Nem hiszem, mert aki nem tudja a cégek értékei közötti különbséget, azok eladnak, akik meg tudják, azok nem sietnek venni. Kérdés, hogy mennyi gyengekezű maradt még, aki elakar adni. Pl. az MRO-ban már látszik a felhalmozás, már kétszer nagyon sokat vettek. Persze lesz még lejtmenet, de remélem, hogy ezt stabil kezek vették. Április végén kifut a repo akció és utána jön (már megy időben átfedve) a QE5 program. Szerintem a repülőtársaságok elméletileg 60%-ban csődben vannak. A kérdés, hogy ezt gyakorlatban hagyják-e. Szerintem fogják hagyni. Lásd a németeket. Az eddigi körülményekből az látszik, hogy a likviditási zseton nem oda megy, ahová kéne.
APT: Teljes short állomány 4.5 millió darab, vagyis a teljes állomány 42%-a!!! 13 millió részvény van, a valós közkéz olyan 6-8 millió darab. Most mi vagyunk teljesen agyatlanok a long pozícióval, vagy mások? Pénteken +67% lett a short állomány, amiatt esett. Mit gondoltok erről?
Most mindenki abban a hitben ringatja magát a "piacon", hogy csak az energetikai szektorban lesz ez. Akár fogadást is kötök rá, hogy máshol is tömegesen ez fog történni.
Sajnos az NE nem hozta nyilvánosságra, hogy a szerződések mögött hány% fedezettség áll. A RIG-el könyebb volt számolni. Az angolok nehezebben dobják be a törölközőt, nem olyan könnyen jelentenek csődöt. Az NE-nek ráadásul alig van rövid lejáratú adóssága és jóval több a követelése, mint a kötelezettsége.
A DO várható volt, a szerződések mögött nem volt fedezet, a forgó kerete tele volt megkötésekkel, nagy adósság, minimális cash. Az NE lesz nagyon kérdés még, hogy mennyire tudják elhúzni. Nem lesz egyszerű.
Itt nézd: https://stockrow.com/RIG Az oldal bal oldalán látod az "Assts v. Liabilities" táblázatban. Azon belül is az első sor utolsó oszlopában. Cash: Q'19: 2,348.00 (in m usd). 6 sorral lejjebb, ugyanabban az oszlopban pedig ST(short term) debt: 568.00 (in m usd). . Más: tegnap míg beszélgettünk DO csődöt jelentett hivatalosan is. Premarket -63%.
Tanulhatnának az itthoni NER fiúktól, hogy miként kell feldumálni az árfolyamot. :) Egy-egy a BÉT-en már jól megszokott felfüggesztést alkalmazhatnának. Tudnék pár bejelentési javaslattal szolgálni: - a nem használt hajókkal halásszanak óceáni szemetet - a hajóik gyomrában alakítsanak ki újrahasznosító üzemet - építsék át egyes hajóikat kórházi hajókká - küldjék ki ők is a fürkészeiket és a portyázóikat, hátha kínai kapcsolatokra lelnek :) - sőt talán előnyük származna abból is, ha tanácsadóként Szijjártó Pétert alkalmaznák :) . Az annual meeting-en a szavazás után az egyéb mezőbe leírom majd nekik.
Köszönjük szépen!! Nagyon hasznos írás. Újfent! . A gondolatmeneted újra alátámasztja, hogy amennyiben a csődkockázat 1 évig valóban kicsi, ÉS némiképp az olaj ára normalizálódik 35 dollár felett 2021 elejére, akkor RIG a február - márciusi körüli szinteken 3-4 usd között reális árazású lehet. Ez persze a hosszú távú kilátásokat sajnos nem javítja. . A hosszabb távú kilátásokat továbbá az is javítaná, ha a következő pár hónapban olyan törekvéseket látnánk a menedzsment részéről a cég helyzetének javítása érdekében mint pl. az irreális kompenzációs csomagok átértékelése. Érdemben évi 20-25 m usd maradhatna a cég zsebében, ami a korábbiakban taglalt adóssághoz viszonyítva csepp a tengerben, de annyit mindenképpen elérnének vele, hogy nem értékelnék teljesen dilettánsnak a vezetőséget. Egy ilyen kezdeményezés az árfolyamra is komoly intervenciós hatással bírna.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.