azert LAC egy nagy rizikoju kis ceg. A nagy lithium termelok sokkal biztosabbak, pl. SQM, ALB, LIT stb. Olyan penzt tegyel oda, ami utan nem sirsz, ha elbukod.

Az nagyjabol mindegy hogy Toronto vagy NYSE veszed, egyutt megy az ar. Ez nem trading pozicio, hanem ez investment, hosszu evekre...kulonben nincs ertelme.
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 16:44
Előzmény: #297  eurocent
#299
Szia, e-autoban kb. ketszer annyi rez van.
-a 4 kerekbe epitett, egyenkent 100-200LE villanymotorban
-sokkal tobb szabalyzo aramkorben
-az akku vezerlesben
-es foleg: az 1-5A aramhoz a vezetek kisatmeroju, de mondjuk 50A-hez annak 3-szorosa.

A Tesla idovel lehet AL karosszerias is, mint az A8.
Scirocco 2017. 02. 14. 16:08
#298
Sziasztok, új hozzászóló vagyok ebben a topicban, de figyelem a témát egy jó ideje. Kérdezni szeretnék: próbáltam az előbb 0,86 USD-ért az Interactive Brokers felületén LACDF tickerrel Lithium Americas részvényt venni az amerikai piacon, de a rendszer nem engedte (a kanadai tőzsdén meg tudtam volna venni LAC tickerrel, 1,12 CAD-ért) Az előző hozzászólásokban az amerikai piacon történt vételekről van szó. Milyen szolgáltatón keresztül vettétek meg? Köszi a választ előre is.
eurocent 2017. 02. 14. 11:10
Előzmény: #292  pomperj
#297
e-autó hajtómotorjában milyen anyagból kell a %-osan, súlyban a legtöbb? Réz, alu?
kukker 2017. 02. 14. 06:45
Előzmény: #294  pomperj
#296
Beírtam tegnap a DAX-topikba, hogy én köszönöm, de most kidobáltam mindent.
Volt ez meg egy kis más is, ezen kaszáltam, a többi meg aprópénz lett ebben a nagy fel-rohanásnak köszönhetően.

Nem tudom, mi van, de orbitális lufinak tűnik most hirtelen odakinn minden és nagyon jó a jövőkép ebben a szegmensben, de többszörösen előrehaladtunk, mint amit az én személyes megítélésem elvár egy, az árfolyamhoz valamelyes odatehető fundamentumtól.
Ez egyéni érzés, gondolkodtam a te technikai indoklásod általi vonalon is, de győzött a fenti érv és zártam a longokat. Meglehet korán, de - kizárólag saját nézőpont - nekem ez most nagyon kaszinó lett - az egész USA - visszavonultam egyenlőre.

És kösz a tippet János természetesen, 1,5 év alatt 2,4-szeres hozam elég volt, nem leszek mohó.

Nektek meg azért hajrá, legyen meg az az Modell S... :)
Cipolla22 2017. 02. 13. 23:40
Előzmény: #294  pomperj
#295
Ma nagyon szépen ment, de azért még kell 1-2 ilyen nap :)
pomperj
pomperj 2017. 02. 13. 21:56
Előzmény: #293  kukker
#294
Hat, ez ma eloszor zar 0.80 folott.
Alighanem itt a kovetkezo 1-2 napban van az utolso jo alkalom belevenni a kitoresbe. Aztan pa-pa.

es ha jol szamoztam,a blogban es itt, akkor
(iii of 3 of 3) indul, es abban bizony nem lesz sokaig semmi korrekcio. Kemenyen tartsd, nehogy oda add apropenzert..
Menni fog, eszelosen.
kukker 2017. 02. 13. 18:44
Előzmény: #291  pomperj
#293
Erre a nagy rohanásra nem vársz egy kis korrekciót?
pomperj
pomperj 2017. 02. 13. 18:15
Előzmény: #286  pomperj
#292
Latom, nagy a hitetlenkedes alithium-banyaszok 100x potencial-jarol.
Nos, nezzuk fundasan, egy kozelito szamitassal.

1)Ma az Exxon ugy 5% a vilag olajos termeleseben; es a piaci erteke 340Mrd;
szoval, az osszes olajceg ennek 20-szorosa, tehat kb. 7.000Mrd.
Az olaj kb. fele megy autok hajtasara; tehat az autok hajto anyaga termeloeszkozeinek erteke 3.700Mrd USD. Ekkora lesz az autok hajtoanyaganak piaci erteke.

Mennyi lehet ugyanez lithiummal? Ugyanennyi.

2)Az uj elektromos e-auto vilagban a lithium es az uran lesz az, ami (mai tudasunk szerint) levaltja az olajat. Az uran talan cserelheto masra, a lithium majdnem egesz biztosan nem (nincs mas, ennel konnyebb fem!).

Az SQM, mint legnagyobb lithium kitermelo, piaci erteke 9 Mrd USD most.
Es termeli a vilag lithium fogyasztasanak 1/3 reszet.

Szoval, az osszes lithiumos ceg erteke nagyjabol 30Mrd USD lehet most.

3)Namost akkor?
10 ev mulva...ha nem lenne elektromos auto... az olajos cegek ara valahol a mai duplaja lehet majd, mondjuk 7.000Mrd.

4)Ha viszont az elektromos auto levaltja?
Akkor annak hajtoanyagabol a lithium a sokkal nagyobb resz, mondjuk 80%, es 20% az uran.
Es akkor Lithium mondjuk 5.600 Mrd USD erteku piaccal fog rendelkezni.

5)Hanyszorosra mehet/megy fel a lithium kitermelok ara 10 ev alatt, ha levaltja az olajat?
5600Mrd/30Mrd=180.

Szoval, lehet az egyes szamokat pontositani, meg mas at-kalkulaciot talalni. De kiderult, hogy a TA alapon lathato 100-as tenyezo szerintem abszolut realis fundas alapon is.

Ez peldatlan lenne? Dehogy. A 100x szorzot a Microsoft megcsinalta, 78-88
kozott.

4mondjuk
pomperj
pomperj 2017. 02. 13. 17:38
Előzmény: #290  Cipolla22
#291
kezd eselyem lenni;-)
Tesla duborog tovabb fel, mar 280-at ostromolja; nem lesz konnyu attorni, eleg eros ellenallas volt eddig. Ez a 3. attoresi kiserlet, es ez mar sikeres lehet.
De negyedikre mar szinte biztosan atmegy rajta. Kulonben is 1.5 eves cup-and handle format rajzol. Szoval, lehetseges az attores, es a target 400-420 USD, 1 even belul.

2)Az LAC ma kitort 0.80 fole, es eddig tartja magat. Ketszer kellene zarni folotte.
Ha az is megvan, szerdan kinezem a tesla szinet is magamnak;-)
Cipolla22 2017. 02. 12. 21:59
Előzmény: #289  pomperj
#290
Hát ma még elég hihetetlenül hangzik, az biztos, de rajtam nem fog múlni. Ha ez a részvény 100-szoroz, akkor veszek Neked egy Model-S-t ajándékba :)
pomperj
pomperj 2017. 02. 12. 04:48
Előzmény: #288  kukker
#289
Tudod mennyi volt XOM 40 eve? Akkor 3.0, most 100 korul. Es 77-ben mar sok benzines auto volt.

Tudod, mennyi volt Microsoft 30 eve? Akkor 0.40, most 64. Es 87-ben a computer kezdo volt.

A lithiumban legalabb ekkora potencial van.
kukker 2017. 02. 12. 02:19
Előzmény: #287  pomperj
#288
János.

Minden tiszteletem a tiéd, mert rád hallgatva ücsörgök nagyon szép nem realizált nyereségen, de már a 20-szoros szorzó is elég merésznek tűnik az SQM vagy az FMC mellet, ha arányaiban nézem a cégeket és részvény-arakat. Persze örülnék neki, csak ilyen szempontból kissé elérhetetlennek tűnik....
pomperj
pomperj 2017. 02. 11. 22:46
Előzmény: #286  pomperj
#287
Az LACDF chart annyira eszmeletlenul bull kilatasokat sejtet, amiket ne soha nem lattam eddig.

link

Ha attor a 0.80 szinten, akkor ez a struktura megerositest nyer.
Persze, vele egyutt hasonlo az osszes tobbi lithiumos ceg is.

pomperj
pomperj 2017. 02. 08. 18:37
Előzmény: #285  upgrayeddAKS
#286
Ma egy fontos ciket irt pf a Tesla kilatasokrol:

link

1)Egyelore TSLA bull. A multkori, jan.7 chart ez volt:

link

es TSLA ezt a projekciojat szepen koveti felfele. Nincs ertelme ujat rajzolni.
Tenyleg (3) hullamban emelkedik. Ilyenkor jellemzoen sorban jonek a jo hirek: lasd fenti cikk.

Tovabbra is erdemesnek latom TSLA es a luithium temaban penzt tartani. Sot, itt eleg batran lehet ujat is betenni.

Hol a target? Wave(1) 140->270 volt, szoval 130 pont. Ha nagyon ovatosan wave(3)=1.68*(1), akkor az legalabb 220 pont, szoval az indulo 180 szintrol 400 szintig mehet elso kozelitesben. Az innen a 260 ponttol meg +50%, es 2017 ev vegeig meg is lesz vele.
Tesla kivalo bull, barataim.

A lithiumosok lassabban masznak, de "megallithatatlanul"
(nagy mondas volt pf-tol, nemreg a torok piac zuhanasat pf igy aposztrofalta, pontosan a melyponti napon)

2)LACDF emelkedese elakadt a 0.80 szinten; de folyamatosan ostromolja, es amint attor, nem lesz semmi akadaly elotte hogy duplazzon. Valoban, a 2017 target a hetes charton 1.50-1.80 koze latszik mutatni. Ebben van 100% potencial; de en kivarnam az attorest egy buystop-al a max. folott 2 tick-el.

A LIT megy fel, most a 2012 ota tarto 26-28 szinten levo ellenallassal kuzd. Most epp beverte a fejet es lefordult. Ennek a korrekcionak az aljan LIT is jo vetel lesz.

Az SQM a tavalyi 12 szintrol eddig 3x-et ment. De az is eppen extended tulvett, es belefutott a 2010-es eros ellenallasba. A korrekcio utan SQM is jo vetel...igaz, SQM mar a (3) hullamaban van, egy (4) korrekcio 27-ig lehozhatja. SQM target ev vegeig 50-60, szoval 60-100% potencial.

upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 01. 24. 00:19
#285
+ jel: 1. nagy pakkot vettek (125 mio. részvény összesen) + egyéb finanszírozás is benne van a csomagban
2. az első deal az akkori piaci ár fölött köttetett (85 cent vs. 80 cent) - mindig kanadai dollárban/centben írok ezentúl LAC kapcsán, de nem fogom mindig külön jelezni, sorry :)
A második picivel alatta, de itt is 85 cent vs. 92 az arány, ami nem vészes - no meg nem követik az aktuális árfolyamot a megállapodások, amiket valószínűleg már pár héttel előtte lényegében nyélbe ütöttek
3. SQM JV meg a nevadai projekt úgy tűnik, hogy sínen van

- jel: nem tudni, honnan volt a cégnek ennyi srv.-e. Nyomát legalábbis nem találtam, de lehettem bénabéla is :)
Remélem, nem higítás lesz a vége. Közel 310 millió db rv.-ből 125-öt megvehettek a kínaiak, szóval no para, de a "private placement" egy kicsit zűrösen keveset árul el ebben az ügyben.

pomperj
pomperj 2017. 01. 19. 19:18
Előzmény: #282  pomperj
#284
WSJ cikke a tesla autopilot-rol:
nem tiltjak be, nincs visszahivas sem, es a vizsgalat lezarult.

U.S. highway safety regulators closed a probe of Tesla Motors Inc.’s Autopilot system without seeking a recall or other action against the Silicon Valley auto maker after a six-month investigation failed to uncover a defect in the semi-automated technology in use during a fatal crash last year.
The National Highway Traffic Safety Administration investigation “did not identify any defects in the design or performance” of Autopilot’s automatic emergency braking feature or other systems.

kukker 2017. 01. 19. 18:59
Előzmény: #282  pomperj
#283
Kettő stratégiai partner:
Bangchak 112 millió USD-vel száll be, ez jött ki ma.
Ganfeng Lithium meg 174millióval. Ez meg tegnap előtt.
pomperj
pomperj 2017. 01. 19. 18:51
Előzmény: #281  samu888
#282
Allitolag elkeszult az autout, ami a Gigafactoryt osszekoti az Interstate 50 uttal. Az nagyon kell az arumozgatashoz is, a bejaroknak is.

Es Nevadaban letrejott egy allami bizottsag, ami a lithium tema maximalizalasara torekszik. Egyreszt allami tamogatassal; a Gigafactory kozeleben akarnak egy lithium-finomitot epiteni. Az tobbszaz uj munkahely, es Szovetsegi+allami tamogatasi penz. Masreszt az Albemarle mellett mas nevadai lithium-termeloket is be akarnak inditani. Ebben LACDF is reszt akar venni...bar nyilvan az Argentin banyaik nem fognak kapni penzt; de a nevadaihoz kaphatnak.

A Tesla mar a battery probagyartasnal tart. Es targyal a lithium beszallitokkal; nyilvan van helyi nyomas rajuk, hogy a helyi beszallitokat preferaljak. Alighanem ezek kezdenek megjelenni LACDF araiban.

Ja, es TSLA emelkedett szepen mostanaban, 2 honap alatt +30%. Ha nem 35k lesz a model3 ara? az se fogja oket foldhoz vagni...igen nagy a varakozas. Azok a projekciok a blogban? eddig jok.

samu888 2017. 01. 19. 18:29
Előzmény: #279  pomperj
#281
Uraim,alakul valami LAC-ban.:))
Cipolla22 2017. 01. 17. 21:41
Előzmény: #279  pomperj
#280
Lássuk. Mindenesetre LAC ma +10%, jó volna ha meg tudná tartani.
pomperj
pomperj 2017. 01. 16. 14:32
Előzmény: #273  pomperj
#279
Mit mond Musk a Tesla-rol a heten?
link

Cipolla22 2017. 01. 12. 19:07
Előzmény: #277  Törölt felhasználó
#278
Elnéztem, adóvisszatérítés jött csak bocsánat... Az lett fura, hogy másnap CIA En. papírok után is kaptam pénzt.
Törölt felhasználó 2017. 01. 12. 15:01
Előzmény: #275  Cipolla22
#277
Szia!

Hány %?

Egyébként mi a véleményetek az MGX Minerals cégről? Elvileg a találmányukkal olajkutaknál lehet majd lítiumot kinyerni olcsón. Szabadalmi eljárás alatt áll a dolog, de ha ez igaz, akkor könnyen boríhatja a lítium bilit nem?

csendben 2017. 01. 12. 14:31
#276
Ha valaki fenti cég ügyfele,van ott némi infó líthium ügyben.
Cipolla22 2017. 01. 09. 18:19
Előzmény: #272  pomperj
#275
Közben esett egy kis SQM osztalék, nem tudom figyeltétek-e :)
tberki 2017. 01. 09. 12:38
Előzmény: #273  pomperj
#274
"Electric cars use 4,800 times the lithium of a smartphone and, with vehicles such as the Tesla Model 3 and the Chevrolet Bolt set for mass production, there is considerable excitement about the prospects for the metal."

ez jo informacio. Evente kb 1.5Mrd okostelefont adnak el. Ez kb 300.000 elektromos autonak felel meg kozelitessel. Ami egy kozepkategorias modell eladasi szama kb, vagy ha ugy tetszik 2 jelenleg legelterjedtebb kapacitasu modulnyi mennyiseg.

Nem tudom mennyi egy okostelefonba epulo Li mennyiseg, maradnek az 50g-os becslesnel (valoszinuleg folfele tevedek). Igy szamolva a globalis okostelefon piac kb a teljes Li felhasznalas 10%a (75.000 tonna, a globalis piac 775.000t).

Nagy kozelitessel evi 1M db elektromos auto 30%-kal noveli a Li felhasznalast.

Azt javasolnam hogy az autogyarak bejelenteseit figyeljetek hol milyen kapacitasokat epitenek ki, hova jelentik be elektromos epitesi lehetoseget. Fontos hogy az elektromos autokat altalaban nem lehet valtoztatas nelkul ugyanarra a padlolemezre epiteni a suly miatt. A potencialis kapacitasbol lehet majd szamolni a lehetosegeket szerintem.

Egyelore szamomra ezek ismertek:
1. BMW manufkaturalis modon gyart elenyeszo mennyisegu i3/i8 modellt.
2. Daimler Bremaban jelentette be az elso EQ modelleket, ezen kivul tiszta elektromos kapacitasa Rastattban van a "B" osztalynak ill. Hambachban a Smartnak, itt nem ismert a restrikcio szamomra. Bremai gyar egyebkent a C ill GLC modelleket gyartja, a GLC iszonyuan megy (yoy alapon +60%) igy onnan valmit el kell hozni hogy szabad kapacitas legyen.
3. Audinal passzolok
4. Opel Ampera-e, ha jol tudom Chevy Bolt gyartosoron megy parhuzamosan.
5. VW e-Golf/e-UP, varianskent megy a gyartosoron, nem ismert szamomra a restrikcio hogy milyen aranyban kepesek gyartani
6. Tesla allitas evi 500.000model 3-rol.

Ebben en egyelore nem latok 1M uj autot, de figyelni fogom.
pomperj
pomperj 2017. 01. 09. 11:25
Előzmény: #272  pomperj
#273
A Financial Times uj cikke Lithiumrol. Erdemes az egeszet elolvasni.

2017  by: Henry Sanderson

As the first battery cells roll off the production line at Tesla’s 1.9m sq ft Gigafactory in Nevada a scramble is under way to secure supply of the lithium that is their key ingredient.

This week a small Australian mining company sold a lithium prospect in west Africa to a Chinese buyer for 78m USD — or more than 2,000 times (!) the amount it paid for the deposit just 11 months ago.

The deal shows how companies, many of them Chinese, are racing to secure supplies of the silvery white metal, which is used to make the lithium-ion batteries that power billions of smartphones, laptops and, increasingly, electric cars.

Electric cars use 4,800 times the lithium of a smartphone and, with vehicles such as the Tesla Model 3 and the Chevrolet Bolt set for mass production, there is considerable excitement about the prospects for the metal.

Lithium demand expected to surge
Analysts at Morningstar expect lithium demand to rise 16 per cent a year from 175,000 tonnes in 2015 to 775,000 tonnes by 2025 — an increase that they say would be the fastest of any significant commodity over the past century. They forecast a supply shortfall of 100,000 tonnes of lithium by 2025.

The average price of lithium has jumped threefold since 2014 and gained 60 per cent last year, according to an index from London-based Benchmark Mineral Intelligence, boosting the share prices of leading producers, such as Albemarle, and smaller groups, such as Galaxy Resources.

For some, these gains reflect real demand and a recognition that the age of the pure electric vehicle is rapidly arriving. For others, the metal is showing all the signs of a speculative bubble.

Geologically there is no shortage of lithium in the earth’s crust. As such, some commentators say the mining industry will rise to the supply challenge.
“There’s nothing inconsistent in our view that lithium prices can fall over the medium and long term even as you see this massive uptick in adoption of electric vehicles,” analysts at Bernstein Research argued in a recent report.

Production competition heats up
The lithium market is dominated by four producers: Sociedad Química y Minera de Chile (SQM), Albemarle, FMC and China’s Tianqi Lithium. On top of that, there are at least 28 listed companies in Australia and Canada developing lithium projects. Rio Tinto, the FTSE 100 mining company, has discovered what it says is a “significant” lithium-borate resource in Serbia.

“With much of the low-hanging fruit plucked, higher-cost sources of supply will need to come on line to fill in the gap,” said David Wang, Morningstar analyst.
That has started to happen. The lowest-cost production of lithium is through the evaporation of brines beneath the deserts in Chile, Argentina and Bolivia, but those countries have failed to substantially increase output. As a result, China has begun to source the chemical from within hard rock in Australia and elsewhere, a more expensive and energy-intensive process that requires additional processing.
In November, Australia-listed miner Pilbara Minerals, which owns a project in Western Australia, signed an offtake deal with Shandong Ruifu to ship unprocessed lithium rock.

An aerial view of the Soquimich lithium mine on the Atacama salt flat in northern Chile. Chile has one of the largest reserves of the metal on the planet.

Still, there are considerable technical difficulties for smaller miners to bring on new lithium supply, according to Duncan Goodwin, head of global resource equities at Barings in London.
“The mistake the mining analysts make is they think it’s like iron ore and other bulk commodities where you dig a big hole in the ground,” he said. “We can raise capital to bring on new supply but it’s going to be very, very difficult because of the nature of the product, which is very difficult to mine and process.”

That has been borne out over the past decade. It took Argentina-based lithium developer Orocobre seven years from the beginning of exploration to commercial production at its Salar de Olaroz project in the north-west of the country.
“Supply is tight, you’re going to need more supply,” Richard Seville, chief executive of Orocobre, said. “But the challenge is, things take time and often the supply response to demand is over optimistic.”
Sale of west African mineral deposit illustrates desire among Chinese battery makers.

Politics partly to blame for supply shortfall. Part of the supply shortfall is down to politics, with Chile, for example, controlling the amount of lithium that can be extracted from the Atacama Desert through a quota system that has to be approved by the country’s Nuclear Commission. As a result, Chile has now fallen behind Australia in terms of lithium production.

A lot could depend on the world’s largest producer Albemarle.
After almost a year of negotiation, this week it agreed with the Chilean government to increase its authorised quota to more than 80,000 tonnes annually of technical and battery grade lithium over the next 27 years. The company has said it is confident it can increase supply to meet global demand, and aims to capture 50 per cent of the growth in the lithium industry.
“Over the midterm, Albemarle should be able to ramp up supply,” said Pieter Busscher, who manages the Smart Materials Strategy at asset manager RobecoSAM in Zurich. “Longer term, the big question is: once supply exceeds demand, what will happen with elevated prices well above cash costs? That’s something we’re cautious on since we’ve seen it with rare earths and in other situations.”

In 2010, prices for rare earths, which are used widely in electronic devices, rose rapidly on fears of a supply shortage. That led to an increase in production in the US and Australia and, two years later, to a price collapse.
Lithium investors’ enthusiasm for the commodity will prove more resilient.
pomperj
pomperj 2017. 01. 08. 12:25
Előzmény: #266  tberki
#272
A mobiltelefon persze hogy olcso, mar jopar karacsony ota ceges szoroajandek. Es persze hogy nem a lithiumtol megy fel az ara; egyenkent max. 1 USD-vel emeli, ha tripla lesz a Li ara. Igazad van, onmagaban h3lyeseg a cikk cime es allitasa.

De mas a lenyeg. Egyuttesen, a total Li-volumen igeny osszessege oriasi. Es tovabb no, mikozben az olcso Andoki Li banyak szama korlatos. Igen, az agyagbol is kinyerheto csak az sokkal dragabb kemiai eljaras; es WL se tudott versenyezni LAC-vel.
Es ez a teny eleg SQM, LACDF ALB POT es a tobbi Andok lithium banya rallyjahoz; jopar ev hajtoero van benne.
Ennyi, nem tobb....de egy triplazas LIT etf potencialban eppen eleg 1-2 evre.
Törölt felhasználó 2017. 01. 08. 11:51
Előzmény: #264  pomperj
#271
Simán lehetséges, hogy a TSLA megcsinálja végül az EW-céláradat. A korrekció utána nagy valószínűséggel 100%-os lesz.
tberki 2017. 01. 08. 11:46
Előzmény: #269  pomperj
#270
ez is jellemzo. ket hete nem foglalkozol azzal a kérdéssel milyen árváltozást idezett elo a mobiltechnologiai vagy hordozhato szerszamgep valtozas, aminek a hatasa a mennyisegre sokszorosa az e autokenak... most pedig ez a fo erved a litium mellett. betojok komolyan.

egyébként te linkelted a cikket amiben azt taglaljak miert lesznek dragak a mobiltelefonok: mert felmegy a litium ara. Meg a lópikulát, arra ra lehet majd huzni, de nagyjából annyi a rahatasa mint annak hogy a superbowl elott vagy a kozepen reklamozzak az uj iPhone-t.

pomperj
pomperj 2017. 01. 08. 11:20
Előzmény: #266  tberki
#269
Csak evente van 1.5Mrd uj telefon. Meg eladnak 6Mrd/ev egyeb elemes eszkozt mindenfele mas ccucban, tavkapcsolotol a divatkaroraig. Es mind csak 50gr?
Az betyarul sok ezer tonna: tiz-a- tizediken-dbszam MEGSZROROZVA tiz-a-minusz-otodiken nagysagrendnyi, tonnaban merve.
Raadasul: Hanyat hasznalt a nagyi? es hanyat a fiad? Keves dolog miatt agoodnek a lithium-banyak kornyeken.

Ja, van-e valahol a Nyirsegben egy falu hataraban egy Li-banya? vevo vagyok.

kukker 2017. 01. 08. 11:15
Előzmény: #267  tberki
#268
"....vegeztem veled."

link
tberki 2017. 01. 08. 11:01
Előzmény: #265  kukker
#267
Edes baratom te olyan buta vagy mint 6 par rendorcsizma, vegeztem veled.
tberki 2017. 01. 08. 11:00
Előzmény: #264  pomperj
#266
Janos ne haragudj meg de meg te sem lehetsz annyira demagog hogy ezt belinkeled. Mennyi litium is van egy atlagos telefonban? legyen 50g, akkor mar baromi sokat mondtam. Mennyi is a litium tonnánkénti ara? 7500usd korul? Mennyi is az per telefon? Es mennyi egy atlagos telefon ara?

Roviden: Lofasz kaporral.
kukker 2017. 01. 08. 10:36
Előzmény: #262  tberki
#265
"Tok jo hogy 0.45 cad atlaggal csucsulsz benne. A haverod 1 usd folott is vetelre ajanlotta 2 eve. Ez azota nem tul nagy biznic. "

Ja-ja, képzelem azokat, akik mondjuk 2011-ben év közben 30 USD körül belevettek a Bitcoin-ba, majd látták, hogy lement év végére 2 USd környékére - tehát kb 1/15-re - és kiülték, majd 2,5 év múlva 300 USD-nél eladták, hogy sajnálkozhattak...

De - ebben is - milyen jó tanácsadó lehettél volna. :D

Követünk téged, Mester.
pomperj
pomperj 2017. 01. 08. 10:36
Előzmény: #246  pomperj
#264
1)A magyar sajto is ebred lithium temara
link

Sot, ez amolyan "aha" pillanat. Szoval, jo lesz az a superbull fordulat Tesla es lithium iranyba. Lasd elobb.

2)Most nem az onvezetes a kritikus tema. Lesz olyan, sokkal hamarabb es maskepp mint ma gondoljuk.
A fo kerdes auto szektorban ma inkabb az, hogy kinek lesz eleg lithium hattere? Es abbol mukodo Gigafactory-ja? Ami evi 1M auto kibocsatashoz 70-100 GWh kapacitasnyi batteryt tud gyartani. Szerintem itt vannak erre tippek.

3)2016-ig a belso-egesu auto-kiraly a Daimler volt. Most Daimler 86Mrd-ot er, az e-autos Tesla meg 36 Mrd-ot.
Megnezzuk majd, hogy ev vegere hogyan alakul.

Van egy gyanum: a felesegem magaviseletebol szarmazik, aki 30 eve Benz hivo. Decemberben megnezte az uj modelleket Pappas-nal; a szalon ures volt, 3 recepcios es 4 elado uldogelt bent. Korbejart, az E modelbe beult egy percre, de nem elegyedett szoba veluk, es 5 perc utan kijott.
A Tesla-rol viszont hosszan erdeklodott.

totoro
totoro 2017. 01. 08. 10:02
#263
Dehogynem, hiszen mi a fenéért kényszerülnénk téged folyamatosan cáfolni, ha ugyanaz lenne a véleményünk :)

Kapcsolódik:

"Henrik Christensen, a Kaliforniai Egyetem robotikai szakértője szerint az önvezető autók 10-15 éven belül olyan fejlettek lesznek, hogy mire a ma született kisbabák elég idősek lesznek a jogosítványhoz, már nem lesz szükségük rá.

Ő úgy látja, egyre több cég foglalkozik önvezető autók fejlesztésével, és ezek a cégek sorra azt ígérgetik, akár öt éven belül a piacon és az utakon lehetnek a legelső önvezető autók. Ez nem csak azt jelenti, hogy egyre több ember vezet majd eleve önjáró kocsit, hanem azt is, hogy az emberi kormányzású autókból sokkal kevesebbet fognak gyártani.

Ezzel szemben Gill Pratt, a Toyota kutatóintézetének vezetője egy kiállításon azt mondta, az IT szektor még nem tart ott, 100%-osan önvezérelt autókat gyártson.
Még csak a közelében sem járunk.

– szól a szó szerinti idézet."
tberki 2017. 01. 08. 09:56
Előzmény: #261  kukker
#262
Idonkent azert olvasd vissza magadat. Tenykent allitottad hogy havas ut utburkolati jel hiany es a tobbi finomsag kutyat nem erdekli tud mindent a cucc. Idonkent sajat iromanyaidat sem erted az a baj.

Tok jo hogy 0.45 cad atlaggal csucsulsz benne. A haverod 1 usd folott is vetelre ajanlotta 2 eve. Ez azota nem tul nagy biznic.

Daimlernel nagyon jol tudjak mit csinalnak es miert. De jovo heten leszek megint a fejlesztesen Sifiben majd beszelek CASE sracokkal ha ettol jobban alszol. :D

Arra probaltam tobbszor ramutatni hogy biztosan van olyan hogy ebbe az autos vilagba kivulrol csoppent Loszerszam Jozsef aka Elon Musk megmondja es megcsinalja a tutit, csak nem tul gyakori. Mint ahogy nem mindig az erosebb, okosabb, gyorsabb bunyos nyer, de azert fogadni arra kell...

Totoro +1
kukker 2017. 01. 08. 09:41
Előzmény: #260  totoro
#261
". Te azt állítod, hogy már itt van az önvezetés korszaka,"

Soha, de soha nem arról beszéltem, hogy "itt van" az önvezetés korszaka.
Mind-mind arról volt szó és arról beszéltem, hogy amit ti felvetettetek - károgva - megvalósíthatatlan dolgokat, mindarra reagáltam annyit, hogy itt vannak már rá kezdetleges és "kezdődő" válaszok.

Vissza kellene olvasni és értelmezni a dolgokat.
Soha, de soha nem írtam, hogy a totális és valódi önvezetés lenne már most.
totoro
totoro 2017. 01. 08. 09:36
Előzmény: #258  kukker
#260
Mi van cáfolva? Mi csak azt állítjuk, hogy önvezetés pillanatnyilag nem létezik. Létezik egy óriási, felfokozott igény a téma iránt, és a nagy gyártók belekényszerültek, hogy lépjenek és fejlesszenek ebbe az irányba, és folyamatosan nyomják a propagandájukat, hogy mennyire haladnak. Ez van most, a fejlesztési szakasz, az útkeresés szakasza, amitől még a kész termék nagyon messze van. Te azt állítod, hogy már itt van az önvezetés korszaka, mi azt állítjuk, hogy te meg vagy vezetve a témában, és próbáljuk felnyitni a szemed, de te úgy viselkedsz, mint egy hivő és vakon támadsz minket. Egyébkét ebben a témában lehetsz optimista, és mondhatod azt, hogy 2 év, nincs ezzel semmi gond. Lehetsz realista is, és mondhatod, hogy 7-8, de bazz, ha már tőzsdével foglalkozol, ne legyél megvezethető háziasszony és ne higgy el minden kamuvideót, ami szerinte a Tesla már valóban képes az önvezetésre. Ettől már csak egy lépés, hogy higgy a chemtrailben és többi maszlagban.
kukker 2017. 01. 08. 09:26
Előzmény: #258  kukker
#259
És akkor a topik témájához kicsit.
Én 0,45-ös CAD átlaggal ücsörgök itt és jól érzem magam.
És remélhetőleg pár év múlva még jobban fogom magam érezni....
kukker 2017. 01. 08. 09:23
Előzmény: #255  tberki
#258
Továbbra is trollkodás megy.
Minden érvetek cáfolva van.
Minden tény minket igazol.
Minden történés és folyamat minket igazol.
A történések és a folyamatok végének logikus következtetése naponta megjelenő hírekkel minket igazol.

De, te/ti itt nyomjátok, hogy mi hülyék vagyunk és marad az állandó személyeskedés.

Erre, amikor érvekre nincs érv, és csak s személyeskedés van, az a troll, amit te képviselsz.

Fejezd be.
kukker 2017. 01. 08. 09:20
Előzmény: #255  tberki
#257
Daimler-re valami érdemi például?
Beszóltál már, hogy nem jó az irány, hogy te ide írtad már jó párszor a bölcsek kövét, és figyeljenek rád a Fényre?
totoro
totoro 2017. 01. 08. 09:05
#256
És ez még nem is az önvezetés, csak a jelen:

"A nálam most járt 3008-as Peugeot hosszú percekig tudott úgy menni az autópályán, hogy oda se kellett volna néznem, s amikor ténylegesen vezettem, akkor is egy-egy apró fékezéssel tudatta velem sűrű forgalomban, amikor neki már közel mentem egy másik kocsihoz, hogy helyettem is figyel. Csakhogy ott a másik probléma, miszerint az autóvezetők nagy része a felmérések szerint nem fékez elég nagyot, amikor vészhelyzet van, hiszen sose kellett neki, és hogy ez rendkívül veszélyes, és mindenkit be kellene íratni továbbképző tanfolyamra, hogy kevesebb legyen az ilyen gyakorlatlanságból adódó baleset. Képzeljék el, mi történik majd, amikor pár év múlva a mindenféle figyelővel felszerelt, full-automata 3008-as véletlenül pár napra szervizbe kényszerül, s a gazdi kölcsönkéri a mama húszéves Hyundai TB Get-jét. Hány embert üt majd el, mert elszokott az úgymond „igazi” vezetéstől? Ugye?
És ez a sok funkció, az elvárt kényelem, a helyettünk dolgozó brutális méretű szoft- és hardver-massza az, ami alattomosan, szinte észrevétlenül pokollá teszi az életünket, s állandó rejtett ingerültséget kelt a fejünkben. Talán magunk se tudunk erről."
tberki 2017. 01. 08. 09:00
Előzmény: #254  kukker
#255
hat apam te most uberelted az eddigi teljesitmenyedet. Mr Googlefordito :D
kukker 2017. 01. 08. 08:43
Előzmény: #251  tberki
#254
Szóljál koma a Daimler-nek, hogy rossz az irány, olvassák már a fórumot, hátha te kivezethetnéd őket a fényre....
kukker 2017. 01. 08. 08:41
Előzmény: #251  tberki
#253
A kutyamegamaja.
Hát itt meg a Daimler a lithiom-ion akksikkal, miket csinál, nézd már.

The lithium-ion battery – power for a new era of electro-mobility

The key to the success of electric vehicles is developing the technology for a high-performance, reliable and long-life battery. In April 2009, Deutsche ACCUmotive was founded to give Daimler a pioneering role in this area. The company is 100% affiliated to the Daimler AG. With the founding of Deutsche ACCUmotive, Daimler has become one of the few car makers in the world to also develop vehicle batteries, and since 2012 the company has been producing them in Germany.

És itt is van valami ilyesmi, a mercedes-benz . com-on, nézd már:
link

The second lives of lithium-ion batteries.

17. March 2016
E-Mobility
Text: Walther Wuttke
Illustration: Florian Sänger

First on the road, then at home: after serving their time in electric vehicles, recycled lithium-ion batteries make ideal stationary energy storage devices.
kukker 2017. 01. 08. 08:14
Előzmény: #251  tberki
#252
És?
Most essünk hasra?

Egyébkén - google fordító szerint(!) - ezt mondja:
"Ez az igény nem nyújt lítium-ion akkumulátorok szerint Degenhart egyedül."

Tehát - még egyszer, a google fordító szerint, ami én értelmezek belőle - nem azt mondja, hogy rossz a technológiai irány, hanem elképzelhető SZERINTE, hogy nem tudja kiszolgálni az igényeket elektromos hajtás során akkumulátorként a lithium.

Ha nem így lenne, majd egy perfect németes kijavíthat.
tberki 2017. 01. 08. 07:50
Előzmény: #215  tberki
#251
Akutyamegamaja... a Continental fonoke is hasonloan latja a litiumos technologia lehetosegeit...
link
tberki 2017. 01. 07. 19:36
Előzmény: #249  Törölt felhasználó
#250
Mindig meglepődök egyébként hogy mennyire más amit úttakaritás cimen a németek, osztrákok svájciak előadnak mint mi.

Svájcban laktam egy ideig, nem tudtam olyan korán kelni hogy szűz havat lássak, bármennyi is esett. A zürichi/genfi reptér meg minden 3 centi után meghalt kb, sose értettem a kontrasztot :)

A németeknél a kotró szóró mutatvány, három sávon 5 autó feles átfedéssel kb 2 autóhosszal egymás mögött az igen mókásan tud kinézni.
Törölt felhasználó 2017. 01. 07. 19:12
Előzmény: #247  kukker
#249
Nem.

Ybbs-től Ulm-ig végig köd és hószitálás, helyenként egybefüggően sűrű, áthatolhatatlannak látszó massza, máshol váratlan hullámokban érkező kisebb-nagyobb ködfoltok... sószóró autók mindkét sávban egyszerre, eltolt konvojban.. útburkolati jelek helyenként teljességgel kivehetetlenek sóval kevert kavargó porhó miatt... jobb szélső sávban helyenként karácsonyfaként kivilágított autók, olykor alig pislákoló helyzetjelzővel cammogó teherautók... pihenőhelyekről való besorolás a forgalomba kalandos.

mai autopilotoknál azonnali tömegszerencsétlenség lett volna... a buta, "beszámíthatatlan" ember pedig szépen megoldotta... legalábbis nem hallottam semmiféle balesetről sem előtte, sem utána.

)
kukker 2017. 01. 07. 19:02
Előzmény: #245  totoro
#248
". Ki fog helytállni a kártérítési perben, amit a halottak hozzátartozói indítanak? Az autótulaj vétlen, ő biztosan nem perelhető. Akkor ki? Az autógyár? A szoftverfejlesztő cég?"

Hát igen, abszolúte nem értem, hogy miért beszélünk megint logikátlan dolgokat, össze-vissza.
Tehát adott egy baleset.
A balesetben megállapítható, hogy mi váltotta ki.
Innentől mi is probléma?
Most nincs ilyen, könyörgöm?
Hogy egy meghibásodott alkatrészt vissza lehet követni és ezáltal valakit felelősségre vonni?
Nincsenek vajon jogszabályi keretek arra, ha én valakit kielőzök és az elektromos gázpedál bemondja közben az unalmast, ami miatt nem tudom befejezni az előzést, és csattanok a szembejövővel, hogy ki a fellelős, az autógyár, vagy a gázpedál elektronikáját beszállító cég?

kukker 2017. 01. 07. 18:51
Előzmény: #244  Törölt felhasználó
#247
"a minap több mint 600 km-t kellett levezetnem egyhuzamban osztrák és német autópályákon, szürkülettől késő estig, végig ködben... néhány érdekesebb menet közbeni szituációnál felrémlett bennem, vajon egy autopilot mit kezdene itt és most."

Te mond: azokat a bizonyos "menet közbeni szituációkat" ki is váltotta ki? Csak nem az ember?

"
re: "Az embernek az ego mindig ott lesz, ami miatt nem megbízható és beszámíthatatlan."

)))))))))) ""

Pontosan.
Vajon hány autós mellett mentél, el, akit magadba lehülyéztél, vagy méltatlankodtál, hogy "menjél már gyorsabban". És/vagy vajon hány autós tette is ezt ott azon a pályaszakaszon melletted haladva?
Ez az ego, amiatt a közlekedési balesetek megtörténnek.
A gépnél ilyen nincs. Tudomásul veszi a mindenkori közlekedési szituációt és a törvényi illetve biztonsági szempontokat figyelembe véve fog vezetni.
És nem fogja a háttérben az egyik is memóriarészben egy programka ki-be ugrálni a prociba, hogy "ez már megint itt tötyög előttem, most jól levillogom meg elkezdem tolni".

Bizony barátom, mint már mondtam, az ember emiatt is sokkal tökéletlenebb eszköz a vezetéshez, mint a gép.
Ez egy mindig is jelenlévő és leküzdhetetlen határ lesz.
pomperj
pomperj 2017. 01. 07. 16:38
Előzmény: #243  kukker
#246
Nos,
eddig ovatos bull allasponton voltam Teslat illetoen; es Lithiumban erosebb bull.
Matol superbull allasponton vagyok.

1) Tesla chart valami elkepesztoen bevaltotta a blogban irt, December 16-i varakozast.
Most igy nez ki:
link

Az akkori sejtets megerositette. Es most mar valoszinubb hogy a szamozas jo; es akkor most jon a legszebb rally idoszaka.
Target 380-400.

2)LIT eft is nagyon bull formara alakult. Elesen emelkedik.
link

totoro
totoro 2017. 01. 07. 16:36
Előzmény: #241  pomperj
#245
Nana, nem olyan egyszerű, mert egy személyi sérüléses balesetnél, ahol mondjuk meghal pár ember a vétlen oldalon, a biztosító tuti nem akar fizetni. Ki fog helytállni a kártérítési perben, amit a halottak hozzátartozói indítanak? Az autótulaj vétlen, ő biztosan nem perelhető. Akkor ki? Az autógyár? A szoftverfejlesztő cég? Rengeteg terület van, ami újra lesz szabályozva, messze lesz ez még amíg a helyére kerül minden. De persze ez a legkevesebb, egyelőre még az önvezető autó sem létezik.
Törölt felhasználó 2017. 01. 07. 15:16
Előzmény: #242  kukker
#244
jujjj, ez a marketingbrosúrából visszafordított "érvelés" nagyon sok sebből vérzik, bocs. :)

a minap több mint 600 km-t kellett levezetnem egyhuzamban osztrák és német autópályákon, szürkülettől késő estig, végig ködben... néhány érdekesebb menet közbeni szituációnál felrémlett bennem, vajon egy autopilot mit kezdene itt és most.

))

re: "Az embernek az ego mindig ott lesz, ami miatt nem megbízható és beszámíthatatlan."

)))))))))))
kukker 2017. 01. 07. 15:00
Előzmény: #224  pomperj
#243
Nvidiához kicsit hosszabban:

Önvezető autón dolgozik együtt az NVIDIA és az Audi
Írta: Szűcs Péter | 2017-01-05 11:32 | Forrás: IT café
A Las Vegasban tartott Consumer Electronics Show keretein belül jelentették be az együttműködést. A mesterséges intelligencia nem csak a környezetet, hanem a sofőrt is alaposan megnézi magának.

Az NVIDIA sem szeretne kimaradni az önvezető autók világából, a vállalatnál keményen dolgoznak a mesterséges intelligencián, amivel meghódíthatják az utakat. Ennek a törekvésnek a jegyében ma új partnereket jelentettek be, akikkel együttműködve NVIDIA hardver és szoftver kerülhet a jövő autóiba.

A legnagyobb név az Audi, amivel már nagyjából tíz éve dolgozik együtt a cég, ám eddig nem beszéltek róla, hogy az automatikus helyváltoztatás is közös ügyük volna. A bejelentés részeként az NVIDIA villantott egy idővonalat is, eszerint 2020-ra elérhető lesz a teljesen önállóan közlekedni képes, de manuális vezetésre is alkalmas Audi, az NVIDIA technikájával a motorháztető alatt.

A rendszer, amit a számítástechnikai vállalat vezetői bemutattak a CES (Consumer Electronics Show) résztvevőinek, alapvetően a Xavier platformra épül, emellett szó volt még a mesterséges intelligencia alapú másodpilóta rendszerről is, ami a sofőrt ellenőrzi megállás nélkül, nehogy elkalandozzon a figyelem.

Az arcfelismerés mellett fejmozgáskövetés, szemmozgáskövetés, illetve "szájról olvasás" is segít a szoftvernek abban, hogy felismerje, mit csinál éppen az ember, koncentrál-e eléggé. A demonstráció során a sofőr nem vett észre egy kerékpárost, ezért képi- és hangjelzések kíséretében hívta fel a figyelmet az NVIDIA rendszere a potenciális veszélyre, egészen addig nem nyugodva, míg meg nem győződött róla, hogy a vezető tényleg észlelte a forgalom másik résztvevőjét.

A CES-en kiállított Audi Q7 mesterséges intelligenciája mindössze négy napnyi tanulási fázison van túl, ennek ellenére mesterséges körülmények között már probléma nélkül vezetni képes a járművet. Az NVIDIA vezetője erre nagyon büszke, de azt ő sem állítja, hogy túl hamar utcára merészkednének ezekkel a rendszerekkel. Erre még legalább másfél-két évet várni kell a jelenlegi állapotok szerint.
kukker 2017. 01. 07. 14:56
Előzmény: #241  pomperj
#242
"Mert sokkal jobb autopilotok lesznek, mint Kovacs Otto."

Pontosan:
- nincs fáradság
- nincs fizikai korlát: reflexek, mozgás lassúság
- nincs mentális állapot befolyásolása
- nincs hiányos/elfelejtett tudás mind a jogszabályok, mind vezetéstechnikai tudás
- jobb reakcióidő
- környezeti érzékelés többszöröse az embernél
- környezeti érzékelés feldogozása többszöröse az emberénél
- váratlan és különleges menetdinamikai változások akár egy defekt esetén többszörösen gyorsabb és jobb lereagálása, mint az embernél ez lehetséges.

És a nagy plusz a végére:
A gépek fejlődhetnek mindig és mindig lehetnek jobbak. Az embernek az ego mindig ott lesz, ami miatt nem megbízható és beszámíthatatlan.

pomperj
pomperj 2017. 01. 07. 14:36
Előzmény: #234  kukker
#241
Ezek mind alproblemak. Mar 90 eve van auto biztositas.
Az onvezeto szo bekerul a szerzodesbe, a biztosito meg majd fizet.
Valoszinu, hogy a vegen ...sokkal kevesebbe fog kerulni az onvezeto autozas biztositasi dija, mint a mai. Mert sokkal jobb autopilotok lesznek, mint Kovacs Otto.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek