Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 16:49
Előzmény: #298  Scirocco
#300
Welcome!
Tudd, hogy azert LAC egy nagy rizikoju kis ceg. A nagy lithium termelok sokkal biztosabbak, pl. SQM, ALB, LIT stb. Olyan penzt tegyel oda, ami utan nem sirsz, ha elbukod.

Az nagyjabol mindegy hogy Toronto vagy NYSE veszed, egyutt megy az ar. Ez nem trading pozicio, hanem ez investment, hosszu evekre...kulonben nincs ertelme.
pomperj
pomperj 2017. 02. 14. 16:44
Előzmény: #297  eurocent
#299
Szia, e-autoban kb. ketszer annyi rez van.
-a 4 kerekbe epitett, egyenkent 100-200LE villanymotorban
-sokkal tobb szabalyzo aramkorben
-az akku vezerlesben
-es foleg: az 1-5A aramhoz a vezetek kisatmeroju, de mondjuk 50A-hez annak 3-szorosa.

A Tesla idovel lehet AL karosszerias is, mint az A8.
Scirocco 2017. 02. 14. 16:08
#298
Sziasztok, új hozzászóló vagyok ebben a topicban, de figyelem a témát egy jó ideje. Kérdezni szeretnék: próbáltam az előbb 0,86 USD-ért az Interactive Brokers felületén LACDF tickerrel Lithium Americas részvényt venni az amerikai piacon, de a rendszer nem engedte (a kanadai tőzsdén meg tudtam volna venni LAC tickerrel, 1,12 CAD-ért) Az előző hozzászólásokban az amerikai piacon történt vételekről van szó. Milyen szolgáltatón keresztül vettétek meg? Köszi a választ előre is.
eurocent 2017. 02. 14. 11:10
Előzmény: #292  pomperj
#297
e-autó hajtómotorjában milyen anyagból kell a %-osan, súlyban a legtöbb? Réz, alu?
Törölt felhasználó 2017. 02. 14. 06:45
Előzmény: #294  pomperj
#296
Beírtam tegnap a DAX-topikba, hogy én köszönöm, de most kidobáltam mindent.
Volt ez meg egy kis más is, ezen kaszáltam, a többi meg aprópénz lett ebben a nagy fel-rohanásnak köszönhetően.

Nem tudom, mi van, de orbitális lufinak tűnik most hirtelen odakinn minden és nagyon jó a jövőkép ebben a szegmensben, de többszörösen előrehaladtunk, mint amit az én személyes megítélésem elvár egy, az árfolyamhoz valamelyes odatehető fundamentumtól.
Ez egyéni érzés, gondolkodtam a te technikai indoklásod általi vonalon is, de győzött a fenti érv és zártam a longokat. Meglehet korán, de - kizárólag saját nézőpont - nekem ez most nagyon kaszinó lett - az egész USA - visszavonultam egyenlőre.

És kösz a tippet János természetesen, 1,5 év alatt 2,4-szeres hozam elég volt, nem leszek mohó.

Nektek meg azért hajrá, legyen meg az az Modell S... :)
Cipolla22 2017. 02. 13. 23:40
Előzmény: #294  pomperj
#295
Ma nagyon szépen ment, de azért még kell 1-2 ilyen nap :)
pomperj
pomperj 2017. 02. 13. 21:56
Előzmény: #293  Törölt felhasználó
#294
Hat, ez ma eloszor zar 0.80 folott.
Alighanem itt a kovetkezo 1-2 napban van az utolso jo alkalom belevenni a kitoresbe. Aztan pa-pa.

es ha jol szamoztam,a blogban es itt, akkor
(iii of 3 of 3) indul, es abban bizony nem lesz sokaig semmi korrekcio. Kemenyen tartsd, nehogy oda add apropenzert..
Menni fog, eszelosen.
Törölt felhasználó 2017. 02. 13. 18:44
Előzmény: #291  pomperj
#293
Erre a nagy rohanásra nem vársz egy kis korrekciót?
pomperj
pomperj 2017. 02. 13. 18:15
Előzmény: #286  pomperj
#292
Latom, nagy a hitetlenkedes alithium-banyaszok 100x potencial-jarol.
Nos, nezzuk fundasan, egy kozelito szamitassal.

1)Ma az Exxon ugy 5% a vilag olajos termeleseben; es a piaci erteke 340Mrd;
szoval, az osszes olajceg ennek 20-szorosa, tehat kb. 7.000Mrd.
Az olaj kb. fele megy autok hajtasara; tehat az autok hajto anyaga termeloeszkozeinek erteke 3.700Mrd USD. Ekkora lesz az autok hajtoanyaganak piaci erteke.

Mennyi lehet ugyanez lithiummal? Ugyanennyi.

2)Az uj elektromos e-auto vilagban a lithium es az uran lesz az, ami (mai tudasunk szerint) levaltja az olajat. Az uran talan cserelheto masra, a lithium majdnem egesz biztosan nem (nincs mas, ennel konnyebb fem!).

Az SQM, mint legnagyobb lithium kitermelo, piaci erteke 9 Mrd USD most.
Es termeli a vilag lithium fogyasztasanak 1/3 reszet.

Szoval, az osszes lithiumos ceg erteke nagyjabol 30Mrd USD lehet most.

3)Namost akkor?
10 ev mulva...ha nem lenne elektromos auto... az olajos cegek ara valahol a mai duplaja lehet majd, mondjuk 7.000Mrd.

4)Ha viszont az elektromos auto levaltja?
Akkor annak hajtoanyagabol a lithium a sokkal nagyobb resz, mondjuk 80%, es 20% az uran.
Es akkor Lithium mondjuk 5.600 Mrd USD erteku piaccal fog rendelkezni.

5)Hanyszorosra mehet/megy fel a lithium kitermelok ara 10 ev alatt, ha levaltja az olajat?
5600Mrd/30Mrd=180.

Szoval, lehet az egyes szamokat pontositani, meg mas at-kalkulaciot talalni. De kiderult, hogy a TA alapon lathato 100-as tenyezo szerintem abszolut realis fundas alapon is.

Ez peldatlan lenne? Dehogy. A 100x szorzot a Microsoft megcsinalta, 78-88
kozott.

4mondjuk
pomperj
pomperj 2017. 02. 13. 17:38
Előzmény: #290  Cipolla22
#291
kezd eselyem lenni;-)
Tesla duborog tovabb fel, mar 280-at ostromolja; nem lesz konnyu attorni, eleg eros ellenallas volt eddig. Ez a 3. attoresi kiserlet, es ez mar sikeres lehet.
De negyedikre mar szinte biztosan atmegy rajta. Kulonben is 1.5 eves cup-and handle format rajzol. Szoval, lehetseges az attores, es a target 400-420 USD, 1 even belul.

2)Az LAC ma kitort 0.80 fole, es eddig tartja magat. Ketszer kellene zarni folotte.
Ha az is megvan, szerdan kinezem a tesla szinet is magamnak;-)
Cipolla22 2017. 02. 12. 21:59
Előzmény: #289  pomperj
#290
Hát ma még elég hihetetlenül hangzik, az biztos, de rajtam nem fog múlni. Ha ez a részvény 100-szoroz, akkor veszek Neked egy Model-S-t ajándékba :)
pomperj
pomperj 2017. 02. 12. 04:48
Előzmény: #288  Törölt felhasználó
#289
Tudod mennyi volt XOM 40 eve? Akkor 3.0, most 100 korul. Es 77-ben mar sok benzines auto volt.

Tudod, mennyi volt Microsoft 30 eve? Akkor 0.40, most 64. Es 87-ben a computer kezdo volt.

A lithiumban legalabb ekkora potencial van.
Törölt felhasználó 2017. 02. 12. 02:19
Előzmény: #287  pomperj
#288
János.

Minden tiszteletem a tiéd, mert rád hallgatva ücsörgök nagyon szép nem realizált nyereségen, de már a 20-szoros szorzó is elég merésznek tűnik az SQM vagy az FMC mellet, ha arányaiban nézem a cégeket és részvény-arakat. Persze örülnék neki, csak ilyen szempontból kissé elérhetetlennek tűnik....
pomperj
pomperj 2017. 02. 11. 22:46
Előzmény: #286  pomperj
#287
Az LACDF chart annyira eszmeletlenul bull kilatasokat sejtet, amiket ne soha nem lattam eddig.

link

Ha attor a 0.80 szinten, akkor ez a struktura megerositest nyer.
Persze, vele egyutt hasonlo az osszes tobbi lithiumos ceg is.

pomperj
pomperj 2017. 02. 08. 18:37
Előzmény: #285  upgrayeddAKS
#286
Ma egy fontos ciket irt pf a Tesla kilatasokrol:

link

1)Egyelore TSLA bull. A multkori, jan.7 chart ez volt:

link

es TSLA ezt a projekciojat szepen koveti felfele. Nincs ertelme ujat rajzolni.
Tenyleg (3) hullamban emelkedik. Ilyenkor jellemzoen sorban jonek a jo hirek: lasd fenti cikk.

Tovabbra is erdemesnek latom TSLA es a luithium temaban penzt tartani. Sot, itt eleg batran lehet ujat is betenni.

Hol a target? Wave(1) 140->270 volt, szoval 130 pont. Ha nagyon ovatosan wave(3)=1.68*(1), akkor az legalabb 220 pont, szoval az indulo 180 szintrol 400 szintig mehet elso kozelitesben. Az innen a 260 ponttol meg +50%, es 2017 ev vegeig meg is lesz vele.
Tesla kivalo bull, barataim.

A lithiumosok lassabban masznak, de "megallithatatlanul"
(nagy mondas volt pf-tol, nemreg a torok piac zuhanasat pf igy aposztrofalta, pontosan a melyponti napon)

2)LACDF emelkedese elakadt a 0.80 szinten; de folyamatosan ostromolja, es amint attor, nem lesz semmi akadaly elotte hogy duplazzon. Valoban, a 2017 target a hetes charton 1.50-1.80 koze latszik mutatni. Ebben van 100% potencial; de en kivarnam az attorest egy buystop-al a max. folott 2 tick-el.

A LIT megy fel, most a 2012 ota tarto 26-28 szinten levo ellenallassal kuzd. Most epp beverte a fejet es lefordult. Ennek a korrekcionak az aljan LIT is jo vetel lesz.

Az SQM a tavalyi 12 szintrol eddig 3x-et ment. De az is eppen extended tulvett, es belefutott a 2010-es eros ellenallasba. A korrekcio utan SQM is jo vetel...igaz, SQM mar a (3) hullamaban van, egy (4) korrekcio 27-ig lehozhatja. SQM target ev vegeig 50-60, szoval 60-100% potencial.

upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 01. 24. 00:19
#285
+ jel: 1. nagy pakkot vettek (125 mio. részvény összesen) + egyéb finanszírozás is benne van a csomagban
2. az első deal az akkori piaci ár fölött köttetett (85 cent vs. 80 cent) - mindig kanadai dollárban/centben írok ezentúl LAC kapcsán, de nem fogom mindig külön jelezni, sorry :)
A második picivel alatta, de itt is 85 cent vs. 92 az arány, ami nem vészes - no meg nem követik az aktuális árfolyamot a megállapodások, amiket valószínűleg már pár héttel előtte lényegében nyélbe ütöttek
3. SQM JV meg a nevadai projekt úgy tűnik, hogy sínen van

- jel: nem tudni, honnan volt a cégnek ennyi srv.-e. Nyomát legalábbis nem találtam, de lehettem bénabéla is :)
Remélem, nem higítás lesz a vége. Közel 310 millió db rv.-ből 125-öt megvehettek a kínaiak, szóval no para, de a "private placement" egy kicsit zűrösen keveset árul el ebben az ügyben.

pomperj
pomperj 2017. 01. 19. 19:18
Előzmény: #282  pomperj
#284
WSJ cikke a tesla autopilot-rol:
nem tiltjak be, nincs visszahivas sem, es a vizsgalat lezarult.

U.S. highway safety regulators closed a probe of Tesla Motors Inc.’s Autopilot system without seeking a recall or other action against the Silicon Valley auto maker after a six-month investigation failed to uncover a defect in the semi-automated technology in use during a fatal crash last year.
The National Highway Traffic Safety Administration investigation “did not identify any defects in the design or performance” of Autopilot’s automatic emergency braking feature or other systems.

Törölt felhasználó 2017. 01. 19. 18:59
Előzmény: #282  pomperj
#283
Kettő stratégiai partner:
Bangchak 112 millió USD-vel száll be, ez jött ki ma.
Ganfeng Lithium meg 174millióval. Ez meg tegnap előtt.
pomperj
pomperj 2017. 01. 19. 18:51
Előzmény: #281  samu888
#282
Allitolag elkeszult az autout, ami a Gigafactoryt osszekoti az Interstate 50 uttal. Az nagyon kell az arumozgatashoz is, a bejaroknak is.

Es Nevadaban letrejott egy allami bizottsag, ami a lithium tema maximalizalasara torekszik. Egyreszt allami tamogatassal; a Gigafactory kozeleben akarnak egy lithium-finomitot epiteni. Az tobbszaz uj munkahely, es Szovetsegi+allami tamogatasi penz. Masreszt az Albemarle mellett mas nevadai lithium-termeloket is be akarnak inditani. Ebben LACDF is reszt akar venni...bar nyilvan az Argentin banyaik nem fognak kapni penzt; de a nevadaihoz kaphatnak.

A Tesla mar a battery probagyartasnal tart. Es targyal a lithium beszallitokkal; nyilvan van helyi nyomas rajuk, hogy a helyi beszallitokat preferaljak. Alighanem ezek kezdenek megjelenni LACDF araiban.

Ja, es TSLA emelkedett szepen mostanaban, 2 honap alatt +30%. Ha nem 35k lesz a model3 ara? az se fogja oket foldhoz vagni...igen nagy a varakozas. Azok a projekciok a blogban? eddig jok.

samu888 2017. 01. 19. 18:29
Előzmény: #279  pomperj
#281
Uraim,alakul valami LAC-ban.:))

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek