Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 28. 13:52

Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban  

Ugrás a cikkhez
Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
gambadoro 2019. 01. 30. 13:02
Előzmény: #119  vagfoldi
#120
melyik bizonyított?
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 12:56
Előzmény: #117  gambadoro
#119
Azt hogy a 20 éves autók már bizonyítottak de 20 év múlva kiderül majd a hibridek és E- autók tartóssága is.
gambadoro 2019. 01. 30. 12:53
Előzmény: #116  kardkovacsi
#118
miért lovagolsz az akkun amit fillérekért lehet javítani? cellánként pár ezerért? 
kiemeled az invertert hát remek, találtál egy gyenge pontot meg a követ, ami lehet hogy 20 év alatt sem ver be sehova
behalnak a porlasztócsúcsok, az adagoló, az injektor, katalizátor , elmegy a vezérlés, a pillangószelepek, elszakad a lánc:)
beszéljünk ezekről
nem tudom milyen az első szériás leaf de nem autópályára tervezték azzal a hatótávval
tesla-hoz volt szerencsém számtalanszor, ilyesmi fel sem merül, amiket írsz
olyan érzésem van, mint ami annak idején a keréknél lehetett: hülyeség, úgyis eltörik
hát nem
az, hogy az elektronika, vagy futómű tönkremegy nem változtat azon, hogy az elektromos autóban mennyivel kevesebb az alkatrész
bemásoltam
de ti jobban tudjátok, az nem baj, akkor nem kell ilyet venni és máris jól jártatok :)
gambadoro 2019. 01. 30. 12:47
Előzmény: #114  vagfoldi
#117
biztos ez a tony seba sem ért hozzá, azért tart előadásokat a témában nem tudom
mit szeretnél mondani a 20 éves autókkal?
azok mondjuk 1998-asok
mi lenne ebben az évjáratban a tartós modell?
akkor már régen nem 20 évre gyártottak
a hibridről nem írtam, hogy töredéke az alkatrész
de ha neked a 2000 vs 20 mozgóalkatrész nem töredék, akkor tényleg elmegyek az audiba segédmunkásnak és megnézek egy új autót belülről
kardkovacsi 2019. 01. 30. 10:17
Előzmény: #113  gambadoro
#116

Olvassgas picit EV témában és rájössz. Például pont a múltkor volt az egyik 330e tulajnak (nekem is ilyen van) valahogy nagyon szerencsétlenül bevert egy kő az akkumulátor hűtőjébe és ettől kifeküdt az egész rendszert mert megfőtt az elektronika.
Az akkumulátor töltésnél meg áramfelvételnél is hőt termel. 40-50 kWh akksinál bizony azt el kell vezetni. -20-ban meg fűteni kell, mert akkor lényegesen romlik az akksit élettartama. A Leafnél például pont a hűtést hagyták ki ezért ha nyáron tolod neki autópályán akkor ha megállsz nem tudsz egy jó ideig gyors tölteni mert nem engedi a töltőelektronika rá a teljes áramot.
Az alkatrész darabszámról meg kb 6-7e vs 15e az arány. De nézz szét, hogy mi is megy tönkre egy átlag robbanó motoros autóban. Hát nem a robbanó motor. Előbb baszódnak el a futómű alkatrészek, megy szét a kormánymű, mennek tönkre az elektromos biszbaszok, pl. nem megy az ablakemelő vagy nem most az ablakmosó.
elemes
elemes 2019. 01. 30. 09:39
Előzmény: #113  gambadoro
#115
az akkupackot tényleg temperálni kell. gyorstöltéskor nem is kicsit - tesla olyankor 5-10kW körüli teljesítményt disszipál el.
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 09:28
Előzmény: #113  gambadoro
#114
Olvasni sok mindent jelent de ha nem az autóiparban dolgozol akkor felesleges google-val érvelni.
Látnod kéne egy autót hogyan áll össze a gyártás folyamán.
pl hibridbe 2 fajta motor is van ez sem csökkenti az alkatrész számot.
Az elektromos autóban kevesebb alkatrész van mint egy robbanó motorosban, váltó, motor hajtásláncban és ehhez tartozó segéd alkatrészeiben.
Helyzet az hogy régen minőségre mentek az autó gyártók most mennyiségre.
Ezért van az hogy 20 évesen is van rengeteg jó állapotú autó ez gazda függő mert roncs is van bőven.
A beszállítok árban versenyeznek nem mindig a minőségi nyer.
Lásd Takata légzsák olcsóbb volt de hiába érveltek hogy nem biztonságos mégis bekerült elég sokba került a Toyotának például.Az utóbbi 5-10 évbe rengeteg vissza hívás volt hibás alkatrészek miatt főleg minőség miatt.
gambadoro 2019. 01. 30. 02:44
Előzmény: #107  kardkovacsi
#113

nekem hibrid van
arról tudok nyilatkozni
meg ezeket olvastam:
Az elektromos autó lényegesen egyszerűbb szerkezet, mint egy belső égésű motorral felszerelt jármű. Az előbbi alkatrészigénye 6-7 ezer darab, míg az utóbbihoz 30-35 ezer alkatrész szükséges.az mondjuk a hatoda, szerintem töredék, de vitatkozhatunk a szavak jelentésén :)
Seba said the “marginal cost” of owning an EV was essentially zero because maintenance costs were so low, noting that while ICE cars had more than 2,000 moving parts, EVs had about 20, making for few breakdowns.
ugye a mozgóalkatrész azért érdekes mert azokat szokták cserélni - alkatrészgyártás miegymás
nekem mégiscsak úgy tűnik, hogy a 20 éves szarokkal járóknak lesz igazuk
az akkut meg te sem gondoltad komolyan szerintem
láttál már szétszedve?
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 01:25
Előzmény: #111  kardkovacsi
#112
Na, akkor tisztáztuk, nyugodtan megyek aludni  :) yo8
kardkovacsi 2019. 01. 30. 01:20
Előzmény: #110  PusztaPutyin
#111
Persze, hogy az Audi gyárra gondoltam. Nyilván itthon a sok kutyaütő magyar cég nem áldozott eddig erre mert volt olcsón munkaerő. Csak már nincs.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 00:54
Előzmény: #106  kardkovacsi
#110
Szerintem kizárt. De a kérdés úgy hangzott, hogy "Szerinted itthon nincs maxra robotizálva gyár ahol lehet?", erre válaszoltam. Én a magyar gyárakra értettem, de lehet, hogy Győrre gondoltál, némi elütéssel ezek szerint.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:51
Előzmény: #108  kardkovacsi
#109
* "Igen, de ez egy eladó aki alig keres többet mint itt egy mérnök." - alig keres kevesebbet.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:49
Előzmény: #104  gambadoro
#108

Igen, de ez egy eladó aki alig keres többet mint itt egy mérnök.
Úgy érzésre ha autógyárat akarsz építeni akkor bizony az északi részre viszed ott meg tuti magasabbak az átlagnál a bérek. Ezért gondolom, hogy nem tudja elköltöztetni a céget mert nincs hová. Honnan akasztasz le hirtelen 13e dolgozót. Az egy kisebb város.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:42
Előzmény: #105  gambadoro
#107

Csak ebben egy szám sincs ami arra utalna, hogy töredéke az elektromos autó alkatrész darabszáma egy robbanó motoroshoz képest. Igen kevesebb ember kell de nem töredéke mint ahogy írod. Mint mondtam egy sokan (főleg akik régi 20 éves szarokkal járnak) azt hiszik, hogy akkor a villany autóba aztán töredék alkatrész kell mert az csak egy motor. Egyrészt nem mert ott a villany motor, ott az akkumulátor, az akkut meg a hajtást vezérlő nagyfeszültségű elektronika, az akkumulátorokat hűteni, fűteni kell. A fűtés se olyan egyszerű mint egy robbanó motornál, hogy csak beengeded a 90 fokos vizet a motorból hanem ha nem akarsz 30% extrém esetben 40% hatótáv csökkenést akkor egy komplett hőszivattyút kell betenned a szalon fűtésére. Aztán ott vannak a fedélzeti töltők, egyből kettő is kell mert egy DC gyorstöltő meg egy AC töltő otthonra amiben kb. hasonló inverter van mint ami a napelemeknél van csak a másik irányba.
A többi meg ugyanaz mint a sima autóknál ami amúgy se kevés főleg amióta tele vannak csapva az autók mindenféle elektronikai cuccokkal.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:34
Előzmény: #103  PusztaPutyin
#106
Még egyszer. Szerinted retekben keresik az Audi gyárban az anyát?
gambadoro 2019. 01. 30. 00:29
Előzmény: #102  kardkovacsi
#105
A Volkswagen nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött "Zukunftspakt" megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást. A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban. A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás.A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja - mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy "arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva".A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz - hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel "még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd".A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy "a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja". Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de "azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire".Elmondta, hogy Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel. "A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek" - jegyezte meg Gunnar Kilian.
gambadoro 2019. 01. 30. 00:26
Előzmény: #99  kardkovacsi
#104
én egészen pontosan tudom mik a viszonyok olaszországban
asszem 1100-at írtam az eladóra nem?
hozzátéve, hogy baromi nehéz munkát taláálni
20 százalékos munkanélküliség van 30 év alattiak között
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 00:23
Előzmény: #101  kardkovacsi
#103

Röviden: nincs.
 
Hosszabban:
 
Elég sokféle termeléssel találkoztam már, vannak haladóbb példák, de elég elterjedt a hanyagul kezelt jóvanazúgy megoldás is. És nem kell hozzá atomtudomány, néha elég ha az eszközök kézreeső helyen vannak, neadjisten egyáltalán rendelkezésre állnak, és a termelés lépései logikus utat járnak be mondjuk a telephelyen belül aztán hipphopp, máris jobban megy minden és még nem is automatizáltunk. Közben nem kell messzire menni, mindenki látott már mondjuk autószerelő műhelyt, ahol a szerelők a retekben keresik az elgurult anyát meg a szétdobált szarok közt a szétnyílt végű villáskulcsot, mert nem találják hogy hová rakták. A főnök meg leszarja, mert ha nem jön ki a matek akkor átbasz meg túlszámláz, gond egy szál se. Nna, ez tényleg hosszabb kifejtés lett és ez is egy véglet, a mai magyar valós cégek a kettő között random eloszlásban helyezkednek el.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:13
Előzmény: #97  gambadoro
#102
A töredéke butaság. Olyan 60%-a. A motoron kívül az összes alkatrész ugyanúgy kell és az elektromos autó sem csak akkumulátor meg egy villanymotor.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:10
Előzmény: #96  PusztaPutyin
#101
Szerinted itthon nincs maxra robotizálva gyár ahol lehet?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 4 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek