Szerintem nagyon érdekes lesz, most, hogy globális olajpiac kettéválik egy embargósra meg egy embargó nélkülire. Nem lehet csak az egyik vagy a másik piacot nézni. --- Közben a Boszporusznál már 7 millió hordó olaj várakozik a tengeren. Az olaj a CPC csővezetékből jön, ami a kazak olajat hozza a Fekete tengerre, de az oroszok is kevernek bele valamennyi olajat. A price cap egyik rákfenéje, mint kiderült, hogy a tankerek által szállitott olaj ára a biztositás és a hajó lekötésének idején még nem ismert, mert futures referencia árhoz kötik. A török hatóság ezért biztositékot kért a biztositóktól, hogy ugye a biztositás érvényes a török vizeken töltött teljes időre. Az európai biztositók ezt nem hajlandóak megadni, mert félnek, hogy szankciót sértenének ezzel. Az orosz biztositó nyilván megadja, őt nem érdekli a szankció. Ezért a tisztán orosz olaj most gond nélkül áthajózik a Boszporuszon, a kazak olaj meg torlódik.
Láttam már tegnap, válaszoltam is a fickónak ott a twitteren. Igen, Ázsia most úszik az olajban, mert az oroszok csak oda tudnak eladni, nyilván a szaudiaknak is mennie kell a piaccal. De ezzel párhuzamosan Észak Amerika meg ürül le, mert Európát látja el benzinnel meg gázolajjal.
2)NG napos, es EOG gaztermelo Az NG varakozas tovabbi lejtmenet. A gaztermelok eddig igen jol ellenalltak az esesnek, pl. EOG, de innen mar valoszinuleg wave(C) megy lefele, es viszi lejjebbre oket. A target a mostani szintekrol 30-50%al lejjebb is lehet, szoval kelloen ovatosan. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20221206v01x32g3p.jpeg
1)Olaj es gaz megy tovabb lefele. tegnap ujra impulzivan esett, a 83.34 utolso csucs szamozasa wave(2) volt, es most mar wave(iii of 3) tart lefele, impulzivan. , Az NG lenyegeben hasonlo, a 8.18 csucs volt a wave(2), es azota meredeeken esett. Tegnap gap-down indult a nap, a zaras mar joval az emelkedo paralel csatorna alatt volt. A tegnapi bear chartok ervenyben vannak, ez voltak . http://keptarhely.eu/view.php?file=20221205v01xjh1ou.jpeg , http://keptarhely.eu/view.php?file=20221202v01xe92iy.jpeg , Most WTI mar 76 ala is benezett, NG pedig 5.44-nel jar.
2011 és 2015 között USA olajtermelése 5.5 m hordó per napról, 9.5 millió hordó per napra emelkedett. Jelenleg 11-12 m hordó per nap. A teljes világtermelés 95-100 millió hordó per nap . Ezért esett be az olaj 2014 végén.
Én az infláció lenyomásával nem értek egyet mint lehetséges magyarázattal. Bele lehet magyarázni de akkor 2014 -ben miért esett az olaj akkorát? Nem volt semmi gond infla téren. Én úgy látom akkor is az oroszok rossz fát tettek a tűzre és simán megtorlás volt. Emlékszem az első beesés után nyilatkozott az oroszok részéről valaki, hogy nem valószínű a 80 USD alatti olajár. Na ez után sokkal mélyebbre esett!! Most szerintem ugyanez van. Csak most azért már nincs miből annyira játszani. De kitudja lehet ameddig nem állnak sorban USA ban is benzinért addig nem igazán lesz itt emelkedés. SPR kiürülése is egy óriási kockázat de az se számít.
Remélem, azt nem gondoljátok komolyan, hogy ez egy tisztességes játék. Az olajpiac rommá van mainpulálva. Egy éve öntik az spr-t a piacra, jóval nagyobb mennyiségben mint amiket bejelentenek, a valós készletk pedig jóval alatta lehetnek mint a hivatalos. Valószínűleg az olaj határidős piaca is szénné van manipulálva, teljesen kizárt, hogy a short ügyletek mögött valós olajeladás legyen, mivel nincs annyi szabadon elérhető olaj a piacon. Természetesen ez összeomlik egyszer, de addig nagyon sok olajipari részvénybe befektető fog kivérezni, ez egy nagyon csúnya politikai játszma. A magam részéről csak PBR, az osztalékok miatt teljesen mindegy, hogy hová lökik le az árfolyamát.
Tavaly ugyan ilyenkor, 70 usd korul volt az olaj. 22 februarja 20 -a utan, mar 90 felett . Marcius elejetol, julius elejeig meg 100 usd felett. Ha most stabilan stabilan 70-80 koze szoritjak az arfolyamot, pont az altalad emlitett bazis hatas miatt, ahogy irtam CSÖKKENTŐ hatasa lesz az inflaciora. Mert az inflacio a FED pumpa miatt kovetkezett be, mert muszaj volt, a gazdaság allapota es stimulalasa, miatt. ( Az se volt utolso szempont, hogy egy valsagot atelő nep, ne lazadjon az elit ellen)De mint mindennek , a likvidasbovites, es a ZIRP nek is ara van, ami makacs inflacioban kell megfizetni. De ez kamatemelesi kotelezettsegel jar(na). Igy hat az olajat aldozak be. Olaj fizeti, (fizetettik)meg az ÁRÁT a FED penznyomtatasanak. Inkabb az olaj, mint a kamatemeles aldozata ,es ára, kovetkezmenye. Evvel szemben all, a kutak kimerulese, furasok elmaradasa,( szerkezeti funda), tovabba az oroszok, es Szaud se partner.(geopolitika) Lasd multkori OPEC dontes 2 millio visszavagasrol, es Bidenek reakcioja. Kiderul. De az olajosokat mar tobb mint 1 honapja dobtam kiveve PBR, mert az egy hihetetlen egy firma. En igy sakkoztam! Ilyen gigaszi kuzdelem kimenetelere nem fogadok. Bar amerika-angol toke 200 eve nem veszitett. Igy az odds inkabb az olaj ellen szol. De ki tudja .
80-90 dolláros olajnak a bázishatás miatt semmilyen hatása nem kéne legyen az inflára 2023ban, pláne, most hogy a finomitói marzsok is összeomlottak, a benzin már majdnem fele annyi, mint nyáron volt.
USA inflaciora nagy hatassal lenne egy csokkeno olajár! Es a csokkeno inflacio, most szo szerint életbevágóan fontos az illetekeseknek. Mert, ha nem csokken nagy mertekben az inflacio, akkor a FED nek az rettenet kenyelmetlen lenne a kamatemelesek tovabbi folytatasa szempontjabol. Hisz történelmi mar most is a negativ realkamat merteke. Szoval vagy csokken az inflacio(lenyomott olaj ar) vagy komoly kamatemelesek kellenek a tovabbiakban is. Gigaszi erok mozdultak meg, minden eszkozt bevetve, hogy az inflacio,es az olaj ar csokkenjen. Volcker idejeben is volt meg a mostaninal is nagyobb inflacio, de erdemes megnezni egy historikus diagrammon az akkori hozzatartozo kamatszintet. Szerinted azt kibírna az Amerikai gazdasag minden mostani parametert, allamadossag tömeget, mar meglevő adossag növelő hianyokat , mostani makro, es gazdasagi parametereket figyelembe veve?? A kerdes koltoi volt! A valasz egyértelmű !
A háború elején azért emelkedett az olaj, mert az EU nem vett orosz olajat és ezért megnőtt a globális tankerekilóméterek száma. Az orosz olajat átirányitották Kinába és Indiába, az Eus olajat meg amerikából kezdték el hozni. egy pár hónapig tartott amig megrakták a tankereket olajjal és addig a fizikai piac feszes volt. Most is egy ilyen epizódnak kellene következnie, bár mostmár jóval kisebb az EUs orosz import amit ki kell váltani távolabbi olajjal.
Szerintem semmilyen politika nem volt. Illetve politika miatt emelkedett ma az olaj. Az 5%os zuhanás napközben azért volt, mert a spekulánsok egy jó nagy része meg van győződve róla, hogy az olajnak esnie kell, mert a gazdaság gyenge, vagy hát erős, de majd biztos gyenge lesz, ha 75 bpt emel a FED, és akkor esnie kell az olajnak. Gyakorlatilag minden bullish az olajra. A kinaiak nyitnak, OPEC nem növeli a kitermelést, az oroszok vagy csökkentenek, de ha nem is akkor tankerre raknak legalább 20-30 millió hordót, SPR release véget ért, amerikai nyersolajkészletek esnek. Tény hogy van némi gyengeség a fizikai piacon, de az szerintem elsősorban azért van, mert a vevők kivárnak, kivártak a price cap előtt.
En nem tudom melyik inkább. De eddig a magyarázatok: az iráni olajembargó esetletes lazítása miatt esik vagy a kínai covid lezárás miatt. Mára az előbbi totál esélytelen, Kína meg lazít. + a múltkori kamu hír se igaz, hogy növelik az arabok a kitermelést. Azt se értem háború elején miért emelkedett akkor, meg még hónapokig volt magas szinten.
Öt napja Powell elég soft beszédet nyomott, akar ugy is lehetett ertrlmezni, hogy decemberben csak 50 bp lesz. Ettől ez a jó hangulat? Mondjuk voltak olyan elemei, amik annyira azert nem biztatoak pl munkaeropiac meg mindig tulfutott
Nem konnyu most a tozsde helyes iranyanak a kovetese. Nem nagyon van sorvezeto, ami azert nem art. Eleg rapszodikus, logikatlan, es alapozottsag nelkuli.
Azert csak leesik sokaknak, hogy politikai termék. Szerintem most kirázzák a gyenge kezűeket. Mindenki azt várta, hogy csúzliként fog kilőni, most meg confusion... Long irányba meg késő lesz beszállni úgy fogják mozgatni.
Pontosan! Nem a tenyszeruseg, vagy a kereslet-kinalat mozgatja, hogy finoman es burkoltan fogalmazzunk. De ezt mar pedzegettem anno en is. Lassan rosszabb lesz, manipulatabb mint az arany piaca.
Nem tudom, nem követem, mert teljesen értelmetlen. Embargó itt, price cap ott, OPEC vágás vagy növelés amott, SPR-ből kifogyott ennyi, de majd beletöltenek valamennyit, stb. És ez csak nagyjából az elmúlt fél-egy év, és biztosan kihagytam valamit, mert időpocsékolás megérteni az olajat mozgató politikai pókhálót szvsz. Ránézve a világ éves olajkereslete grafikonra 10-15 éves távon egy szépen emelkedő egyenes (kivéve 2020), szóval az biztos, hogy nem a kereslet-kínálat miatt ugrál ennyit az ára.
Mindenkinek pihennie kéne 😀 Tehát vettetek olajos cégeket, amelyeknek az árfolyama (és bevétele) erősen korrelál az olaj árával, amit meg a politika mozgatott mindig is, most is és a jövőben is. Necces ez alapján bármilyen fundamentális tézist felállítani, vagy korrekt elemzési modelleket létrehozni. Nagyon nehezített pálya, keveseknek is szokott sikerülni pénzt kereni ezzel a szektorral.
Semmi nem látszott. Én kicsivel utána dobtam 191-n, Teslat és mentem át Borr meg Rigbe. Akkor még +3%-ban volt az olaj. Kitörésben volt mindkét papír. Azóta semmi hír, leszámítva h az Usa gazdaság köszöni szépen nagyon is jól van. Erre +3--->-3%...ez egy vicc...
Engem az ver teljesen idegbe, hogy 14:00 - kor egy nagy budos lof. latszodott ebbol az olaj esesbol. Es nem tudom elfogadni, hogy ez TA. Senki ne mondja nekem, hogy a mai esesnek 14:00-kor barmi jele volt, mert 83 felett ki lehetett volna hajitani az osszes chartot, meg minden eszkozt. Persze itt nincs helye a volnanak, de attol meg nem ep esz ervek szerint mennek itt a dolgok. Na mindegy, elnezest a rinyaert.
A cikk legfontosabb mondanivalója, hogy úgy tűnik a törökök elfogadják az orosz biztositást a tankerekre és most éppen a nyugatiakat szivatják. Ez alapján nyitott az út arra, hogy az oroszok kikerüljék a szankciókat és esetleg kitermelést vágjanak.
Bocsánat az olajbuzulásért, ez elméletileg egy paywallos cikk, szerintem elég kardinális kérdéseket feszeget --- A traffic jam of oil tankers has built up in Turkish waters after western powers launched a “price cap” targeting Russian oil and as authorities in Ankara demanded insurers promise that any vessels navigating its straits were fully covered.
Under EU sanctions which came into effect on Monday, tankers loading Russian crude oil are barred from accessing western maritime insurance unless the oil is sold under the G7’s price cap of $60 a barrel. The cap was introduced to keep oil flowing while still crimping Moscow’s revenues.
Four oil industry executives said Turkey had demanded new proof of insurance in light of the price cap. A Turkish transport ministry spokesman did not immediately respond to a request for comment
Russia has vowed to continue exporting its oil even if it is cut off from western insurance markets. Russia has said it will not deal with any country abiding by the cap.
Around 19 crude oil tankers were waiting to cross Turkish waters on Monday, according to ship brokers, oil traders and satellite tracking services. The vessels had dropped anchor near the Bosphorus and Dardanelles, the two straits linking Russia’s Black Sea ports to international markets. The first tanker arrived on November 29 and has been waiting for six days, according to a ship broker who asked not to be named.
The tankers waiting in and around Turkish waters are the first sign that the price cap could disrupt global oil flows beyond Russia’s exports.
Recommended
The FT ViewThe editorial board
The west’s messy Russian oil price cap begins to bite
AN HOUR AGO
Much of the oil on the ships off Turkey is of Kazakhstan origin, according to shipbrokers and TankerTrackers.com, which monitor global oil shipments. Kazakhstan oil arrives in Russian ports via pipeline and is not targeted by western sanctions.
Ankara has asked all crude tankers passing through the Turkish straits to provide letters from their protection and indemnity providers, known as P&I Clubs, confirming that insurance cover would remain in place to cover incidents such as oil spills and collisions.
But the International Group of P&I Clubs, which represents 13 mutual insurers providing liability cover to around 90 per cent of global shipping, said on Monday that the Turkish request went “well beyond” the general information normally required.
It was not possible for P&I providers to know in advance if a shipper had breached restrictions, the group said.
Nick Shaw, the group’s chief executive, told the Financial Times it was in “ongoing constructive discussions with the relevant authorities to try and resolve the situation”.
Russia has assembled a so-called “shadow fleet” of more than 100 tankers to try and circumvent western restrictions on its oil exports, which may operate either without insurance or from providers outside the west.
One oil industry participant with knowledge of the situation said that Russian insurance companies had provided letters of confirmation to Turkish authorities in order to secure passage through Turkish waters. The shippers with insurance from western providers were the ones being held up (!!!!!), the person added.
Tankers carrying refined products like petrol and diesel rather than crude oil were also being let through by Turkish authorities, as EU sanctions on those fuels do not take effect until February.
Azert emlekeztetnélek, hogy sem a magas kamat, sem a munkero piac allapota, se az inflacio, se a gazdasag robusztussaga tokeletes megiteleses, az nem fizet. A tozsde helyes iranyanak kovetese, annak megfelelo tradeles, nos, az fizet.
szarok én a részvényekre, csak az olaj maradjon 80 fölött. egy pár negyedévig elszórakoznak az idióta spekulánsok, aztán az olajcégek visszaveszik a részvényeiket és csókolom
Nem ezen múlik most. A piac most úgy gondolkodik, hogy jó adat magas kamat=recesszió. Kell még 1-2 hónap amire kiderül, hogy az inflációban megvolt a csúcs, a gazdaság pedig továbbra is robosztus. Ekkor fog jobban meglódulni a tőzsde.
Igen, gondolkodnak, aztán nyomják a sell a gombot. Az orosz olajembargónak, ha lesz bármi eredménye, az 1-2 hónap múlva látszik csak meg. Ami most látszik, hogy az olcsó orosz olaj elönti ázsiát, szaudiak árat kell csökkentsenek. Mindamellett az orosz olaj kiváltására az amerikai export EUba rekordokat dönt, ezért zuhannak a készletek amerikában. Normál esetben erre ugranának a befektetők, de nem bazmeg, recessziós félelmek vannak, mintha a recesszió bármikor is komolyan visszavetette volna az olajkeresletet.
Ez jó. Azért esik az olaj, mert túl erős a gazdaság és a FED nagyon kamatot fog emelni. Hát ezt nem hiszem. Na mindegy. Már hetek óta az összes spekuláns az olaj ellen dolgozik. Bármibe belekapaszkodnak, hogy shortolni lehessen. Igaz a fizikai piac sem túl erős.
Epp most akartam irni, hogy bamulatos ahogy 82,5-rol 79,5 a wti. Egy kalap szar az egesz, tortenhet itt barmi. Vonalhuzkodas ide vagy oda, teljesen kiszamithatatlan.
SP500 szerintem továbbra is 4300 a fontos ellenállás. Most a kérdés az, hogy visszalépünk-e előtte a maximum 3700-ig, vagy szépen lassan elmegyünk 4300-ig. 4300 felett megint erős long van, 3700 alatt erős short. 4300-ig viszont nem olyan sok pont van, ezért jelentősen megnőtt a kockázat. Lassan egy kiszállási pontot érdemes ideiglenesen keresni. https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/xstation5screens/004/055/e5d38d8383eae41ac59ef6ce80f5c035ad434ba3.png
Fórumokon olvastam, hogy egyre több helyen korlátozzák a napi kp felvételt ATM-ből. Ki mit hallott erről? Valaki azt írta, hogy Spanyolországban 2000EUR-ról 400EUR-ra csökkent.
Látva a hétkezdést akár be is jöhet amit vársz. Bár a chartod az osloi árjegyzésről készült, usd-ben 5,18-at kéne átlépni. Nem egy lehetetlen küldetés..
Adózási kérdés, szakértőkhöz. Ha van a számládon HUF meg pl. USD is és nyilván az év eleji meg év végi USD árfolyam eltérő, ott lesz egy nem realizált árfolyam nyereség/veszteség HUF-ban. Adóbevallásban kell szerepeltetni, mint a szumma nyereséget/veszteséget módosító tétel? Köszi!
Ahogy a twitteren olvasom, a legjobb olaj és tankerszakértők is csak egymás között találgatnak, mi a jóisten lesz az olajpiacon. Teljesen lutri mit csinálnak az oroszok. Az se világos senkinek, hogy az oroszok által összevásárolt tankerflotta egyáltalán át tud e majd haladn a Boszporuszon, stb. ( Mondjuk én arra tippelek, igen, és meg fogják vágni a termelésüket, de ez inkább csak a pozimból következő hopeium, mint erős tény). Az biztos, furcsa lenne, ha az embargó + ársapka javitaná az olajpiacon az ellátást.
Gondoltam teszek egy próbát ma a MOL kúton. Kutas mondja, hogy nincs sima, holnap lesz még egy kanyar belőle,aztán tart ameddig tart. Mondta, hogy esetleg olyan 40 kilométerrel arrébb lévő megyeszékhelyen kéne megpróbálnom. Most ez nem világos, hogy sima dízel sem lesz? Mert akkor a mentő,tűzoltó,akármi az mivel fog menni,ha a sima sem lesz? Tankolja a prémiumot? Mert akkor lehet készülni egy laza 40%os plusz inflációra,mert a kenyér,meg a többi kaja sem hozza ki magát ingyen :)
Az az érzésem, hogy a hidegháborúban mindenki fegyverkezett gőzerővel, de valahogy mintha mindenki nagyon nyugodt lett volna, hogy "nem lesz ebből semmi". Most mintha pont az ellenkezője lenne....
Köszi a válaszodat, persze, van ebben igazság. Az jut eszembe, amit a japán szamurájokról mondtak: a legnagyobb szégyen az volt, ha valóban használni kellett az erejüket. Az a baj, hogy nem vagyok benne biztos, hogy a B21-es megvillantása önmagában elég, mint régen. Nagyobb baj, ha majd használni is kell, mert lesz, aki 19-re kártyát húz.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.