Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 22:28
Előzmény: #399  tberki
#400
Maradjunk annyiban, hogy Tesla 4 ev alatt tobbet ujitott az auto iparban, mint Daimer 20 ev alatt. Es bizony latszik az arfolyamon: Tesla arfolyam nagyjabol 10x lett 4 ev alatt, Daimler arfolyama ma a 20 evvel ezelotti alatt van (!), ugy -10%al.A Daimler feladata az ros emelese? Nekem kicsit vicces az elozo tenyek tukreben...
tberki 2017. 04. 05. 21:39
Előzmény: #396  pomperj
#399
Azert egy ceg innovacios kepesseget a reszvenyarfolyammal jellemezni... haaat enyhen szolva is orbitalis baromsag. Az invesztorok is meglehetosen mokasak amikor alacsonyabbra ertekelnek egy 10% ros ceget mint ugyanazt a ceget akkor amikor ennek a felet sem tudta, szar termekpalettaval. Cipolla: tavaly 5600 volt. Alapvetoen a nemet cegeknel letezik a dolgozok nyeresegreszesedese. A daimler feladata a ros tovabbi emelese, fix koltsegek csokkentese. A kinai piac elkepeszto, meg a novekedes uteme sem csokken, sot nott az elso negyedevben...
Cipolla22 2017. 04. 05. 20:34
Előzmény: #397  pomperj
#398
Daimlert azért még ne temessétek. Nagyon pörög nekik az üzlet a kínaiak veszik, mint a cukrot. Minden (!) német dolgozónak kiutaltak 5400 EUR prémiumot a nyereségből. Tesla-t csak akkor fogjuk igazán látni, ha készen lesz a Gigafactory és megy már a Model3 gyártása. Jelenleg annyit látunk, hogy évi 100 ezer autót adnak el és nem nagyon nyereségesek. Személy szerint magyarként jobban szurkolok a németeknek, hogy ők is kijöjjenek az első komolyabb elektromos modellekkel. E-Golfot már idén látni fogjuk. Ha az eautók 5 éven belül robbannak be, akkor nagy bajban vannak a németek. Ennek szerintem kicsi az esélye az akkumlátorok jelenlegi fejlettségi szintje az ára és a hiányos töltőinfrastrúra alapján. De ha 5-10 éven belül futnak csak fel (mondjuk 20-40%-ig világszinten), akkor bőven meg fogják oldani német barátaink is.
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 14:06
Előzmény: #396  pomperj
#397
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 14:01
Előzmény: #394  kukker
#396
Nem csak ez a baj Daimler-el. Epp 20 eve a reszveny ara netto nem ment semerre. link megiscsak mond valamit az innovacios kepessegukrol. Nem vitasan kis pozitivum, ha a 20 ev alatt folyamatosan fizettek volna 4% osztalekot a tulajdonosnak, akkor kb. annyit kapott azert, mintha bankban tartotta volna. De csak kb. feleannyit fizettek.
kukker 2017. 04. 05. 07:41
Előzmény: #394  kukker
#395
kukker 2017. 04. 05. 07:40
Előzmény: #393  bigh4fish
#394
Mai T.C.-cikk: Feladja az üzemanyagcella-fejlesztést a MercedesAz elmúlt tizenöt évben szinte minden nagyobb autógyártó foglalkozott üzemanyagcellás hajtások fejlesztésével, és sokáig úgy tűnt, ez a megoldás veheti át a belsőégésű motor helyét. A Mercedes az első, amely ki meri mondani, hogy az út nem erre vezet. Hiába öltek fejlesztésbe százmillió eurókat, most az elektromos és hibrid járművek fejlesztése látszik a járhatóbb útnak. A Mercedes korábban az üzemanyagcellás fejlesztések egyik zászlóvivője volt: nagy tesztflottát üzemeltettek, és igyekeztek kiküszöbölni a hajtásrendszer legfontosabb hibáit. Ám ezek nehezen kezelhető problémáknak tűnnek: drága fémekből, amilyen a platina, még mindig nagyságrendekkel több kell egy üzemanyagcella-csomagba, mint egy katalizátorba, ami nagyon drágává tenné a gyártást. Ám ha ez nem is lenne akkora gond, akkor is probléma még a hidrogén tárolása az autóban, illetve megfelelő kúthálózat híján az utántöltés is. „Az üzemanyagcellás hajtás nem játszik már központi szerepet a cégünknél. Még mindig rendelkezünk a legmodernebb technológiával, de jelenleg az akkumulátoros elektromos járművek tűnnek az ígéretesebbnek.” - fogalmazott a Daimler AG. vezérigazgatója, Dieter Zetsche.
bigh4fish
bigh4fish 2017. 04. 02. 16:24
Előzmény: #392  tberki
#393
nem csak az uber dolgozik ilyenen. kb amelyik autóban van elektronikai rendszer azt át lehet már alakítani. link we give away software to make your car self driving link
tberki 2017. 04. 02. 12:33
Előzmény: #391  tberki
#392
Lehet hogy rosszul ertettem, de mintha az uber valami olyasmin dolgozna ami barmely autobol tud autonom vezetesre kepes jarmuvet csinalni. Az eleg nagy durranas lenne. Penteken reszt vehettem egy kerekasztal beszelgetesen Markus Schäferrel, erdekes dolgokat mondott tobbek kozott errolma temarol is. W222 modellfrissites jon iden ;)
tberki 2017. 04. 02. 12:30
Előzmény: #390  pomperj
#391
A summon your car pontosan mit takar? A tobbi nem igazan nagy szam, szeptembrrben jon meg az e klassem, az a w213 bevzetes ota tudja ezeket
pomperj
pomperj 2017. 04. 02. 12:15
Előzmény: #364  kukker
#390
Az autopilot temahoz: megjott Tesla levele a softver frissitesre. Ebbol azert latszik, hol tartanak. link
pomperj
pomperj 2017. 04. 02. 10:56
Előzmény: #387  pomperj
#389
Csendben megjegyzem, hogy mintha LIT a legszebb bull piac-ban lenne. link A tobbi lithiumos is nagyon szepen nez ki. ALB egy ev alatt +150%, az SQM 1 ev alatt +120%. Erdemes korulnezni: meg csak most kezdodik a tanc.
peggy01 2017. 03. 29. 21:24
Előzmény: #386  akurusa
#388
LACDF már az RC palettáján is megtalálható. Korábban nem volt, régebben többször is érdeklődtem. A 10$ alatti részvényeknél vételnél és eladásnál is 1centet rászámolnak, így a 0,75$-os részvényért 0,76$-t kell adnod. A brókerdíj min. 2$. Nagyobb darabszámnál főleg 1$ alatt lehet, hogy a KBC-nél a LAC.TO jobban megéri.
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 20:15
Előzmény: #381  pomperj
#387
Epp kijott az LAC uj tanulmanya, a feasibility study. Nyilvan ez az egyik ok, amiert hirtelen nagyon meglodult LAC felfele. Bemasolom, mert erre meg sokat vissza fodunk terni a kovetkezo 1-2 evben. A lenyegesebbek; 1)Az eves EBITDA 233M USD korul varhato. A Netto Present Value, 10% diszkonttal 800-1200M USD. Internal Rate of Return: 30-34%. Durva szamok: ha a ceg er (9-15)*EBITDA erteket, akkor a ceg varhato capitalizacioja 2-2.5 Mrd USD kozotti szintet erhet el, amikor 2 ev mulva termelni fog. Ez a mai arnak (6-8) szorosa, Ez eleg jol egybevag a korabbi fundas becsleseimmel. 2)Az operativ termelesi koltseg 2500USD/t nagysagrend lesz. Most a lithium-karbonat eladasi ara 12.000 USD/t. A legnagyobb koltsegtenyezo a vegyi anyagok es derites, kb. a koltsegek 55%-a. 3)A banya varhato elettartama 40 ev. 4)A beruhazasi koltseg 425M USD korul lehet. 10 evre elosztva, a koltseg 40-50M USD/ev. A beruhazas 3-4 ev alatt kepes megterulni. Az epites 2 ev, es kb. 800 fo fog dolgozni epitesen. A banya uzemeltetese 260 embert foglalkoztat. 5)Az overhead koltseg (engedelyek, adok, stb) evente kb. 63M USD. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Lithium Americas Announces Positive Feasibility Study for Stage 1 of the Cauchari-Olaroz Lithium Project Last update: 29/03/2017 2:13:46 pm Lithium Americas Announces Positive Feasibility Study for Stage 1 of the Cauchari-Olaroz Lithium Project VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA--(Marketwired - Mar 29, 2017) - Lithium Americas Corp. ("Lithium Americas" or the "Company") (TSX:LAC)(OTCQX:LACDF) is pleased to provide results of a Definitive Feasibility Study ("Stage 1 DFS") on the Cauchari-Olaroz lithium project ("Cauchari-Olaroz" or the "Project") in Jujuy province, Argentina. Unless otherwise stated, all figures are quoted in U.S. dollars ("$") and are reported on a 100% equity project basis. Highlights: -- Average annual production of 25,000 tonnes of battery-grade lithium carbonate over a 40-year project life -- Estimated construction capital cost of $425 million, before working capital and value-added taxes ("VAT") -- Average operating costs of $2,495/t of battery-grade lithium carbonate produced -- Average annual EBITDA of $233 million, after-tax NPV of $803 million (at a 10% discount rate) and after-tax IRR of 28.4% assuming a price of $12,000/t of battery-grade lithium carbonate sold -- Creation of at least 260 permanent jobs during the 40 years of operations and employment of at least 800 people during the 2-year construction period -- Government confirmation of all necessary permits to commence construction and operate -- Construction expected to commence in the first half of 2017 with production starting in 2019 Cauchari-Olaroz is 100% owned by Minera Exar S.A. ("Minera Exar"), an Argentine company owned 50/50 by Lithium Americas and Sociedad Quimica y Minera de Chile S.A. ("SQM"). As previously announced, Minera Exar is pursuing a development plan at Cauchari-Olaroz for production capacity of 50,000 tonnes per annum ("tpa") of battery-grade lithium carbonate ("Li(2) CO(3) ") in two stages, with each stage consisting of 25,000 tpa of Li(2) CO(3) . The Stage 1 DFS covers the first stage ("Stage 1") and the plant for Stage 1 has been engineered to integrate production from the second stage ("Stage 2"). No estimated financial results or reserve estimate associated with Stage 2 are included in the Stage 1 DFS. The results of the Stage 1 DFS are provided in Table 1 on a 100% equity project basis: Table 1: Cauchari-Olaroz Stage 1 DFS Results Stage 1 DFS --------------------------- ---------------------- Lithium carbonate price $12,000/t Li(2) CO(3) Average annual production 25,000 tpa Li(2) CO(3) Expected project life 40 years Project capital costs $425 million Operating costs $2,495/t Li(2) CO(3) Average annual EBITDA $233 million Pre-tax NPV 10% discount $1,266 million After-tax NPV 10% discount $803 million Pre-tax IRR 34.0% After-tax IRR 28.4% Payback period 3 years, 5 months --------------------------- ---------------------- Tom Hodgson, CEO of Lithium Americas, commented: "We are very pleased with the results of the Stage 1 DFS, which highlights the value created from our partnership with SQM, our experienced team in Argentina and strong support from the government of Jujuy. The Stage 1 DFS leverages our partner's expertise to develop a low-cost and long-life lithium project. We plan to start construction immediately upon closing our strategic investments with Ganfeng Lithium and Bangchak Petroleum, which are expected to close in the coming month." Project Details Cauchari-Olaroz is located in Jujuy Province in north-west Argentina. The Project is situated in the Salar de Olaroz and Salar de Cauchari, adjacent to Orocobre Ltd.'s Olaroz facility, which has been in production since 2015. The Project is approximately 270 km east of SQM's Salar de Atacama brine operation, accessible via an international highway. Cauchari-Olaroz is well serviced by nearby infrastructure including major paved highways, a national and international rail link which connects to the port of Antofagasta in Chile, a high-voltage power grid, and a gas pipeline. The Stage 1 DFS is based on using a conventional, commercially-proven brine processing technology at Cauchari-Olaroz to produce high quality battery-grade lithium carbonate that can be used directly by battery material producers in manufacturing cathode and electrolyte for lithium-ion batteries. The production process involves two distinct steps and is generally consistent with other established brine operations. The first step uses a solar evaporation process to concentrate lithium in the brine and precipitate competing salts in large-scale ponds. The ponds at Cauchari-Olaroz are based on SQM's pond design criteria used in their existing Atacama operation and involve the use of shallow ponds where the precipitated salt is annually harvested from the flat pond base. The second step uses the processing facilities that transform the concentrated lithium brine into battery-grade lithium carbonate while ensuring the removal of impurities from the end-product. The Stage 1 DFS contemplates producing 25,000 tpa of battery-grade Li(2) CO(3) for a project life of 40 years with production starting in 2019 The production and sale of potassium chloride ("KCl") is not contemplated in the Stage 1 DFS. Minera Exar has granted a right to Jujuy Energia y Mineria Sociedad del Estado ("JEMSE"), a mining investment company owned by the government of Jujuy Province in Argentina, to acquire an 8.5% equity interest in Minera Exar and provide management services as required to develop the Project. Permitting Status Minera Exar has an approved Environmental Impact Statement ("EIS") permit issued by the Province of Jujuy on July 11, 2012. Minera Exar's permitting status was recently affirmed by a letter from the Secretary of Mining and Hydrocarbons of the Province of Jujuy on March 21, 2017 confirming that Cauchari-Olaroz has the necessary permits to commence construction and operate in accordance with the EIS. Economic Benefits to Jujuy Province and Argentina The Stage 1 DFS demonstrates that Cauchari-Olaroz will provide substantial economic benefits to Argentina at the local, provincial, and national levels, including: -- Direct employment by Minera Exar of at least 800 people during the 2-year construction period; -- Direct employment by Minera Exar of at least 260 people in permanent positions during the 40 year operations; -- Several hundred indirect jobs with suppliers of products and services to support mine operations; -- Annual payments to the government totaling approximately $63 million in the form of income tax, corporate tax, and royalties (based on a price of $12,000/t of Li2CO3); -- Training and skills development programs aimed at maximizing local employment at the Project; -- Expected improvement of local and regional infrastructure; and -- Continuation and future expansion of existing community investment programs, small business development, and support of cultural development. Operating Costs The operating and capital cost estimates have been reviewed and confirmed by Andeburg Consulting Services Inc. ("ACSI") in accordance with NI 43-101 Standards of Disclosure for Mineral Projects. The Project cost estimates are based on an exchange rate of 16:1 Argentine pesos to the U.S. dollar. The average operating costs were calculated for a facility with production of 25,000 tpa of battery-grade Li(2) CO(3) , and are presented below in Table 2. Additional work through engineering refinements and contract negotiation will continue in an effort to reduce the operating expenditures. Table 2: Operating Costs Operating Cost Category ($/t Li(2) CO(3) ) % of Total ---------------------------------------- ------------------- ---------- Reagents $991 40% Pond Harvesting & Tailing Management $345 14% Maintenance $210 8% Electric Power $187 7% Labour $166 7% Product Transportation $135 5% Catering, Security & Third Party Services $97 4% Natural Gas $85 3% G & A $76 3% Diesel $69 3% Consumables $51 2% Water Treatment System $38 2% Bus-In / Bus-Out Transportation $35 1% E & C $10 <1% ---------------------------------------- ------------------- ---------- Total Operating Costs $2,495 100% ----------------------------------------- ------------------- ----------
akurusa 2017. 03. 29. 20:08
Előzmény: #385  upgrayeddAKS
#386
Sziasztok! Köszi szépen! Meglesem őket! 10x-ben kiegyezhetünk, csak h ne legyünk nagyra vágyók. ;)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 03. 29. 19:41
Előzmény: #382  akurusa
#385
DEGIRO-nál találkoztam vele, máshol nem. Biztosan van nagyobb hazai brokiknál, csak drága (IB-nél sem olcsó btw.), és a Degiro webes rendszere kissé fura ugyan, de ha hozzászoksz, akkor kifejezetten jó. A RC-nál jobbak szvsz, és sokkal jobban is értenek hozzá. A többi brokkoli elég macerás lesz. Akárhogyan is: sok iskert hozzá! Triplázd meg a teljes tőkéd LAC részvényeken! :) De kiegyezhetünk 10x-ezésben is, nem vagyok fukar... és nem csak azért, mert nekem is van LAC :)
Törölt felhasználó 2017. 03. 29. 19:00
Előzmény: #382  akurusa
#384
KBC-nél lehet kereskedni vele.A díja viszont nagyon húzós 0,4% de minimum 50 CAD.(10.000.Ft) Kis pénzel nem érdemes belevenni. Ha veszel mondjuk 100.000. forintért akkor 20%-ot kell emelkednie ahhoz,hogy veszteség nélkül kiszállhass.
Boole 2017. 03. 29. 18:45
Előzmény: #381  pomperj
#383
Köszönöm, úgy legyen.
akurusa 2017. 03. 29. 18:05
Előzmény: #381  pomperj
#382
Szia János!Inkább csak olvasni szoktam a fórumot, de sztem jó meglátásaid vannak, amelyet ez úton is köszönök!Egy olyan kérdésem lenne, hogy LAC kereskedéséhez melyik szolgáltató ajánlod? Az enyémnél sajnos nincs. Én is látok benne fantáziát, és lenne egy kisebb tőkém, amivel beszállnék középtárvra. Teslát sikerült meglovagolni 208 környékéről, egyelőre ott kivárok az újabb beszállóval, sztem ha lesz egy kis para a piacokon, akkor lesz még egy kicsit lejjebb is az árfolyam a nagy felkör előtt.előre is köszönöm!üdv.,
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 17:13
Előzmény: #380  Boole
#381
2017 evre 1.4-1.8 koze. Pontosabban: nyar vegen mar latni fogjuk ezt az arat, amikor a Tesla3 feltunik a Californiai (Fremont gyar kornyeki) utakon...mert a beta tesztet a gyar dolgozoi csinaljak majd,. Kozeptavra 4.0-6.0 koze. Lasd korabbi fundas becslesek.
Boole 2017. 03. 29. 16:59
Előzmény: #379  pomperj
#380
LAC-ban mennyi a célárad? Ezt tényleg jókor vettem egyelőre.
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 16:24
Előzmény: #378  pomperj
#379
Az LAC tartja a 20 hetes ciklusat. Es most mintha ujabb 20 hetes ciklus latszik indulni. Tudom, nagyon nehez: de megis, azt gondolom: tartani ! nem kell oda adni olcson. Az utolso ciklus mar attorte a 0.80 ellenallast, es ez mar kepes at-szalguldani rajta. Jol fog jonni az a penz...majd.
pomperj
pomperj 2017. 03. 28. 19:06
#378
Lithium Market Soaring, Driven by Battery-powered Electronics, Automotive Industries
Last update: 28/03/2017 2:30:18 pm
NetworkNewsWire Editorial Coverage 
NEW YORK, March 28, 2017 /PRNewswire/ --

Lithium remains a key commodity for the future due primarily to a rising worldwide demand for rechargeable lithium-ion batteries. Used to power many consumer electronics and electric vehicles, the market for lithium-ion batteries is rapidly growing, on pace to reach $46.21 billion in the next five years. To meet this rising demand, leading lithium mining companies such as MGX Minerals, Inc. (OTC: MGXMF) (CSE: XMG.CN) (MGX Minerals Profile), Albemarle Corp. (NYSE: ALB), Sociedad Química y Minera de Chile S.A. (NYSE: SQM), FMC Corp. (NYSE: FMC) and Galaxy Resources Limited (OTC: GALXF) are tirelessly working to find new, cost-effective ways to successfully extract this valuable mineral.

A key player on the lithium mining market, with a proprietary and lucrative extraction method, is MGX Minerals, Inc. (MGX Minerals Profile). MGX Minerals uses an innovative extraction method called petrolithium, under which lithium and other valuable minerals are sourced from petroleum brine water in a faster and more environmentally friendly way than typical extraction methods such as hard-rock mining or solar evaporation. The company was the first to recognize the potential of petrolithium and to implement a business strategy based on this method. With its engineering partner, PurLucid Water Treatment Systems, MGX has patented and patent-pending technology. The company is positioned as a front runner in the industry - an enviable spot further supplemented by key industry relationships. MGX Minerals has established partnerships with major oil and gas companies and has acquired more than 1.5 million acres of land in regions neighboring oil fields across Canada and the United States.

MGX Minerals' petrolithium extraction process is based on proprietary technology developed by its engineering partner PurLucid Treatment Solutions, which separates oil from the petroleum brine that contains lithium while also treating the resulting wastewater for reuse as clean water. The company recently reported a major advancement in the development of its filtration and extraction technology after PurLucid successfully upgraded petrolithium brine from one of the company's largest assets - the Sturgeon Lake Petro Lithium Project in Alberta, Canada. By using a new process that concentrates lithium while removing contaminants, PurLucid was able to upgrade brine from a concentration of 67mg/L Li to 1600mg/L Li during the filtration and pre-treatment stage of the extraction process. MGX and PurLucid are preparing for deployment of this technology, which has the potential to significantly lower the cost of the entire petrolithium process.

With high energy density that makes them ideal for use in portable equipment, rechargeable lithium-ion batteries are used mostly in electronics such as laptops, mobile phones, gaming equipment, etc. The largest industrial consumer of lithium in this sector is Panasonic Corporation (OTC: PCRFY), which manufactures a wide range of electronics powered by rechargeable batteries. The growing popularity of electric vehicles has made the automotive industry another large consumer of lithium, with Tesla (TSLA) the main driving force in this particular segment. Tesla is producing a wide range of electric vehicles and also has plans to start manufacturing its own lithium-ion batteries, in collaboration with Panasonic. According to an Allied Market Research report (link, the global lithium-ion battery market is expected to continue expanding at a compound annual growth rate of 10.8 percent and reach $46.21 billion by 2022. This is obviously positive news for the lithium mining market, as both lithium prices and well-positioned associated mining companies are likely to continue growing.

Arguably the largest lithium producer in the world at the moment is Albermarle (NYSE: ALB), a specialty chemical company whose portfolio also includes bromine specialties, refining catalysts, fine chemistry services and more. Based in Charlotte, North Carolina, Albermarle became a lithium superpower after acquiring Rockwood Holdings in January 2015, which gave it control over about 35 percent of the world's lithium market. It is estimated that the company's lithium sales were about $508.8 million in 2015, considerably higher than what other industry players reported. Albermarle extracts its lithium from three primary sources: Silver Peak, Nevada; Salar de Atacama, Chile, and a 49 percent stake in Talison Lithium's hard-rock Greenbushes mine in Australia. The company recently announced plans to expand operations at Greenbushes and more than double the production of lithium carbonate there from 80,000 metric tons to over 160,000 metric tons per year.

With a strong global presence in various industries and applications, Sociedad Química y Minera de Chile S.A. (NYSE: SQM) is currently the second largest lithium producer in the world, holding about 22 percent of the market. Although the Chile-based company faced some challenges in 2015, including being part of a broader corruption scandal in the country, its lithium revenue business continued to grow, generating revenues of more than $223 million. The same trend continued in the first half of 2016, when SQM reported a 92.1 percent increase in its lithium and derivatives business revenue. The company extracts its lithium from underground brine at Chile's Atacama Salt Desert. Last year, SQM partnered with Lithium Americas Corp. (OTC: LACDF) to develop a lithium project in Jujuy, Argentina - the company's first lithium production investment outside Chile.

Often listed as the third largest player in the industry alongside Albemarle and SQM, FMC Corporation (NYSE: FMC) had lithium segment revenues of $238 million in 2015, and reported an 11.5 percent increase in the first six months of 2016. The company extracts its lithium from its own source, the Salar del Hombre Muerto in Argentina, and also runs its own processing and production facilities where it refined lithium carbonate obtained from lithium chloride into other products such as lithium hydroxide, lithium metals, hypochloride and bromide. FMC Corporation has a proprietary brine extraction technique that reportedly generates the highest-purity lithium available in the entire industry. Met with growing demand, the company is looking to diversify its supply sources and has recently signed a long-term supply agreement with Nemaska Lithium, Inc., under which the Canadian company will provide FMC with 8,000 metric tons of lithium carbonate a year.

Another important, although smaller lithium producer is Australia's Galaxy Resources Limited (NYSE: GALXF), with extraction projects in Argentina, Canada and Western Australia. Anticipating a growing demand for the mineral, the company is positioning itself to become a key supplier of high-quality lithium by continuing to develop and expand its current assets. Galaxy Resources Limited owns and recently commenced operations at Western Australia's Mt Cattlin Spodumene Mine and Quebec, Canada's James Bay Lithium Pegmatite Project. In addition, the company is expanding operations at Argentina's Sal de Vida project located in the so-called Lithium Triangle, which accounts for approximately 60 percent of the world's lithium production.

The above companies, among others, are focused on addressing growing demand for lithium; however, there is another component to consider when exploring plays in this sector. Consider this: according to data from the U.S. Geological Survey, each year 20-30 billion barrels of brine are generated by oil and gas production operations, which is 70 times the volume of all liquid hazardous wastes generated in the United States. As such, the global oil industry is hungry for technology to cost-effectively treat oil wastewater in an environmentally friendly manner.

With its successful extraction of lithium from oil field brine, MGX Minerals has a first-mover advantage to answer the call for efficient wastewater treatment as well as meet the demand for lithium and its growing applications - an achievement that would benefit the environment, oil and gas producers around the world, and company shareholders. For solution providers like MGX Minerals, the potential here is incredible.

For more information on MGX please visit MGX Minerals or link

About NetworkNewsWire

NetworkNewsWire (NNW) provides news aggregation and syndication, enhanced press release services and a full array of social communication solutions. As a multifaceted financial news and distribution company with an extensive team of contributing journalists and writers, NNW is uniquely positioned to best serve private and public companies that desire to reach a wide audience of investors, consumers, journalists and the general public. NNW has an ever-growing distribution network of more than 5,000 key syndication outlets across the country. By cutting through the overload of information in today's market, NNW brings its clients unparalleled visibility, recognition and brand awareness. NNW is where news, content and information converge.

NetworkNewsWire (NNW)

New York, New York
Boole 2017. 03. 28. 13:17
Előzmény: #376  Pandix
#377
A 9 vállalat közül már egyedül a Noble pozíción nem nyereséges, de már annak sem sok kell.
Pandix 2017. 03. 24. 07:54
Előzmény: #373  Boole
#376
" Pedig általában jó érzékem van a papírok kiválasztásában és a belépési pontok meghatározásában. "
Nagyon bátor kijelentés. És akkor finoman fogalmaztam.
Pandix 2017. 03. 24. 07:52
Előzmény: #370  egy_kezdo
#375
Csak kapkodom a fejemet. Valaki azt állítja, azért esett LAC, mert ő és barátai shortolta. És ezt a világ többi része csak tétlenül figyelte...
" egy mérsékelt tőkével is -30%-os cunamit lehet kialakítani egyszerű negatív fundamentális történésekre..."
Mik voltak a negatív fundamentális történések? Tud valaki ilyet?
Boole 2017. 03. 23. 07:50
Előzmény: #372  pomperj
#374
Egyébként a chart alapján simán még lemehet 0,5-re, ez Euroban még alacsonyabb. A chart miben van USD vagy CAD-ban?
Boole 2017. 03. 22. 20:24
Előzmény: #372  pomperj
#373
Ez alapján igen, de amikor könnyen megkapok valamit, az nem tetszik. Pedig általában jó érzékem van a papírok kiválasztásában és a belépési pontok meghatározásában.
pomperj
pomperj 2017. 03. 22. 17:01
Előzmény: #371  Boole
#372
Szerintem meg piszok jol vetted;-)
Egyebkent itt vanak LACDF altalam figyelt fo mutatoi:
link

-CMO, kek, ChandeMomentum (-79 ! )
-Fourier spectrum: bal szelen piros: 20 es 40 naposak a ciklusai; es most epp 21. napja esik.
-McClellan piros+kek (zero korul)
-MAXD es stoch jol lenyomva, fordulos szintben

Nezd meg, amikor ezek igy alltak, jo vetel volt?
Boole 2017. 03. 22. 15:25
Előzmény: #365  pomperj
#371
A Litium Americas nem igazán remekel. A vélt támaszon nagyon könnyen megkaptam. Nem tetszik az ilyesmi.
egy_kezdo 2017. 03. 20. 22:28
Előzmény: #356  egy_kezdo
#370
Esetünkben egyáltalán nincs szó nagy shortos alapról. Ritkán shortolunk, de a szabad pénzünk kevesebb mint 1%-át megkockáztattuk. Ez a piaci szereplők között mérsékelt tőkeerő (némi felfelé vétellel majd beleadással fűszerezve) is elég volt egy ilyen penny stock esetében -30%-os esés elindításához kialakításához. Egyszerűen learattuk azt a könnyű fundamentális félreárazást, amire egyes eufórikus beírások felhívták a figyelmünket. Ki is üthetett volna a stop, de szerencsére érvényesültek az aktuális fundamentumok (egyelőre nem merték megvenni 1 fölött. Igaz későn, de le is vezettétek itt, hogy az első fundamentálisan egyensúlyi ár a 0,85, a továbbiak pedig majd kiderülnek). Az, hogy jelenleg kevés a sortállomány csak annyit jelent, hogy további negatív fundamentális események esetén (tőkeemelés, kereslet csökkenés , késlekedés a nyereséges termeléssel, más stb stb) már 2-3%-os sortállomány is simán 0,5 alá tolhatná az árfolyamot. Az igaz is lehet, hogy ott talán kevésbé kockázatos a vétel, ezt majd az idő eldönti.

@euroc:Aki pedig realizálta a nyereségét, annak gratuláció. Pozitív fundamentális események esetén, (lentebb?) érdemes lehet beszállni, a tartás is jó lehet, persze ezt senki sem tudhatja előre, ilyen cégeknél a csőd sem kizárható, és remélhetőleg ezzel itt mindenki tisztában is van...Ha már lítium, akkor nem ilyen erőtlen cégek, hanem esetleg a piacvezetők. Az ilyen erőtlenek, mint a LAC túlzottan kitettek minden történésnek, nyereséggel shortolhatók, csődbe vihetők, felesleges kockázat egy stabil befektetési portfólióban. Szerencsejátékosoknak előnyös lehet, ha bejön. Bejön-e?

(@peggy: pj és a többi mínuszoló nickje? Ebben a lítium topikban például néha tud szakmailag elfogadható dolgokat is írni, hisz védenie kell a long pozícióját. Máshol pedig kóklerkedik, miközben hülyének néz mindenkit, de ez legyen az ő baja.

S mivel nem célunk a népszerűség, főleg nem itt, így ide is csak akkor írunk ha van (short esetén inkább ha volt) érdekeltségünk. Gondoltuk, hasznos infó lehet számotokra, hogy egy mérsékelt tőkével is -30%-os cunamit lehet kialakítani egyszerű negatív fundamentális történésekre, miközben hetekig nem volt semmi ellenállás és erő sem a részvény gyakorlati kereskedésében, de ha nem hasznos az info, akkor nem az és ennyi...)
Pandix 2017. 03. 20. 01:29
Előzmény: #368  Boole
#369
Azért a kedvencem a Pure Energy Minerals, mert nem a szokásos párologtatós módszerrel (brine evaporation), hanem egy új technikával szeretne dolgozni. Ez a technika sokkal környezetbarátabb: a kiszivattyúzott víz túlnyomó részét visszapumpálja a föld alá, nem épít hatalmas ronda medencéket és nem halmozza fel a felszínen a fel nem használt sókat. Apropó. A Google maps-on jól lehet látni az Albemarle és az SQM medencéit. Láttátok már? Érdekes látvány szvsz.
Ezenkívül azt is állítják, hogy az új technika kisebb beruházással és olcsóbb működtetéssel jár. Hogy ez tényleg így van-e, talán hamarosan kiderül. Már tavaly elkészült a mini pilot plant. De már régóta halogatják a preliminary economic assesment-et, ami mutatná a gazdasági számításokat.
Mint újdonság, természetesen nagyobb kockázattal jár. Western Lithium is próbálkozott hasonlóval, amikor a Poscoval kavartak, de aztán hirtelen az SQM hagyományos technikája mellett döntöttek.
Egyenlőre ennyi. De ezek nagyjából elolvashatók a cég honlapján is.
Boole 2017. 03. 19. 10:16
Előzmény: #352  Pandix
#368
Miért ez a kedvenc bányád, és milyen árnál látod érdemesnek vásárolni és miért?
Cipolla22 2017. 03. 19. 01:47
Előzmény: #365  pomperj
#367
Tetszik az összefoglaló, a szerzőt szerintem érdemes követni.
kukker 2017. 03. 18. 19:57
Előzmény: #364  kukker
#366
Uhh, elnézést, pont ellentétesen fogalmaztam:

"a Tesla szépen, szabályszegően "

Természetesen "szabálykövetően" akart lenni. :)
pomperj
pomperj 2017. 03. 18. 19:22
Előzmény: #364  kukker
#365
Talaltam egy osszefoglalo cikket a lithium banyaszok, foleg a juniorok helyzeterol:

link

Erdekesek a hozzaszolasok is.
kukker 2017. 03. 18. 14:00
Előzmény: #363  kukker
#364
Ebből kiragadnék egy részletet:

"Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat. A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót."

Ez csak a saját teóriám: vélhetőleg a hosszú autópályás szakaszokon használhatják többet. És talán annyi történt, hogy az ember lemond a vezetésről és a mentalitása/habitusa már nem érvényesül, a Tesla szépen, szabályszegően beáll libasorba menni a forgalommal és ha vehemensebb vérmérsékletű is a sofőr, bekapcsolva az önvezetőt, úgy rábízza magát a technológiára kényelmi szempontokból, amely technológia óvatosabb, nyugodtabb és biztonságosabb szituációt követ és eredményez.

Ez egy út, vagy inkább ez lesz az út ami tulajdonképen az elemzésekben is benne van, a technológiát hagyjuk érvényesülni, amely idővel képes lesz teljesen önállóan minden szituációban manőverezni, úgy a folyamat végén a biztonságosabb és kevesebb balesettel járó autós közlekedés lesz.
kukker 2017. 03. 18. 13:50
Előzmény: #241  pomperj
#363
Érdekességképen, egy mai cikk totalcarról:
link

Amíg a világsajtó leginkább akkor foglalkozik a Tesla önvezető funkciójával, ha gyanús baleset éri a márka autóit, az a több százmillió mérföld, amit a Teslák eddig maguktól levezettek, kezd imponálni a biztosítótársaságoknak. Egy már kedvezményt is kínál az Autopilot mellé.
tes

Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja. A trendeket látva ugyanis egyértelmű, hogy a következő évek nagy kérdése az lesz, mit kezdenek a biztosítótársaságok az egyre okosabb és egyre elterjedtebb önvezető funkciókkal. Az Ohio-i Root Insurance-nak már van válasza a kérdésre: kedvezményt ad azon ügyfeleknek, akik ilyennel élnek. Pontosabban egyelőre nekik is csak a Teslások felé van ajánlatuk.

A Root biztosítási cég azt mondja, az NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat. A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót. Egész konkrétan csak az autópályán (országúton még még nem tökéletes a rendszer) így megtett mérföldek után jár majd a kedvezmény, ezt pedig egy, az Autopilottal összehangolt telefonos appal követik majd.

A Root nem áll meg a teslásoknál. Azt ígérik, év végére lesz ajánlatuk azoknak is, akiknek úgymond csak félig önvezető az autója (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, stb.).
Cipolla22 2017. 03. 18. 13:29
Előzmény: #361  eurocent
#362
Részemről tetszik, ha ellentétes véleményeket is hallhatok, főleg ha részletesen kifejtik. (A személyeskedés nem jó.) Kezd egyre több pénzem lenni lítiumban (LAC-ban is van egy kevés), ezért jó ha nem esek túlzásba.
eurocent 2017. 03. 18. 10:52
Előzmény: #354  egy_kezdo
#361
Bocs, de újabban ez az üldözési mániád meglepet!
Aki megfontolta 20161107-én pomperj hsz-ét és 0,46-ért vett LACDF-et, az a kalkulátorom szerint most is 100*(0,67-0,46)/0,46=45,65% profitot kasszírozhat, na.
Aki 20170221-én járult pénztárhoz, az meg cirka 100% bónuszban részesült.

Nem szép dolog mások érdemeit alaptalanul csorbítani. Természetesen bárki tévedhet... Egyébként érdeklődéssel olvasom az írásaidat mint ahogy pomperj-ét is...

(#76) Re: LAC helyzete 2016 vegen
Értékelés: +1
előzmény (#75: pomperj) | válasz erre | 2016. november 7. - 16:17
Ma van LAC 0.50 alatt. Tankolom.
pomperj
pomperj
pomperj 2017. 03. 18. 10:19
Előzmény: #348  pomperj
#360
1)
" Lithium Americas Corp's $425-million first-phase Argentina project is substantially funded by a partnership with producer SQM, and investments by Jiangxi Ganfeng Lithium Co and Bangchak Petroleum. It aims to start construction by June.

Technical expertise is hard to find, said Lithium Americas President John Kanellitsas. After new entrants' exuberance, the complexity of lithium production sets in.

"It's niche and it wasn't strategically important until recently," he said. "So there's a lack of experienced talent."

2)Nagyon megijedtem, hogy egy orias-shortos alap elkezdett shortolni LAC-t ;-)

Az LAC short allomany 1 hete 1.669 M db reszveny volt. Az utolso heten, eses kozben nott picivel, 1.88 M Db-ra. Orias shortos alap lepett volna ennyivel?

A napi atlag forgalom 1.14M, szoval a short allomany most 1.6 nap.

Mivel van 300 M db LAC reszveny, a short allomany most 0.6% resze az egesznek. Ez kimondottan alacsonynak szamit.
Igen, az 1%nak kb. a fele.

Hasonlitas: most az AAPL short allomany 1%. A JP. Morgan 0.99%.

Hasonlitas: A LIT ETF short allomany most 1.6 nap. Tehat LAC rizikojat a piac ugyanakkoranak iteli, mint LIT ETF-et.
A piac kimondottan nem shortolja LAC-t; valamiert nem.

3) Az ismeretlen nevu es ismeretlen "tobben", de 135M USD-t keves penznek tekinto shortos:


-vagy ennyi penze ellenere megsem nagyon shortolt, sot szinte semennyire.

-vagy nagyon hazudos.

Szabad megitelni, melyik valoszinu...

4)A nagy invesztorok 0.85 CAD aron vesznek, ami 1.33 arfolyammal 0.64 USD.
Pentek zaraskor 0.67 USD volt az ar.
Az mar eleg kozel van a nagyok veteli arahoz.
peggy01 2017. 03. 18. 10:04
Előzmény: #354  egy_kezdo
#359
Nem kell neked pomperj nyomában lihegned, csak magadat járatod le, nem őt. Olvastam a hozzászólásaidat, mindenhol őt kritizálod, és azt amihez hozzászól.
Cipolla22 2017. 03. 18. 09:05
Előzmény: #356  egy_kezdo
#358
Köszönöm!
Törölt felhasználó 2017. 03. 18. 05:09
Előzmény: #356  egy_kezdo
#357
Mármint te és ki?
egy_kezdo 2017. 03. 17. 23:15
Előzmény: #355  Cipolla22
#356
Egyelőre csak rövidtávon értékeltük, mivel semmi eredményt nem termel, egyértelmű volt (lesz?) a short.

Amennyiben a pár nyertes cég között lesz és a lithiumnak lesz jövője az aksiknál legalább 10-20 éves távon, akkor túléli és majd akkor érdemes értékelni, egyébként pedig csőd...
Cipolla22 2017. 03. 17. 22:58
Előzmény: #354  egy_kezdo
#355
egy_kezdo kicsit kifejthetnéd bővebben is a véleményedet.

Hova várod a az árfolyamot 1-3 éves időtávon?
egy_kezdo 2017. 03. 17. 22:28
#354
Van aki szerint ezt az „értékes” részvényt itt kellene venni a „supporton”.

link

Amennyiben vagytok elegen a topikban, még a cég többsége is a tiétek lehet. 135M$ a tőzsdén semmiség.
Természetesen, ha ez egy A impulzus és tőlünk csak egy B korrekció jön, ami után a nagyon ronda „C” 0,45 körüli target-tel, akkor nem árt óvatosnak lenni…

ALT 2: nincs, mert február közepe óta shortoljuk (vagy shortoltuk?, vagy még fogjuk?)…. Sok sikert!
peggy01 2017. 03. 15. 16:47
Előzmény: #352  Pandix
#353
márc.10.
"A The New York Times nemrégiben közölte, Steve Bannon stratégiai főtanácsadó azt szeretné elérni, hogy az Egyesült Államok mondja fel a klímaegyezményt. Rex Tillerson külügyminiszter viszont elutasítja ezt az álláspontot, miként az elnök lánya, Ivanka Trump is. Ivanka Trump nemrégiben találkozott Al Gore volt alelnökkel, aki a globális felmelegedés elleni küzdelem egyik szószólója. (MTI)"
Pandix 2017. 03. 12. 23:28
Előzmény: #346  Boole
#352
A hét közepéig én biztos nem csinálnék semmit. Volt egy cikk nemrég, hogy Trump kedden lazításokat fog bejelenteni a benzines-dízeles autók környezetvédelmi normáiban. Ez elvileg átmenetileg megmozgathatja (lefelé) az elektromos autó/líthium piacot.
Más: az én kedvenc líthium bányám továbbra is: Pure Energy Minerals.
Boole 2017. 03. 12. 09:16
Előzmény: #349  pomperj
#351
Nagyon elosztom a befektetésre szánt összeget. A promton való befektetés viszont nagyon költséges. Mire megveszek 10 vállalat részvénypakettjét, az 100 ezer forint. Frankfurt nagyon drága, de lehet, cad vagy usd-ben fogok vásárolni.
Boole 2017. 03. 12. 09:09
Előzmény: #347  peggy01
#350
Köszönöm. Mindenképpen addig vártam volna vele. Az árnak még javulni kell.
pomperj
pomperj 2017. 03. 12. 05:38
Előzmény: #346  Boole
#349
LAC az evtized anyagat termeli; a legnagyobb potencialok egyike. De serulekeny es sok rizikoval terhelt. AuRico-t nem isemerem.
Nyilvan tapasztalt invesztor vagy. Tudod, mekkora kockazatot vallalasz.
pomperj
pomperj 2017. 03. 12. 05:26
Előzmény: #347  peggy01
#348
1)A kisbefekteto akkor teszi jol, ha ugyanannyiert vagy kevesebbert vesz, mint a nagybefekteto. A nagyok 0.85 CAD-on vesznek.

Ne vallalj egynel tobb kockazatot. Ha lehet: soha.
Epp eleg LAC kockazata; ha a tied egyenlo a nagybefektetoevel, az elfogadhato. De tobb nem kell.

2)Az LAC 25.000t lihiumcarbonat termelese azt jelenti, hogy le kell hozni onnan fenntrol az Andok utjain kb. 350km-t, mire az elso vasutallomasra leer az anyag. Fold uton. Zuhog az eso.
Az napi 100tonna, szoval mondjuk 20-30 teherauto naponta. A legkozelebbi kikoto 500km, Antofagasta.
Ez az egy tema szemlelteti a nehezsegeket.

3)A lithium ar-rol nehez megbizhato szamokat kapni. Shenzenben 60USD/kg arrol latni szamokat, az 60.000USD/tonna. De ez 99.99 tisztasagu.

A Lithiumcarbonat ar, ami lejon Andokbol, kb. 20-25 USD/kg, 170yuan/kg lehet most. Nagyon sokat emelkedett 2 ev alatt, 2015ben meg 6 USD/kg volt.

4)Az LAC evi 25.000 tonna termelese ilyen arak mellett 5-600M USD. A koltsegszintje
pedig a fele (ha jol ertem a tanulmanyt), szoval mondjuk 250M USD a brutto profit.
Ha ezt egy PE=15-el megszorozzuk, az LAC egy 3.5Mrd erteku ceg lesz...2019-ben, amikor ezt kitermeli.

Ma az LAC 225M USD MarketCap. Adjuk hozza a teljes inveszticiot, annyi reszvenyt kibocsatanak meg; az 225+430=650m.

Szoval? 3.5Mrd/0.65Mrd=5, szovala becsles az funda alapon, hogy LACD 5-bagger igeretu inveszticio. A 0.85 CAD reszveny ara felmenne 4.2 CAD kornyekere.
Hosszabb tavon sokkal tobbet is erhet.

5)De nagyon rizikos. A banya-engedely visszavonhato. Az argentin kormany lenyulhatja. Mas lithium-banyasz megtamadhatja. Nem gondolt nehezsegek lepnek fel.

Csak annyit szabad betenni, amennyi elbukasa elviselheto.

peggy01 2017. 03. 11. 23:47
Előzmény: #346  Boole
#347
"Ez myilvan nyomja az arat, 0.85 CAD kornyekere." Várj a vétellel szerintem.
Boole 2017. 03. 11. 23:23
Előzmény: #344  pomperj
#346
Szerinted a LAC ezen a szinten jó vétel? Én az AuRico-t is jónak vélem. Hétfőn azt is veszek. Egy emailt küldhetnél.
peggy01 2017. 03. 11. 23:17
Előzmény: #344  pomperj
#345
Nagyon köszönöm.
Peggy01
pomperj
pomperj 2017. 03. 10. 07:43
Előzmény: #340  peggy01
#344
1)Fundasan.
Az LAC argentin banyaja nyitasahoz ott fonn az Andokban, Chile-Argentina-Bolivia hatarokhoz kozel, elkeszult a tanulmanyterv.
A 25.000t/ev lithiumcarbonat kibocsatashoz kb. 430M USD beruhazas kell, es 2 ev alatt megepitik. Ennek 50%-at adja SQM, es 50%-at adja LAC. Ez a basis megallapodas.

Ezt kell finanszirozni, hogy 2019re a banya termeljen; errol szol ma LAC fo erofeszitese. LAC birtokaban vannak a banya engedelyek, ezert LAC a foszereplo es megszervezoje a banyaszatnak.

A banya varhato mukodesi koltsegei kedvezoek, a koltseggorbe elejen lesznek.

2)Az LAC eladott febr.-ben 11m db reszvenyt, egyenkent 0.85 CAD aron Ganfeng-nek, ahogy januarban bejelentettek. A Ganfeng 174M USD nagysagrendben akar osszesen beruhazni, es birtokolni akarja LAC-nak a 20%-at mint tulajdonos.

Ez myilvan nyomja az arat, 0.85 CAD kornyekere. (USDCAD most 1.35 )

3)Januarban is volt hasonlo finanszirozasi megallapodas, Bangchak vett 112M USD ertekben, 0.85 CAD aron.
Ez a 2 fo LAC-tulaj eleg lehet a finanszirozashoz. Es epiteshez menetkozben a cash toluk fog befolyni.

4)A feasibility study itt van.
link

A geologia es a deposit leirashoz nem ertek. Ha van itt vegyesz-banyasz, orulnek ha mondana velemenyt.

5)Tovabbra is: LAC egy rizikos vallalkozas. Aki lithium temaba akar invesztalni, annak ott vannak a mai nagyok, SQM ALB LIT es tarsaik is, sokkal kisebb rizikoval...igaz, kisebb potencialis hozammal.
Nekem van poziciom, es sok evig tartani tervezem.

Blog: dolgozom rajta. A rovid allaspontom?

Az EEM Index marciusig emelkedett, 5 hullamosnak latszik 14 honap bull ideje alatt. De most gyengul, es honapokig igy lehet. A kamatok vilagszerte emelkednek. Az inflacio is no. A bond piac szakadasban. Az arany tovabbi rallyja kerdeses.

Tehat, mostanaban es meg honapokig is: beken hagynam szinte az osszes piacot. A legjobbnak a cash-ben valo kivarast gondolom. Jonni fognak sokkal jobb alkalmak az ev masodik feleben.
Nem kell mindig bull-nak lenni, kulonosen ha szembe fuj a szel.

tberki 2017. 03. 10. 05:27
Előzmény: #342  Pandix
#343
Pontosan tudom vegyeszmernok leven hogy a litium is alkalifem... raadasul a legkonnyebb. Viszont a natriumhoz/kaliumhoz kepest nagyon keves van belole, igy dragabb, nehezebben eloallithato tiszta formaban.
Pandix 2017. 03. 10. 01:10
Előzmény: #338  tberki
#342
Kedves tberki!
2 apró megjegyzés:
1. A lítium is alkáli fém
2. Az emített cikk, ha jól látom, a lítiumot ugyanolyan jónak tartja az újfajta elemben, mint a nátriumot. Csak megjegyzi a végén, hogy a nátrium azért előnyösebb, mert sokkal nagyobb mennyiségben és helyen fordul elő és vélhetően olcsóbban állítható elő. Tehát nincs arról szó, hogy a lítium zsákutca.
Boole 2017. 03. 09. 09:53
Előzmény: #338  tberki
#341
Köszönöm.
peggy01 2017. 03. 08. 21:15
Előzmény: #330  pomperj
#340
Kedves János!
Elkészült a blogod? A LAC-ról tudnál egy kis elemzést adni?
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 03. 05. 19:50
Előzmény: #338  tberki
#339
Abszolúte egyetértek. Annyi viszont, hogy ez a technológia már itt van, és még megfizethető. A nagyvárosokból már kezdik kitiltani a dízelautókat vagy úgy en bloc az autós forgalmat. Erre megoldást jelenthet a buszok, taxik, stb. e-motoros meghajtása. Kínában és Japánban (szinte szó szerint) égető szükség volna az elektromos autókra.
tberki 2017. 03. 05. 19:42
Előzmény: #337  Boole
#338
A töltéssűrűség és a töltés időtartama miatt. Az első a költségeket tartja magasan, a második pedig a kényelmet rontja. Jelenleg 800-1000km hatótáv az átlag középkategóriától felele, 5-600tól nevezném én használhatónak a sztorit - és nem lopva csalva hazudva mint a fogyasztást, hanem valós körülmények között...

pont 5 bejegyzéssel lejjebb van egy linkelve cikk más technológiáról, pontosan ezeket javitandó, abban ha jól olvastam alkálifémekkel dolgoznak. Nem tudom ki és hogyan fogja megtalálni a megoldást, de kiváncsian várom.
Boole 2017. 03. 05. 07:56
Előzmény: #334  tberki
#337
A véleményednek mi az indoka? 2016 évi kutatási eredményekig én is így gondoltam. Az új fejlesztésű akkuk is lithiumot és szilárdító anyagot igényelnek.
tberki 2017. 03. 05. 07:31
Előzmény: #335  pomperj
#336
nincs kedvem ezt a vitat ujrakezdeni. Azzal mert jelenleg nincs mas. Es mindegyik hasznalhatatlan atlag autos felhasznalasra.
pomperj
pomperj 2017. 03. 05. 05:28
Előzmény: #334  tberki
#335
Ehhez kepest MINDEN e-auto eddig azzal keszul.
tberki 2017. 03. 04. 21:24
Előzmény: #333  Cipolla22
#334
Továbbra is ugyanaz a velemenyem ami eddig volt: autos felhasznalasra a litium zsakutca.
Cipolla22 2017. 03. 04. 18:51
Előzmény: #332  tberki
#333
A héten beszélgettem autóipari beszerző ismerőssel az akkumlátorokért felel. Azt mondta, hogy nagyon betörtek hozzájuk a lítiumos (nem csak eautóknál!). Úgy látja a következő 5 évben jó befektetés lesz a lítiumra fogadni.
LAC mindenesetre visszaesett az utóbbi hetekben.
tberki 2017. 03. 04. 05:27
Előzmény: #331  kukker
#332
Ha minden igaz ami a cikkben van, az kb megoldaná az elektromos autózás jelenlegi problémáinak nagy részét.

Nyilván a sok milliárd dolláros kérdés hogy a mérnök kisasszony és az idős mérnök úr egy otletrol beszél vagy gyártástechnológiajuk is készen van. Erről nem szól a cikk, de ha tényleg igaz mindez tuti rá ugranak a nagyok.
kukker 2017. 03. 03. 21:24
Előzmény: #330  pomperj
#331
Nem tudom, ez mit fog számítani a jövőben, Indexen a cikk:

Feltalálták a -20 fokban is működő akkut

Autógyártók, repülőgyártók, mobilgyártók - hosszan sorolhatnánk még, hogy ki mindenki vár arra, hogy legyen egy jó alternatívája a gyúlékony, és jéghidegben is elég gyatrán működő lítiumion aksiknak. Bármilyen meglepő, de éppen a lítumion akku feltalálója, John Goodenough mentheti meg a világot a lángra kapó okostelefonoktól.

Az új aksiban a folyékony elektrolitot cserélték le üveg elektrolitra és alkálifém anódra. A kulcsfontosságú elektrolitot Maria Helena Braga, a Cockrell School kutatója, Goodenough kutatócsoportjának a tagja fejlesztette ki.

A 94 éves tudós által vezetett kutatócsoport a Texas Egyetemen kifejlesztett egy szilárd elektrolitra épülő akkut, amelyben háromszor több energiát tudunk tárolni, mint egy hasonló térfogatú lítiumion aksiban, többször tudjuk feltölteni a kapacitás drámai csökkenése nélkül, és gyorsabban megtelik energiával.

Amikor elolvastuk a találmányról áradozó beszámolókat, erősen kételkedni kezdtünk, hogy valóban létezhet-e ilyesmi, mert sokan ígértek már hasonló áttörést, de azok az új megoldások azóta sem kerültek a boltok polcaira. Talán Goodenough neve elég jó garanciának tekinthető, hogy ezúttal nem kell csalódnunk.

Ennek az elektrolitnak olyan előnyei vannak, hogy 1200 töltés után sem romlik az aksi teljesítménye, és nagyon alacsony hőmérsékleten,
akár -20 Celsius-fokon is műdödik majd.

Az eredetije meg itt:
link

Idézek belőle egy, a topikot érintő momentumot:

Another advantage is that the battery cells can be made from earth-friendly materials.

“The glass electrolytes allow for the substitution of low-cost sodium for lithium. Sodium is extracted from seawater that is widely available,” Braga said.

pomperj
pomperj 2017. 02. 26. 19:08
Előzmény: #325  Törölt felhasználó
#330
A mai blog tul sok munka updatelni.
Napokon belul megszuntetem; aki akar belole megtartani valamit, masolja ki.
link

Viszont atmegyek egy masik profi trader-blog website-ra marciusban. Mar regisztraltam, csak nincs idom atvinni a temakat most. De Marcius 2. hetvegen megcsinalom; es utana sokkal kevesebbet kell vacakolnom vele.
Cipolla22 2017. 02. 24. 19:43
Előzmény: #328  upgrayeddAKS
#329
Ezt kár volt elkiabálni :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 02. 24. 00:54
#328
Wow, ez a LAC még csak korrekciózni sem tud rendesen, annyira nem engedik el a kezét :)
Persze jöhet még korrekció vastagon, de ma pl. nagyot zakózott az egyik potenciális megrendelő árfolyama (TSLA), ez pedig meg sem rezzent szinte, és 0%-on zárt.
kukker 2017. 02. 23. 21:52
Előzmény: #326  haywood
#327
Január 19-én akartál venni.
Akkor volt egy hír, amiatt állították meg a kereskedést akkor:
link

Ennyi történt, emiatt volt gondolom felfüggesztés egy kis ideig akkor aznap.

De természetesen most is folyamatosan lehet vele teljesen normálisan kereskedni.
haywood 2017. 02. 23. 21:40
#326
LAC részvényt vásárolt valaki az utóbbi időben? Csak azért kérdezem, mert én próbáltam, de visszadobta a rendszer a megbízást. Kérdésemre a brókercég ezt a tájékoztatást adta:
link
Törölt felhasználó 2017. 02. 20. 12:06
Előzmény: #324  pomperj
#325
Szia!

Jelentem elolvastam a fórumot hétvégén. :) A blogodat hol követhetetem?
pomperj
pomperj 2017. 02. 18. 19:46
Előzmény: #166  pomperj
#324
1)Ket honapja, dec.28, osszefoglaltam a 2017 elejere tervezett strategiat,
Abbol
-az olaj maradt az 53 szinten
-aranybanyaszok emelkedtek
-Lithium es metals szepen emelkedett
-maritime tovabbra is melyponti szinten oldalaz

A regiok kozul
-India szep rally volt
-Korea es Japan emelkedett

A devizak kozul USD jo idea volt.

2)Menetkozben bull allaspontra tertem
-torok
-Delamerika
regiokban is.

3)Most uj helyzet van. A Fund portfoliok eves atrendezese keszen van, a nagy penzek mozgasa lassulo. A Bond piac a leszakadassal kacerkodik, a kamat kuszik fel. Az SPY rallyjanak legjobb idoszaka a vege fele jar.

Mindegyik temarol azt gondolom, hogy azok mind az SPY tovabbi mozgasanak erosen fuggvenye.

link

A Dow es SPY a 2016 eleje ota tarto szep rallyja most nagyon kozel van vegehez, legfeljebb nehany honap van belole hatra.

A DOW ugy nez ki, hogy eppen elerte a felso parallel csatornat, es akar keszen is lehet a rally.
Az SPY inkabb ugy nez ki, minha a (3) keszhez kozel lenne, es egy (4 of 5) korrekcio kovetkezhet.

Ovatosabb strategiara kell atterni.
A jovo hetet megvarom, de a bull piaci profit realizalas idoszaka most van.

Arra szamitok, hogy normalisan 5-10 napon belul kesz kell legyen az aktualis (3) bull hullam. Utana 2-3 honapig tarto, es melyebb korrekcios idoszak kovetkezhet.
pomperj
pomperj 2017. 02. 18. 18:31
Előzmény: #321  Törölt felhasználó
#323
Itt mindegyik temat targyaltuk mar; csak 330 bejegyzes van, es keves a szemet.
At tudod nezni 1 ora alatt.
Törölt felhasználó 2017. 02. 18. 17:29
Előzmény: #321  Törölt felhasználó
#322
Hülye telefon átírja.. 😥
Törölt felhasználó 2017. 02. 18. 17:28
Előzmény: #320  kukker
#321
Köszi. Ezzel kb. El is vetted a kedvem tőle. Sajnos az angolok nem elég jó ahhoz h nagy mennyiségben tájékozódnak. Ezért is várom a legújabb gugli fordító fejlesztést. A másik kérdésem h sqm ben volt valami jogi kockázat. Vagy van..Erről tudunk valamit? Valami kormànnyal kapcsolatos..Illetve FMC vele kapcsolatban pozitívak vagytok? Sqm és FMC számomra elég kedvező lehetőségnek tűnnek, mert szerintem ez az elektromos autó téma eldurvul hamarosan jobban mint várnánk. Aztán lehet ezzel a két céggel kapcsolatban is tudatlan vagyok.
kukker 2017. 02. 18. 16:34
Előzmény: #319  Törölt felhasználó
#320
"Nagyon-nagyon érdekelne a véleményeteket az Mgx minerals-al kapcsolatban. Szorosan idetartozik a téma, mivel a belebegtetett fejlesztésük alapjaiban írhatja át a lítium piacot."

Ahammm.
1. Csatlakozott hozzájuk Marc Bruner. Makói gázmezőkhöz volt köze, meg pár olyan céghez, amelyek árait felhúzták piárral, aztán most 0,1 dolcsiért lébecolnak.
Egy érdekesség a manuszról: link
2. Vettek valami földet/területet februárban ezáltal a Bruner által, akkor nem voltak hajlandóak elárulni miből, tőzsdefelügyelet felszólítására illetve kereskedés megállítását is elrendelve, ezt kénytelenek voltak - 1 vagy 2 nap múlva - kitenni a weboldalukra
3. Még egyszer - február 8. ha jól emlékszem - utasította a kanadai tőzsdefelügyelet - ha jól tudom - illetve megállította a részvény kereskedését újra azon okból, hogy cégtulaj a levegőbe beszélve, semmilyen hivatalos adattal megtámasztva nyomatta a piár-dumát ők 1 millió hordónyi sós vizet tudnak feldolgozni és abból kiszúrni a lítiumot. Ami egyébként - állításuk szerint - literenként akár 5 milligramm.

Egyenlőre ennyi.
De olvasgass vissza itt vagy 2 hetet legalább és döntsd el, hogy biztató-e számodra a dolog.
link

Nekem nem tetszik.
Piramis játék szaga van nagyon.

Törölt felhasználó 2017. 02. 18. 15:55
Előzmény: #318  Cipolla22
#319
Sziasztok! Nagyon-nagyon érdekelne a véleményeteket az Mgx minerals-al kapcsolatban. Szorosan idetartozik a téma, mivel a belebegtetett fejlesztésük alapjaiban írhatja át a lítium piacot. Az árak leesnének, bár gondolom ugyanazok a szereplők maradnának a legnyereségesebb szereplők akik manapsàg. Aki jobban rálát a témára annak várnánk a véleményét. Sqm szép hullámzásában egyébként benne vagytok? Meddig tarthat? Mgx jó fedezésnek tűnik nekem a nagy lítium gyártókkal szemben..Egyszer már bedobtam a témát, remélem valaki most reagál is rá..
Cipolla22 2017. 02. 18. 12:16
Előzmény: #317  eurocent
#318
Náluk találtam meg egy cikket, ahol kicsit szétszedik az állításokat, amiket a hírlevélben kaptál:
link
- pure carbonnak = grafit szerintük (én már annyi hype szövegben hallottam róla, hogy majd megkérdezem egy kémikus ismerősömet, hogy mi is ez tulajdonképpen. )
- Buffet igazából a BYD kínai cégbe fektetett

Szóval én azt mondom csak óvatosan a hírlevelekkel. Honnan kapod egyébként? Ha a héten kaptad, akkor a kollegák elég lassan fordítják át magyarra.
eurocent 2017. 02. 17. 22:59
Előzmény: #316  pomperj
#317
Szerintem is bull, a narancs csatornára tippelek, de biztosabb lenne a feltételezésem, ha a piros csatorna felett zárna pl februárban.

Más, de rokon téma.
Ma kaptam egy hírlevelet, amelyben leírják, hogy jelenleg jellemzően három akkutípust gyártanak: nickel-cobalt-aluminum (tesla), nickel-manganese-cobalt(GM és Kína) és lithium-ion-phosphate (Kína).
A hagyományos lithium akkumulátor összetétele 2% lithium, 18% nickel (teljesen véletlenül említettem nickel várakozásomat Ázsia(#5380)-ban) és 80% tiszta szén (pure carbon).

A tiszta szént eddig jellemzően Kínából vették a gyártók, de nemrég állítólag Svédországban megnyitottak egy bányát, ahol az eddig ismert legtisztább szenet bányásszák és ezzel Kína pure carbon egyeduralma megdőlt. Buffet is tulajdonos a bányában 10%-al. Kérdés melyik cégről lehet szó?

Megnéztem néhány pure carbon bányászt. Jellemzően mindegyiknél kész az 1 hullám egy indító diagonál formával. Ezt követően esniük kell (2-es hullám, talán nem véletlenül most "ajánlják" ezek vételét). Az esés alját viszont érdemes lehet elcsípni.
pomperj
pomperj 2017. 02. 17. 18:26
Előzmény: #315  eurocent
#316
1)En bullnak latom LAC mozgast, es .... vitazni lehet, hogy melyikben pontosan de... egy (3.) hullamban latom emelkedni.

Ami 4 nap alatt +20%, az aligha lehet mas. Es joval feljebbre tart. Kar kimaradni.

2)Igen: a bond futures oscillalhat a-b-c-d-e formaban;

link

es ha igy van akkor most (e) hullam kozepe-vege kornyeken jarhat. Minden esetre ez is megerositi, hogy egy (4)-ben vagyunk.

Es hatra van wave (5), bond tovabbi zuhanasa. Es a varhato wave (5) akar meglepetesszeruen nagy is lehet, meg extended jellegu is.
A Trump riziko szerintem meg nincs bearazva a bond piacba.

Ha igy volna, a most 2.42% 10 eves kamat hamar felfuthat 3.0% fole; es az viszi magaval az osszes adossag kamat-emelkedeset is...es a netto profitok zuhanasat okozza.

3)Az olaj igen zuros napi mozgasban van. Stabilan maradt a bull allaspontom.

(nem ertem ebben kisvuk velemenyet. Ha az olajban eses lenne, az viszi magaval le a tobbi commodity-t is mind, igy az aranyat is; de aranyban maradt bull velemenye)

Szoval, rovid tavon ket ALT. latszik.

link

A kek egy a-b-c-d-e korrekcios oscillalas, aztan tovabb fel.Es a kevesbe bull, target 59-62.

A masik a piros, ami A-B-C utan 1-2(=a-b-c) jellegu. Es akkor meg egy kis (c) eses kell hogy (2) keszen legyen. Ez egy erosebb bull felfele, target 69-72.

5)tegnap a TV-kbol vilagos lett sok amerikainak, az esti hir-host musorok megnezese utan, hogy az elnokuk egy idiota.

Siman total zerova lapitotta sajat magat, es este a szokasos hirmusorokban kifiguraztak minden szavat. Amit a sajtotajekoztaton muvelt, az itt maga a kozrohej.

A felismereshez 1 honap kellett.
A megbuktatasahoz?

eurocent 2017. 02. 17. 17:43
#315
LACDF 1M: link
LACDF chartja 2012.08 óta egyelőre hármas szerkezetűnek tűnik.
Szerintem az árfolyam megérkezett az 1 kritikus szinthez. Ha átviszi izomból a piros csatornát, akkor cél 1,5. Ha nem töri át, akkor a piros csatornában oszcillálhat tovább (le-fel-le és csak ezt követően indulna fel a 3-as hullám).
kukker 2017. 02. 17. 06:51
Előzmény: #311  pomperj
#314
Egy másik TA, János figyelmébe:

link

A végén aztán nem bírtam ki, a hajón vagyok, visszaugortam a nyerőből egy kicsivel 1,1-nél - CAD - meg amúgy is kell az adrenalin... :)
Cipolla22 2017. 02. 16. 22:31
Előzmény: #309  pomperj
#313
Bearing Resources is nagyon menetel, oket is nezegeted? Ugy latom ok is Chileben tenykednek egy kis korrekcio utan raknek bele kockazatit. LAC iden paradezik, SQM csak gyengebben koveti.

Teslanak ugy latom nagyon kell a marketing. Ok szeretnenek az autoipar iphonja lenni, de ezt meg nem latom. Az emberek lehet megveszik 0,5 havi fizuert az iphonet, de egy Teslat mar jobban meg kell gondolni. Es nekem meg nem adja meg a huha effektust, mint anno az iphone a versenytarsaival szemben. Mindenesetre erdeklodessel kovetem. Ugy sejtem van kb meg 3 evuk a nagy dobasra, a piac learatasara. Ha ez nem lesz meg akkorra mar Sindelfingenben is beindul a sorozattermeles es Daimler kemeny ellenfel lesz.
tberki 2017. 02. 16. 20:52
Előzmény: #311  pomperj
#312
Legyen szerencsed vele. En a sajat idotavomon es kockazatturesemmel szivesebben veszek a tokem 10%-ert daimlert mint 1%-ert teslat.
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 19:58
Előzmény: #310  pomperj
#311
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 19:57
Előzmény: #308  tberki
#310
Daimler vagy Tesla?

link vagy tesla?
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 19:45
Előzmény: #307  pomperj
#309
Tesla meg mindig (3) hullamban van.
Kis nezegetessel nagyjabol ez a chart-szamozas adodik a naposon;

link

A hetes chart a bolgban van, meg itt korabban; es nem valtozott.

A kerdes egyebkent a rally vege? Abban meg az, hogy mikor kapitulalnak a shortosok?

Januar elejen 38% volt a TSLA-ban a shortosok aranya, az elkepesztoen magas. Abbaol nagy shortcover rally szokott lenni/
Ettol meg fundas alapon akar igazuk is lehet. Dehat Microsoft is volt PE=200 folott, megis vadul emelkedett; igy van az a vezeto innovative cegeknel; most TSLA az.

Meg mindig tobb a shorts, mint 30.2% ha jok az adataim.

3)LAC menetel. Tartani.
tberki 2017. 02. 16. 06:29
Előzmény: #307  pomperj
#308
"2018 evben a profitcenter a model3 lesz. De kozben halad a vilag, es 2018 vegere a mai modellek varhato ujabb innovacioi ezek lehetnek: "

erre var a fel vilag. A Tesla a jelenlegi termekportfolioval operativ nyerseget nem termel. Ha a model 3 operativ nyereseget fog termelni akkor van esely arra hogy a ceg tényleg nagy lesz. Ha nem akkor a nagy darabszam finanszirozasa min. kerdeses.

Továbbra is ovatos vagyok Teslával, es továbbra is az akkut tartom a fo termeknek.
pomperj
pomperj 2017. 02. 16. 03:31
Előzmény: #302  pomperj
#307
1)Folyik LAC attores utan szokasos mozgasa. Most vissza teszteli felulrol az attort 0.80-0.82 ellenallast. Amikor onnan felpattan, szep trend-szeru rallyt varok.

2)Tesla most nyilvan a 2017 vegere igert model3 gyartasara fokuszal.
Azonban utana tovabbi innovaciokkal lesz csak kepes arra, hogy a nyomaban 1-3 ev kesessel lihego mas autogyartok elott megtartsa az elonyet.

2018 evben a profitcenter a model3 lesz. De kozben halad a vilag, es 2018 vegere a mai modellek varhato ujabb innovacioi ezek lehetnek:

-az akku mar a gigafactory-bol jon, kb. fele sulyban es talan +50% hatotav mellett. Es epul egy Europaban is, talan Kinaban is.

-autonom vezetes, legalabbis sokkal jobb mint a maiak

-tavolrol, netes auto-diagnosztika es javitas, sw update

-a gyartas sokkal nagyobb automatizaltsaggal, es stabilan jobb minoseg

-alkatreszek Amazon-tol, lokalis hazhozjovo beszerelessel; es sokkal olcsobban.

-mas innovaciok, amik ma meg ismeretlenek
pl. Menetkozi toltes?, ujabb display funkciok a szelvedo uvegen? Otthoni solar-alapu feltolto egyseg?

Nem nagyon vitas, hogy Tesla-nak ugyanugy rohannia kell elore, mint hajdan Microsoftnak kellett mas sw hazak versenye elott.
Es ahogy IBM, DEC, COMPAQ, Hp soha nem erte be, ugy erre most is van esely, hogy Toyota, Peugeot es Buick soha nem eri utol Teslat.

Tesla bull.

luxemburg 2017. 02. 14. 22:19
Előzmény: #305  luxemburg
#306
A minuszolok tehetnek egy szivességet
Tipikus magyar mentalitás ez az elvakult
rosszindulat és irigység!!!

JÁNOS KING!!!!
luxemburg 2017. 02. 14. 22:15
Előzmény: #302  pomperj
#305
Szia János!
Köszönöm a magam és mások nevében,hogy veszed a fáradságot és kézzel fogható elemzésekkel segitesz nekünk!A lit.-et a
te észrevételed után és a gigafactoryról
irt elemzéseddel az én felelőségemre egy éve folyamatosan veszem a LAC-ot
Köszönöm,hogy megpróbálsz kereskedőt faragni belőlünk.
Az Ázsiában ma hozzád is fordultam egy -két kérdéssel,ha idöd engedi vess reá
egy pillantást a válaszodat várva.Üdv!
Cipolla22 2017. 02. 14. 22:10
Előzmény: #303  pomperj
#304
Most néztem rá az árfolyamra, pedig mára korrekciót vártam. Kíváncsi vagyok mi sül ki ebből.
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 21:54
Előzmény: #302  pomperj
#303
jav: (iii of 3)
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 21:35
Előzmény: #294  pomperj
#302
Egyelore az tortenik LAC-nel, amire szamiottunk. Kitort, es ma mar masodszor fog 0.80 folott zarni. Innetol kezdve nagy BULL, mar aligha lesz belole fals kitores.

Innen az emelkedes gyorsulo kell legyen. Egy (ii of 3) hullamban vagyunk, elso target 1.5 kornyeke.
Szerintem ma is erdemes meg venni belole.
kukker 2017. 02. 14. 17:00
Előzmény: #298  Scirocco
#301
Ugyan az.
De KBC elég jó.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek