Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Keffer 2020. 07. 29. 13:56
Előzmény: #26074  Barcel08
#26080
Ebben van fantázia már rövid távon is, főleg, ha a lóerős lemaradást megoldják, de van ismerősömnek tisztán gázos, ami úgy gyorsul, mint egy versenykamion. És a hatótáv sem rossz. A gázos simán válthatja a dieselt már rövid távon is. Hosszú távon meg a technológia fejlődése dönt.
Keffer 2020. 07. 29. 13:48
Előzmény: #26071  Tibi0002
#26079
2 perc alatt a személyautódból nem szállsz ki, egy kamionnál kis túlzással fél óránál kezdődik minden, ami megszakítja az utat. De, ha cserélik az akksit, és az csak a 600 literes tank súlyával egyenértékű, és elég 2000 km-enként cserélni, akkor nekem mindegy. Így gondolkodik a kamiont üzemeltetők többsége is.
kozi723
kozi723 2020. 07. 29. 13:14
Előzmény: #26049  kozi723
#26078
terelemel 2020. 07. 29. 13:11
Előzmény: #26076  Tibi0002
#26077

"A diesel jó minden diesel üzemű, de más gyártmányú autóba. " --
---
Az aram is jo minden aram uzemu, de mas gyartmanyu autoba :)
Tibi0002 2020. 07. 29. 13:10
Előzmény: #26072  terelemel
#26076
:) de hisz most is szabványosítva veszünk szinte mindent. A diesel jó minden diesel üzemű, de más gyártmányú autóba. 
De megint ott tartunk, hogy hobbi fórumokon próbáljuk megváltani a világot (vagy egy adott cég jövőjét), miközben az adott problémán szakemberek ezrei dolgoznak, ezerszeres tudással, felkészültséggel. 
Barcel08 2020. 07. 29. 12:55
Előzmény: #26072  terelemel
#26075
Ha jól tudom a NIO ezt csinálja Kínában, bár ők még nincsenek jelen nagyszámban.
Barcel08 2020. 07. 29. 12:53
Előzmény: #26069  Keffer
#26074
Nah tök jó, akkor van egy bennfentes emberünk is ! :)
Én is Hozzád hasonló véleméyneket olvastam, láttam youtubeon. A gázüzeműekhez mit szólsz? Én úgy tudom, h azért nem szeretik mert kb 100-120 lóerővőel kevesebbet tud a motor a diesel üzeműekhez képest.  A Hyliion viszont azt állítja, h az elektromos hajtás miatt, az ő meghajtásuk ugyanannyit tud mint a diesel és a gáztank könnyebb mint a diesel szóval több árut is bírnak el. 
Az egyedüli nagy különbség az új kamionok árában van de sztem ezt szubvencióval/adókönnyítéssel csökkenteni fogják.
Barcel08 2020. 07. 29. 12:46
Előzmény: #26065  mkbr220
#26073
Igen, sajnos akkor nem vagyk egyedül A koncepció amit a Hyliion felépített nagyon jó. Van egy hybrid megoldás, amit rá tudsz rakni diesel és CNG kamionokra, ezáltal már ott vannak a piacon. Az elektromos megoldásuk is tetszik, mivel útközben termeled az áramot egy már kiépiített hálozaton futó üzemanyaggal. Az egyetlen probéma velük, h a belépési küszöb erre a piacra nem tűnik magasnak. Viszont nem szabad elfelejteni, h ők 2-3 éve megvettek egy battery tech céget és ők az akut házon belül fejlesztik, legalábbis a szoftver biztos. Viszont ha tényleg jó a technológiájuk, akkor lehet belőlük egy Cummins.
Infra
https://afdc.energy.gov/stations/#/find/nearest?fuel=CNG
A most meglévő infra CNG/RNG-re több mint elég kezdésnek és jól van elosztva. A gázos kamionok szerintem dominálni fogják a hosszútávú utakat mivel kb 1000 mérföldet tudnak menni, az majd két nap, nem kell olyan sűrű hálozat. Elektromos kamionok szerintem az utolsó szakaszban, városon belül vagy rövidtávon fognak működni.
Megpróbálok az üzemi költségekről is írni, de nem nagyon találtam még független forrásokat.
terelemel 2020. 07. 29. 12:20
Előzmény: #26071  Tibi0002
#26072

Meseben igen, de valosagban sosem lesz ilyen.
Ehhez az kellene, hogy minden gyarto ugyanolyan akksit hasznal, es kb ugyanolyan kasztnit. Vagy minden gyarto keszit sajat akksicserelo uzemet 200 km-kent.
Eselye = 0.
Nomeg akkor kie ez akksi?
Stb
Tibi0002 2020. 07. 29. 11:41
Előzmény: #26069  Keffer
#26071
A töltőállomást meg a járművet ki lehet úgy fejleszteni, hogy a lemerült akkut egy szerkezet kiemeli a járműből, és visszahelyez egy frisset, 2 perc alatt.
Keffer 2020. 07. 29. 11:08
Előzmény: #26068  pitcairn2
#26070
Ez is egy vélemény, mindamellett ha arról beszélgetsz egy komoly műértővel, hogy a festmények értéke a vászon súly-értékénél, vagy piaci áránál nem több legyen az egy falusi noname "művész", vagy akár egy Picasso, és ez az egész sztori csak szemfényvesztés, ami arra jó, hogy drágán adjanak el balekoknak egy adag vásznat egy csomó összekevert festékkel, meg némi fával... nos, hát furcsán fog rádnézni... :D
A numizmatika nem a Bécsi Filharmúnikusok, vagy a Buffalo, vagy éppen a full kommersz III. Napoleon 20 frankos. Aki ezt numizmatikaként kezeli, az valóban szemfényvesztő, de a komoly numizmatika, az pont olyan, mint amikor valaki több 10 milliós festményekkel foglalkozik.
Keffer 2020. 07. 29. 11:02
Előzmény: #26065  mkbr220
#26069
Nekem vannak teherautóim és kamionjaim is, néha még én is beugrok vezetni, ha ráérek és van kedvem... :D Ez alapján némi saját tapasztalat, ami a tisztán elektromos ellen szól: egyrészt, ha beteszünk 1 tonna akksit, akkor pont 1 tonna hasznos tömeggel vihetek kevesebbet (gyakran előfordul, hogy nem a kapacitás miatt nem tudunk többet vinni, hanem a 40 tonna összgördülő határ miatt). Másrészt, ha a tisztán elektromos azt jelenti, hogy a járművem nem 3 naponta áll fél órát a benzinkútnál, hanem minden 8 órás műszakban, egyszer, akkor nálam addig nem lesz tisztán elektromos, amíg ezt törvényileg elő nem írják, az tuti! Szóval arról beszélhetünk, hogy a dízelt elektromossal, vagy gázzal, vagy mivel egészítjük ki, de amíg nem tud az elektromos egy 600 kg-os akksival 2.000 km-t megtenni, vagy 2 db 600 kg-ssal 4.000-t, addig diesel! És EU-ban az általad említetteken túl mág komoly tényező az MB, a Volvo és az Iveco is. De a Scania a király! :D
pitcairn2 2020. 07. 29. 10:55
Előzmény: #26062  Keffer
#26068
a numizmatikai szemfényvesztést széles ívben kerüljétek el a műtárgykereskedelemmel egyetemben
kozi723
kozi723 2020. 07. 29. 10:40
#26067
Lufthansa első körben fordult a várt 7,6 körül. 1 hét múlva jönnek a negyedéves számok, amitől biztos nyomás alatt lesz a papír.
.
https://www.tradingview.com/x/aSAofqFy/
Tibi0002 2020. 07. 29. 10:24
Előzmény: #26065  mkbr220
#26066
Elektromos kamionozás már most is létezik, csak kicsit máshogy: A kamiont vagy a konténert felrakják a vasúti vontatmányokra, és elektromos mozdonnyal húzzák. Megtennétek, hogy ehhez is hasonlítjátok a jelenlegi fejlesztéseket? :)
mkbr220 2020. 07. 29. 10:20
Előzmény: #26020  Barcel08
#26065

Szuper, hogy reagáltál a felkérésre és akkor beszélgessünk a kamionozásról kicsit :)
---EU vs US---
Az európai kamionozás alapvetően más mint az amerikai (távolságok, méretek..stb) illetve a gyártók is jellemzően mások (DAF, MAN, Scania... vs Freightliner, Kenworth...). Éppen ezért szerintem nem életszerűtlen, hogy eltérő legyen a befutó megoldás. Gondoljunk csak az usa benzin túlsúlyos és eu diesel túlsúlyos személyautó piacára. Nem ördögtől való, ha meg van a megfelelő motiváció.
---INFRASTUKTÚRA---
Kiépíteni az infrastruktúrát hidrogénre vagy LNG/CNG-re nagyon komoly beruházás míg az áramhálózat adott - még akkor is ha bővíteni kell, de legalább nem 0-ról indulunk.Sőt ha személyautózásra kiépítesz egy infrastruktúrát - ahol egyelőre eléggé az elektromosok terjedése a legelőrehaladottabb - akkor már 2 infrastruktúráról beszélünk 1) hagyományos fosszilis, 2) elektromos. Erre ráépíteni 3) LNG/CNG és/vagy 4) hidrogént az rövid távon sem reális.
---MELYIK MEGOLDÁS LEHET A NYERŐ?---
Mindenképpen hálózatban kell gondolkodni vagyis arra kell gondolni, hogy a kiépített teljes rendszer mentén legyenek használhatók a járművek, éppen ezért sokkal költség hatékonyabbnak gondolom rövid/közép távon a fosszilis/elektromos kombinációt a teljesen elektromos (túl nagy tömeg) és a gázos üzem (túl drága infra).
---"MOLD"---
Én ezt tartom a legfontosabbnak vagyis azt a versenyelőnyt, amit egyelőre nem nagyon látok az említett cégeknél. Nem gondolom, hogy azzal, hogy iphone-t csinálsz a kamionodból lehetsz befutó, mert itt alapvetően a hatótáv, hatékonyság, hálózat kiépítettség...stb fog dönteni.
---KI LESZ A BEFUTÓ?---
Az említett okok miatt - a jelenlegi akku tömegekkel - nem látom rentábilisnak az elektromos nyergest.Ráadásul ha növekszik a lakossági elektromos közlekedés az lefelé hajtja az üa árakat, ami pedig a fuvarozókat tereli a fosszilis üa felé.Nemrég felkerült egy PF-s elemzés amiben Hyliion is említve volt és bizony én sem érzem azt az előnyt, amit a jelenlegi 'hagyományos' kamion gyártókkal szemben ki tud építeni bár a kombinált megoldást jónak gondolom, de szerintem a fent említett hagyományos gyártók a hátterükkel/tapasztalatukkal le fogják tarolni ezt a piacot.
mkbr220 2020. 07. 29. 09:39
Előzmény: #26048  Boole
#26064
Szia ha van kedved/időd kérlek oszd meg, hogy a piros téglalapot milyen technika/logika alapján vetted fel? Köszi előre is!
Rray 2020. 07. 29. 08:26
#26063
Sziasztok!Én azért még nem temetném RIG-et annyira, nem olyan vészes a helyzet szerintem, mint ahogyan látjátok...-Az olaj kitört, igaz, a vírus hírek és a globális negativitás miatt visszahúzódott, de nagyon közel vagyunk a 42,38-as szinthez....-SP emelkedő trend alján van, nálunk az elemzők is 41xx-re várják, érkezik a FED stimulus napokon belül, melyik asz e szektor, ami még nem emelkedett, pedig SP ment 40%-ot???  Melyik az a szektor, amiben a legnagyobb növekedési potenciál van?  Energy, Industry...- Ha SP megindul, akkor DJI is elérheti a 30k-t, és ha a WTI eléri az első ellenállás szintet (26USD) és indexek is rallíznak, RIG, OXY és a többiek biztosan nem ezen a szinten lesznek...-Jönnek a pozitív vírus hírek is, tegnap este már arról beszéltünk, hogy a nagyobb államokban, California, Florida, csökkennek az esetszámok...2020 augusztusra RIG-re nagyon sok put/call opció van, még ha nem tartósan is, de RIG véleményem szerint el fogja érni - aztán lehet, hogy egy pár napos kitörétssel csak az 5 USD-t!!!!... én sem állok jól, de több, mint 15.000 db-om van 2,2 es átlagon, nem adom el, megvárom az augusztus végét, OXY-ban is a warrant opció aug 1-én nyílik meg 22 USD-s aktiválási árfolyammal, lesznek itt még pozitív meglepetések...--- és végül, emlékszem, amikor először vettem RIG-et április 13-án 1 USD alatt, mindenki csődöt árazott, megnyaltuk a 3 feletti tartományt, most már sokkal jobb a helyzet, mint akkor volt, kisebb a kockázat...Rray
Keffer 2020. 07. 29. 07:15
Előzmény: #26060  davidmate85
#26062
Így van, plusz áfát is kell fizetned, vagy külföldön tárolják, de fizikait biztonságból veszel, és a biztonságot jobban érzed, ha kezedbe veszed, és eldöntheted, hogy mi legyen vele, mint ha becsszóra állítják, hogy külföldön tárolják. A kézbe vétel viszont plusz áfa... Ezért is jobb a numizmatikus közeg, ami eladásnál is jól jön.
vvince
vvince 2020. 07. 29. 07:12
Előzmény: #26058  kozi723
#26061
Szivas a RIG most annak aki belevett, nekem sikerult kiszallnom belole. Bar nagyott ment mostanaban, felulteljesitette SP-t, meg WTI esesnel is emelkedett.... mindenesetre 1.8 korul en szivesen visszaveszem majd mert 1-2 honapon belul szvsz lesz ujra 2.2-n.
Ami meg nagyobb szivas az OXY, szinte az osszes olajost alulmulja...realisnak tartjatok hogy 1-2honapon belul 20 fole keruljon?

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek