Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 22:12
Előzmény: #127199  PBoborjan
#127200
Minap láttam Budán egy Prius I-et parkolni, H-s (2002 körüli) rendszámmal. Randa pici autó:)
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 22:03
Előzmény: #127198  berlini
#127199
Igen, igen. Sz nàluk csuklógyakorlat volt és zöld image pr a fejlett piacokon. De ők nagyon konzervatívak  és globális játékosok. A co2 hiszti pedig first world problem, bármennyire is igaz. 
Nem tagadom én sem, abban nem hiszek, hogy érdembem az eu tud rá hatni. Innentől kezdve versenyképességrontó öntökönszúrás.
berlini
berlini 2021. 08. 02. 21:58
Előzmény: #127196  PBoborjan
#127198
A Toyota számomra a legnagyobb csalódás.
A Priussal elkezdtek valamit, amit azóta sem folytattak.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:57
Előzmény: #127196  PBoborjan
#127197
A Peugeot-Fiat- Opel összeálltak. Nagy kérdőjel. Sz oladz kreativitás, az Usa piac, az Opel-Gm fejlesztői háttér talán elég lesz. Talán.
A Renault halott, pár évet még kihúz a Mitsubishitől elszipkázott elektromos tudással.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:53
Előzmény: #127194  berlini
#127196
Japánokmost állnak egy tömbbe. A Mazda skyaktive világszám, ha semlegesen néznénk a kibocsátást nyerhetne. (Az erőmű vsgy a kipufogó pöfögi a co2-t) A honda helyből kiránt egy olyan motort direkt befecskendezés és annak hátrányai nélkül, ami megfelel mindenben s vw tsi-nek. Csak nem úgy kell kezdeni a vásárlást, hogy keresel egy megbízható szerelőt.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:46
Előzmény: #127192  berlini
#127195
Ez jön pedig. Az Eu hány százalékát adja a kibocsátásnak?  Ha ezt lenullázzuk mi történik? Kisjégkorszakba mennénk amúgy? Már csak önmegnyugtatásként:)
berlini
berlini 2021. 08. 02. 21:45
Előzmény: #127191  PBoborjan
#127194
ha már az autóipart nézed, akkor ott azok lesznek a vesztesek, akik még ma sem ébredtek fel.
Suzuki, Honda, Mazda.
valószinűleg azok is akik későn ébredtek fel mint:
ford, Peaugot, Toyota
és a legevésbé valószinű, hogy azok akik már pár éve tudják az irányt:
Renault, Peugeot, VW
A nyertesek meg azok akik már 10-16 éve ezen az uton haladnak:
Tesla és pár kinai gyártó.
Amúgy arról is mesélt a barátod, hogy a VW idén már 1 millió tisztán elektromos autót fog legyártani?
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:44
Előzmény: #127183  berlini
#127193
A szénhidrogén hajtás egy virulend, invazív dudva, ami adókkal fifogatva is meghódítja a világot.
A jelen villanyautói egy kalocsai fóliasátor primőr paprikái. Fáradtolajjsl fűtötték a sátrat, de s szép termék ott a polcon márciusban. Kicsit drága, de olcsóbb mint februárban, amikoris mégtöbb olajat kellett égetni miatta.
De van, és igenis lehet paprikát enni márciusban. És kell is, a vitaminok is drágák. Ott a savanyúkáposzta. Az büdös, lokálisan szennyez! 
berlini
berlini 2021. 08. 02. 21:40
Előzmény: #127190  PBoborjan
#127192
Nem vagyok optimista.
De szerintem nincs más út amin járni lehet .
Enélkül marad az hogy 100-200 év múlva minden szénné ég a földön amit nem borit el a tengerviz.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:30
Előzmény: #127187  berlini
#127191
Vw- nél pont dolgozik barát, nem középiskolás fokon. Sok sztorit hallok. Meggyőződésem az új kor vesztesei között lesznek.
Na innen folytasd az új vallást.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:25
Előzmény: #127187  berlini
#127190
-S eftársak a fejlett kommunizmusbsn megszűnik a pénz és minde jó lesz!
-Halk hang hatulról.
-Ok, hogy akkor mi lesz, de addig mi lesz?
Bocs, de ez jutott eszembe, olyan techno optimista vagy. Legyen igazad, nagyon szeretném.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:21
Előzmény: törölt hozzászólás
#127189
A fúziós sram definíciója: mindig 30 êvre van a megvalósítástól.
Szar ám ha az ember nem 20 éves, egyre több mindent látott, olvasott már.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:19
Előzmény: #127183  berlini
#127188
Mi lett vón, ha nincs mrns vakcina?
Igazándiból semmi. Nekem 2 közvetlen rokonom ment el a járványban, kínai vakcinával.
Még 10 ezerrel többen halnak meg. Mist bocs, de nagyléptékben + 10 e fő , főleg idős, beteg az nem game changer. S spanyolnátha mit okozott hosszútávon? Semmit.  
berlini
berlini 2021. 08. 02. 21:17
Előzmény: #127182  PBoborjan
#127187
Pont ott kezdjük.
Ha minden anyagot ami egyszer már feldolgozásra került vissza tudunk nyerni (pld autók 95-98%-át) akkor nem lesz arra szükség hogy olyan mennyiségű alapanyagot kelljen kibányászni.
pld. a VW célül tűzte ki hogy karbonsemleges lesznek az üzemei 2030-ra. Szerintem a recycle szempontjából max 2040-re Európában nagyon szigorú szabályok lesznek minden ipari üzemre, minden csomagoló üzemre, minden szolgáltatóra.
XisCixis 2021. 08. 02. 21:15
Törölt hozzászólás
#127186
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:15
Előzmény: #127181  berlini
#127185
Enben egyetértek. Sz emútt 1000 év legnagyobb lehetőségét öntöttük ostoba betonba, s juttatuk ostoba helyekre.
XisCixis 2021. 08. 02. 21:14
Törölt hozzászólás
#127184
berlini
berlini 2021. 08. 02. 21:13
Előzmény: #127180  PBoborjan
#127183
Nem volt ok arra, hogy bárki is támogassa. habár a benzinen akkoriban nem volt komoly adó és igy ez akár támogatásnak is megfelelhetett.
Most viszont nincsen 100 évünk arra, hogy az új technológiákat kifejlesszük.
Másik példa.
az MRNS technika már vagy 30 éve meg van elméletben.
Miért nem lettek ez alapján a Covid járvány előtt vakcinák fejlesztve?
Mert nem volt meg hozzá az ami tavaly év elején már igen.
Sok sok milliárd dollár és több ezer kutató.
PBoborjan
PBoborjan 2021. 08. 02. 21:11
Előzmény: #127178  berlini
#127182
Kezdjük az érdemi kibocsátóknál, ipar, bányászat. Jajj, az fáj inkább bohóckodjunk vilkanyautóval, azt az emberek is értik. Egy.
Kettő. Nem kell. Kinek.minek.miért?
berlini
berlini 2021. 08. 02. 21:10
Előzmény: #127175  PBoborjan
#127181
Sajnos a többség nem igy látja.
Kevesen tudják, hogy a mi igazi tragédiánk annak a sokezer milliárd forintnak az elpocséklása.
Akik még mindig "elmútnyócéveznek" azok nem tudják, hogy még Bajnai sem látott szinte semmit ebből. mert a 2007-2014 közötti első támogatási ciklusból sem kapott a 2010 előtti kormányzat szinte semmit. Ennek a ciklusnak a pénzei 2010 és 2016 között folytak be.
A NER abból a pénzből kábit és lop azóta is.

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek