Beteg világ: "Az előrejelzések szerint idén a kriptobányászás a világ
áramfogyasztásának 0,6 százalékát viszi majd el, ami több mint Norvégia
éves fogyasztása. "
Ha nem lennenek a hatarok vagy nem lennek lusta (es fukar), hogy az ADAC-on keresztul elore megvegyem a matricakat, akkor az 1500 km-es magyarorszagi utat ket megallassal nyomnam le. 500-at siman levezetek. Ilyenkor 1 ora plusz nagyon sokat szamit, foleg az utolso. Minden kave, szendvics csak viszi az idot es a vegen visszaut. Nalam. Soktenyezos az ilyesmi, kinek ez, kinek az. Az is megy, hogy megszallok valahol, vagy nem egyedul vagyok (es az utasnak tobb mozgasra van szuksege). Akkor tenyleg kenyelmesre veszem en is a figurat. En kezdek a hajok fele fordulni, tulsagosan tele vannak az europai utak es exponencialisan no az agresszivitas mindegy, hogy merre megy az ember.
Nem csoda, hogy németeknél erőltetik az ev-t. Itt van például Stuttgart, egy teknőben helyezkedik el, oda kell figyelniük a levegőre, először a dízelt tiltották ki a városból, s lassan csak az elektromosat fogják beengedni. Érthető. Nálunk is hasonló a helyzet sok városban.
Persze, és Kozi is jól írja évente párszor akár ki is lehet bírni. (Utastérben, csomagtartóban nem szállítok kannát akár mennyire is kacérkodok vele néha) Tetszenek az Ev-k amúgy, városba nincs jobb.
Benzinnél egy kb. 5-10 literes tartalék kanna megoldja ezt a problémát is, persze csak átmenetileg. EV-nél azonban a szabad töltőket kijelzik appon. Mindenre van megoldás, csak alkalmazni kell. EV-nél a szűk keresztmetszet miatt eleve jobban tervezhetővé tették az utazást.
Álltam én már nyáron olasz autópályánál sorban benzinkútnál 20-30 percet csak azért, hogy 50 litert beletoljak 3 perc alatt. No fckn way, hogy utána még minimum egy de simán több órát ott himbilimbizzek. Szinte látom magam előtt, ahogy megy a számolgatás ki előtt hány, és mekkora akkupakkos kocsi áll. Tiszta Spar kassza. Beállsz a rövid sorba aztán richtig kiderül... az a teslás előtted megrendelte a megapakkot akksiban, és nem csak 80-ig hanem 99% ig tölti :):)
Igaz, bar erre azt szoktam mondani, hogy aki a kenyelmes szombati reggelije es kaveja utan 9kor indul neki az meg is erdemli hogy Luckonal nezelodjon par orat. Egyebkent ajanlom mindenki figyelmebe a horvatok Enel halozatat, nekik rengeteg helyen van mar most ket allasos 50kw-os DC toltesi lehetoseguk. Aki pedig olyan autoval megy, annak a horvat mol plugee 170kw-al vereti bele az akkuba a cuccot. Mig hazankban mindent a nagy Csudapesten kell telepiteni, addig szerencsere Horvatorszag nem igy mukodik es plugee is jut boven az autopalyara. Na mindegy, termeszetesen nem vagyunk ugyanolyanok, nekem speciel +2 ora nem kompromisszum evente 6szor.
Azért nagy kompromisszum a töltés, mert amikor Splitbe mész, akkor tipikusan mindenki más is megy. Zagrab Lucko és hasonló kalandok miatt nem hiányzik még többórás várakozás a töltésre. Persze idővel kiépül az infrastruktúra, és nem igy lesz, de az nagyon sok idő. 10 év legalább. Szerintem családi autónál igenis szempont az, hogy le tudj vele menni a tengerpartra, hogy ne kelljen várni a töltésre, soha semmit. És ez igaz az üzleti célra használt autóknál is. Nem akarsz kockáztatni, hogy emiatt késsél valahonnan. Benzint tankolni ma még jóval kényelmesebb.
c) pontoddal egyetértek, vettem is régebben meg mostanság solarosokat, meg még talán fogok is. A duck curve miatt az EV + napelem kombó igencsak jó megoldás, és ha ezt okosotthonnal kombináőljuk, akkor tökéletes. Mondjuk Musk sem éppen buta ember, van nekik egy SolarCity nevű részlegük, amit anno túlárazva megvettek, de jött Trump, és beleköpött a levesükbe. Gondolom, Hillary és Biden is a zsebükben van/volt, no nem feltétlenül a szó klasszikus értelmében. Amerikai cégről van szó ugyebár, az USA meg mindig is protekcionista volt. (A solar roof viszont marhaság. Csúnya, drága, nem hűti alulról a szél, stb.) Ha átállnak a napelemekre, akkor a powerwall-lal meg a hírnevükkel (marketingre nem kell költeni) elég jól tudnak profitálni. Főleg, hogy be fogják vezetni az öntöltő teslákat, már ha van eszük. Ezt most nem részletezném, de Musk-ék mindent úgy adnak el, mintha ők találták volna fel a langyos vizet. A közönsége meg elhiszi. Egyébként a támogatásokban mindig is nagyok voltak a teslások. Csak a negatív margin of safety miatt nem veszik a TSLA-t a nagyok, ebben most biztos vagyok. (Meg a para, óvatosság, stb. Félnek a 4., 5., stb. hullámoktól.) Amúgy az összes tippet köszönöm. Hétvégén megnézem mindet.
Bocs , hogy nem tudok szo nelkul elmenni emellett, de netto marhasag , hogy : “nagy kompromisszum a toltes 500 kmenkent”. Vagy Ti levezettek Splitbe megallas nelkul?! Irigyellek ha igen, es nem alltok meg egy kavera meg egy szendvicsre. Tudod mi a kompromisszum? A 150km-enkenti megallas, na az talan az. Sokszor leirtam mar itt is, ezuton is megteszem es nem finomkodok: mennyit nyaral atlagosan az ember evente (ahova autoval megy)? 2 hetet nyaron, meg mondjuk siel 1 hetet. 2000 kmre meg mar nem autoval megyek. Normalis ember nem 21 napra valaszt maganak autot, hanem 340-re.
" Tesla az amerikai piacon sokat fog profitálni az infrastruktúra-fejlesztésekből " ? Az otlet lehet jo, de erdemes tudni, mire megy es mennyi a BIden fele infrastruktura programbol. A Goldman utolso hirlevelebol atmasolom a lenyeget: ennek a projektnek ugyan nem kell megterulni kezdeni 2 ev mulva, mert most meg csak 1.7% a 10Y treasury kamata. De azert mondjuk 15 ev alatt megiscsak kellene...es lehet hogy akkor mar 6% lesz a kamat. (Megjegyzes. Kevesen emlekeznek Johnson elnoksegere. Akkor is volt egy oriasi infrastruktura es feljesztesi program, "Great Society" neven. Erdemes tudni a hatast: Johnson elnoksege elejen a kamat 2% volt, mire 6 evvel kesobb lemondott, mar 6% folott volt.) Szoval, mik a fo tetelek GS szerint? . 1)600 mrd megy majd hagyomanyosan utak, hidak es kozossegi kozlekedes (foleg vasut) fejlesztesre. 2)375Mrd megy EV infrastruktura, clean energy, energiatarolas, IT, es elektromos aramhalozat kapacitas novelesre. 3)480Mrd megy amerikai gyartok innovacios, kapacitas novelesre, es kutatasra. 4)500Mrd megy munkaero fejlesztes, oktatas, es idosek gondazas temakorokra. . Szoval, konkretan? Nekem ez a listam. TSLA nincs rajta. a)mielott barmit epitenek, kellenenek tervek. Jacobs Engineering,J, Mastec,MTZ, Fluor,FLR b)Utepites cegek, VulcanMaterials,VMC, ConstructionPartners,ROAD, GreatLakesDredge,GLDD. c)Solar temahoz, Green Energy Index,QCLN, Sunrun,RUN, SolarEdge,SEDG, Nextera Energy, NEE
Mivel a dízelbotrány hatására sem adtad el, még akkor sem tudnék olyat állítani a VW-ről, ami hatására eladnád, ha akarnék. De nem tudok, és nem is akarok. Nekem az ID3 és ID4 tetszik, de hogy ezek a modellek mit fognak hozni a konyhára, nem is beszélve a többiről, azt nem tudom. De az feltűnt, hogy az októberi "mélypont" óta kb. 2x-ezett. Nyilván akkor eléggé alulértékelt volt. Egyébként csak az USÁ-ban és Kínában versenytárs komolyan a Tesla, és egyik piacon sincsenek jó kilátásai a VW-nek. Ők eddig a jó minőségű, nem éppen alacsony áron adott autók piacán voltak jók. EU-n belül inkább a koreai gépek a versenytársak, meg egyre inkább a kínaiak. Indiában meg inkább biciklit kellene gyártaniuk :))
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.