Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 24. 15:27

Hiába félsz tõle, még a te életedben eljön az önvezetõ autók kora  

Ugrás a cikkhez
A járműipari beruházások egyik legaktuálisabb területe, hogy az autonóm technológia milyen gyorsan és hogyan épül be a mindennapokba, melyik márka tud elõhozakodni a legújabb automata fékrendszerrel, kormánytechnológiával, vagy
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 01. 25. 16:43
Előzmény: #74  PusztaPutyin
#80
Erre írtam lentebb a kötöttpályás közlekedési eszközökkel kapcsolatban, hogy első körben ott volna a legegyszerűbb megvalósítani az önvezetést... még sem látszik, hogy ez volna az irány. Véleményem szerint a közúti közlekedésnél is a valamilyen formában kivitelezett "kötöttpályásítás" hozhat majd csak áttörést. Amit írsz, az elvileg kivitelezhető, de mi történik az ilyen útszakaszokról történő lehajtás után??... onnan hogyan halad tovább a full-autonóm jármű (és utasa(i)??... Rengeteg a dilemma.
elemes
elemes 2019. 01. 25. 16:42
Előzmény: #78  Törölt felhasználó
#79
"de akkor sem veszélyeztetett senkit"
.
járdán egy ember sétáltatja a kutyáját ami rángatja a pórázt. ha az ember jó fizikumú, akkor nemigen fogja kiszabadítani magát a kutya, ha idős, vagy gyerek, akkor érdemes lassítani, felkészülni az elkerülő manőverre. ugyanez pepitában az anyja kezét rángató / hisztiző gyerekkel.
.
bicikliző ember, a kormányon vagy a csomagtartón komoly teher -- érdemes a szabályosnál nagyobb oldaltávolságot tartani, mert bizonytalan az iránytartása, esetleg körültekintés vagy karjelzés nélkül fordul majd balra.
.
biciklis karjelzések felismerése
.
ember tolja az autóját, ablakon benyúlva kormányoz. fel kell ismerni, hogy ilyen helyzetben nem tud fékezni.
.
busz beáll a megállóba, ha a túloldalon van az iskola, gyalogosok rohannak ki a busz takarásából. főleg, ha iskola van az út túloldalán és pár perccel vagyunk a tanítás kezdete előtt. 
.
millió ilyen helyzet van, aminek a betanítása sok ezer óra autóvezetést igényel, és az autóvezetésen túl egy csomó olyan tudást, ami nem tartozik szorosan az autóvezetéshez, hanem az emberek viselkedéséhez,  a környezethez,  kultúrához.
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 16:35
Előzmény: #69  daxlisgyuszi
#78
Napi 1* kell belenyúlni, de akkor sem veszélyeztetett senkit, csak rosz helyre áll le stb butaságokat csinál, de nem megy neki semminek. Az meg van hogy fejlesztés alatt van a cucc és ha késznek nyilvánítják jó esélyel kormány se nagyon lesz azokban az autókban, így aztán nehezen tudnál ha akarnál is beavatkozni? Btc nél is azt nem bírod felfogni hogy van a most és van az hogy kb 2 év és a skálázás problémája már meg is van oldva, itt is túl kéne látnod a moston, nem nehéz ez a közeljövő nem 50 év múlva lesz. Btcnél pedig nem bírod elképzelni hogy elterjedjen mikor kb minden nagy játékos ezen ügyködik a háttérben csak a vak nem látja illetve te. Igazi kőfejű lehetsz. :) A mesterséges iq szerepe meg igen kell a vezetéshez de nem akkora mértékben mint gondolnád, ugyanis a legtöbb dolog mérhető és a gép sokkal jobban lát mint bármelyik ember, innen pedig kiszámolja. Iq pl ahhoz kell hogy 5 méterre az egy bicikli mennyi eséllyel esik be elém stb. De mivel egy átlag embernek 1 másodperc kell hogy fékezni kezdjen egyáltalán nem tudom miről beszélünk..
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 25. 15:43
Előzmény: #76  Jon_Arbuckle
#77
habár elektromos kerékpárral is sokan "sportolnak"..
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 25. 15:39
Előzmény: #70  daxlisgyuszi
#76
mondjuk megnézném azt a világot, amikor már motorból is önvezetőt vesz valaki :)
Seismic
Seismic 2019. 01. 25. 15:23
Előzmény: #70  daxlisgyuszi
#75
Lentebb is írtam..."bolondbiztos" rendszert szinte lehetetlen tervezni, ahol ennyi a változó..viszont az fontosabb kérdés, hogy egy ilyen rendszer mennyivel lenne biztonságosabb az embernél? Egy gép nem hajt gyorsan/ betartja a követési távolságot, a "táblákat" pl zebra/, lassítana a kanyarban,  illetve nem félne a jobbról jövő motorostól  stb "extrém" manőverben sem, ezáltal a baleset veszélye kb 90%ban csökkenne
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 25. 15:13
Előzmény: #73  elemes
#74
Jópofa a hasonlat, de valójában annyit kellene tenni hogy azt mondjuk, hogy az autópályákon meg ezenésezenésezen az úton kizárólag önvezető üzemmódban szabad közlekedni, akinek nincs olyan, az haladjon az erre fenntartott manuális-ready utakon.
elemes
elemes 2019. 01. 25. 15:09
Előzmény: #72  PusztaPutyin
#73
ez kb olyan, hogy a kommunizmus is jól működik -- ha mindenki hívő kommunista. a proletárdiktatúra pedig ezt a célt úgy próbálta meg elérni, hogy aki (lenin, később sztálin szerint) nem volt hívő kommunista, azt megölték vagy gulágra vitték (ami majdnem ugyanaz). kapitalista viszonyok között ez nem jó megoldás.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 25. 15:00
Előzmény: #70  daxlisgyuszi
#72
Igen, ez csak akkor fog működni, ha minden önvezető. Aki vezetni akar annak meg ott a Hungaroring bérlés.
elemes
elemes 2019. 01. 25. 14:56
Előzmény: #69  daxlisgyuszi
#71
"hétfő reggel fél 8-kor a Szentendrei úton a város felé haladva...:)"
.
oh de rég volt :)
.
mármint az, amikor hétfő reggel fél 8-kor a szentendrei úton HALADNI lehetett.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 01. 25. 14:54
Előzmény: #66  PusztaPutyin
#70
Szép álom. Hogyan lehetne ezt elérni??... csak gondolj közben a jobbról előző motorosokra (ha már nyári péntek délután)... vagy bármelyik péntek délután még a teherautók is ott vannak... velük mi lesz?... vagy abból indulunk ki, hogy addigra már azok is mind "önvezetők"??... stb. stb. stb... és újból stb... hogyan fog tudni a szoftveres irányítás ilyen "ingergazdag" környezetben optimálisan működni? Német oldalakat olvasgatva azt látom, hogy ott is totál homályos még a kép ebben a témában. A fejlesztőik nyilatkozatai pedig jobbára erősen pesszimisták a határidőket illetően...
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 01. 25. 14:43
Előzmény: #59  Törölt felhasználó
#69
"...Hogyan viseled hogy egy telefonon manapság videót is lehet lejátszani.."
 
