Topiknyitó: VUK1980 2020. 07. 22. 19:19

Elbocsájtották az INDEX.HU Főszerkesztőjét!Véleményetek?  

https://index.hu/kultur/media/2020/07/22/index_foszerkeszto_dull_szabolcs_bodolai_laszlo/
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 18:35
Előzmény: törölt hozzászólás
#200
Július 7-i regisztráció, csak nem Pampához van szerencsénk?
badsector1
badsector1 2020. 07. 24. 18:34
Előzmény: törölt hozzászólás
#199
Mi volt az a bennfentes információ?
sanka 2020. 07. 24. 18:34
Előzmény: #195  badsector1
#198
Szerintem a szokásos orbánc beszédért is elkéne törni a hátán egy husángot.
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 18:32
Törölt hozzászólás
#197
sanka 2020. 07. 24. 18:32
#196
Megint lesz egy portál amit a mi pénzünkből fog eltartani orbánc, mert nyílván az index most már nem fog érdekelni senki.
badsector1
badsector1 2020. 07. 24. 18:29
Előzmény: #190  user01
#195
A mérsékelt fityeszes szavazót - ha van ilyen - nem tudom, hogy mi tartja még a fityesz közelében, szerintem talán már csak gyurcsánytól és a migráncsoktól való rettegés.
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 18:23
#194
Merkel anyó majd megint magyarázkodhat otthon, hogy hát az ő kis védence nem is olyan rossz, ez az indexes dolog csak tévedés, de majd küld megint három bölcset ide és azok majd jól megoldják a dolgot.
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 18:21
Előzmény: #189  cyb6
#193
Vitya gyáva, fél az igazságtól.
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 18:20
Előzmény: #187  signal2
#192
"Vaszily Miklós az MTVA egykori vezérigazgatója, a TV2 elnöke és az Indamédia társtulajdonosa."
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 18:20
Előzmény: #183  signal2
#191

Nehéz kérdés az, hogy egy közösség hol húzza meg az identitásának a határait. Ami neked kívülről túlreagálás az adott esetben belülről megélve lehet, hogy már az utolsó csepp a pohárban. És igen lehet, hogy nem fejtik ki kellőképpen, hogy minden külső szereplő megérthesse, de miért is várod el ezt tőlük? Ők tudják, hogy kikkel milyen feltételekkel tudják folytatni azt amit eddig csináltak.
Szerintem éppen elég indok ha már egy nyomorult potmétert sem lehet ilyenre vagy olyanra állítaniuk retorzió nélkül a saját érzéseik kifejezésére. Ez szimbolikus értelemben a szólásszabadságuk korlátozása, vagy megvásárlási kísérlete. Pont a sajtó embereitől várod, hogy ezt simán benyeljék? Miért kellene megvárniuk, hogy mennyivel mélyebben is "van még élet" ha most ebben engednek a lenyomási kísérletnek?
user01
user01 2020. 07. 24. 18:19
Előzmény: #186  badsector1
#190

Nem attól tart most Orbán.
Hanem attól, hogy a mai tettükkel a langyosvízben totyogásból szervezkedésbe tolták át szervezett bűnözéssel nem egyet értő tömegeket.
Orbánnak az lett volna az ideális, ha lemorzsolódás megy végbe. Helyette jön a nagy hullám.
cyb6
cyb6 2020. 07. 24. 18:18
#189
De ha tenyleg ilyen remek ez a rendszer es 2/3 meg utcahosszal vezetes es alkalmatlan, bena ellenzek es ostoba ellenzeki szavazok. Es hogy a vezer a minta az egesz vilagon es ot unnepli egesz Europa mert neki van vizioja. Es ove vagy 10 eve az egesz orszag a hatalom es dicsoseg.... akkor miert kell eltaposni egy netes portalt ami nem azt gondolja a vilagrol mint o a nagy O? De tenyleg?
user01
user01 2020. 07. 24. 18:16
Előzmény: #183  signal2
#188

Magyarán sokkal többről van itt szó, mint egy vezető-főszerkesztő ellentét.
Sokkal többről.
Ha minden alkalmazott felmond, akkor vagy összes alkalmazott az, akikkel a probléma van, vagy a vezető.
Itt a feszültség nem arról szólt, hogy a vezető szerint többet kellene írni a nyári poszáták éjszakai életéről, a főszerkesztő meg beintett, erre fel felmondott 90 alkalmazott.
signal2
signal2 2020. 07. 24. 18:16
Előzmény: #185  Törölt felhasználó
#187
OK, ha úgy érzi, hogy csak és kizárólag Dullal lehetnek függetlenek, akkor csinálják ezt.
Egyébként nyilván 1-2 héten belül csinálhatják tovább ugyanezt, másik név alatt. 
badsector1
badsector1 2020. 07. 24. 18:11
#186
Ajajaj, a fidesznyikek retteghetnek, hogy újabb támdadás sorozat éri orbányékat, fideszül Magyarországot. 
  
"A világsajtó is az Index ledarálásával foglalkozik Nem túlzás, hogy alig van vezető lap a mainstream nyugati médiában, amely ne kiemelten foglalkozna az Indexnél zajló eseményekkel. Magyarország legnagyobb lapjánál kis túlzással a komplett stáb felmondott, miután szerdán a lapvezetés menesztette Dull Szabolcs főszerkesztőt. Beszámolt az eseményekről az AP, a Reuters és a Bloomberg nemzetközi hírügynökség is.
  
Az AP tudósítója kiemelte, hogy arról a híroldalról van szó, amit egy alkalommal Orbán Viktor miniszterelnök „fake news gyárnak” titulált, és hogy péntek este nagy tüntetést tartanak a szimpatizánsok a lap mellett.A hírügynökség szerint a lap hosszú ideje ott volt a kormánypolitika célkeresztjében, az újságírók pedig azért álltak fel, mert veszélyben érzik szakmai függetlenségüket.
  
A Reuters idézi többek közt az indexesek csütörtöki közleményét,és Bodolai Lászlót, a tulajdonos alapítvány kuratóriumi elnökét is, aki szerint Dull képtelen volt kezelni a szerkesztőségre nehezedő nyomást, ezért mondtak fel neki. Szijjártó Péter külügyminiszter szavait is kiemelik, aki lisszaboni sajtótájékoztatóján kikérte magának, hogy a kormánynak köze lenne az ügyhöz.
  
A Bloomberg részletes elemzést közölt a magyar médiahelyzetről, elég beszédes felütéssel: szerintük „Orbán már majdnem teljes irányítást nyert ezzel a független média felett.” A New York Times elsősorban a magyar és a lengyel helyzet közötti párhuzamokra fókuszált áttekintő írásában, amely szerint Orbán Viktor már több mint tíz éve építgeti illiberális rendszerét, és szisztematikusan bontja a tőle független nyilvánosságot.
  
A Guardian idézi Munk Veronika beszédét a szerkesztőségben, amiben a főszerkesztő-helyettes arról beszélt, hogy a vezetőség átlépett egy vörös vonalat, és ezért felmondanak. A brit lap címben emeli ki, hogy az újságírók egységesen döntöttek a távozás mellett.Hírt adott a szerkesztőség felrobbantásáról és az újságírók távozásáról többek között a Washington Post, a német közszolgálati ARD, a Tagesschau, a szlovák SME, a cseh és a belga sajtó, és több más kelet- és közép-európai média is.
   
Az International Press Institute szerint újabb csapás érte a magyar nyilvánosságot: „Nem egy egyszerű független lapró van szó. Az Index egy intézmény, az ország legnagyobb híroldala, több mint napi 1 millió olvasóval. Majdnem minden második oldalletöltést ők generáltak a független médiában” - írták körül az újság jelentőségét. Az MTI, a magyar adófizetők pénzéből finanszírozott állami hírügynökség, na az péntek délután 17.30-kor még nem írt semmit. "
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 18:04
Előzmény: #183  signal2
#185
signal2
signal2 2020. 07. 24. 18:03
Előzmény: #182  Törölt felhasználó
#184
És nemet is váltott, pont mielőtt még betiltották.
signal2
signal2 2020. 07. 24. 18:02
Előzmény: #176  user01
#183
Tehát ők már biztosak benne, hogy egy új főszerkesztő mellett nem írhatnak úgy, mint eddig? 
Az, hogy nagyon szerették Dullt, nálam nem ok arra, amit csinálnak.
Törölt felhasználó 2020. 07. 24. 17:58
Előzmény: #181  Barack_Virág
#182
Barack_Virág
Barack_Virág 2020. 07. 24. 17:56
Előzmény: #179  Törölt felhasználó
#181
Őszintén? Számomra mindkettő torz világ.

Topik gazda

VUK1980
VUK1980
4 3 4

aktív fórumozók