Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 29. 14:51

Itt a kijózanító pofon az Auditól - Ezt nem teszik zsebre a dolgozók  

Ugrás a cikkhez
A szakszervezet közzétett több, az Audi Hungária Zrt. (AH) árbevételéhez és a hozzáadott értékéhez kapcsolódó számot korábban. A vállalat erre reagálva közzétette most "Pénzügyi beszámolók elemzésének csapdái" című
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
gambadoro 2019. 01. 29. 14:51
Előzmény: #1  portfolio
#2
ezt elmagyarázná valaki?
user01
user01 2019. 01. 29. 15:10
Előzmény: #2  gambadoro
#3

Az Audi vezetősége finoman azt akarja jelezni, hogy a szakszervezetek különböző érvei a semmivel egyenértékűek.
 
Pl. ha a MOL és a KulcsSoft számait hasonlítod össze, akkor abból is kb. ugyanannyira semmi következtetést lehet levonni, mint amit az audis szakszervezetek csinálnak.
A KulcsSoftnál a hozzá adott érték közel 100%, míg a MOL-nál talán elérik a 20%-ot. Ez azt jelenti, hogy a KulcsSoftnál dolgozók sokkal okosabbak, mint a MOL-osok? Azt jelenti, hogy 5x akkora bért kellene kapjanak?
Nem, egyszerűen ez egy cégre jellemző adottság. Az, hogy mennyi a hozzá adott érték.
Ugyanez érvényes az egyes audi leányok esetében is.
Kb. semmi jelentősége egy ilyen összehasonlításnak. A szakszervezetek mégis ilyeneken lovagolnak.
nemIesszapport 2019. 01. 29. 15:32
Előzmény: #2  gambadoro
#4
Azt írják: "nem akarunk többet fizetni"
totoro
totoro 2019. 01. 29. 15:47
Előzmény: #3  user01
#5
"Bár a társasági adó kulcsa egységesen 9 százalék lett tavaly (a nagy
cégeknek ez 10, míg a többieknek 1 százalékos csökkenést jelentett), de
ez nem jelent egyenlőséget. Ugyanis a további társasági adóhoz
kapcsolodó kedvezményeket leginkább a nagy multik tudják igénybe venni
az MFOR cikke szerint, így ők versenyelőnybe kerülnek a kis és közepes
vállalkozásokkal szemben. A legnagyobb Magyarországon működő cégek körülbelül 5 százalék körüli társasági adót fizethetnek. Már a 9 százalék is a legalacsonyabbnak számít az Európai Unióban,az 5 százalékos effektív adószint viszont világszerte a nagyon kedvező
adózási környezetet biztosító adóparadicsomok közé sorolja Magyarországot.Ebben az átlagosan 5 százalékos adózásban pedig még nincsenek is benne a
direkt állami támogatások. Ami azt jelenti, lehet olyan nagy cég is
Magyarországon (akár a korrupciós „juttatásokon” túl is), amely több
pénzt kap a magyar államtól, mint amit befizet "
Magyarul, ha a magyar dolgozó ugyanannyit keresne mint a német, az Audinak még akkor is vastagon megérné itt termelni, annyival kevesebb adót fizet.
elemes
elemes 2019. 01. 29. 15:56
#6
a szakszervezet számára ezek igazából részletkérdések.
.
ők 18% béremelést akarnak. az audi ezt vagy megadja, vagy nem. a sztrájk egy darabig még eltarthat, de ha a dolgozók vereségével végződik, az mindenféle másodlagos veszteségeket jelent majd az audinak (lojalitás csökken, fluktuáció növekszik). szóval a magas lóról érvelésnek megvannak a költségei.
csendben 2019. 01. 29. 16:02
Előzmény: #6  elemes
#7
Ebből az audi már jól nem jöhet ki: ha enged a nyomásnak,akkor azrét; ha nem akkor azért. Sokkal célravezetőbb lett volna a szakszervezetekkel olyan kompromisszumot találni,amit mind a két fél emelt fővel tudott volna kommentálni. Ez a hajó,már elúszott...
csongor64 2019. 01. 29. 16:07
Előzmény: #7  csendben
#8
hogy micsoda lángész vagy? grat
Peterbond 2019. 01. 29. 16:15
Előzmény: #3  user01
#9
Na de pont ezert neztek azonos AUDI gyarakat es nem a kutato kozpontot gondolom. Oke hogy egyikben motor masikban alvaz keszul de a lenyegen azert olyan sokat nemvaltoztat. Nem egy kereskedo ceget vetettek ossze egy informatikai es egy szolgaltato ceggel. En nem latom mi lenne az a tulzottan nagy kulonbseg a lengyel es a magyar gyar kozott. Biztos vannak kissebb elteresek de a lenyegi resz ugyanaz szvsz.
gambadoro 2019. 01. 29. 16:19
Előzmény: #9  Peterbond
#10
ezért teljesen más, ha mondjuk egy ajtót szerelnek fel vagy az elektronikát gyártják hozzá
csendben 2019. 01. 29. 16:27
Előzmény: #8  csongor64
#11
A témához -esetleg-,vagy csak a személyeskedés?
ujonc 2019. 01. 29. 16:37
Előzmény: #10  gambadoro
#12
"Magyarország Győr
Modellek: Audi A3 Sedan, S3 Sedan A3 Cabriolet, S3 Sedean, TT/TTS Coupé, TT/TTS Roadster, motorok"
"Ingolstadt
Modellek: Audi A3, A3 Sportback, A4 (kombi is), A4 allroad, A5 Coupé, A5 Sportback, Audi Q5, karosszéria alkatrészek, futómű alkatrészek, motor alkatrészek, préselt lemezek, alumínium alkatrészek"
 Ezek szerint sem indokolt a bérkülönbség.
ujonc 2019. 01. 29. 16:43
Előzmény: #12  ujonc
#13
"az Audi belga gyárában pedig az átlagbér a győri 3,6-szerese."
Itt mekkora is a hozzáadott érték?
"Belgium Brüsszel
Modellek: Audi A1, A1 Sportback, S1, S1 Sportback"
 ???
user01
user01 2019. 01. 29. 16:46
Előzmény: #9  Peterbond
#14

Csakhogy a közel azonos is lehet, hogy csak nagyon messziről nézve közel azonos.
Ha a magyar audi sok beszállítóval dolgozik, míg a szlovák kevéssel, akkor már teljesen mások a két leány arányszámai.
Még akkor is, ha két motorgyárat hasonlítasz össze.
 
Pl. van két mérnökiroda. Mindkettőben terveznek. De az egyik szoftvereket is árul, mint egy szoftverfejlesztő képviselete.
Az egyik mérnökirodában akár a bevétel 100%-a hozzáadott érték lehet, míg a másikban lehet, hogy csak 50%, mindez azért, mert ott van egy titkárnő, aki munkaidejének 7%-ban intézi a szoftvereladásokat (válaszol az érdeklődő levelekre, küld ki árlistát, majd ha jön megrendelés, akkor kiállítja a számlát - a szoftvereken meg van mondjuk 6% árrés).
Most akkor az egyes számú mérnökiroda mérnökei lázadjanak fel, mert kevesebbet keresnek, mint a kettes cég mérnökei, ráadásul ott van feketén fehéren, hogy a bevételhez arányosított hozzá adott érték náluk 100%, míg a konkurensnél 50%. Holott majdnem ugyanazt csinálják, csak kis különbség van a két cég között.
 
Ilyen összehasonlításnak nincs sok értelme.
Ahhoz pontosan ismerni kellene az egyes audi leányok bevételi és költségszerkezetét, abból kiszűrni az eltéréseket, utána lehetne ezeket összehasonlítani.
gambadoro 2019. 01. 29. 16:52
Előzmény: #12  ujonc
#15
ha meg nem indokolt, akkor szépen hazaviszik az egész gyárat
ahhoz mit szólnál?
ujonc 2019. 01. 29. 16:55
Előzmény: #14  user01
#16
De, ha a két mérnöki irodának egy a tulajdonosa, miért tenné meg azt, hogy csak az egyikben árul szoftvereket? Ha megpróbáltam és működik, van kereslet, van haszon a másikban is alkalmazni fogom ezt az üzleti fogást nem?    Másrészt szerencsésebb lenne az autógyárakból hozni a példát a konkrét estben. Azt a magyarázatot mondjuk jobban el tudnám fogadni, hogy a profitot megpróbálnám ott kimutatni, ahol kedvezőbb utána az adózás. Ilyenkor mondhatnám a nagyobb költséghányadú helyen, hogy bocs, de te kevesebb hasznot hozol a cégnek, ezért is nem tudok neked annyit fizetni.
ujonc 2019. 01. 29. 16:57
Előzmény: #15  gambadoro
#17
 Nem a két szép szemünkért hozták ide. Vigyék haza! És ki fog dolgozni benne? Akik akartak már kimentek külföldre, már azokra a munkáskezekre van szükségük, akik itt maradtak.
gambadoro 2019. 01. 29. 16:58
Előzmény: #17  ujonc
#18
azért hozták mert megérte
ha már nem éri meg elviszik
a robotok fognak dolgozni
ujonc 2019. 01. 29. 17:14
Előzmény: #18  gambadoro
#19

Ez így van.
Ha megadja a kért bérfejlesztést még akkor is megéri majd neki. Lásd a Belga gyár béreit. Ott még háromszoros bérrel is megéri. Hiszen nem vitte el onnan.
A robotok meg a kinti gyárait is érinti majd nem csak az ittenit. Az abból következő problémája, a ki veszi meg az autóimat kérdés lesz. De ez másik topik témája lehet majd.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 29. 17:26
#20
Khm, kár azon moralizálni, hogy mennyit kell akarniuk fizetni, ez ugyanis teljesen piaci kérdés. Majd kialakul. A cégnek az a dolga hogy lefelé alkudjon, mert ezt várják el a befektetők. A munkavállalók dolga meg hogy felfelé alkudjanak. A piaci helyzet meg meghatározza, hogy mennyit kell kifizetniük a végén. A többi bullshit.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek