Miután a Portfolio minapi "Budapest 2030" című fejlesztési konferenciáján már elhangzottak a 2030-ig szóló tervek, a szombati Magyar Közlönyben meg is jelent számos fontos vasútfejlesztési kormánydöntés. Így például az, hogy
A földalattiságot értettem a metrón. Oké, ha azokat a vonalakat leviszik a föld alá, bár másképpen talán nehéz lenne megoldani, azt jónak tartom, cikket nem olvastam. Ezeket baromi régen tervezik már, kérdés megvalósul-e. Amúgy valszeg lehetne több vonalat is építeni.
A Ráckevei és Csepeli HÉV vonalak föld alá vitele, és Kálvon térig történő meghosszabbítása, valamint a 2-es metró, és gödöllői HÉV összekötése tulajdonképpen ennek minősül. Explicite benne van a cikkben, hogy az észak-déli HÉV-vonalak átalakítása az 5-ös metró előkészítése. A metró is vasút egyébként.
most őszintén, hogy a picsába érdemelnék azt? és a nyilvános vécé ajándék vagy szolgáltatás? megérdemlik? baszki, fizetnek érte! adóban, menetjegyben, ezerféle formában. nem megérdemlik, hanem jár nekik.
Az igen, de hogy a Soroksári út és Ferencváros mellett/helyett az átszállást jobban biztosító Közvágóhídnál és Népligetnél legyen vasúti megálló, azt most látom először leírva. A HÉV vonalak szükséges felújítása is régen ismert, de eddig mintha nem vették volna komolyan.
Jó lenne, ha a nagy vasútfejlesztésben nem feledkeznének meg a nyilvános WC-kről sem, mert ami a Déli pályaudvaron és Kelenföldön található (már aki megtalálja egyáltalán) az Európában elfogadhatatlan színvonalú.
dehogynem jutott az eszükbe... nézz utána, hogy az 5-ös metró kb 30-40 (!) éve szerepel a távlati tervek között. csak tervezni jóval olcsóbb, mint megvalósítani :)
Én a leírtak többi részével is maximálisan egyetértek. Eddig érhetetlennek találtam, hogy ezek a logikus megoldások nem jutottak eszükbe. Ezek szerint mégis.
Itt a nagy kormánydöntés: összekötik a Délit és a Nyugatit, két HÉV-et behoznak a belvárosba
Ugrás a cikkhez