AAA Auto: 6%-os volumendinamika az első évben, május 29-én gyorsjelentés
2008.04.25 09:55
Mintegy 18,800 autót értékesített a cseh-, szlovák, magyar, lengyel-, és román piacokon 2008 első negyedévében az AAA Auto, a szám mindössze 6%-os növekedést jelent az egy évvel ezelőtti értékhez képest.
Hirdetés
Az előzetes adatok szerint 6%-kal emelkedett a 2007-es év azonos időszakához képest az AAA Auto által az idei első negyedévben értékesített autók száma és így elérte a 18,800 darabot. A cég az új piacain erőteljes növekedést ért el, különösen Magyarországon (+90%) és Lengyelországban (+59%), ahol 2006 óta van jelen. A második legnagyobb piacának számító Szlovákiában az AAA Auto szintén növelte teljesítményét (+13%), míg a hazai cseh piac továbbra is a telítettség jeleit mutatta (-8%). A Csoporton belül ezúttal is Románia szerepelt a leggyengébben (-25%), de a konszolidált értékesítési eredményeket figyelembe véve ez az érték még mindig elhanyagolható. (2.6%).
Ugyanakkor az összesített értékesítések növekedésének dinamikája, ahogy a Csoport azt már előre jelezte, a 2007-es év utolsó negyedévének folytatásaként lelassult. A legnagyobb piacnak számító Csehországban a lassulás legfőbb oka az új autók értékesítésének emelkedése. Emellett az értékesítési teljesítményt jelentősen befolyásolta a használtautók egyéni importja is, amelyet a cseh korona értékének tavaly szeptember óta tartó emelkedése, és a Csehországban 2007. december 21-ei Schengeni övezethez való csatlakozása is élénkített. Míg a Schengeni övezethez szintén csatlakozó Szlovákia és Magyarország az import autók regisztrációjával kapcsolatban szigorúbb szabályozást vezetett be az, addig a Csehországban és Lengyelországban az autók importja liberalizált maradt.
Az értékesítést befolyásoló további tényezőként megemlíthető a márciusi értékesítési adatokat általában jótékonyan befolyásoló, ám az idei évben a hideg időjárás és a húsvéti szabadnapok miatt eltolódó szezonális hatások. A Magyarországi értékesítést eközben a romló helyi makrogazdasági környezet is befolyásolta, a vásárlóerő tavaly óta a GDP-vel párhuzamosan gyengül. A magyarországi értékesítési eredmény ezért akár sokkal erősebb is lehetett volna.
A változó piaci körülményekhez való alkalmazkodás érdekében a Csoport számos intézkedést vezetett be. Az intézkedések egyik fő elemeként az AAA Auto kiemelt figyelmet fordít arra, hogy azonosítsa a vásárlók változó igényeit és szükségleteit, és alkalmazkodjon azokhoz. Emellett az AAA Auto a járművek felvásárlását szigorúbb minőségi követelményekhez köti, amelynek eredményeképpen a vásárlók részére a legjobban értékesíthető és legkeresettebb gépjárműveket tudja felajánlani. Továbbá az AAA Auto szigorú költségellenőrzéssel dolgozik, hogy a tervezettnél alacsonyabb értékesítési volumennél is magas árrést realizálhasson. Mindezek mellett az AAA Auto, az egy autóra jutó nyereség maximalizálása érdekében, továbbra is stratégiai fontosságú tevékenységként kezeli a magas hasznot hozó pénzügyi szolgáltatások és kapcsolódó termékek értékesítését.
Matyá¹ Koøínek, az AAA Auto Csoport kereskedelmi üzletágáért felelős operatív igazgatója, a használtautó piac első negyedéves alakulásával kapcsolatban elmondta: "Az autók magas egyéni importjának van egy másik oldala is. Az importált autók általában rossz műszaki állapotúak, és az eredetük is bizonytalan. Erre a vásárlók az első rossz élményeket követően jönnek rá, éppen ezért úgy gondoljuk, hogy az egyéni import erőteljes növekedése rövid életű jelenség lesz. Ezzel szemben az AAA Auto értékesítési stratégiája a jó minőségű autók eladásán, és az autók eredetére vállalt 100%-os garancián alapul. A vásárlókkal való hosszú távú kapcsolat kialakítása törekszünk, hiszen a célunk az, hogy az ügyfél a következő autóját is nálunk vásárolja.
Az értékesítési eredmények kapcsán Matyá¹ Koøínek hozzátette: "A változó piaci körülményekhez az árrés magasan tartása mellett költségcsökkentéssel, és egyéb pénzügyi-, illetve kiegészítő termékek értékesítésével próbálunk alkalmazkodni. A Csoport számára jelenleg a nyereségesség visszaállítása a legfőbb cél, mind csoport, mind pedig telephely szinten."
Az első negyedévre vonatkozó értékesítési eredmények előzetesek, és kis mértékben változhatnak az IFRS szerinti beszámoló lezárását követően. Az IFRS szerinti, 2008 első negyedévére vonatkozó végleges konszolidált pénzügyi és működési eredmények 2008. május 29-én kerülnek bejelentésre.
2008.04.25 09:55
Mintegy 18,800 autót értékesített a cseh-, szlovák, magyar, lengyel-, és román piacokon 2008 első negyedévében az AAA Auto, a szám mindössze 6%-os növekedést jelent az egy évvel ezelőtti értékhez képest.
Hirdetés
Az előzetes adatok szerint 6%-kal emelkedett a 2007-es év azonos időszakához képest az AAA Auto által az idei első negyedévben értékesített autók száma és így elérte a 18,800 darabot. A cég az új piacain erőteljes növekedést ért el, különösen Magyarországon (+90%) és Lengyelországban (+59%), ahol 2006 óta van jelen. A második legnagyobb piacának számító Szlovákiában az AAA Auto szintén növelte teljesítményét (+13%), míg a hazai cseh piac továbbra is a telítettség jeleit mutatta (-8%). A Csoporton belül ezúttal is Románia szerepelt a leggyengébben (-25%), de a konszolidált értékesítési eredményeket figyelembe véve ez az érték még mindig elhanyagolható. (2.6%).
Ugyanakkor az összesített értékesítések növekedésének dinamikája, ahogy a Csoport azt már előre jelezte, a 2007-es év utolsó negyedévének folytatásaként lelassult. A legnagyobb piacnak számító Csehországban a lassulás legfőbb oka az új autók értékesítésének emelkedése. Emellett az értékesítési teljesítményt jelentősen befolyásolta a használtautók egyéni importja is, amelyet a cseh korona értékének tavaly szeptember óta tartó emelkedése, és a Csehországban 2007. december 21-ei Schengeni övezethez való csatlakozása is élénkített. Míg a Schengeni övezethez szintén csatlakozó Szlovákia és Magyarország az import autók regisztrációjával kapcsolatban szigorúbb szabályozást vezetett be az, addig a Csehországban és Lengyelországban az autók importja liberalizált maradt.
Az értékesítést befolyásoló további tényezőként megemlíthető a márciusi értékesítési adatokat általában jótékonyan befolyásoló, ám az idei évben a hideg időjárás és a húsvéti szabadnapok miatt eltolódó szezonális hatások. A Magyarországi értékesítést eközben a romló helyi makrogazdasági környezet is befolyásolta, a vásárlóerő tavaly óta a GDP-vel párhuzamosan gyengül. A magyarországi értékesítési eredmény ezért akár sokkal erősebb is lehetett volna.
A változó piaci körülményekhez való alkalmazkodás érdekében a Csoport számos intézkedést vezetett be. Az intézkedések egyik fő elemeként az AAA Auto kiemelt figyelmet fordít arra, hogy azonosítsa a vásárlók változó igényeit és szükségleteit, és alkalmazkodjon azokhoz. Emellett az AAA Auto a járművek felvásárlását szigorúbb minőségi követelményekhez köti, amelynek eredményeképpen a vásárlók részére a legjobban értékesíthető és legkeresettebb gépjárműveket tudja felajánlani. Továbbá az AAA Auto szigorú költségellenőrzéssel dolgozik, hogy a tervezettnél alacsonyabb értékesítési volumennél is magas árrést realizálhasson. Mindezek mellett az AAA Auto, az egy autóra jutó nyereség maximalizálása érdekében, továbbra is stratégiai fontosságú tevékenységként kezeli a magas hasznot hozó pénzügyi szolgáltatások és kapcsolódó termékek értékesítését.
Matyá¹ Koøínek, az AAA Auto Csoport kereskedelmi üzletágáért felelős operatív igazgatója, a használtautó piac első negyedéves alakulásával kapcsolatban elmondta: "Az autók magas egyéni importjának van egy másik oldala is. Az importált autók általában rossz műszaki állapotúak, és az eredetük is bizonytalan. Erre a vásárlók az első rossz élményeket követően jönnek rá, éppen ezért úgy gondoljuk, hogy az egyéni import erőteljes növekedése rövid életű jelenség lesz. Ezzel szemben az AAA Auto értékesítési stratégiája a jó minőségű autók eladásán, és az autók eredetére vállalt 100%-os garancián alapul. A vásárlókkal való hosszú távú kapcsolat kialakítása törekszünk, hiszen a célunk az, hogy az ügyfél a következő autóját is nálunk vásárolja.
Az értékesítési eredmények kapcsán Matyá¹ Koøínek hozzátette: "A változó piaci körülményekhez az árrés magasan tartása mellett költségcsökkentéssel, és egyéb pénzügyi-, illetve kiegészítő termékek értékesítésével próbálunk alkalmazkodni. A Csoport számára jelenleg a nyereségesség visszaállítása a legfőbb cél, mind csoport, mind pedig telephely szinten."
Az első negyedévre vonatkozó értékesítési eredmények előzetesek, és kis mértékben változhatnak az IFRS szerinti beszámoló lezárását követően. Az IFRS szerinti, 2008 első negyedévére vonatkozó végleges konszolidált pénzügyi és működési eredmények 2008. május 29-én kerülnek bejelentésre.
AAA Auto