ez kb. a tranzisztor feltalálásának pillanatában bele volt kódolva a technikai fejlődésbe...állítólag Elvisnek a 70-es évek legelején már volt a jóval későbbi DAT-magnóhoz hasonló eszköze otthon... meg videómagnója is. :)
 
a két dolog nem ugyanaz a liga... mint ahogy pld. a kriptofórumban is azt akarod bemesélni hetek óta, hogy a "Bitcoin = internet"...:))... te egyszerűen nem vagy képes felfogni a különbségeket. Az intelligencia egyébként pont erről "szól"... helyesen érzékelni, helyesen értelmezni, és adekvát (helyes) módon reagálni (alkalmazkodni) a külvilág változásaira... nos, tkp. "csupán" ennyit kellene tudnia egy full-önvezető jármű szoftverének mongyuk hétfő reggel fél 8-kor a Szentendrei úton a város felé haladva...:)))
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 25. 14:37
Előzmény: #67  elemes
#68
Off - cserébe le tudtad tenni a hortobágyi pusztán. Amúgy amit írsz azt igazolom, véletlenül értek hozzá.
elemes
elemes 2019. 01. 25. 14:34
Előzmény: #63  Vortex
#67

az autoland-et alapvetően nagyon rossz látási viszonyokra találták ki -- mert a repülő nem maradhat fent. de ez CSAK a látási viszonyokra vonatkozik, mert a precíziós bevezetés nem segít abban, ha a pálya látszik csak szélrohamok lökdösik oldalra a gépet. akkor vagy leszáll a pilóta kézzel, vagy keresnek kitérő repteret.
szóval ez az autoland ez még csak "assistant."
.
azért mondtam, hogy nagy teljesítmény volt, mert a 60-as évek "elektronikájával" oldották meg a robotpilótát, sőt, az első cat iii autoland rendszereket (és azért van idézőjelben az elektronika, mert az orosz gépeken, pl. a T154-en konkrétan pneumatikus analóg számítógépek működtek a repülőgép fedélzetén).
.
https://en.wikipedia.org/wiki/Autoland
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 25. 14:34
Előzmény: #65  daxlisgyuszi
#66
Szerintem akkor van értelme ha egyáltalán nem kell, sőt, nem is lehet belenyúlni. Mert akkor lehet pl. a követési távolságot lecsökkenteni, aminek erős jótékony hatása lenne a dugókra. Képzeld el hogy tíz méterenként megy a sávban autó a Balaton felé nyári péntek délután. Ezt emberrel nem oldod meg.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 01. 25. 14:26
Előzmény: #58  Törölt felhasználó
#65
"...és naponta kb. egyszer ha belenyúlnak a sofőrök..."
 
ahhoz, hogy naponta egyszer idejében bele tudj nyúlni, ugyanúgy ott kell lenned minden pillanatban, mintha te magad vezetnél. Ha nem ezt teszed, elfogadhatatlanul magas szintre emeled a súlyos baleset kockázatának valószínűségét. Ez így akkor mitől "önvezetés"?...:)... rögtön hozzáteszem, ez a "naponta-egyszer-belenyúlás" gyér forgalmú, előnyös vonalvezetésű és sávszélességű (tehát mongyuk nem olasz!) autópályán, tempomat + követési automatikával akár meg is valósítható néhány éven belül. De haladás közben egyedül utazva pld. aludni egy jót emellett sem lehet majd.
elemes
elemes 2019. 01. 25. 14:14
Előzmény: #60  Törölt felhasználó
#64
tökre értem, amit írsz, csak közben nem olvasod el, amit mások írnak :)
Vortex 2019. 01. 25. 13:58
Előzmény: #57  elemes
#63
Azért az a sávtartó automatika + tempomat le tudja tenni a repülőt a földre emberi beavatkozás nélkül.
Vortex 2019. 01. 25. 13:57
Előzmény: #54  daxlisgyuszi
#62
A kezdetekben a gőzbuszok előtt is egy ember ment, aki figyelmeztette a gyalogosokat :)
Még nincs kész ez a bullshit. De rohamtempóban fejlesztik.
euler 2019. 01. 25. 13:51
Előzmény: #59  Törölt felhasználó
#61

Majd elhiszi ha gyakran használja.
Így volt a repüléssel is. :)

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 4 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
  • Befalap
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek