Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 08. 12:54

Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban  

Ugrás a cikkhez
Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2017. 06. 08. 12:54
Előzmény: #1  portfolio
#2
ez mekkora sületlenség már
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 13:53
Törölt hozzászólás
#3
elemes
elemes 2017. 06. 08. 14:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#4
persze, csak amikor egyik évben van 1000 darab, rákövetkező évben 2000, az ugye évi 100% növekedés. a harmadik évben lesz 3000, az már csak évi 50% az ötödik évben lesz 5000, de akkor már csak 25% majd kijön a portfolio: "lanyhul az érdeklődés"
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 14:29
Törölt hozzászólás
#5
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 15:11
Előzmény: törölt hozzászólás
#6
Ha a cikk számai valósak, akkor már idén 1 millió felett kell lennie az évi gyártási mennyiségnek, ráadásul az európaiak még csak most kezdenek belelendülni. " 15 év múlva a most eladott új elektromos autókat iss cserélni kell." 1, miért a mai belsőégésűek örök életűek? 2, miért kellene 15 év múlva lecserélni a maiakat? A kasztni ennél többet bír, az elektromotor problémamentesebb mint a belsőégésű társa, de cserélni is sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Az valószínű, hogy az akkupakkokat cserélni kell addigra, de az sem lenne bonyolult. Kérdés addigra milyen technológiai változások lesznek e téren (feszültség, biztonsági előírások pl.) ? Ugyanis hiába lennének akár sokkal olcsóbbak mint a maiak, ha a fejlesztések révén addigra drasztikusan változna a technológia, kérdéses megéri-e majd barkácsolni a régebbiekkel. Amúgy soha senki nem mondta hogy a váltás átmenet nélküli rapid folyamat lesz. Már csak a nagy darabszámok, illetve az átlagos autó élettartamok miatt sem lehet az. Még az okostelefonoknak is évtizedre volt szükségük mire átvették az uralmat a buta telefonoktól, és még ma sem egyeduralkodóak, pedig jóval rövidebb a termék-életciklus. Ez így működik.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 16:31
Törölt hozzászólás
#7
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 08. 17:04
Előzmény: törölt hozzászólás
#8
azt is érdemes megjegyezni, hogy európa és az usa a világ egy elég kis területe, márpedig a többi régióban legtöbbször olyan az infrastruktúra, hogy európai értelemben vehető benzinkút se nagyon van. jópofa ez az egész, de még kell némi fejlődés a valódi áttöréshez. most tartunk ott, hogy lehet ugyan már villanyautózni, de se a tco-ja, se az ökolábnyoma nem jobb mint a benzinesé, cserébe óriási kompromisszumokkal használható. azok a korai vásárlók akik most veszik valószínűleg nem a tulajdonságaiért, hanem azok ellenére vásárolják azért, mert szeretik a gyorsulását és ezért hajlandóak nagy áldozatra, vagy elfelejtik kiszámolni az összes költséget, vagy menők akarnak lenni, vagy ingyen akarnak pesten parkolni, stb., vagy ezek kombinációja.
szivacs
szivacs 2017. 06. 08. 17:39
Előzmény: törölt hozzászólás
#9
A dízelesek prompt elfelejtése azért necces, mert jó 20%-kal kevesebb a CO2 kibocsátásuk. Ha az autógyárak azonnal leállnának a dízelesekkel, és benzinest adnának helyettük, akkor nem tudnák teljesíteni a törvényileg előírt flottaszintű CO2 kibocsátás csökkentési ütemet, amiért elvileg akkora bírságot kellene fizetniük, hogy becsukhatnák a bótot. A hibrid meg annyival drágább, hogy nem tudnának annyit eladni, mint dízelest.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 18:37
Törölt hozzászólás
#10
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:00
Törölt hozzászólás
#11
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:06
Törölt hozzászólás
#12
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:12
Törölt hozzászólás
#13
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 19:15
Előzmény: törölt hozzászólás
#14
Persze ez még kevés, de őt év alatt mekkora fejlődés. Kutak szerintem csak sztrádákra kellenek. Városban pedig otthon illetve a közvilágítási oszlopokkal lehetne megoldani a legegyszerűbben a tankolást. A mai autóknál a hajtásrendszer (motor, kuplung, váltó) kopása a fő gond a nagy futásteljesítményű autók esetében. Elektromosnál ez a töredéke. Váltó, kuplung nincs, a villanymotorban kopó alkatrész is alig.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:24
Törölt hozzászólás
#15
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:32
Törölt hozzászólás
#16
szalkai2 2017. 06. 08. 19:40
Előzmény: #14  kukutyinbenko
#17
A kínai kormány előírta, hogy 2018-ban minden Kínában autót eladó cég értékesítésének 8%-a elektromos/plug in hibrid kell legyen.A Kínában 4,5-5 millió autót értékesítő három német cég, a VW, BMW és Mercedes közölte, hogy ez lehetetlen.Merkel is személyesen járt közben, hogy csökkentsék a kínai hatóságok az elvárt elektromos autó értékesítés mennyiségét, ez megoldhatatlan feladat a német cégeknek.A kínaiak nem engedtek.Most 17 nyarán a VW bejelentette, hogy két kínai cégénél (a FAW-VW és a SAIC-VW) elkezdik az elektromos autók gyártását, és alapított egy harmadik céget is (JAC_VW) elektromos autók gyártására.A Mercedes Denza néven a BYD vegyesvállalatánál gyárt kis sorozatban elektromos autókat, de részesedést vásárolt a BAIC elektromos autó gyárában és a Peking-Benz is elkezdi elektromos Mercedesek gyártását.A BMW Zhinoro márkanéven már gyárt elektromos autókat Kínában.Németországban nem sikerül 2020-ra 1 millió elektromos autót forgalomba helyezni. Merkel szerint talán 22-23-ra...Kínában 2020-ig kb 5 millió elektromos autó lesz, ebből nagyjából fél millió német gyártmányú...
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:22
Törölt hozzászólás
#18
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:35
Törölt hozzászólás
#19
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 23:03
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#20
Ha nagy áttörés lesz az aksiknál és a töltésüknél, márpedig ez kell a széleskörű elterjedéshez, addig csak városi autóknak jók, akkor kérdés, hogy lesz-e a mai elektromos autókhoz is modernebb, mégis kompatibilis aksi szett. Ha nem, akkor a mai belső égésűekhez képest is gyorsabb lesz az amortizáció, az IT cuccokhoz hasonló sebességű.
gambadoro 2017. 06. 08. 23:06
Előzmény: törölt hozzászólás
#21
nekem van egy ampera-m elmegy 80 km-t egy töltéssel utána benzin kiváló 12 ezer euroért veszel garanciális akkusat 4-5 évesen ennél ma nincs jobb vétel
gambadoro 2017. 06. 08. 23:07
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#22
cellánként lehet cserélni már most is simán rááll pár utángyártó és kész nem kell attól tartani, amit írsz egyébként is 500 ezer km felett mennek az akkuk, addigra már az egész autó értéke nullához konvergál
szalkai2 2017. 06. 09. 07:25
Előzmény: #20  Törölt felhasználó
#23
Várhatóan a gyártott, eladott darabszám függvényében drasztikusan csökken az e autók és az akkumulátorok ára. Akkor lehet nagy áttörés 2025-re ha addig az akksik ára kevesebb mint a felére csökken, ami 20-30%-os autóár csökkenést hozhat.Persze egy 12 millás e-Golf vagy Focus Electric még akkor is nagyjából 8 millió marad....átmenetileg a közel 2 milliós adóterhelés csökkentése szükséges lehet.DE: nem kell minden célra megfelelni az elektromos autóknak, se az emberek harmada-negyede által egy-kétévenként egyszer megtett tengerparti túrára, se sivatagi használatra nem kell alkalmasnak lenniük!A cél "csupán" az össz-eladás 30-40%-a tíz éven belül, ami főleg a második-harmadik autókat, a zsúfolt nagyvárosokat, esetleg az autópályák környékét jelenti. Ide meg ki lehet építeni a töltőhálózatot.A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 09. 08:06
Előzmény: törölt hozzászólás
#24
rákattantak az ilyen elbaszott címekre, most forog még pár épületes az oldalon: Kíméletlen zsarolást kaptak Brüsszelbõl Orbánék Egyre drágább lakást fejleszteni, brutálisan nõnek a bérek is Óriási sokk a brit választáson Hamarosan felrobban a kínai hitelbomba? és még sorolhatnám. Egy nagy clickbait fesztiválra kezd hasonlítani a lap.
elemes
elemes 2017. 06. 09. 08:46
Előzmény: törölt hozzászólás
#25
Ez nem trump meg global warming kérdés, hanem technológiai. Pl. miért nincs mindenkinek vízparti nyaralója a Balcsinál.
kukutyinbenko 2017. 06. 09. 09:59
Előzmény: #17  szalkai2
#26
Naná, hogy a kínaiak megpróbálnak az új technológia révén vezető szerepet kicsikarni az autóiparban . Az ilyen technológia váltások jelentenek esélyt a később jövőknek, az ő esetükben a belső piacuk mérete is segíti ebben őket. A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren. A csalószoftver ügy viszont nem segített nekik ebben. Remélem nem lesz végzetes ez a baklövésük, mert ilyen méretű újraosztáskor különösen könnyű eltűnni a süllyesztőben. Európának sem, de nekünk különösen nem lenne jó hír, ha a kínaiak letarolnák az autóipart (is). Egy egészséges verseny viszont jót tenne az ügynek, már csak fogyasztóként is ez lenne az érdekünk szvsz.
kukutyinbenko 2017. 06. 09. 10:10
Előzmény: #22  gambadoro
#27
Persze ez most így néz ki, de én arról elmélkedtem, ha netán olyan léptékű technológiai módosulás állna elő ami nem kompatibilis a mai járgányokkal. Mondjuk a rendszer feszültséget olyan mértékben változtatnák ami a maiakban lévő eszközök nem tolerálnának. A fene tudja mi lesz a kulcsa az akkuk méretének csökkentése illetve a teljesítményük fokozásának.
elemes
elemes 2017. 06. 09. 10:55
Előzmény: #26  kukutyinbenko
#28
"A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren." vagy egyszerűen csak (többé-kevésbé) racionálisan gondolkodnak.
szivacs
szivacs 2017. 06. 11. 22:02
#29
36 utcai kép a Tesla-3 prototipusról: link
elemes
elemes 2017. 06. 11. 22:05
Előzmény: #29  szivacs
#30
naggyon menő. nissan leaf méretű autó másfélszeres áron.
szivacs
szivacs 2017. 06. 11. 22:58
Előzmény: #30  elemes
#31
Nagyobb (kb. 470 vs. 444 cm), gyorsabb (kb. 220 vs. 144 km/h), jobban gyorsul (6 vs. 11,5 sec 0->100km/h), tovább megy (kb. 344 vs. 250km) és kevesebbe kerül (kb. 9,6 vs.9,9 millió Ft) link link link
elemes
elemes 2017. 06. 12. 04:01
Előzmény: #31  szivacs
#32
A kevesebbe kerülést kétlem, a leaf 27 ezer dollár, a T3 pedig 35 ezer
elemes
elemes 2017. 06. 12. 04:01
Előzmény: #31  szivacs
#33
Szóval a "másfélszeres ár" irodalmi túlzás volt részemről
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:44
Előzmény: #23  szalkai2
#34
De épp erről beszélek, ha olcsóbbá válnak az aksik, remélhetőleg nagyobb kapacitásúvá is, emellett meg egyre jobban elterjed, így maga az autó ára is meredeken esni fog, akkor a mostani elektromos autók amortizációja minden eddiginél brutálisabb lesz, mivel az újak egyre olcsóbbak és egyre jobbak lesznek, sokkal gyorsabb ütemben fejlődve, mint a hagyományos autók. "A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt." Jelenleg nagyjából olyan használati célra felel meg, konkrétan a nagyvárosi, max. nagyváros környéki furikázásra, ahonnan amúgy is idővel helyhiány miatt ki kell majd szorítani az autók 90%-át, igen, az elektromoa autókat is. Amire tényleg kell az autó, arra jelenleg épp hogy alkalmatlan.
elemes
elemes 2017. 06. 12. 07:46
Előzmény: #34  Törölt felhasználó
#35
1. nem válnak már sokkal olcsóbbá, 20-30% 2. a kapacitásuk sem fog már jelentősen növekedni (főleg az autóiparban) 3. az autókban az akku drága, de nem csak az. ugye nem vagy mérnök?
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:54
Előzmény: #35  elemes
#36
Ha nem válnak olcsóbba (autó + aksi), akkor egyszerűen nem fog széles körben elterjedni. Még tőlünk nyugatabbra is olcsóbb az átlag autó. Ugyanakkor én kétlem, hogy ne válnának olcsóbbá. Az autónál magánál nincsen semmiféle techológiai oka, hogy drágább legyen a hagyományosnál, egyszerűen a piac túl kicsi még. Az aksi ok, hogy a jelenlegi technológiával nem lesz sokkal olcsóbb, kérdés lesz-e jobb megoldás a következő 10-20 évben.
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:55
Előzmény: #35  elemes
#37
Ja, bocs, nem tudtam, hogy bölcséz vagy :-)
szivacs
szivacs 2017. 06. 12. 08:11
Előzmény: #32  elemes
#38
Stimmel, a model-3 ára ott 35.000 dollár, ez felszorozva ugyan kevesebb, mint a 30kWh-s leaf, de az itteni ára persze lehet majd több. A leaf 30kWh hivatalos usa ára pedig 30.680 USD, azaz 14% csak a különbség az alapárban.
elemes
elemes 2017. 06. 12. 09:02
Előzmény: #36  Törölt felhasználó
#39
Az akku elég kemény korlát.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 12. 09:12
Előzmény: #35  elemes
#40
szereted azt ismételgetni, hogy nem válik olcsóbbá aztán jövőre brit tudósok kivonják csirízből és alufóliacsíkból azt az anyagot, amivel meg de. a fizikát én is ismerem, ne kezdjünk bele, ennek ellenére mondom. szerintem húsz év múlva derült nosztalgiát fog kiváltani a mostani technológia
elemes
elemes 2017. 06. 12. 09:22
Előzmény: #36  Törölt felhasználó
#41
A benzines autó magával viszi a benzint, de az oxidálószert a környezetből veszi (és oda eregeti a CO2-t és a vízgőzt). Az akkumulátorban egymás mellett (tizedmilliméterre) vannak az egymással reagáló kémiai anyagok. Ez ugye - többlet súly (magával kell vinnie az oxidálószert, membránt, többé-kevébé biztonságos tokozást, elektródákat) - többlet kockázat (ha megsérül, helyben van minden komponens az intenzív kémiai reakcióhoz) - erős kötöttségek (töltéskor megfordítható kémiai reakciót kell találni) szóval amikor Elon Musk és az akkugyárak olyan trükköket csinálnak, hogy fizikailag nagyobb cellákat terveznek, mert így kisebb a tokozás aránya és ezzel javul a fajlagos kapacitás pár százalékot, akkor látszik, hogy elég feszített már a technológia. A lítium akkumulátorokat ma is milliárdszám gyártják, attól már nem várható komoly árcsökkenés, hogy tízmilliárdos darabszámban biztos olcsóbb lesz. A fizika elég szigorú. Érdekesség: ha egy modern autó nem csak az üzemanyagot, hanem az oxidálószert is magával vinné (amivel kapásból megoldódna az NO2 emisszió porblémája), akkor minden liter benzin mellé kéne még kb 3.5 kiló oxigén. Egy takarékos autó 1000 kilométeres üzemanyagszükséglete lenne nagyjából 200 kg.
elemes
elemes 2017. 06. 12. 10:04
Előzmény: #40  _Bekre_Pal_
#42
Ja, nosztalgiát, miközben az erdőben nyíllal vadászunk hogy legyen mit enni :-)
szivacs
szivacs 2017. 06. 12. 12:31
#43
model-3 utcai video: link
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 10:05
#44
"Minden Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. link Minden Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more at: link Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more at: link Tesla szupertöltő állomás napenergiáról fog működni Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.06.13. 09:44 Egy szupertöltő állomáson akár fél óra alatt is feltöltődik egy Tesla, de egyáltalán nem mindegy, hogy honnan származik ez az energia, amit felhasznál. Ezzel kapcsolatos terveit közölte a cég vezetője, Elon Musk. A Tesla vezérigazgatója ismét a Twitteren közölte a legújabb terveit. Ezúttal a világszerte több ezer helyen megtalálható szupertöltő állomásokról adott némi információt, mégpedig az energiaforrásukkal kapcsolatban. Musk szerint az összes ilyen töltő pont át fog majd állni a napenergiás, akkumulátoros energia használatra, a közeljövőben pedig teljesen lekapcsolják majd őket az elektromos hálózatról. Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók. A cég az új autója, a Model 3 érkezésére szeretné megduplázni az ilyen töltők számát, elérve a 10 ezres nagyságrendet - írta meg az az autoblog.com. - See more at: link"
elemes
elemes 2017. 06. 13. 11:14
Előzmény: #44  szivacs
#45
az összes arizonai töltőállomás napenergiáról fog működni. portlandon viszont kiszúrás lenne, októbertől márciusig "időjárás miatt nem üzemel"
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 11:42
Előzmény: #45  elemes
#46
szvsz ez a helyes megoldás: - elektromos meghajtású közlekedés főleg a városokban (0 helyi emisszió), - megújuló energiaforrásokból (0 termelési emisszió), - lehetőleg helyben termelve (transzfer-veszteségek és tájszennyezés nélkül)
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 19:31
#47
"Ennyire drága egy villanyautó-akkumulátor Andróczi Balázs követés 2017.06.13. 06:32 A villanyautók ára alapján eddig is sejthettük, hogy az akkumulátor nem olcsó egy ilyen járműhöz, de most az is kiderült, hogy pontosan mit kérnek egy ilyen csomagért. Ám a GM szerint ennek nincs sok jelentősége, de még nincs elég tapasztalat, hogy biztosak lehessenek ebben. A Chevrolet Bolt akkumulátora 60 kWh-s, összesen 288 cellából áll, pontosabban három párhuzamosan kötött, egyenként 96 cellás füzérből. Egy ilyen csomag pedig listaáron 15 734 dollárba kerül, ami átszámítva úgy 4,3 millió forintnak felel meg. Az EPA mérése szerint ezzel úgy 383 kilométer megtételére van lehetőség egy töltéssel, de sokan aggódnak, hogy a Li-ion akkumulátorok a használat során veszthetnek a töltéstároló képességükből. A GM ugyanakkor piactól függően 8 vagy 10 év, illetve 160 vagy 240 ezer kilométer garanciát vállal az akkumulátorokra, azaz az első tulajdonosoknál ha ki is jön egy efféle hiba, valószínűleg nem kell kifizetni az akkumulátor-csere horribilis árát. A GM szerint előző környezetbarát modelljük, a Chevrolet Volt (Európában Opel Ampera) akkumulátorait még egyszer sem kellett garanciában cserélni. Abban azonban nem vagyunk biztosak, hogy az összehasonlítás megállja a helyét. A Voltban jóval kisebb az akkumulátor – 16-17 kWh-s, az évjárattól függően – és a hajtás jelentette terhelés egy részét nem az akkucsomag, hanem egy benzinmotor viselte.Alig fogyaszt. És a valóságban?Méregdrága, modern technológiát szinte kötelezően illik ócsárolni. De vajon tényleg vacak, vagy csak szimplán elérhetetlen? A Chevrolet Bolt Európában is bemutatkozott Opel Amepera-E néven, bár egyelőre hiánycikk, a megrendelőknek akár több mint egy évet kell várniuk a szállításra."
elemes
elemes 2017. 06. 13. 19:36
Előzmény: #46  szivacs
#48
Portlandben feleannyit süt a nap mint budapesten.
kukker 2017. 06. 13. 20:04
Előzmény: #44  szivacs
#49
"Mindez egyébként egy érdeklődő kommentjére volt a válasz, aki azt szerette volna tudni, hogy mégis mennyire környezetbarát az, ha az elektromos autók áramát fosszilis energiából, például szénből fedezik az áramszolgáltatók." Erre a korrekt válasz az lett volna, hogy vélhetőleg sokkal jobb hatásfokkal - ás ezáltal környezetbarátabban - termel meg 100 kilométerre elegendő elektromos áramot egy fosszilis energiával működő erőmű, mint amennyit ugyan így 100 kilométeren eléget egy átlag benzines - európai fogyasztású, nem az amerikai átlag ccm-es benzinzabáló(!) - jármű.
elemes
elemes 2017. 06. 13. 20:05
Előzmény: #49  kukker
#50
De valójában nem - CO2 emisszióban a szenes erőmű rosszabb.
elemes
elemes 2017. 06. 13. 20:32
Előzmény: #49  kukker
#51
na mielőtt valaki az orrom alá dörgöli: 100 kWh (bruttó) villamosenergia előállításának átlagos CO2 emissziója: - szénnel vagy finomításból visszamaradt sűrű olajjal működő hőerőmű: 30 kg - gázolajtüzelésű hőerőmű: 20 kg - földgáztüzelésű hőerőmű: 15 kg nettó villamosenergiában (erőművi önfogyasztás, elosztóhálózati veszteségek, akku töltési veszteség) ebből nagyjából 70 kWh marad. elektromos autó ennyi energiával kb 400 km távolságot tud megtenni. modern európai autó kilométerenkénti CO2 emissziója 140 g 400 kilométeren tehát kb 55 kg CO2-t pöfög a levegőbe tehát az alábbi állításomat visszavonom, még a széntüzelésű erőmű emissziós adatai is jobbak, mint egy sima belsőégésű motorral hajtott európai autó emissziós adatai. Modern hibrid (totoja priusz) CO2 emissziója valahol a szén és a a gázolajtüzelésű erőmű között van.
kukker 2017. 06. 13. 21:26
Előzmény: #51  elemes
#52
Nézd, én valóban elkezdtem az "orrod alá dörgölni", mondom ez nem létezik, hatékonyabb munkavégzést tehetünk egyénileg, mit nagyüzemben? Aztán bezártam az oldalt, fáradt voltam elmélkedni a logikátlanságán az ilyen rendszernek. Ami persze meglehet, de mondom, nekem a logika és az ésszerűség ellen ment volna. Pontos adatokról, számszerűségről abszolúte fogalmam nincs, csak az elvi része nem volt nekem kerek.
elemes
elemes 2017. 06. 13. 22:12
Előzmény: #52  kukker
#53
az elvi része az, hogy a szénerőműben csak CO2 készül, az autó üzemanyaga pedig szénhidrogén vagyis csomó vízgőzt is ereget. a gyakorlatban persze a belsőégésű motor hatásfoka (25% körül) elrontja a mérleget, mert a modern szénerőművek hatásfoka 50% körül van. de azért még ellenőrizni fogom az adatokat, csak egy listát találtam ahol a CO2 emissziós adatokat listázták és nem számoltam utána
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 22:23
Előzmény: #51  elemes
#54
A többi adatodnak nem néztem utána de az a 400 km inkább 600km. A most zajló etourEurope versenyen például a Ford Focus 11,7kWh/100km átlagfogyasztással ment. link A gyakorlatban több átlagos típus is 10-15 között fogyaszt. Így a 600km x 140g/km = 84 kg CO2 Ez majdnem a háromszorosa a szénének és hatszorosa a gázénak. De a napelemes áramtermelés lesöpör minden mást. eTourEuropeeTourEurope
szivacs
szivacs 2017. 06. 13. 22:24
Előzmény: #54  szivacs
#55
Viszont elismerésem, hogy utánanéztél az adatoknak és leírtad!
elemes
elemes 2017. 06. 14. 00:58
Előzmény: #51  elemes
#56
Namost gondban vagyok mert az alábbi adatokat valami angolszász veboldalról szedtem ahol btu-ban adták meg és ezt számoltam át kWh-ra de utánaszámoltam és valószínűleg rosszul. 1 kg szén fűtőértéke kb 25 MJ = 7 kWh1 kg szén elégetésekor kb 3 kg CO2 keletkezikcsúcsszuper 50% hatásfokú szénerőműnél az 85 kg CO2 per 100 kWh.
elemes
elemes 2017. 06. 14. 11:13
Előzmény: #51  elemes
#57
nyah. az alábbi adataimat innen szedtem: link ebben a táblázatban szereplő számok rosszak, nem tudom ki rontotta el, de rosszak. korrektnek tűnő (a fizikai-kémiai adatokkal koherens) CO2 emissziós számok: link
szivacs
szivacs 2017. 06. 15. 15:14
#58
"A Magyar kormány hozzájárul az e-mobilitás elterjedéséhez Lepsényi István: a kormány hozzájárul az e-mobilitás elterjedéséhez A kormány hozzájárul az e-mobilitás széleskörű elterjedéséhez, az infrastrukturális háttér megteremtéséhez – hangsúlyozta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön az II. E-mobilitás konferencián Budapesten. A Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) rendezvényén az NGM államtitkára emlékeztetett arra, hogy a kormány 2015-ben elfogadta az elektromos közlekedést ösztönző Jedlik Ányos tervet (JÁT). A kormány feladatai között említette a terv aktualizálást, a megfelelő jogi szabályozás biztosítását, az innovatív beszállítóipar fejlesztését, a tervezett projektek gyors és hatékony végrehajtását. Lepsényi István ismertette, hogy 836 a tisztán elektromos magyar személyautók száma, és 205 elektromos töltőállomás működik. A Jedlik Ányos terv eddigi eredményei közül megemlítette a zöldrendszám 2015. évi bevezetését, és elmondta, hogy Magyarországon 2340 jármű rendelkezik zöldrendszámmal. A kormány adókedvezménnyel is ösztönzi az tisztán elektromos meghajtású járművek terjedését – mondta. Példaként említette, hogy az ilyen járműveknél nincs regisztrációs adó, forgalomhelyezési illeték, továbbá nem kell fizetni cégautó adót, helyi gépjárműadót sem. Hozzátette: emellett egyes településeken parkolási és behajtási kedvezményben részesítik az elektromos autókat. Lepsényi István emlékeztetett rá, hogy az elektromos töltőállomás programban tavaly a 15 ezernél több lakosú települési önkormányzatok 1,2 milliárd forint keretre pályázathattak vissza nem térítendő támogatásra, 75 sikeres pályázat révén 409 telepíthető töltőpont jön létre 213 töltőállomással. Ezen kívül 2017 februárjában állami közbeszerzés jelent meg 4,5 milliárd forint értékben 1700 töltő beszerzésére, a tender kiértékelése folyamatban van. Az NGM államtitkár kiemelte, hogy a kormány támogatást ad az elektromos autók vásárlására is pályázat útján, ennek mértéke a vásárlás időpontjában érvényes bruttó eladási ár 21 százaléka, de legfeljebb 1,5 millió forint lehet, erre a lehetőségre eddig 385 pályázatot adtak be 465 elektromos autó vásárlására, 280 támogatói okiratot adtak ki 348 autó vételéhez. A Jedlik Ányos terv keretében indult pilot projektek eredménye, hogy a BKV tavaly 20 elektromos autóbuszt vásárolt, a kommunális hulladékszállításban is terjed az elektromos meghajtású járművek beszerzése, és további lehetőséget jelent az elektromos kisrepülő, hajók alkalmazása – emelte Lepsényi István. Megjegyezte: a modern városok programban is szerepel az elektromos járművek alkalmazása, például Dunaújváros emobilitási mintarégióként szerepel, ahol célzott fejlesztések indulnak. Az emobilitás terjedéséhez hozzájárul az is, hogy az állami járműflottában növekszik az elektromos meghajtásúak aránya, a 2016-ban üzembe állított e-járművek üzemeltetési tapasztalatai kedvezőek, 2017 februárban pedig 200 állami elektromos autó közbeszerzése jelent meg 2 milliárd forint keretből – mutatott rá az NGM államtitkára. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a környezetkímélő közlekedést segíti az e-mobilitás, és nemcsak a közúton, hanem a vasúton, a légiközlekedésben is fontosnak nevezte az elektromos meghajtású járművek minél szélesebb elterjedését. forrás: MTI"
qpec 2017. 06. 16. 07:09
#59
Ezek után ne lepődjön meg senki,ha a személygépkocsi gyártás és kereslet visszaesik.Én már erre a lehetőségre gyúrok.erre keresem a lét!Utazunk még 1 feltöltéssel 1000 km-t. hvg.hu A németek új technológiával készített akkumulátorával az elektromos autók hatótávolságát meg lehetne duplázni. A Tesla Model S simán vinné az 1000+ kilométert egy feltöltéssel. Hiába nyilvánvaló, hogy a jövő közlekedési eszköze az elektromos autó lesz, sokan továbbra is szkeptikusak a járművel kapcsolatban. Ennek legfőbb oka az akkumulátor kapacitása – na meg az ára -, ami meghatározza, hogy egy feltöltéssel mekkora utat tud megtenni a kocsi. A német Fraunhofer-Gesellschaft nevű cég azonban olyan akkumulátort csinált, ami megnövelheti az elektromos autók iránti keresletet.A Totalcar beszámolója szerint a cég Mobile Energy Storage Systems részlege alapjaiban gondolta újra a lítium-ion akkumulátorok felépítését. Ennek köszönhetően a hengeres cellák helyett egymásra fektetett lemezekből építik fel az eszközt, ami így a sokkal jobb helykihasználásnak köszönhetően több energiát is tud tárolni
elemes
elemes 2017. 06. 16. 08:15
Előzmény: #59  qpec
#60
Vagyis mobiltelefon-akkumulátorokat akarnak használni 18650 helyett? Forradalmi újítás

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek