Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 08. 12:54

Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban  

Ugrás a cikkhez
Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2017. 06. 08. 12:54
Előzmény: #1  portfolio
#2
ez mekkora sületlenség már
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 13:53
Törölt hozzászólás
#3
elemes
elemes 2017. 06. 08. 14:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#4
persze, csak amikor egyik évben van 1000 darab, rákövetkező évben 2000, az ugye évi 100% növekedés. a harmadik évben lesz 3000, az már csak évi 50% az ötödik évben lesz 5000, de akkor már csak 25% majd kijön a portfolio: "lanyhul az érdeklődés"
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 14:29
Törölt hozzászólás
#5
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 15:11
Előzmény: törölt hozzászólás
#6
Ha a cikk számai valósak, akkor már idén 1 millió felett kell lennie az évi gyártási mennyiségnek, ráadásul az európaiak még csak most kezdenek belelendülni. " 15 év múlva a most eladott új elektromos autókat iss cserélni kell." 1, miért a mai belsőégésűek örök életűek? 2, miért kellene 15 év múlva lecserélni a maiakat? A kasztni ennél többet bír, az elektromotor problémamentesebb mint a belsőégésű társa, de cserélni is sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Az valószínű, hogy az akkupakkokat cserélni kell addigra, de az sem lenne bonyolult. Kérdés addigra milyen technológiai változások lesznek e téren (feszültség, biztonsági előírások pl.) ? Ugyanis hiába lennének akár sokkal olcsóbbak mint a maiak, ha a fejlesztések révén addigra drasztikusan változna a technológia, kérdéses megéri-e majd barkácsolni a régebbiekkel. Amúgy soha senki nem mondta hogy a váltás átmenet nélküli rapid folyamat lesz. Már csak a nagy darabszámok, illetve az átlagos autó élettartamok miatt sem lehet az. Még az okostelefonoknak is évtizedre volt szükségük mire átvették az uralmat a buta telefonoktól, és még ma sem egyeduralkodóak, pedig jóval rövidebb a termék-életciklus. Ez így működik.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 16:31
Törölt hozzászólás
#7
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 08. 17:04
Előzmény: törölt hozzászólás
#8
azt is érdemes megjegyezni, hogy európa és az usa a világ egy elég kis területe, márpedig a többi régióban legtöbbször olyan az infrastruktúra, hogy európai értelemben vehető benzinkút se nagyon van. jópofa ez az egész, de még kell némi fejlődés a valódi áttöréshez. most tartunk ott, hogy lehet ugyan már villanyautózni, de se a tco-ja, se az ökolábnyoma nem jobb mint a benzinesé, cserébe óriási kompromisszumokkal használható. azok a korai vásárlók akik most veszik valószínűleg nem a tulajdonságaiért, hanem azok ellenére vásárolják azért, mert szeretik a gyorsulását és ezért hajlandóak nagy áldozatra, vagy elfelejtik kiszámolni az összes költséget, vagy menők akarnak lenni, vagy ingyen akarnak pesten parkolni, stb., vagy ezek kombinációja.
szivacs
szivacs 2017. 06. 08. 17:39
Előzmény: törölt hozzászólás
#9
A dízelesek prompt elfelejtése azért necces, mert jó 20%-kal kevesebb a CO2 kibocsátásuk. Ha az autógyárak azonnal leállnának a dízelesekkel, és benzinest adnának helyettük, akkor nem tudnák teljesíteni a törvényileg előírt flottaszintű CO2 kibocsátás csökkentési ütemet, amiért elvileg akkora bírságot kellene fizetniük, hogy becsukhatnák a bótot. A hibrid meg annyival drágább, hogy nem tudnának annyit eladni, mint dízelest.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 18:37
Törölt hozzászólás
#10
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:00
Törölt hozzászólás
#11
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:06
Törölt hozzászólás
#12
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:12
Törölt hozzászólás
#13
kukutyinbenko 2017. 06. 08. 19:15
Előzmény: törölt hozzászólás
#14
Persze ez még kevés, de őt év alatt mekkora fejlődés. Kutak szerintem csak sztrádákra kellenek. Városban pedig otthon illetve a közvilágítási oszlopokkal lehetne megoldani a legegyszerűbben a tankolást. A mai autóknál a hajtásrendszer (motor, kuplung, váltó) kopása a fő gond a nagy futásteljesítményű autók esetében. Elektromosnál ez a töredéke. Váltó, kuplung nincs, a villanymotorban kopó alkatrész is alig.
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:24
Törölt hozzászólás
#15
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 19:32
Törölt hozzászólás
#16
szalkai2 2017. 06. 08. 19:40
Előzmény: #14  kukutyinbenko
#17
A kínai kormány előírta, hogy 2018-ban minden Kínában autót eladó cég értékesítésének 8%-a elektromos/plug in hibrid kell legyen.A Kínában 4,5-5 millió autót értékesítő három német cég, a VW, BMW és Mercedes közölte, hogy ez lehetetlen.Merkel is személyesen járt közben, hogy csökkentsék a kínai hatóságok az elvárt elektromos autó értékesítés mennyiségét, ez megoldhatatlan feladat a német cégeknek.A kínaiak nem engedtek.Most 17 nyarán a VW bejelentette, hogy két kínai cégénél (a FAW-VW és a SAIC-VW) elkezdik az elektromos autók gyártását, és alapított egy harmadik céget is (JAC_VW) elektromos autók gyártására.A Mercedes Denza néven a BYD vegyesvállalatánál gyárt kis sorozatban elektromos autókat, de részesedést vásárolt a BAIC elektromos autó gyárában és a Peking-Benz is elkezdi elektromos Mercedesek gyártását.A BMW Zhinoro márkanéven már gyárt elektromos autókat Kínában.Németországban nem sikerül 2020-ra 1 millió elektromos autót forgalomba helyezni. Merkel szerint talán 22-23-ra...Kínában 2020-ig kb 5 millió elektromos autó lesz, ebből nagyjából fél millió német gyártmányú...
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:22
Törölt hozzászólás
#18
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 20:35
Törölt hozzászólás
#19
Törölt felhasználó 2017. 06. 08. 23:03
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#20
Ha nagy áttörés lesz az aksiknál és a töltésüknél, márpedig ez kell a széleskörű elterjedéshez, addig csak városi autóknak jók, akkor kérdés, hogy lesz-e a mai elektromos autókhoz is modernebb, mégis kompatibilis aksi szett. Ha nem, akkor a mai belső égésűekhez képest is gyorsabb lesz az amortizáció, az IT cuccokhoz hasonló sebességű.
gambadoro 2017. 06. 08. 23:06
Előzmény: törölt hozzászólás
#21
nekem van egy ampera-m elmegy 80 km-t egy töltéssel utána benzin kiváló 12 ezer euroért veszel garanciális akkusat 4-5 évesen ennél ma nincs jobb vétel
gambadoro 2017. 06. 08. 23:07
Előzmény: #6  kukutyinbenko
#22
cellánként lehet cserélni már most is simán rááll pár utángyártó és kész nem kell attól tartani, amit írsz egyébként is 500 ezer km felett mennek az akkuk, addigra már az egész autó értéke nullához konvergál
szalkai2 2017. 06. 09. 07:25
Előzmény: #20  Törölt felhasználó
#23
Várhatóan a gyártott, eladott darabszám függvényében drasztikusan csökken az e autók és az akkumulátorok ára. Akkor lehet nagy áttörés 2025-re ha addig az akksik ára kevesebb mint a felére csökken, ami 20-30%-os autóár csökkenést hozhat.Persze egy 12 millás e-Golf vagy Focus Electric még akkor is nagyjából 8 millió marad....átmenetileg a közel 2 milliós adóterhelés csökkentése szükséges lehet.DE: nem kell minden célra megfelelni az elektromos autóknak, se az emberek harmada-negyede által egy-kétévenként egyszer megtett tengerparti túrára, se sivatagi használatra nem kell alkalmasnak lenniük!A cél "csupán" az össz-eladás 30-40%-a tíz éven belül, ami főleg a második-harmadik autókat, a zsúfolt nagyvárosokat, esetleg az autópályák környékét jelenti. Ide meg ki lehet építeni a töltőhálózatot.A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 09. 08:06
Előzmény: törölt hozzászólás
#24
rákattantak az ilyen elbaszott címekre, most forog még pár épületes az oldalon: Kíméletlen zsarolást kaptak Brüsszelbõl Orbánék Egyre drágább lakást fejleszteni, brutálisan nõnek a bérek is Óriási sokk a brit választáson Hamarosan felrobban a kínai hitelbomba? és még sorolhatnám. Egy nagy clickbait fesztiválra kezd hasonlítani a lap.
elemes
elemes 2017. 06. 09. 08:46
Előzmény: törölt hozzászólás
#25
Ez nem trump meg global warming kérdés, hanem technológiai. Pl. miért nincs mindenkinek vízparti nyaralója a Balcsinál.
kukutyinbenko 2017. 06. 09. 09:59
Előzmény: #17  szalkai2
#26
Naná, hogy a kínaiak megpróbálnak az új technológia révén vezető szerepet kicsikarni az autóiparban . Az ilyen technológia váltások jelentenek esélyt a később jövőknek, az ő esetükben a belső piacuk mérete is segíti ebben őket. A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren. A csalószoftver ügy viszont nem segített nekik ebben. Remélem nem lesz végzetes ez a baklövésük, mert ilyen méretű újraosztáskor különösen könnyű eltűnni a süllyesztőben. Európának sem, de nekünk különösen nem lenne jó hír, ha a kínaiak letarolnák az autóipart (is). Egy egészséges verseny viszont jót tenne az ügynek, már csak fogyasztóként is ez lenne az érdekünk szvsz.
kukutyinbenko 2017. 06. 09. 10:10
Előzmény: #22  gambadoro
#27
Persze ez most így néz ki, de én arról elmélkedtem, ha netán olyan léptékű technológiai módosulás állna elő ami nem kompatibilis a mai járgányokkal. Mondjuk a rendszer feszültséget olyan mértékben változtatnák ami a maiakban lévő eszközök nem tolerálnának. A fene tudja mi lesz a kulcsa az akkuk méretének csökkentése illetve a teljesítményük fokozásának.
elemes
elemes 2017. 06. 09. 10:55
Előzmény: #26  kukutyinbenko
#28
"A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren." vagy egyszerűen csak (többé-kevésbé) racionálisan gondolkodnak.
szivacs
szivacs 2017. 06. 11. 22:02
#29
36 utcai kép a Tesla-3 prototipusról: link
elemes
elemes 2017. 06. 11. 22:05
Előzmény: #29  szivacs
#30
naggyon menő. nissan leaf méretű autó másfélszeres áron.
szivacs
szivacs 2017. 06. 11. 22:58
Előzmény: #30  elemes
#31
Nagyobb (kb. 470 vs. 444 cm), gyorsabb (kb. 220 vs. 144 km/h), jobban gyorsul (6 vs. 11,5 sec 0->100km/h), tovább megy (kb. 344 vs. 250km) és kevesebbe kerül (kb. 9,6 vs.9,9 millió Ft) link link link
elemes
elemes 2017. 06. 12. 04:01
Előzmény: #31  szivacs
#32
A kevesebbe kerülést kétlem, a leaf 27 ezer dollár, a T3 pedig 35 ezer
elemes
elemes 2017. 06. 12. 04:01
Előzmény: #31  szivacs
#33
Szóval a "másfélszeres ár" irodalmi túlzás volt részemről
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:44
Előzmény: #23  szalkai2
#34
De épp erről beszélek, ha olcsóbbá válnak az aksik, remélhetőleg nagyobb kapacitásúvá is, emellett meg egyre jobban elterjed, így maga az autó ára is meredeken esni fog, akkor a mostani elektromos autók amortizációja minden eddiginél brutálisabb lesz, mivel az újak egyre olcsóbbak és egyre jobbak lesznek, sokkal gyorsabb ütemben fejlődve, mint a hagyományos autók. "A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt." Jelenleg nagyjából olyan használati célra felel meg, konkrétan a nagyvárosi, max. nagyváros környéki furikázásra, ahonnan amúgy is idővel helyhiány miatt ki kell majd szorítani az autók 90%-át, igen, az elektromoa autókat is. Amire tényleg kell az autó, arra jelenleg épp hogy alkalmatlan.
elemes
elemes 2017. 06. 12. 07:46
Előzmény: #34  Törölt felhasználó
#35
1. nem válnak már sokkal olcsóbbá, 20-30% 2. a kapacitásuk sem fog már jelentősen növekedni (főleg az autóiparban) 3. az autókban az akku drága, de nem csak az. ugye nem vagy mérnök?
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:54
Előzmény: #35  elemes
#36
Ha nem válnak olcsóbba (autó + aksi), akkor egyszerűen nem fog széles körben elterjedni. Még tőlünk nyugatabbra is olcsóbb az átlag autó. Ugyanakkor én kétlem, hogy ne válnának olcsóbbá. Az autónál magánál nincsen semmiféle techológiai oka, hogy drágább legyen a hagyományosnál, egyszerűen a piac túl kicsi még. Az aksi ok, hogy a jelenlegi technológiával nem lesz sokkal olcsóbb, kérdés lesz-e jobb megoldás a következő 10-20 évben.
Törölt felhasználó 2017. 06. 12. 07:55
Előzmény: #35  elemes
#37
Ja, bocs, nem tudtam, hogy bölcséz vagy :-)
szivacs
szivacs 2017. 06. 12. 08:11
Előzmény: #32  elemes
#38
Stimmel, a model-3 ára ott 35.000 dollár, ez felszorozva ugyan kevesebb, mint a 30kWh-s leaf, de az itteni ára persze lehet majd több. A leaf 30kWh hivatalos usa ára pedig 30.680 USD, azaz 14% csak a különbség az alapárban.
elemes
elemes 2017. 06. 12. 09:02
Előzmény: #36  Törölt felhasználó
#39
Az akku elég kemény korlát.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 12. 09:12
Előzmény: #35  elemes
#40
szereted azt ismételgetni, hogy nem válik olcsóbbá aztán jövőre brit tudósok kivonják csirízből és alufóliacsíkból azt az anyagot, amivel meg de. a fizikát én is ismerem, ne kezdjünk bele, ennek ellenére mondom. szerintem húsz év múlva derült nosztalgiát fog kiváltani a mostani technológia

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek