"Már a beszélgetéseinket is kihallgatja a Facebook?
Tagadja a Facebook, hogy lehallgatná a felhasználóit az okostelefonok mikrofonján keresztül. Sokadszor merült fel a gyanú, hogy az okostelefon-tulajdonosok beszélgetéseit lehallgatva próbál releváns hirdetéseket küldeni a Facebook az alapján, hogy miről beszélnek a felhasználók szóban. Anélkül, hogy rákeresnének az adott témára bármilyen platformon.
A Facebook tavaly már egyszer közleményben tagadta ezt a gyakorlatot, ami komoly adatbiztonsági kérdéseket vet fel. Az alapján kínálunk hirdetéseket a felhasználóknak, hogy mi az érdeklődési körük, illetve a profiljukon található információkat használjuk fel - mondták hivatalos válaszban.
Rob Goldman, a Facebook hirdetésekért felelős alelnöke most a Twitteren tagadja a vádakat:
Az adatbiztonság egyébként is kényes téma az internetes cégeknél. Köztudott, hogy a felhasználókról származó információkat arra használják, hogy jobban targetált hirdetéseket kínálhassanak. azon már senki nem lepődik meg, hogy egy-egy Google-keresés után kapcsolódó hirdetéseket kap sok más platformon is, de a felhasználók beszélgetéseinek lehallgatása hatalmas botrányt kavarna.
Az egyik elmélet, hogy a hirdetés és a beszélgetések témája közötti egybeesés csak véletlen és már korábban is megjelentek ugyanazok a hirdetések a felhasználónak, csak nem biztos, hogy észrevették, mert nem volt a figyelmük középpontjában. Mert ha valamire kicsi az esély, de nagyon sok lehetőséget adunk neki, akkor az előbb-utóbb könnyen megtörténik - magyarázta egy matematikus a BBC-n.
(BBC)"
2017. október 30. 10:29 |
Tagadja a Facebook, hogy lehallgatná a felhasználóit az okostelefonok mikrofonján keresztül. Sokadszor merült fel a gyanú, hogy az okostelefon-tulajdonosok beszélgetéseit lehallgatva próbál releváns hirdetéseket küldeni a Facebook az alapján, hogy miről beszélnek a felhasználók szóban. Anélkül, hogy rákeresnének az adott témára bármilyen platformon.
A Facebook tavaly már egyszer közleményben tagadta ezt a gyakorlatot, ami komoly adatbiztonsági kérdéseket vet fel. Az alapján kínálunk hirdetéseket a felhasználóknak, hogy mi az érdeklődési körük, illetve a profiljukon található információkat használjuk fel - mondták hivatalos válaszban.
Rob Goldman, a Facebook hirdetésekért felelős alelnöke most a Twitteren tagadja a vádakat:
Az adatbiztonság egyébként is kényes téma az internetes cégeknél. Köztudott, hogy a felhasználókról származó információkat arra használják, hogy jobban targetált hirdetéseket kínálhassanak. azon már senki nem lepődik meg, hogy egy-egy Google-keresés után kapcsolódó hirdetéseket kap sok más platformon is, de a felhasználók beszélgetéseinek lehallgatása hatalmas botrányt kavarna.
Az egyik elmélet, hogy a hirdetés és a beszélgetések témája közötti egybeesés csak véletlen és már korábban is megjelentek ugyanazok a hirdetések a felhasználónak, csak nem biztos, hogy észrevették, mert nem volt a figyelmük középpontjában. Mert ha valamire kicsi az esély, de nagyon sok lehetőséget adunk neki, akkor az előbb-utóbb könnyen megtörténik - magyarázta egy matematikus a BBC-n.
(BBC)"
Kik használják fel a technológiát a privát szféránk ellen?
google
apple
amazon
alibaba
cia
fszb
samsung
huawei
skype
...