Topiknyitó: Veresmester 2019. 02. 05. 19:15

AutoWallis Nyrt.  

Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
marslako2
marslako2 2019. 03. 01. 10:35
Előzmény: #8295  marslako2
#8300
Kötéslista keyboard_arrow_down
  • call_made 162 HUF 10 db Ma 10:32:48
  • call_made 160 HUF 444 db Ma 10:29:09
  • call_made 161 HUF 56 db Ma 10:29:09
  • call_made 161 HUF 944 db Ma 10:26:39
  • call_made 161 HUF 460 db Ma 10:26:37
  • call_made 161 HUF 1 000 db Ma 10:25:09
  • call_made 161 HUF 1 000 db Ma 10:25:00
  • call_made 161 HUF 2 000 db Ma 10:24:43
  • call_made 160 HUF 1 000 db Ma 10:23:56
  • call_made 160 HUF 1 000 db Ma 10:23:08
  • NyeretlenKeteves
    NyeretlenKeteves 2019. 03. 01. 10:34
    Előzmény: #8298  NyeretlenKeteves
    #8299
    Fogalmazni majd hétvégén megtanulok :-)
    NyeretlenKeteves
    NyeretlenKeteves 2019. 03. 01. 10:33
    Előzmény: #8288  equiloros2
    #8298
    Ebben sok hasznos információ van benne azoknak akik nem voltak képben a céggel kapcsolatosan (érdemes volt összefoglalnia Nagy-György János úrnak.) Akik képben voltak/vannak  azoknak is van benne néhány hasznos infó :-) 
    ".Viszont azért jócskán vannak kiszámíthatatlanságok is, a napokban is lengettek be a politikai paletta különböző oldalairól olyan ötleteket, amelyek negatívan érinthetnék a Liszt Ferenc Repülőtér forgalmát (például éjszakai forgalomkorlátozás, fapados járatok másik reptérre irányítása, új repülőtér építése)." 
    Liszt Ferenc reülőtérrel kapcsolatosan azonban nincsenek kiszámíthatatlanságok. Ma már megüzenték Tarlósnak a nyilvánvalót, hogy nem mennek sehová a fapados gépek. Főpolgi kampányban jól hangzanak ezek a dolgok csak realítása nem volt a felvetésnek.
    P/E mutató... A CIG esetében például 20 körül van de van rosszabb is  :-) 
    feel
    feel 2019. 03. 01. 10:31
    Előzmény: #8296  Törölt felhasználó
    #8297
    Persze mert ok tudjak es lehetne itt sorolni egy tucat ceget ami tulertekelt.
    Itt pedig a jovobeni akviziciokat figyelembe sem vettek.
    Törölt felhasználó 2019. 03. 01. 10:26
    Előzmény: #8288  equiloros2
    #8296
    160-on is túlértékrlt jelenleg:
    "Fentebb, több feltételezéssel is élve, már kiszámoltuk az idei évre várható profitot, mely a becslésünk alapján 2,5 milliárd forint körül alakulhat. Jelenleg 162 forinton mérik a papír darabját, melyből összesen 270,26 millió van forgalomban, így az előretekintő P/E ráta 17,5. A BUX komponensek átlag P/E rátája 10 körüli, így ehhez képest felülértékeltnek tűnik a részvény, viszont az AutoWallis azért az átlagnál jóval nagyobb növekedési potenciállal kecsegtet.A háromfős iparági peer group 10,4-es átlag P/E mutatóját is jelentősen meghaladja a részvény, de tegyük hozzá, hogy mindhárom vállalat már érettebb "
    marslako2
    marslako2 2019. 03. 01. 10:25
    Előzmény: #8294  Palack
    #8295
    Kötéslista keyboard_arrow_down
  • call_made 161 HUF 2 000 db Ma 10:24:43
  • call_made 160 HUF 1 000 db Ma 10:23:56
  • call_made 160 HUF 1 000 db Ma 10:23:08
  • call_made 160 HUF 6 126 db Ma 10:23:01
  • Palack
    Palack 2019. 03. 01. 10:23
    Előzmény: törölt hozzászólás
    #8294
    Necces, de nem reménytelen.
    155-ön van 277k vétel. Még kielégíthetik ma. Az nem kevés.
    Ha pedig oda lefigyel, akkor 154 is meglehet. De ezt követően szetintem elindulunk felfelé.
    Ezekkel együtt nagyjából majdnem 350k papr vár vételre. Az nem kevés!
    rtkb 2019. 03. 01. 10:22
    Törölt hozzászólás
    #8293
    marslako2
    marslako2 2019. 03. 01. 10:22
    Előzmény: #8291  marslako2
    #8292
    Kötéslista keyboard_arrow_down
  • call_made 160 HUF 17 112 db Ma 10:20:06
  • call_made 159 HUF 2 888 db Ma 10:20:06
  • call_made 159 HUF 1 000 db Ma 10:19:07
  • call_made 159 HUF 555 db Ma 10:13:49
  • call_made 159 HUF 500 db Ma 10:05:40
  • call_made 158 HUF
  • marslako2
    marslako2 2019. 03. 01. 10:20
    Előzmény: törölt hozzászólás
    #8291
    155ön már 270k vevő van.
    marslako2
    marslako2 2019. 03. 01. 10:19
    Előzmény: törölt hozzászólás
    #8290
    Ajánlati könyv keyboard_arrow_down 19 600 db 158 HUF 159 HUF 1 888 db 12 150 db 157 HUF 160 HUF 23 238 db 34 300 db 156 HUF 161 HUF 6 404 db 277 400 db 155 HUF 162 HUF 6 405 db 13 866 db 154 HUF 163 HUF 10 130 db
    rtkb 2019. 03. 01. 10:19
    Törölt hozzászólás
    #8289
    equiloros2
    equiloros2 2019. 03. 01. 10:08
    Előzmény: #8286  Palack
    #8288
    AutoWallis: Beindult a motor, jöhet a gyorsításAz utóbbi hetek egyik sztárpapírja az AutoWallis volt a budapesti tőzsdén. A vállalat részvényét kiemelkedő forgalommal kereskedték, az árfolyam mozgása pedig elég ingadozó volt. A cég a pénzügyi médiában is izgalmas témát szolgáltatott, szinte naponta jelentek meg új hírek a cég átalakulásáról, hangzatos jövőbeli tervekről, vagy az árfolyam alakulásáról. Érdemes részletesen áttekinteni a magyar autóipari vállalat működését, miben is lehet az érték.Kezdjük az elején, ugyanis már az AutoWallis tőzsdére lépése sem volt szokványos, egy fordított akvizíció zajlott le. A tranzakciósorozatot még tavaly áprilisban elkezdték, a Wallis Csoport a már BÉT-en jegyzett Altera társaságba apportálta a négy autókereskedelemmel, illetve autós szolgáltatásokkal foglalkozó cégét, amelyet előbb átneveztek AutoWallisra, majd február 7-től beindult a kereskedés a tőkeemelésből származó új részvényekkel is.SZÉLESKÖRŰ A TEVÉKENYSÉGA négy apportált társaságból három, a Wallis Automotive Europe (WAE), a Wallis Motor Duna (WMD) és a Wallis Motor Pest (WMP), elsősorban autó és autóalkatrész kereskedelemmel foglalkozik, Magyarország mellett a délszláv régióban, Csehországban, Szlovákiában és Romániában is értékesítenek. A csoport portfóliójába tartoznak többek között a Land Rover, Jaguar, BMW és Mini márkák is. A negyedik tagvállalat a Wallis Autókölcsönző (SIXT), amely ahogy a neve is mutatja rövid- és hosszútávú autókölcsönzéssel foglalkozik Magyarországon, ide tartozik a ferihegyi reptéren is jelen lévő Sixt rent-a-car Magyarország.A négy tagvállalat együttese hazai szinten már jelentős méretet képvisel. A csoport bevétele a friss adatok alapján 2018-ban meghaladta a 70 milliárd forintot, összesen pedig 4469 új autót értékesítettek, melyből 1736 darabot külföldi piacon. A használt autópiacon szintén jelen vannak 550 darab értékesítéssel. Az autókölcsönző üzletág emellett piacvezetőnek számít Magyarországon 25000 alkalmat meghaladó bérleti eseménnyel. A 70 milliárd forintos összbevétel alapján már a hetedik legnagyobb cégnek számít a társaság a budapesti tőzsdén, a jelenlegi árfolyam alapján számított 47 milliárd forint körüli piaci kapitalizáció szerint pedig a nyolcadik legméretesebb vállalat.
  • WAE: Az Adria a Riviéra
  • A négy tagvállalat közül bevétel alapján a WAE képviseli a legnagyobb erőt, 2017-es adatok szerint 36,9 milliárd forintos bevétellel a csoportszintű teljesítmény több mint felét tették ki. A WAE széles márkaportfólióval rendelkezik, ők képviselik a hazai piacon az ISUZU márkát, amelynek a cég kizárólagos nagykereskedelmi disztribútora. 2012-től a dél-koreai Ssangyong gépjármű és alkatrész nagykereskedelmével is foglalkoznak a magyar és a román piacon, 2018-tól pedig Csehországban és Szlovákiában is a WAE forgalmazza a márkát. 2016-ban lépett hatalmasat a vállalat, nemzetközi tenderen elnyerte a Jaguar Land Rover márkák importjogát az Adria régióban, így Albániában, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában, Észak-Macedóniában és Montenegróban. Mindezek mellett a Saab alkatrészeket és kiegészítőket is kizárólagosan forgalmazza a cég Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Szerbiában, Horvátországban, Szlovéniában, Romániában és Bulgáriában.A WAE 2015-ig még kevésbé számított jelentősnek a csoporton belül, a 2015-ös árbevétel nem érte el a 4 milliárd forintot sem. Az Adria régióba a Jaguar és Land Rover márkákkal való belépéssel viszont nagyon megugrott az értékesítés, 2016-ban duplázódott a bevétel, majd 2017-re közel ötszörösére, 36,9 milliárd forintra emelkedett a cég bevétele.2017-ben így a csoportszintű bevétel 57 százalékát hozta a tagvállalat, a nettó eredményhez való hozzájárulásuk pedig 61 százalékos volt. Utóbbihoz hozzájárult a nettó marzs 3,3 százalékra való feljavulása is. Bár a nagy változások miatt a historikus adatokból való következtetéssel vigyázni kell, az utóbbi három ismert év alapján üzemi szinten nagyjából 2-4 százalék közötti marzsokat tud hozni a cég.Az értékesített autók nagy részét az Adria régióban eladott brit eredetű Jaguar és Land Rover márkájú termékek teszik ki. 2017-ben összesen 30,5 milliárd forintnyi árut importált a cég az Egyesült Királyságból, azaz brit importkitettség nagyon magas. Egy esetleges megállapodás nélküli Brexit ezért jelentős kockázat a cégnek, a hirtelen életbe lépő vámok negatívan érinthetik a keresletet.Az Adria régióban a prémiumautó szegmens 5,9 százalékát hozta el a cég 2017-ben, a teljes piacot nézve pedig 0,5 százalék körüli a Jaguar Land Rover részesedése. A Jaguar Land Rover középtávon egyébként 60 százalékkal szeretné növelni az értékesített autók darabszámát globálisan, az Adria régióban is lehet növekedési potenciál, kérdés, hogy a Brexit folyamat hogyan befolyásolja a terveket.A Magyarországon, Romániában, Csehországban és Szlovákiában forgalmazott Ssangyong rétegmárka, az európai újautó piacon mindössze 0,1 százalékos a részesedése. A cég a cseh és szlovák piacra csak 2018-ban lépett be (ezeken az európai átlagot meghaladó a koreai márkák elfogadottsága), a következő 2-3 évben 5-10 százalékos bevétel-növekedés származhat csak ebből a két új piacból. Az organikus növekedés is jelentős lehet, 2018-ban 40 százalékkal bővülhetett itthon a SUV szegmens (amelybe a Ssangyong is tartozik), és továbbra is dinamikus bővülésre számítanak. A koreai gyártó idén két új modellt tervez piacra dobni, valamint egy hétszemélyes modell is van a jelenlegi kínálatban (Rexton G4), amely iránt az új családtámogatási koncepció révén bővülhet a kereslet, így a hazai piacon bőven lehet tér növekedésre.Az ISUZU márkát a WAE Magyarországon forgalmazza, a pickup szegmensben a negyedik legnépszerűbb márkának számít a Ford a Toyota és a Nissan mögött. A szegmens az európai átlaghoz képest erősnek számít a hazai piacon, az eladott kishaszonjárművek 13 százaléka pickup volt 2018-ban. Mivel idén nem terveznek új ISUZU modellt bevezetni, ezért egyelőre inkább a pozíció megőrzése lehet a cél.
  • WMD, WMP: Nagyobb fordulatszámra kapcsolhat a BMW értékesítés
  • A WMD és WMP tagvállalatok tevékenységi köre nagyon hasonló, ezért nem ördögtől való a kettőt egy kalap alá venni. BMW és MINI személyautók, motorkerékpárok és alkatrészek kiskereskedelmével foglalkoznak összesen három budapesti telephelyen. Az utóbbi években a Maserati luxusmárka is a portfólió részévé vált, amelynek kizárólagos hazai forgalmazói (BMW és MINI értékesítésben vannak hazai versenytársak). Ezek mellett prémium használtautók értékesítésével is foglalkoznak, ez a szegmens egyre jobban növekszik, 2018-ban az árbevétel 18 százaléka származott használt autókból a két tagvállalatnál együttesen. A cégek tevékenységi körébe tartozik a kiskereskedelmi forgalomban értékesített járművek szervízelése, 2017-ben összesen 38 ezer volt a szervizórák száma.A WMP és a WMD együttesen a csoportszintű árbevétel 41 százalékát adta 2017-ben, több mint 27 milliárd forintot. Bár a két cégnek csak Budapesten vannak szalonjai, a bevétel 25-30 százaléka mégis exportból származik. A nagyon széles BMW választék, illetve a Maserati márkaképviselet a környező országokból is idevonz vevőket, így nem csak a magyar piacot kell figyelni a két cég esetében sem.A WMP és a WMD együtt a magyar BMW és MINI piac legnagyobb szereplői, a piac 40 százalékát foglalták el 2017-ben. Maseratival pedig csak ők kereskednek Magyarországon, sőt a környező országokban is csak Pozsonyban, Grácban, Zágrábban, Ljubljanában, Kijevben és Bukarestben található még Maserati képviselet.A BMW autókkal a vállalatok a prémiumautó szegmensben versenyeznek, ezen a területen a többi hazai BMW képviselet mellett a Mercedes és az Audi is fontos riválisnak számít. A prémium márkák közül 2018-ban a BMW a stabil második helyet foglalta el a Mercedes mögött. A BMW-k iránt a kereslet még jobban felpöröghet, hiszen idén több új modell is piacra kerül. Ráadásul a hétszemélyes autókra adható kormányzati támogatás is kedvező hatást gyakorolhat a kereslet növekedésével, két olyan BMW modell is van, amire jelenlegi ismereteink szerint igénybe lehet majd venni a nagycsaládos támogatást.  Az elmúlt években egyébként 20 százalék körül alakult az évenkénti bevétel-növekedés a két cégnél. Az eredményhányadok viszonylag gyengék, a nettó marzsok 1 százalék körül alakultak mindkét cégnél az elmúlt évek során, ezért ennél az üzletágnál a növekedés mellett a hatékonyságjavításra is nagy hangsúlyt kell fektetni.
  • SIXT: A turizmus hajtja az autókölcsönzést
  • A Wallis Autókölcsönző Kft. a Sixt Rent-a-car nemzetözi hálózatának magyarországi franchise partnere, rövid- és hosszútávú autókölcsönzési szolgáltatást kínál. A forgalom közel felét a Liszt Ferenc Repülőtérre érkező turizmus biztosítja, de nagy szerepet töltenek be az ügyfélkörben a Magyarországra beutazó üzletemberek, valamint a hazai vállalati partnerek is. Budapesten két irodából szolgálják ki az ügyfeleket, a reptér mellett a Váci úton is van egy telephelyük, átvétel csak a fővárosban lehetséges, vidéken viszont több helyen is le lehet adni a bérjárművet. Liszt Ferenc Repülőtéren 2018-ra már piacvezető autókölcsönzővé vált a társaság.Az autókölcsönző az AutoWallis legkisebb tagvállalata bevétel alapján, ugyanakkor itt alakulnak a legjobban a marzsok. 2017-ben az összbevétel mindössze 3,4 százalékát tették ki az autókölcsönző bevételei, viszont a nettó profithoz való hozzájárulásuk meghaladta a 10 százalékot. A cég bevételsoron 2011 és 2017 között átlagosan évi 13 százalékot növekedett, az előzetes számok alapján 2018-ban pedig látványos, 25 százalékot meghaladó lehetett a bővülés.A bevétel-növekedés főként a bérleti események számának emelkedésével magyarázható,a tranzakciószám 2016-ban 16 százalékkal, 2017-ben pedig közel 12 százalékkal növekedett, így 2017-ben a bérleti események száma már túllépte a 24 ezer darabot, a cég járműflottája e mellett pedig 499 darabra bővült. Az egy bérleti eseményre jutó bevétel enyhén csökkent 2015 óta, 2017-ben 88500 Ft volt átlagosan (ez hozzávetőlegesen egy Opel Corsa extrák nélküli, egyhetes bérleti díjának felel meg). Ebből arra lehet következtetni, hogy a tranzakció-növekedést inkább a rövidebb távú kölcsönzések, illetve az alacsonyabb bérleti díjú tételek aránynövekedése hajtotta. Az utóbbit eredményezte az is, hogy az elmúlt években tette elérhetővé a cég az ügyfelek számára az alacsonyabb kategóriájú gépjárműkölcsönzést célzó FlizzR márkát.A további növekedési lehetőségek szorosan összefüggenek a turizmus tendenciáival. A Liszt Ferenc Repülőtérre beérkező forgalom 2014-2017 között évente átlagosan 13,6 százalékkal bővült, a növekedés minden évben stabil volt. A turizmus fejlesztését a Nemzetgazdasági Minisztérium kiemelten kezeli, a kormányzati tervek dinamikus bővüléssel számolnak továbbra is, cél, hogy 2020-ra Magyarország világszinten a top30-ba kerüljön a turizmus versenyképességét tekintve. Ha pedig az idegenforgalom tovább nő, akkor a reptér forgalmában a következő időszakban is fennmaradhat az egészséges emelkedés.Viszont azért jócskán vannak kiszámíthatatlanságok is, a napokban is lengettek be a politikai paletta különböző oldalairól olyan ötleteket, amelyek negatívan érinthetnék a Liszt Ferenc Repülőtér forgalmát (például éjszakai forgalomkorlátozás, fapados járatok másik reptérre irányítása, új repülőtér építése). Az üzletág részére a reptérrel kapcsolatos bizonytalanságok mellett negatív hatást gyakorolhat a közösségi autózás szélesebb körű elterjedése is, ez ugyanis a rövid távú autóbérlés klasszikus formájának kárára irányulhat.Az autókölcsönzés a jármű és alkatrész kereskedelemnél jellemzően magasabb eredményhányadokkal tud operálni. Üzemi eredmény terén az elmúlt években folyamatosan nyereséges volt a cég, 2011-2017 között átlagosan 6,1 százalékos EBIT marzsot produkáltak, de 2017-ben muzsikáltak a legjobban 12,2 százalékos hányaddal. Nettó profit soron 2012-2013-ban még veszteséget termelt a Wallis Autókölcsönző, utána viszont 3 százalék fölötti profitmarzsokat realizáltak, 2017 pedig ilyen téren is kiemelkedő volt 10,1 százalékos marzzsal.A négy tagvállalatot együttesen nézve 2017-ben 64,4 milliárd forintot tett ki a konszolidált bevétel, amely az előzetes számok alapján 2018-ra 70,4 milliárd forintra növekedhetett. Legnagyobb növekedés 2016-ról 2017-re történt a WAE tagvállalat Adria régióban történt terjeszkedésének hatására. A csoportszintű marzsok is 2017-ben voltak a legjobbak, 3,1 százalék körül alakult az üzemi és a nettó eredményhányad is.A TERV SZERINT MEGDUPLÁZÓDHAT A BEVÉTEL ÖT ÉV ALATTAz AutoWallis menedzsmentje robosztus növekedést tervez a következő időszakra, 2023-ra meg szeretnék duplázni az árbevételüket, vagyis 140 milliárd forint körül lehet a 2023-as bevételcél. Ez egy fontos sarokszám, azonban sok részletet egyelőre nem ismerünk a növekedési stratégiáról, azt majd csak tavasszal fogja közzétenni a cég vezetése. A 2023-ra szóló 140 milliárd forintos bevételi célkitűzés egyébként 15 százalék körüli éves átlagos növekedést feltételez a következő öt évben. A jelenlegi tevékenységi portfólió bevétel-növekedése három tényezőből állhat össze, egyik a jelenleg meglévő egységek organikus növekedése, vagy a jelenlegi márkaportfólióval új piacokra való belépés, esetleg új márkák felvétele. A növekedés során a felvásárlásokat sem zárja ki a menedzsment.  A Közép-Kelet Európa régió újautó piacának mérete hozzávetőlegesen évi 1 millió gépjármű. A cégnek ebből a piacból kellene minél nagyobb szeletet kihasítania, és növelni a jelenlegi 0,4 százalékos részesedését a látványos növekedési terv megvalósításához. A cég növekedése nagyban függhet a célországok gazdasági teljesítményétől is, hosszabb távon a régió gazdasági növekedéséhez illeszkedhet a vállalati növekedés is. A Pénzügyminisztérium tavaly decemberi prognózisa szerint idén 3,9 százalékos lehet a hazai gazdaság bővülése, 2020-2022 között pedig 4,0-4,1 százalék között alakulhat a növekedés, bár az elemzők valamelyest mérsékeltebb emelkedési ütemmel számolnak. Rövidtávon az organikus növekedést hajthatja a fentebb már említett, nagycsaládosoknak igénybe vehető kormányzati támogatás a hétszemélyes autókra, mely bizonyos BMW és Ssangyong modellek keresletét hajthatja fel. Önmagában az organikus növekedés azonban nem valószínű, hogy elég lenne a 2023-as bevétel-célkitűzéshez, így nem kizárt, hogy akvizíciókra lehet kilátás a következő években.A tevékenységi kör kiterjesztésével is növekedhet azonban az AutoWallis Nyrt. Ilyen lehetőség például a dinamikusan növekvő közösségi autózás területére való belépés. Illetve sor kerülhet a Wallis Asset Management által felvásárolt JóAutók.hu vagy az Auto-Licit.hu a társaságba való beapportálására is.Érdekes lenne megvizsgálni hasonló piacon versenyző, hasonló tulajdonságokkal rendelkező társaságokat, azonban a tőzsdéken nem igazán lehet ilyen paraméterekkel közvetlen versenytársakat találni. A Bloomberg adatbázisa alapján méretben és piacon is leginkább megfelelő összehasonlítási lehetőséget három nyugat-európai cég adja, a belga D’ieteren SA (575 milliárd forintos piaci kapitalizáció), a svéd Bilia AB (266 mrd HUF), illetve a brit Inchcape Plc (897 mrd HUF).A háromfős peer group alapján az iparági átlag működési eredményhányad terén 3,8 százalék, nettó marzsnál 2,8 százalék, az előretekintő P/E mutató átlaga pedig 10,4. Ha feltételezzük, hogy a cég eléri a menedzsment által megcélzott 140 milliárd forint körüli bevételszintet 2023-ra, működés terén pedig a peer group jelenlegi átlagmarzsait hozza, akkor öt év múlva közel 4 milliárd forintnyi nettó profitot realizálhat a vállalat. A jelenlegi 270,26 millió darabos részvényszám mellett így 14,5 forintos egy részvényre jutó eredményt érhet el a cég.Persze ebből túl sok következtetést nem szabad levonni, a háromfős iparági minta közel sem elegendő megfelelő összehasonlításra. Ráadásul benne van a pakliban, hogy az AutoWallis magasabb eredményhányadokkal tud majd operálni, főleg a nagyobb súlyú autókölcsönző üzletágának köszönhetően.A vállalatvezetésből érkező nyilatkozatok szerint 2020-tól már osztalékot is fizethet a cég,méghozzá a hozamkörnyezethez képest is vonzó hozam ütheti a részvényesek markát. A tízéves magyar kötvényhozam jelenleg 2,7 százalék, ehhez képest kellene prémiumot fizetnie a részvénynek, ha tényleg vonzó osztalékhozamot szeretnének biztosítani, persze ez nagyban függ a jövőbeli árfolyam alakulásától. Ha 15 százalékos növekedéssel, azaz 81 milliárd forintos 2019-es bevétellel számolunk, és feltételezve, hogy a 2017-es 3,1 százalékos nettó marzsot produkálja idén is a cég, akkor közelítően 2,5 milliárd forint körül alakulhat a vállalat éves nyeresége, amelynek egy részét osztalékként kifizetheti. Viszont az ambíciózus növekedési tervek mellett azért nem túl valószínű, hogy kiugróan magas lenne a kifizetési ráta.RADIKÁLIS VÁLTOZÁSOK JÖHETNEK A SZEKTORBANAz autóipar forradalmi technológiai változások küszöbén áll, középtávon pedig a gépjármű kis- és nagykereskedelmet is jelentős átalakulás érintheti. A fosszilis üzemanyag-meghajtásról elektromos meghajtású járművekre való átállás fontos változás, de kevésbé érinti a forgalmazókat, mint a gyártókat. Az új típusú járművek kifejlesztésének kockázatát ugyanis a gyártónak kell vállalnia, egy elektromos autó értékesítése pedig merőben nem különbözik egy hagyományos jármű értékesítésétől.A kereskedőket is nagymértékben érintő változási folyamatnak jelenleg két fő csapásiránya látszódik. Az egyik irány az önvezető autók forradalma. Ha a jármű vezetésében már tényleges nem lesz szükség személyi kontrollra, akkor teljesen átalakulhat egy autó funkciója. Az önvezető személyautó a lakás és a munkahely mellett akár egy új élettérként is funkcionálhat, ahol a felhasználó dolgozhat, szórakozhat, pihenhet igénye szerint. Ezért a belső tér, illetve a járműbe beépített szolgáltatások személyre szabhatósága lesz a legfontosabb, ez az értékesítési szokásokat is megváltoztathatja. Nem maga a jármű lesz a fókuszban, hanem a kereskedőknek azt kell bemutatni, hogyan fog az autóba épített szolgáltatáscsomag illeszkedni az ügyfél életéhez, szükségleteihez.A másik drasztikus változási lehetőség a járműtulajdonlási struktúrában következhet be.Ma is egyre inkább látható tendencia a közösségi autózás terjedése, amely a jövőben tovább gyorsulhat. Elképzelhető, hogy a járművek legfontosabb funkciója egyszerűen csak A pontból B pontba jutás lesz, amelyet a járművek valós idejű elérhetősége és közelsége tesz lehetővé. Ebben az esetben sokkal kevesebb autó lesz magántulajdonban, illetve alaposan megcsappanhat az egy főre jutó autók száma a járművek hatékonyabb kihasználásával. Az autóforgalmazás ennek bekövetkezte esetén radikálisan megváltozhat, a ma ismert autókereskedések helyét a mobilitási szolgáltatók vehetik át.A két folyamat akár egyszerre is beérhet, ebben az esetben közösségi önvezető autózás fog elterjedni, ahol a személyre szabhatóság is fontosabb szerepet kap. Bármi is lesz azonban, az nagyon valószínű, hogy a jelenlegi termékorientált értékesítés a szolgáltatásorientáció irányába mozdulhat el. Ezek mellett a teljes körű digitalizáció, az online marketingtől kezdve az online fizetés lehetőségének biztosításáig, beleértve a termék interaktív 3D vizualizációs megtekintését, vagy a virtuális valóság (VR) alkalmazását, alapvetővé válhat a későbbiekben.Természetesen az AutoWallis menedzsmentje is tisztában van az iparági folyamatokkal, a közösségi autózási szolgáltatások piacára tervezi is a belépést a későbbiekben, illetve a JóAutók.hu és Auto-Licit.hu weboldalak esetleges beolvasztásával a digitalizáció felé is tenne egy lépést a vállalat.A KOCKÁZATOKRA IS FIGYELNI KELLMivel az AutoWallis csak forgalmazó, ezért az autóipari kockázatok jó részét nem a cégnek, hanem a gyártóknak kell felvállalniuk, de így is jelentős számú rizikófaktort lehet a céggel kapcsolatban azonosítani, a fentebb már említetteken felül is:
    • A vállalat jelenlegi piacain, a Közép-Kelet Európa régióban bekövetkező kedvezőtlen makrogazdasági változások negatívan hathatnak a jövedelmezőségre.
    • A jelenlegi célországok egy részében a jogrendszer relatíve fejletlennek tekinthető, illetve a gyakran változó jogszabályok miatt a szabályozói környezet kiszámíthatatlannak számít. A vonatkozó környezetvédelmi és forgalomkorlátozási szabályok változása, addicionális díjak bevezetése (például széndioxid kibocsátási adó, regisztrációs adók, luxusadó) negatívan érintheti a jövedelmezőséget.
    • A régióban érezhető munkaerőhiány szinte már minden ágazatot érint, így az AutoWallisnál is kockázatként sorolható fel a megfelelő munkaerő hiánya, vagy a személyi jellegű költségek vártnál nagyobb emelkedése.
    • Az AutoWallis 2017 végén közel 3 milliárd forintos nettó hitelállománnyal rendelkezett, ha kedvezőtlen változások történnek az üzleti kilátásokban, vagy a finanszírozási környezetben, akkor a jelenlegi hitelállomány refinanszírozása csak rosszabb feltételek mellett lenne lehetséges.
    • Az Autowallis árbevételének és igénybe vett szolgáltatásainak egy része (például a bérelt ingatlanok jelentős része) kapcsolt vállalkozásoktól származik, a tulajdonosi struktúra esetleges változása esetén így felmerülhetnek ehhez kapcsolódó kockázatok.
    • Negatív hatást gyakorolhatnak a cég portfóliójába tartozó márkanevek megítélését kedvezőtlenül érintő események bekövetkezése is.
    MÁRCIUSTÓL BUX KOMPONENS LEHET A RÉSZVÉNYA tulajdonosi szerkezetet vizsgálva látható, hogy a Wallis Asset Management az egyetlen nagytulajdonos (kimagasló, 79,92 százalékos tulajdoni hányaddal), amelynek portfóliójába többek között a WING Zrt, az Alteo, vagy a Graboplast is tartozik. A részvények 5,96 százalékát birtokolja Andrew John Priest, aki a WAE ügyvezető igazgatója, és egyben a Wallis Asset Management igazgatósági tagja. A maradék 14,12 százaléknyi részvény alkotja a közkézhányadot.A cégvezetés célja, hogy rövidesen bekerüljön a részvény a BUX komponensek közé. Erre elég jó esély mutatkozik már márciusban is. Az indexbe kerüléshez a BÉT öt kritériumot jelölt meg, melyből hármat is elég teljesíteni, az AutoWallis pedig jelenlegi állás szerint mind az öt pontot hozza. Az egyetlen kritérium, amelynél rezeghet a léc, az a közkézhányad piaci kapitalizációja, ennek el kell érnie az ötmilliárd forintot. A jelenlegi tulajdonosi struktúra alapján ehhez 131 forintot meghaladó részvényárfolyam szükséges, a papír aktuális értéke ezt jelentősen felülmúlja, így ennek a kritériumnak a teljesítése sincsen nagy veszélyben, amellyel egyébként a prémium kategóriájú besorolást is megkaparintaná a papír.A BUX kosárba való kerülés egyrészt presztízskérdést jelent a kibocsátónak, ugyanakkor a papír megítélése is pozitívabbá válhat a befektetők körében, és a forgalom is növekedhet az indexet lekövető alapok tranzakciói miatt. Hosszabb távon a közép-kelet európai részvényeket tartalmazó CECE indexbe kerülés is lehetséges, ez azonban tényleg inkább távlati cél lehet.Fentebb, több feltételezéssel is élve, már kiszámoltuk az idei évre várható profitot, mely a becslésünk alapján 2,5 milliárd forint körül alakulhat. Jelenleg 162 forinton mérik a papír darabját, melyből összesen 270,26 millió van forgalomban, így az előretekintő P/E ráta 17,5. A BUX komponensek átlag P/E rátája 10 körüli, így ehhez képest felülértékeltnek tűnik a részvény, viszont az AutoWallis azért az átlagnál jóval nagyobb növekedési potenciállal kecsegtet.A háromfős iparági peer group 10,4-es átlag P/E mutatóját is jelentősen meghaladja a részvény, de tegyük hozzá, hogy mindhárom vállalat már érettebb életszakaszban jár, és a Bloomberg alapján csak 5 százalék körüli az átlagos előretekintő EPS növekedésük. Így bár kizárólag a mutatószámot vizsgálva drágának tűnhet a papír a BUX és az iparág átlagához képest is, a növekedési terveket tekintve azért közel sem biztos, hogy irreális a jelenlegi árazás.NAGYON UGRÁLT AZ ÁRFOLYAM A KEZDETI HETEKBENAz AutoWallis árfolyamát most még csak rövid távon érdemes vizsgálni. A részvény értéke január végén kezdett el szárnyalni, a korábbi Altera stabil 110 forint körüli árfolyama után (ne feledjük részvényfelaprózás is volt!) január 30-tól kezdett nagy vágtába, a papír több alkalommal limittel növekedett. Február 7-én már 246 forintot ért a részvény, azaz alig több mint egy hét alatt 116 százalékot emelkedett. Az árfolyamot úgy néz ki, hogy túlhúzták, utána meredek süllyedés következett (közben a közkézhányadot is növelte a társaság), végül 160-180 forint közötti sávban látszik stabilizálódni az árfolyam. Ilyen rövid távra a technikai elemzés még nem mutat sokat, de az érdekes, hogy a 246 forintos csúcs utáni időszak mélypontjánál, 160 forintnál pont egy Fibonacci szint is húzódik, innen pattant fel az árfolyam.Az AutoWallis napi grafikonja (2019.03.01. 9:15)Összességében izgalmas sztorinak tűnik az AutoWallis, hangzatos terveket lengetett be a következő évekre a menedzsment. A tisztán látáshoz azért érdemes megvárni a tavaszra ígért részleteket is tartalmazó növekedési stratégia közzétételét. A növekedési lehetőségek bőven rendelkezésre állnak a közép-kelet európai piacon, de azért kockázatokból sincs hiány, és a menedzsmentnek hosszabb távon készen kell állnia az iparágat merőben átalakító, küszöbön álló változásokra. A részvényárfolyam kapcsán a kezdeti ingadozások után most kisebb lenyugvás várható a piacon.Nagy-György János2019. március 1. 9:31
    marslako2
    marslako2 2019. 03. 01. 10:06
    Előzmény: #8286  Palack
    #8287
    Ajánlati könyv keyboard_arrow_down
    11 850 db 157 HUF 159 HUF 5 858 db
    53 700 db 156 HUF 160 HUF 23 238 db
    75 800 db 155 HUF 161 HUF 5 904 db
    13 866 db 154 HUF 162 HUF 6 905 db
    10 060 db 153 HUF 163 HUF 11 310 db



    Palack
    Palack 2019. 03. 01. 10:03
    Előzmény: #8285  marslako2
    #8286
    Eddig 157 megfogta. Vajon tartani is tudja ma?
    :o :)
    marslako2
    marslako2 2019. 03. 01. 10:02
    #8285
    Kötéslista keyboard_arrow_down
  • call_made 159 HUF 142 db Ma 10:01:28
  • call_made 157 HUF 5 596 db Ma 09:59:15
  • call_made 158 HUF 1 000 db Ma 09:59:15
  • call_made 157 HUF 800 db Ma 09:58:36
  • call_made 158 HUF 404 db Ma 09:57:18
  • call_made 158 HUF 1 000 db
  • Livermoree
    Livermoree 2019. 03. 01. 10:01
    Előzmény: #8282  Metwolf
    #8284
    Hát nyílván abban "bíznak" , hogy leszakad a szint..majd zárnák 150en. Szerintem reggel is sok TDT short nyitás volt.. Azt nyílván ha elkezdik venni akkor szép záró is lehetne ma pont miattuk.
    blumen
    blumen 2019. 03. 01. 10:00
    #8283
    Magic hogy ez még mindig tud esni.
    Metwolf
    Metwolf 2019. 03. 01. 09:58
    Előzmény: #8281  Livermoree
    #8282
    Itt azért veszélyes shortot nyitni már, nagyon túladott rövidre.
    Livermoree
    Livermoree 2019. 03. 01. 09:57
    #8281
    Azért nyitják rá a TDT shortokat...158-159 mindkettő az.

    Topik gazda

    Veresmester
    2 4 3

    aktív fórumozók


    friss hírek További hírek