A BKV fizetésképtelensége az államcsődig is elvezethet - mondta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Dorner Lajos emlékeztetett: március 19-ig van idejük a döntéshozóknak dűlőre jutni a bankokkal,...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=163880
Hat ez a csavo se szazas az biztos. Milyen ceg az amibe 50milliardokat kell betenni evente? Epp a megmentese noveli az allamcsod veszelyet, mert szetkurja a koltsegvetest. Doljon csak be az egesz szar
Én megszüntetném Budapesten a kerületi települési önkormányzatokat.
Semmi szükség rájuk.
A megtakarításból menteném meg a BKV Zrt-t.
Az üressé váló önkormányzati épületekbe betelepíteném az összes hajléktalant, koldust, zsebtolvajt, üzletszerű kéjelgőt + futtatókat; mindenkit, aki nemkívánatos a közterületeken.
Mi van jelenleg Budapesten?
Van 23 kerületi polgármester, 23 képviselőtestület, 23 jegyző, 23 kerületi főépítész, 23 adóügyi osztályvezető, 23 bürokrata aktatologató polgármesteri hivatal.
A lakosság viseli ezek tetemes költségét, az ügyeket pedig nem lehet elintézni, mindent húznak - halasztanak, vagy egyszerűen nem válaszolnak.
Ebből elég.
Ez egy pazarló és nem hatékony rendszer.
Bőven elég a Főpolgármesteri Hivatal, meg az okmányirodák.
Ez a 20 éve hatalmon lévő politikai elitnek köszönhető.Pénzmosodának használták a BKV-t és most pofátlan módon plusz adókkal akarják az emberekkel megfizettetni az elsikkasztott milliárdjaikat! Magyarok,mikor zavarjuk már el ezt a büdös csürhét?!!!
Nem tudom meddig tűr még ez az "álhős "nép,de azt igen ,hogy még mindig csinálnak olyan topikokat,hogy meddig tartanak még a megszorítások!Sosem lesz már vége ,ha nincs drasztikus változás a politika erkölcsi életében!Annyit nem fog ez az ország soha termelni ,amennyi nem tűnik el a korrupció feneketlen kútjában!
Menjen csődbe a BKV,nézzük meg hogy csődbe megy-e az ország is.Az biztos hogy további 20éves szabadrablást már úgysem bír ki,akkor jöjjön aminek jönnie kell,nézzük van-e még lejjebb. Valami majd lesz,olyan még nem volt, hogy sehogy se lett volna.
"A BKV nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen egy 2004-ben felvett hitelcsomag megújításra szorulna, viszont az állami garancia elvileg március 19-én lejárt volna. A hvg.hu információi szerint viszont a BKV megkapja az állami garanciát, az adósság átütemezésére viszont állami kezességvállalásra is szükség van, enélkül a cég csődbe menne. A részletek egyelőre nem ismertek, viszont az már biztos, hogy a csődöt elkerüli a cég egyelőre.
A főpolgármester Tarlós István korábban már egy javaslatcsomagot benyújtott a kormánynak, amely új elemeket nem tartalmazott, inkább a korábbi javaslatait foglalta össze. A városvezetés a Századvég Intézettel közösen készítette el az anyagot, a hvg.hu szerint viszont csak azért tették oda a Századvég nevét, hogy előrébb tudjanak jutni a tárgyalásokban.
A tervezet több javaslatot is megfogalmazott, többek között említést tettek a buszüzemeltetés kiszervezésére, a parkolás egységesítésére, egy új adófajta bevezetésére, és az áfa csökkentésére. Viszont nem csak a városvezetés, hanem a pártok is ötletbörzét tartottak, miként lehetne a BKV-t megmenteni. Az LMP például a fogyasztói árkiegészítés rendezésére tett javaslatot, amely önmagában évi 10 milliárd forint plusz pénzt is jelenthetne, viszont jelentősen megdrágítaná a közlekedést. A Jobbik a nagyberuházások felfüggesztésével és átütemezésével spórolt volna, míg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a spórolást a nyugdíjasokon, a formaruhákon, a cégautókon és a székházon kezdené.
A főváros számára persze átmeneti megoldást jelenthet az utolsó pillanatban jött kormányzati segítség, viszont mint a hvg írja, 6-7 milliárd forintos tételekkel nem lehet semmire sem menni, hiszen 88 milliárd forintos adósságtömeg nyomja a cég vállát. A főváros és a kormány elvileg megállapodott a normatív támogatásokról is, viszont konkrét határidő nincs az egyeztetések megkezdésére."
"Egyfajta extraadót vetnének ki a budapesti kommunikációs és közműcégekre, hogy a bevételből a fővárosi önkormányzat fedezni tudja a BKV veszteségét, az Index információi szerint ez a lényege annak a közműadóként elhíresült tervnek, ami kedden szivárgott ki a sajtóba.
A telekommunikációs és a közműcégek fizethetik meg a BKV veszteségének egy jelentős részét, ha az úgynevezett BKV-mentő csomagnak az egyik javaslatát elfogadja holnapi ülésén a kormány. A sajtóban az terjedt el a közműadónak elkeresztelt sarcról, hogy azt azok a cégek fizetnék, amelyek telkei alatt közművezetékek futnak, de ezt az Index forrásai dőreségnek nevezték.
Az új adó inkább egy extraadó-féle, amit azok a cégek fizetnének, amiknek az alépítményei, azaz közmű- vagy kábelvezetékei, -alagútjai a fővárosi anyaföldben futnak. Az adót forint/méterben állapítanák meg. Érintettjei lehetnek a kábeltévés, informatikai vagy telekommunikációs cégek, valamint a vízművek, a csatornázási művek, az elektromos, vagy a gázművek.
A még meglehetősen homályos koncepció a főváros saját közműcégeinél azzal védené ki az önadóztatást, hogy az adót a külföldi társtulajdonos valahogyan levonhatná a saját osztalékadójából. Az új adónem a BKV-mentésbe bevont Századvég Gazdaságkutató ötlete. A várakozások szerint az adó 15 milliárd forintot hozna a fővárosnak."
Nem inkább a közműalagutakat használókról illetve a közterületen alépítményeket/légkábeleket üzemeltetőkről van szó?
Ebben mondjuk lehet logikát találni: egyfajta közterület használati adó, mivel a nyereségorientált szolgáltatók a hálózataikat a főváros közterületén létesítették és használják a bevételszerző tevékenységükhöz.
"Érintettjei lehetnek a kábeltévés, informatikai vagy telekommunikációs cégek, valamint a vízművek, a csatornázási művek, az elektromos, vagy a gázművek"
Ez azt jelenti, hogy MINDEGYIK cég/szolgáltató tovább fogja hárítani a terhet, amit végső soron a lakosság fizet majd meg.
Vagyis a BKV megmentését szolgáló, fenti jellegű forrást közvetetten és teljes összegében a LAKOSSÁG fogja finanszírozni.
Minden szolgáltatásnál a végfelhasználó fizet meg mindent az árban: a költségeket, a hasznot, az adókat, a profitot, a licenc és jogdíjakat, stb.
Van abban közgazdasági logika, hogy egy sűrűn lakott nagyváros, mint felvevőpiac, a legnyereségesebb terep a hálózatos szolgáltatóknak. Ennélfogva itt sokkal nagyobb fajlagos fedezet érhető el, ami még bőven elbírhat további kifizetéseket.
Erre utal az is, hogy nemzetközi összehasonlításban is magasak a víz/csatorna/áram/gáz-díjak, holott egyrészt a hálózatok nem új beruházással jöttek létre, rég megtérültek már, másrészt a "nyersanyag" költségek sem tartoznak a magasak közé (pl. a Duna miatt).
Vagyis nem szükségszerű a fogyasztókra hárítás inkább az eddigi helyzet adott extraprofitot a szolgáltatóknak.
Jókívánságodat a Párizsban halálos személygépkocsi-balesetet szenvedett hercegnő köszöni nagyon szépen!
Már, ha köszönhetné; de sajnos elhúnyt.
Hogy merénylet volt-e, soha nem tudjuk meg.
üdvözlettel
Államcsőddel fenyeget a BKV bedőlése
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=163880