Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
persze, csak amikor egyik évben van 1000 darab, rákövetkező évben 2000, az ugye évi 100% növekedés.
a harmadik évben lesz 3000, az már csak évi 50%
az ötödik évben lesz 5000, de akkor már csak 25%
majd kijön a portfolio: "lanyhul az érdeklődés"
Ha a cikk számai valósak, akkor már idén 1 millió felett kell lennie az évi gyártási mennyiségnek, ráadásul az európaiak még csak most kezdenek belelendülni.
" 15 év múlva a most eladott új elektromos autókat iss cserélni kell."
1, miért a mai belsőégésűek örök életűek?
2, miért kellene 15 év múlva lecserélni a maiakat? A kasztni ennél többet bír, az elektromotor problémamentesebb mint a belsőégésű társa, de cserélni is sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Az valószínű, hogy az akkupakkokat cserélni kell addigra, de az sem lenne bonyolult. Kérdés addigra milyen technológiai változások lesznek e téren (feszültség, biztonsági előírások pl.) ? Ugyanis hiába lennének akár sokkal olcsóbbak mint a maiak, ha a fejlesztések révén addigra drasztikusan változna a technológia, kérdéses megéri-e majd barkácsolni a régebbiekkel.
Amúgy soha senki nem mondta hogy a váltás átmenet nélküli rapid folyamat lesz. Már csak a nagy darabszámok, illetve az átlagos autó élettartamok miatt sem lehet az. Még az okostelefonoknak is évtizedre volt szükségük mire átvették az uralmat a buta telefonoktól, és még ma sem egyeduralkodóak, pedig jóval rövidebb a termék-életciklus. Ez így működik.
azt is érdemes megjegyezni, hogy európa és az usa a világ egy elég kis területe, márpedig a többi régióban legtöbbször olyan az infrastruktúra, hogy európai értelemben vehető benzinkút se nagyon van. jópofa ez az egész, de még kell némi fejlődés a valódi áttöréshez. most tartunk ott, hogy lehet ugyan már villanyautózni, de se a tco-ja, se az ökolábnyoma nem jobb mint a benzinesé, cserébe óriási kompromisszumokkal használható. azok a korai vásárlók akik most veszik valószínűleg nem a tulajdonságaiért, hanem azok ellenére vásárolják azért, mert szeretik a gyorsulását és ezért hajlandóak nagy áldozatra, vagy elfelejtik kiszámolni az összes költséget, vagy menők akarnak lenni, vagy ingyen akarnak pesten parkolni, stb., vagy ezek kombinációja.
A dízelesek prompt elfelejtése azért necces, mert jó 20%-kal kevesebb a CO2 kibocsátásuk. Ha az autógyárak azonnal leállnának a dízelesekkel, és benzinest adnának helyettük, akkor nem tudnák teljesíteni a törvényileg előírt flottaszintű CO2 kibocsátás csökkentési ütemet, amiért elvileg akkora bírságot kellene fizetniük, hogy becsukhatnák a bótot. A hibrid meg annyival drágább, hogy nem tudnának annyit eladni, mint dízelest.
Persze ez még kevés, de őt év alatt mekkora fejlődés.
Kutak szerintem csak sztrádákra kellenek. Városban pedig otthon illetve a közvilágítási oszlopokkal lehetne megoldani a legegyszerűbben a tankolást.
A mai autóknál a hajtásrendszer (motor, kuplung, váltó) kopása a fő gond a nagy futásteljesítményű autók esetében. Elektromosnál ez a töredéke. Váltó, kuplung nincs, a villanymotorban kopó alkatrész is alig.
A kínai kormány előírta, hogy 2018-ban minden Kínában autót eladó cég értékesítésének 8%-a elektromos/plug in hibrid kell legyen.A Kínában 4,5-5 millió autót értékesítő három német cég, a VW, BMW és Mercedes közölte, hogy ez lehetetlen.Merkel is személyesen járt közben, hogy csökkentsék a kínai hatóságok az elvárt elektromos autó értékesítés mennyiségét, ez megoldhatatlan feladat a német cégeknek.A kínaiak nem engedtek.Most 17 nyarán a VW bejelentette, hogy két kínai cégénél (a FAW-VW és a SAIC-VW) elkezdik az elektromos autók gyártását, és alapított egy harmadik céget is (JAC_VW) elektromos autók gyártására.A Mercedes Denza néven a BYD vegyesvállalatánál gyárt kis sorozatban elektromos autókat, de részesedést vásárolt a BAIC elektromos autó gyárában és a Peking-Benz is elkezdi elektromos Mercedesek gyártását.A BMW Zhinoro márkanéven már gyárt elektromos autókat Kínában.Németországban nem sikerül 2020-ra 1 millió elektromos autót forgalomba helyezni. Merkel szerint talán 22-23-ra...Kínában 2020-ig kb 5 millió elektromos autó lesz, ebből nagyjából fél millió német gyártmányú...
Ha nagy áttörés lesz az aksiknál és a töltésüknél, márpedig ez kell a széleskörű elterjedéshez, addig csak városi autóknak jók, akkor kérdés, hogy lesz-e a mai elektromos autókhoz is modernebb, mégis kompatibilis aksi szett. Ha nem, akkor a mai belső égésűekhez képest is gyorsabb lesz az amortizáció, az IT cuccokhoz hasonló sebességű.
nekem van egy ampera-m
elmegy 80 km-t egy töltéssel
utána benzin
kiváló
12 ezer euroért veszel garanciális akkusat 4-5 évesen
ennél ma nincs jobb vétel
cellánként lehet cserélni már most is
simán rááll pár utángyártó és kész
nem kell attól tartani, amit írsz egyébként is 500 ezer km felett mennek az akkuk, addigra már az egész autó értéke nullához konvergál
Várhatóan a gyártott, eladott darabszám függvényében drasztikusan csökken az e autók és az akkumulátorok ára. Akkor lehet nagy áttörés 2025-re ha addig az akksik ára kevesebb mint a felére csökken, ami 20-30%-os autóár csökkenést hozhat.Persze egy 12 millás e-Golf vagy Focus Electric még akkor is nagyjából 8 millió marad....átmenetileg a közel 2 milliós adóterhelés csökkentése szükséges lehet.DE: nem kell minden célra megfelelni az elektromos autóknak, se az emberek harmada-negyede által egy-kétévenként egyszer megtett tengerparti túrára, se sivatagi használatra nem kell alkalmasnak lenniük!A cél "csupán" az össz-eladás 30-40%-a tíz éven belül, ami főleg a második-harmadik autókat, a zsúfolt nagyvárosokat, esetleg az autópályák környékét jelenti. Ide meg ki lehet építeni a töltőhálózatot.A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt.
rákattantak az ilyen elbaszott címekre, most forog még pár épületes az oldalon:
Kíméletlen zsarolást kaptak Brüsszelbõl Orbánék
Egyre drágább lakást fejleszteni, brutálisan nõnek a bérek
is
Óriási sokk a brit választáson
Hamarosan felrobban a kínai hitelbomba?
és még sorolhatnám. Egy nagy clickbait fesztiválra kezd hasonlítani a lap.
Naná, hogy a kínaiak megpróbálnak az új technológia révén vezető szerepet kicsikarni az autóiparban . Az ilyen technológia váltások jelentenek esélyt a később jövőknek, az ő esetükben a belső piacuk mérete is segíti ebben őket.
A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren. A csalószoftver ügy viszont nem segített nekik ebben. Remélem nem lesz végzetes ez a baklövésük, mert ilyen méretű újraosztáskor különösen könnyű eltűnni a süllyesztőben. Európának sem, de nekünk különösen nem lenne jó hír, ha a kínaiak letarolnák az autóipart (is).
Egy egészséges verseny viszont jót tenne az ügynek, már csak fogyasztóként is ez lenne az érdekünk szvsz.
Persze ez most így néz ki, de én arról elmélkedtem, ha netán olyan léptékű technológiai módosulás állna elő ami nem kompatibilis a mai járgányokkal. Mondjuk a rendszer feszültséget olyan mértékben változtatnák ami a maiakban lévő eszközök nem tolerálnának. A fene tudja mi lesz a kulcsa az akkuk méretének csökkentése illetve a teljesítményük fokozásának.
"A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren."
vagy egyszerűen csak (többé-kevésbé) racionálisan gondolkodnak.
Nagyobb (kb. 470 vs. 444 cm),
gyorsabb (kb. 220 vs. 144 km/h),
jobban gyorsul (6 vs. 11,5 sec 0->100km/h),
tovább megy (kb. 344 vs. 250km)
és kevesebbe kerül (kb. 9,6 vs.9,9 millió Ft)
linklinklink
De épp erről beszélek, ha olcsóbbá válnak az aksik, remélhetőleg nagyobb kapacitásúvá is, emellett meg egyre jobban elterjed, így maga az autó ára is meredeken esni fog, akkor a mostani elektromos autók amortizációja minden eddiginél brutálisabb lesz, mivel az újak egyre olcsóbbak és egyre jobbak lesznek, sokkal gyorsabb ütemben fejlődve, mint a hagyományos autók.
"A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt."
Jelenleg nagyjából olyan használati célra felel meg, konkrétan a nagyvárosi, max. nagyváros környéki furikázásra, ahonnan amúgy is idővel helyhiány miatt ki kell majd szorítani az autók 90%-át, igen, az elektromoa autókat is. Amire tényleg kell az autó, arra jelenleg épp hogy alkalmatlan.
1. nem válnak már sokkal olcsóbbá, 20-30%
2. a kapacitásuk sem fog már jelentősen növekedni (főleg az autóiparban)
3. az autókban az akku drága, de nem csak az.
ugye nem vagy mérnök?
Ha nem válnak olcsóbba (autó + aksi), akkor egyszerűen nem fog széles körben elterjedni. Még tőlünk nyugatabbra is olcsóbb az átlag autó.
Ugyanakkor én kétlem, hogy ne válnának olcsóbbá. Az autónál magánál nincsen semmiféle techológiai oka, hogy drágább legyen a hagyományosnál, egyszerűen a piac túl kicsi még. Az aksi ok, hogy a jelenlegi technológiával nem lesz sokkal olcsóbb, kérdés lesz-e jobb megoldás a következő 10-20 évben.
Stimmel, a model-3 ára ott 35.000 dollár, ez felszorozva ugyan kevesebb, mint a 30kWh-s leaf, de az itteni ára persze lehet majd több.
A leaf 30kWh hivatalos usa ára pedig 30.680 USD, azaz 14% csak a különbség az alapárban.
szereted azt ismételgetni, hogy nem válik olcsóbbá
aztán jövőre brit tudósok kivonják csirízből és alufóliacsíkból azt az anyagot, amivel meg de. a fizikát én is ismerem, ne kezdjünk bele, ennek ellenére mondom. szerintem húsz év múlva derült nosztalgiát fog kiváltani a mostani technológia
A benzines autó magával viszi a benzint, de az oxidálószert a környezetből veszi (és oda eregeti a CO2-t és a vízgőzt). Az akkumulátorban egymás mellett (tizedmilliméterre) vannak az egymással reagáló kémiai anyagok. Ez ugye
- többlet súly (magával kell vinnie az oxidálószert, membránt, többé-kevébé biztonságos tokozást, elektródákat)
- többlet kockázat (ha megsérül, helyben van minden komponens az intenzív kémiai reakcióhoz)
- erős kötöttségek (töltéskor megfordítható kémiai reakciót kell találni)
szóval amikor Elon Musk és az akkugyárak olyan trükköket csinálnak, hogy fizikailag nagyobb cellákat terveznek, mert így kisebb a tokozás aránya és ezzel javul a fajlagos kapacitás pár százalékot, akkor látszik, hogy elég feszített már a technológia.
A lítium akkumulátorokat ma is milliárdszám gyártják, attól már nem várható komoly árcsökkenés, hogy tízmilliárdos darabszámban biztos olcsóbb lesz. A fizika elég szigorú.
Érdekesség: ha egy modern autó nem csak az üzemanyagot, hanem az oxidálószert is magával vinné (amivel kapásból megoldódna az NO2 emisszió porblémája), akkor minden liter benzin mellé kéne még kb 3.5 kiló oxigén. Egy takarékos autó 1000 kilométeres üzemanyagszükséglete lenne nagyjából 200 kg.
"Minden Tesla szupertöltő
állomás napenergiáról fog működni
Szerző:
autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44
Egy
szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de
egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál.
Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk.
A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a
legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható
szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal
kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a
napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen
lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő
kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire
környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például
szénből fedezik az áramszolgáltatók.
A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné
megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg
az az autoblog.com.
link
Minden Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni
Szerző: autopro.hu/R.M. |
2017.06.13. 09:44
Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy
Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia,
amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon
Musk.
A Tesla vezérigazgatója ismét a
Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer
helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt,
mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes
ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia
használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az
elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a
válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire
környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából,
például szénből fedezik az áramszolgáltatók.
A cég az új autója, a Model 3 érkezésére
szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres
nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more
at:
link Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni
Szerző: autopro.hu/R.M. |
2017.06.13. 09:44
Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy
Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia,
amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon
Musk.
A Tesla vezérigazgatója ismét a
Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer
helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt,
mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes
ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia
használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az
elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a
válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire
környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából,
például szénből fedezik az áramszolgáltatók.
A cég az új autója, a Model 3 érkezésére
szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres
nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more
at:
link Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni
Szerző: autopro.hu/R.M. |
2017.06.13. 09:44
Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy
Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia,
amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon
Musk.
A Tesla vezérigazgatója ismét a
Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer
helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt,
mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes
ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia
használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az
elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a
válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire
környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából,
például szénből fedezik az áramszolgáltatók.
A cég az új autója, a Model 3 érkezésére
szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres
nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more
at:
link"
szvsz ez a helyes megoldás:
- elektromos meghajtású közlekedés főleg a városokban (0 helyi emisszió),
- megújuló energiaforrásokból (0 termelési emisszió),
- lehetőleg helyben termelve (transzfer-veszteségek és tájszennyezés nélkül)
"Ennyire drága egy villanyautó-akkumulátor
Andróczi Balázs
követés
2017.06.13. 06:32
A villanyautók ára alapján eddig is
sejthettük, hogy az akkumulátor nem olcsó egy ilyen járműhöz, de most az
is kiderült, hogy pontosan mit kérnek egy ilyen csomagért. Ám a GM
szerint ennek nincs sok jelentősége, de még nincs elég tapasztalat, hogy
biztosak lehessenek ebben.
A Chevrolet Bolt akkumulátora 60 kWh-s,
összesen 288 cellából áll, pontosabban három párhuzamosan kötött,
egyenként 96 cellás füzérből. Egy ilyen csomag pedig listaáron 15 734
dollárba kerül, ami átszámítva úgy 4,3 millió forintnak felel meg. Az
EPA mérése szerint ezzel úgy 383 kilométer megtételére van lehetőség egy
töltéssel, de sokan aggódnak, hogy a Li-ion akkumulátorok a használat
során veszthetnek a töltéstároló képességükből. A GM ugyanakkor piactól
függően 8 vagy 10 év, illetve 160 vagy 240 ezer kilométer garanciát
vállal az akkumulátorokra, azaz az első tulajdonosoknál ha ki is jön egy
efféle hiba, valószínűleg nem kell kifizetni az akkumulátor-csere
horribilis árát.
A GM szerint előző környezetbarát modelljük, a Chevrolet Volt (Európában Opel Ampera)
akkumulátorait még egyszer sem kellett garanciában cserélni. Abban
azonban nem vagyunk biztosak, hogy az összehasonlítás megállja a helyét.
A Voltban jóval kisebb az akkumulátor – 16-17 kWh-s, az évjárattól
függően – és a hajtás jelentette terhelés egy részét nem az akkucsomag,
hanem egy benzinmotor viselte.Alig fogyaszt. És a valóságban?Méregdrága, modern technológiát szinte kötelezően illik ócsárolni. De vajon tényleg vacak, vagy csak szimplán elérhetetlen?
A Chevrolet Bolt Európában is bemutatkozott
Opel Amepera-E néven, bár egyelőre hiánycikk, a megrendelőknek akár több
mint egy évet kell várniuk a szállításra."
"Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire
környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például
szénből fedezik az áramszolgáltatók."
Erre a korrekt válasz az lett volna, hogy vélhetőleg sokkal jobb hatásfokkal - ás ezáltal környezetbarátabban - termel meg 100 kilométerre elegendő elektromos áramot egy fosszilis energiával működő erőmű, mint amennyit ugyan így 100 kilométeren eléget egy átlag benzines - európai fogyasztású, nem az amerikai átlag ccm-es benzinzabáló(!) - jármű.
na mielőtt valaki az orrom alá dörgöli:
100 kWh (bruttó) villamosenergia előállításának átlagos CO2 emissziója:
- szénnel vagy finomításból visszamaradt sűrű olajjal működő hőerőmű: 30 kg
- gázolajtüzelésű hőerőmű: 20 kg
- földgáztüzelésű hőerőmű: 15 kg
nettó villamosenergiában (erőművi önfogyasztás, elosztóhálózati veszteségek, akku töltési veszteség) ebből nagyjából 70 kWh marad. elektromos autó ennyi energiával kb 400 km távolságot tud megtenni.
modern európai autó kilométerenkénti CO2 emissziója 140 g
400 kilométeren tehát kb 55 kg CO2-t pöfög a levegőbe
tehát az alábbi állításomat visszavonom, még a széntüzelésű erőmű emissziós adatai is jobbak, mint egy sima belsőégésű motorral hajtott európai autó emissziós adatai. Modern hibrid (totoja priusz) CO2 emissziója valahol a szén és a a gázolajtüzelésű erőmű között van.
Nézd, én valóban elkezdtem az "orrod alá dörgölni", mondom ez nem létezik, hatékonyabb munkavégzést tehetünk egyénileg, mit nagyüzemben?
Aztán bezártam az oldalt, fáradt voltam elmélkedni a logikátlanságán az ilyen rendszernek.
Ami persze meglehet, de mondom, nekem a logika és az ésszerűség ellen ment volna.
Pontos adatokról, számszerűségről abszolúte fogalmam nincs, csak az elvi része nem volt nekem kerek.
az elvi része az, hogy a szénerőműben csak CO2 készül, az autó üzemanyaga pedig szénhidrogén vagyis csomó vízgőzt is ereget.
a gyakorlatban persze a belsőégésű motor hatásfoka (25% körül) elrontja a mérleget, mert a modern szénerőművek hatásfoka 50% körül van.
de azért még ellenőrizni fogom az adatokat, csak egy listát találtam ahol a CO2 emissziós adatokat listázták és nem számoltam utána
A többi adatodnak nem néztem utána de az a 400 km inkább 600km.
A most zajló etourEurope versenyen például a Ford Focus 11,7kWh/100km átlagfogyasztással ment. link
A gyakorlatban több átlagos típus is 10-15 között fogyaszt.
Így a 600km x 140g/km = 84 kg CO2
Ez majdnem a háromszorosa a szénének és hatszorosa a gázénak.
De a napelemes áramtermelés lesöpör minden mást.
eTourEuropeeTourEurope
Namost gondban vagyok mert az alábbi adatokat valami angolszász veboldalról szedtem ahol btu-ban adták meg és ezt számoltam át kWh-ra de utánaszámoltam és valószínűleg rosszul.
1 kg szén fűtőértéke kb 25 MJ = 7 kWh1 kg szén elégetésekor kb 3 kg CO2 keletkezikcsúcsszuper 50% hatásfokú szénerőműnél az 85 kg CO2 per 100 kWh.
nyah.
az alábbi adataimat innen szedtem:
link
ebben a táblázatban szereplő számok rosszak, nem tudom ki rontotta el, de rosszak.
korrektnek tűnő (a fizikai-kémiai adatokkal koherens) CO2 emissziós számok:
link
"A Magyar kormány hozzájárul az e-mobilitás elterjedéséhez
Lepsényi István: a kormány hozzájárul az e-mobilitás elterjedéséhez
A kormány hozzájárul az e-mobilitás széleskörű elterjedéséhez, az
infrastrukturális háttér megteremtéséhez – hangsúlyozta Lepsényi István,
a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és
szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön az II. E-mobilitás
konferencián Budapesten.
A Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) rendezvényén az NGM államtitkára
emlékeztetett arra, hogy a kormány 2015-ben elfogadta az elektromos
közlekedést ösztönző Jedlik Ányos tervet (JÁT).
A kormány feladatai között említette a terv aktualizálást, a megfelelő
jogi szabályozás biztosítását, az innovatív beszállítóipar fejlesztését,
a tervezett projektek gyors és hatékony végrehajtását.
Lepsényi István ismertette, hogy 836 a tisztán elektromos magyar személyautók száma, és 205 elektromos töltőállomás működik.
A Jedlik Ányos terv eddigi eredményei közül megemlítette a zöldrendszám
2015. évi bevezetését, és elmondta, hogy Magyarországon 2340 jármű
rendelkezik zöldrendszámmal.
A kormány adókedvezménnyel is ösztönzi az tisztán elektromos meghajtású
járművek terjedését – mondta. Példaként említette, hogy az ilyen
járműveknél nincs regisztrációs adó, forgalomhelyezési illeték, továbbá
nem kell fizetni cégautó adót, helyi gépjárműadót sem. Hozzátette:
emellett egyes településeken parkolási és behajtási kedvezményben
részesítik az elektromos autókat.
Lepsényi István emlékeztetett rá, hogy az elektromos töltőállomás
programban tavaly a 15 ezernél több lakosú települési önkormányzatok 1,2
milliárd forint keretre pályázathattak vissza nem térítendő
támogatásra, 75 sikeres pályázat révén 409 telepíthető töltőpont jön
létre 213 töltőállomással. Ezen kívül 2017 februárjában állami
közbeszerzés jelent meg 4,5 milliárd forint értékben 1700 töltő
beszerzésére, a tender kiértékelése folyamatban van.
Az NGM államtitkár kiemelte, hogy a kormány támogatást ad az elektromos
autók vásárlására is pályázat útján, ennek mértéke a vásárlás
időpontjában érvényes bruttó eladási ár 21 százaléka, de legfeljebb 1,5
millió forint lehet, erre a lehetőségre eddig 385 pályázatot adtak be
465 elektromos autó vásárlására, 280 támogatói okiratot adtak ki 348
autó vételéhez.
A Jedlik Ányos terv keretében indult pilot projektek eredménye, hogy a
BKV tavaly 20 elektromos autóbuszt vásárolt, a kommunális
hulladékszállításban is terjed az elektromos meghajtású járművek
beszerzése, és további lehetőséget jelent az elektromos kisrepülő, hajók
alkalmazása – emelte Lepsényi István. Megjegyezte: a modern városok
programban is szerepel az elektromos járművek alkalmazása, például
Dunaújváros emobilitási mintarégióként szerepel, ahol célzott
fejlesztések indulnak.
Az emobilitás terjedéséhez hozzájárul az is, hogy az állami
járműflottában növekszik az elektromos meghajtásúak aránya, a 2016-ban
üzembe állított e-járművek üzemeltetési tapasztalatai kedvezőek, 2017
februárban pedig 200 állami elektromos autó közbeszerzése jelent meg 2
milliárd forint keretből – mutatott rá az NGM államtitkára.
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért
felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a környezetkímélő
közlekedést segíti az e-mobilitás, és nemcsak a közúton, hanem a
vasúton, a légiközlekedésben is fontosnak nevezte az elektromos
meghajtású járművek minél szélesebb elterjedését.
forrás: MTI"
Ezek után ne lepődjön meg senki,ha a személygépkocsi gyártás és kereslet visszaesik.Én már erre a lehetőségre gyúrok.erre keresem a lét!Utazunk még 1 feltöltéssel 1000 km-t.
hvg.hu
A németek új technológiával készített akkumulátorával az elektromos autók hatótávolságát meg lehetne duplázni. A Tesla Model S simán vinné az 1000+ kilométert egy feltöltéssel.
Hiába nyilvánvaló, hogy a jövő közlekedési eszköze az elektromos autó lesz, sokan továbbra is szkeptikusak a járművel kapcsolatban. Ennek legfőbb oka az akkumulátor kapacitása – na meg az ára -, ami meghatározza, hogy egy feltöltéssel mekkora utat tud megtenni a kocsi. A német Fraunhofer-Gesellschaft nevű cég azonban olyan akkumulátort csinált, ami megnövelheti az elektromos autók iránti keresletet.A Totalcar beszámolója szerint a cég Mobile Energy Storage Systems részlege alapjaiban gondolta újra a lítium-ion akkumulátorok felépítését. Ennek köszönhetően a hengeres cellák helyett egymásra fektetett lemezekből építik fel az eszközt, ami így a sokkal jobb helykihasználásnak köszönhetően több energiát is tud tárolni
Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban
Ugrás a cikkhez