Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
Természetesen ennek van realitása, de mi még nagyon messze vagyunk ettől! Kicsi hosszabb időt eltöltöttem Dániában, nem mostanában volt, de már akkor kb 30 évvel a mostani Budapest előtt jártak kb minden tekintetben!
Oslóban szorítják ki az autókat a belvárosból. Parkolók helyére biciklisávokat építenek és sétálóutcákat csinálnak. Persze kulturáltabb a tömegközlekedés és nagyon jó a car sharing, roller, city bike mindenhol, ezért ha jól tudom az oslói háztartások 40%-a nem birtokok autót, és folyamatosan nő az arányuk. A város zónák rá van bontva, ahol fizetős kapukon áthaladva fizetni kell. Ez havonta 70-140k ha valaki ingázik. Igazán majd a robot taxik fognak nagyot borítani a dolgokon, de az még nagyon messze van. Persze itthon nagyon messze vagyunk ezektől, mert itt a nincs autód nem vagy ember mentalitás van. (Vidék, ahol napi 1x jár a busz más tészta, mielőtt valaki belémköt :P)
a hitel a kulcs. ahol igazi pénzt kell perkálni (lakbér, garázs díj, csirkefarhát) az megterhelő. nem véletlen nem mozog együtt az ingatlanok ára és ezek bérleti díja egy ideje.
Olvastam a cikket. 1 km-t gyalogolni megterhelő. 30 ezer/hó a beállóért megterhelő. 2 autó / család nem megterhelő. Kicsit el van csúszva az értékrend.
A legtöbb ilyen helyen nincsen garázs. A Belvárost nem is igy tervezték. Egy lakótelepen kicsit jobb volt a helyzet a 70-es években a kevesebb kocsiszám miatt, de azt sem úgy épitették meg hogy lakásonként egy parkolóhely legyen. Ma már kötelező egy lakáshoz egy parkolót (garázst) megépiteni, de az újépitésű lakóparkokban is kevés a hely, mert ott a tehetősebbek veszik a lakásokat, sok esetben családonként 2 kocsi van. Ráadásul pont azért mert a lakósparkok közelében megszaparodnak az utcán tartott kocsik, ezek az utcák egyre inkább fizetősek. Egyre nagyobb probléma a parkolás. Abban igazat adok Neked, hogy ilyen körülmények között érdemes befektetni a kevés számú gépkocsi beállóba, garázsba.
Valahol olvastam, az egyik “szakértő” szerint nincs jövője a garázsoknak, mert a közlekedés olyan mértékben fog fejlődni, hogy nem lesz létjogosultságuk.. Ill. a teljes belváros sétáló jellegű lesz, elektromos kütyükkel lehet majd eljutni bárhová…!! Nem tudom, de valahogy nem volt meggyőző…🤤🤤 vagy nagyon a jövőbe látott a kedves városvezető…
☝️ "A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a hatvanas évek derekán mindössze százezer személygépjármű volt forgalomban Magyarországon. Ez a szám meredek emelkedésbe kezdett később, ma már több mint 3,8 millió személyautó rója az utakat, vagyis harmincnyolcszor (!) annyi, mint a panelprogram indulásakor és az autók száma az utóbbi években folyamatosan növekedett." 👆 "válaszadók 90 százaléka elégedetlen a parkolási helyzettel, 76 százalék rendre nem tud megállni az otthona környezetében, így egy másik utcában kénytelen hagyni az autóját, ami különösen akkor okoz sok kényelmetlenséget, ha a bevásárlást is haza kell cipelnie, esetleg éjjel megszólal a riasztó, ahogy a fenti esetben történt." ☝️😆👆 Tessék kérem garázst bérelni. S mindjárt kényelmesebb. 😊😊😊😊😊
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link