Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 03. 07:20

Feladta a Malév, ma már nem repül  

Ugrás a cikkhez
Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
apocca
apocca 2012. 02. 03. 22:15
Előzmény: #27  Törölt felhasználó
#60
Szóval közösen döntött az MSZP (koalició)és a FIDESZ a repülőtér privatizációról, a 2006-s 200 milkás nagy eladásáról a MALÉV-nak, két pénzügyminiszter szignálta és a Gyurcsány mellett Orbán is kézjegyével látta el a szerződést, közös kormányhatározattal fizettek 2007-2010 között a MALÉV-nak.
Ez neked miért jó? Mit kinlódsz azon, hogy összemosd őket, mindegyik feleljen a saját saráért.
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 22:00
Előzmény: #55  Phylaxa
#59
Nem vágyakat és álmokat fogalmazok meg, hanem a valósággal vagyok kénytelen foglalkozni :). KT szerint most vége van valaminek, erre mondom hogy nincs vége, a kormány megpróbálja új céget alapítani (itt hangsúlyozom, nem én, a kormány :) ) és lesz még cirkusz bőven és ára is lesz a cirkusznak mint mindig...
kispangit 2012. 02. 03. 21:38
Előzmény: #42  totoro
#58
Szívszorító a látvány a flightradar24-en, ahogy 8 (volt) Malév-gép van a levegőben, mind útban Shannon felé.
Akárhogy is volt, köszönjük, Malév! Veled nőttünk fel, sok helyet láthattunk Veled! Nyugodj békében, és majd egyszer szüless újjá nekünk!
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 21:02
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#57
Hogyan is lehetne tartani a versenyt a fapadosokkal.

Amikor politikusok rokonai ülnek a felügyelő és igazgatósági tagságokban.

Amikor egy gemkapcsot nem tudnak beszerezni a piaci ár kétszerese alatt, nem is beszélve a minden másról.

Amikor szuperprofi külföldi nyereségorientált befeketetők ülnek a külfödi társaságok vezetésében, a magyar " azt lopjuk el amit lehet, és majd az állam kisegít 2 év múlva megint 100 milliárdal" szembeni vezetőkkel.

Viktor mondja: ha találunk befektetőt aki a saját pénzét az állam mellé berakja és talán(!) lesz egy NEM veszteséges magyar nemzeti légi társaságunk.

Viktor, könyörgöm, aki befektetett az nem egy nullszaldós céget akar, hogy jópofizon neked, hanem nyereséget, nem is keveset.

Ha te összeállsz egy befektetővel annak megint szanálás lesz a vége. Hagyd a picsába már ezt, mert az állam nem tud légitársaságot nyerereségesen müködteteni, a szuperprofik között.
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 19:40
Előzmény: #49  Knight Tyris
#56
KT. Ez valóban az. Ahogy a MOL megvétele is. Meg sorolhatnánk.

Elképesztő, ami a politikusaink művelnek.
Phylaxa 2012. 02. 03. 19:27
Előzmény: #54  Törölt felhasználó
#55
Oszkó? Te miről beszélsz? :)

20 év alatt állandóan csak előkészítették. Senkinek sem kellett soha. Az adófizetők tartották fenn. Minden egyes üzlet a céggel kapcsolatban csak egy óriási extra kiadás volt. Nevetséges.

Új céget? Még nem volt elég? Felejtsék már el a közpénzt! Ha te ebben bízol akkor nagy baj van.Szerveznek egy újat ami megint csak az adófizetőkből él?

Miért nem csinálnak a saját pénzükből egy céget amit majd a piac eltart? Ja, hogy az nem üzlet? :)
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 18:23
Előzmény: #52  Phylaxa
#54
"20 éve készítették elő a terepet."

Nem mondod? Oszkó 20 éven keresztül volt pénzügy miniszter?

Az ökörség még nem zárult le. Malév bezárását szervezetten is le lehetett volna bonyolítani. Most bízzak hogy abba, hogy ez a minden eddigi bandánál inkompetensebb társasság képes lesz egy új céget megszervezni?
totoro
totoro 2012. 02. 03. 18:15
#53
Zsidai megírta a lényeget:

link

A Wizz Air is magyar, és még nyereséges is, ki a frásznak hiányzik a Malév?
Phylaxa 2012. 02. 03. 17:09
Előzmény: #50  Törölt felhasználó
#52
20 éve készítették elő a terepet. Most végre lezárul egy ökörség. Azok az emberek akik valóban ebből éltek, most a piac által fognak megélni belőle. Az adófizetők pénze pedig "talán" oda fog kerülni ahol valóban szükség van rá. Már régen ezt kellett volna tenni.
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 16:57
Előzmény: #50  Törölt felhasználó
#51
Ez is visszamutogatás?

Malév-csőd: "hónapokkal ezelőtt tervezni kellett volna az új légitársaságot"

Sajnálatos, hogy a Malév leállása előtt nem született meg egy új nemzeti légitársaság létrehozásának koncepciója, ezt már három, vagy hat hónappal ezelőtt meg kellett volna tenni - mondta el Déri Tamás, a Tensi Csoport egyik tulajdonosa, idegenforgalmi és légiközlekedési szakértő.

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 16:42
Előzmény: #49  Knight Tyris
#50
Nincs a szöveggel semmi baj. Oszkóék a Malév esetén is korrekten készítették elő a terepet Orbánéknak. Az hogy Orbánék, focikultusz ide vagy oda, még egy üres kaput sem képesek eltalálni, már más tészta...
Knight Tyris 2012. 02. 03. 16:17
Előzmény: #48  csendben
#49
Ezzel a szöveggel 1 komoly baj van, az hogy nem kellett volna visszaállamosítaniuk a Malévot. Felesleges volt sok hónapon keresztül húzni halogatni, meg pénzt adni neki hogy 2010-ig elhúzójon a dolog, hanem az első adandó alkalommal meg kellett volna lépniük amiről most olyan szépen értekezik...

Jól belejött, igazi politikusként hátrafelé mutogat és hárítja magáról a felelősséget.

Persze a fő ok nyilvánvalóan az volt hogy nem lehetett kiszúrni az oroszokkal, mert akkor összességében vmikor állami szinten visszadaták volna és sokkal rosszabbul jártunk volna (nyilván a Mol visszavéleben is ez volt a fő mozgatórugó)
De pont emiatt a kvázi kényszerhelyzet miatt most szépen kussolnia kéne és nem az észt osztania...

-

Ráadásul az tényleg megérne egy vizsgálatot, hogy a Gyurcsány - Veres páros olyan barom módon privatizált, hogy a vevőnek gyakorlatilag BIZTOS MEGTÉRÜLÉST GARANTÁLT.
Normálisak ezek ?
450 mrd-ért eladják a repteret, de ha rosszul megy a vevőnek, akkor a vevő kértérítésként visszakapja a 450 mrd-t. normálisak ezek??

"A dokumentum szerint a légitársaság a Budapest Airport Zrt. egyik legjelentősebb partnere ( a Malév), amely a légikikötő forgalmának 40 százalékát biztosítja.
Ha az évente a szolgáltatásokért fizetett 15 milliárd forint kiesik a repülőtér üzemeltetőjének költségvetéséből, akkor - a privatizációs szerződés szerint - akár a Budapest Airport ellehetetlenüléséhez is vezethet. Ebben az esetben az államnak másfél milliárd eurót kell fizetnie a Budapest Airport tulajdonosának."

Na ez tényleg és nyíltan az állami vagyonnal történő hűtlen kezelés/visszaélés.
csendben 2012. 02. 03. 14:21
Előzmény: #47  Törölt felhasználó
#48
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 13:56
#47
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 13:44
Előzmény: #43  Törölt felhasználó
#46
ebben a formában igen...csak míg fapados majd lesz BP-en, addig BKV helyett nem fog üzemelni semmi.

Egyébként a BKV-t is nullázni kellene (metro, troli, villamos vonalak és infrastruktúra érték, arra vigyázni...a többi mehet a lecsóba) aztán újat csinálni, persze nem vitézy szintű emberekkel.
totoro
totoro 2012. 02. 03. 13:41
Előzmény: #43  Törölt felhasználó
#45
Amikor a BKV becsődől, 5 perc múlva már ott lesz helyette a jelentkező aki ugyanazt megoldja tizedannyi költséggel.

Most sem ürül ki a reptér, pár hét és észre sem veszi az utazóközönség a Malév hiányát..
csendben 2012. 02. 03. 13:38
Előzmény: #40  Törölt felhasználó
#44
"Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy Orbánéknak van köze a Malév csődhöz. Nincs hozzá közük."

Annyit azért elárulhatnál,hogy miért nem tárgyalt Viktor azzal a vevővel,aki 2010-ben itt toporgott az ajtó előtt???
Vagy,hogy: miért is tesz úgy Varga Csontváz Misi,mintha nem tudott volna a Malévről folytatott tárgyalásokról (2010-ben!),amikor a tárgyalások nagy részén személyesen is részt vett,vagy az írásos anyagokat elkérte???

Nem sajnálom a Malévet:Sok cég és ember befizetett adóját vitte....

Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 13:36
Előzmény: #41  Törölt felhasználó
#43
A BKV is egy szarkupac,az is arra jó hogy pénzeket tüntessenek el. Akkor mehet az is a levesbe az emberek meg járjanak gyalog dolgozni.
totoro
totoro 2012. 02. 03. 13:35
#42
Ha másban nem is egyben a legjobb volt. A Presser féle Malév signálhoz fogható egy légitársaságnak sem volt:

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 13:28
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#41
bámulatos micsoda patetikus érzések törnek elő egyesekből, ha egy szardarabot átkötünk nemzetiszín pántlikával!

Ennek a cégnek nem volt nyereséges éve az elmúlt 20 évben (szerintem előtte sem). nálunk csak a fapados él meg, a hegyományos légitársaságok nem tudják az önköltséget sem realizálni bevételben.

Én inkább azokat a cégeket sajnálom akik nyereségesek voltak, de bagóért eladták, v. nyereségesek lehetnének, de nem foglalkoznak velük! Most a MALÉV-en mit sajnáljak, a piros-fehér-zöldet?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek