A magyarok 60 százaléka elutasítja Paks II orosz állami vállalat által, orosz hitelből való megépítését, és kétharmada a megújuló energiaforrásokat részesítené előnyben - derül ki A Medián 2014 decemberében készített, reprezentatív...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=210254
tudom, hogy arról beszélsz. . a hetvenes években az olasz licence alapján gyártott zsiguli egész jó autó volt. . még a 80-as években gyártott Lada Niva is a legnépszerűbb terepjáró volt a keleti blokkban. . a most gyárott Lada Niva egy fostalicska. . a szovjetunió a 80-as években se volt a csúcstechnológia csúcsa. . de mostanra ami echte orosz, az teljesen lerohadt.
Atomerőmű mindig csúcstechnológia és állami kézben kell legyen! A műszaki feltételeket, meg nem szimpátia szerint a Zsigulihoz kell kötni, hanem a rakétatechnikához és mindjárt oda az egyoldalú lejárató műszaki tudományod! - Az utálatod meg nem változtat az atomerőművek működésén!
Nos én az orosz nyomott vizes nukleáris reaktorokról beszélek, melyek 1974-ben kezdték meg működésüket Pakson. Most pedig eddigi működésük meghosszabbítása következik 2030-ig. Nem tudom, hogy a "gagyi dolgok" hogyan jönnek ehhez, én így látom. :) Van benne tapasztalatuk és szépen működnek. Nem értelek. :)
azért elgondolkodom, hogy amikor szembesülsz azzal, hogy mekkora szarkupacot gyárt az orosz ipar, és mégis beírod a kommentjeidet arról, hogy milyen penge az orosz ipar, akkor milyen érzések lehetnek benned.
Hát a hetvenes években vásárolt zsigulik még egész jók voltak a mostani szarkupachoz képest. . Sőt, a régi kék mityiscsi metrókocsik is csak tízéves korukban kezdtek úgy rozsdásodni, mint az újak egyévesen. . van még szar a darálóban
Ebben az egy mondatodban mindet belesűrítettél! "A megtérülési mutatókat, a profitérdekeket ez esetben háttérbe kellene szorítania a környezetvédelmi, egészségügyi szempontoknak."
A "pöpec" blokkok nem 2030-ig elbontatlanok? Már most is gondokkal teli a "zöldek" aggódása a működésük tekintetében! Mégis kikre kellene hallgatni? Nem mindegy, hogy putyin vagy egy másik diktátor építi? A pénz beszél, nem a szimpátia!
Tudom , de ma már az időjárás előrejelzés pár órára, egy-két napra előre elég nagy pontossággal dolgozik. A rendszerirányítóknál tudtommal 15 perces a legkisebb szabályozási egység. Ehhez képest nálunk egy gázerőmű tulaja kikötheti, hogyha beindította a ketyerét, akkor minimum 2-3 napig nem állítja le, és kötelező tőle átvenni amit termel. Na ez a nonszensz, illetve hogy a magyar hatóságok ezt benyelik. Ezért nem lehet több szélturbinánk pillanatnyilag.
"nem piacon adják el a terméküket, hanem törvénnyel vannak rátukmálva a hálózatra." Miért a többi talán szabadpiaci szabályok mentén termel? Nem, mert nincs szabad piac az energiatermelés terén, hanem ellátásbiztonságra hivatkozva vannak hosszútávú beruházói szerződések, amelyek a fosszilisek és az atomerőművek üzemeltetőit védik, megtérülést biztosítva cserébe a korábbi beruházásaikért. Ez repedezik a zöld energiák térnyerésével párhuzamosan. Persze kezdetben azok is kaptak támogatásokat, de mára már erre sincs nagyon szükség és egyre erőteljesebb az érdekütközés. Senki nem akarja lekapcsolni a pénzgyárat ha nem muszáj. Nem véletlen hogy egyre több hagyományos energiamulti fordul a zöld energia termelés felé. De hogy már a Roszatom is erre halad, az sokat elárul. http://www.portfolio.hu/vallalatok/mindent-megvaltoztathat-az-energiaforradalom-kulcsat-kutatja-paks-2-epitoje.267151.html
...vannak technikai körülmények. egy napelem pillanatnyi kapacitását 0-100% között lehet szabályozni, a beavatkozás itt csak a hálózatra rádolgozó inverter vezérlését jelenti, a napelemnek majdnem mindegy. . egy modern, nagy rugalmasságű hőerőmű teljesítményét nagyjából 40-100% között lehet szabályozni, és a szabályozás lassú, még a modern erőműveknél is perces nagyságrendben van az alkalmazkodás. gázturbinás erőművek jóval gyorsabbak, cserébe drágábbak (maga az erőmű drágább, a gázturbinák élettartama rövidebb)
Hogy változnak az idők! Nemrég még a franciákkal példálóztak a paksi bővítés támogatói, most már csak azon lelkendeznek, hogy lassabban zárják be az atomerőműveiket. Amúgy szerintem teljesen racionális döntést hozott az új miniszter, hülyeség lenne azon az áron erőltetni a bezárásokat, hogy szénerőművekkel váltsák ki őket rövid távon amíg nem lesz elég zöld kapacitásuk. Bealudtak, de már ébredeznek ők is.
mondom még egyszer, nem áll elő ilyen piaci helyzet. . mondom nagybetűvel. nem áll elő ilyen PIACI helyzet. . a "túl sokat" termelés úgy áll elő, hogy a megújulók nem piacon adják el a terméküket, hanem törvénnyel vannak rátukmálva a hálózatra. tehát ez nem piaci helyzet, hanem kényszerhelyzet, aminek a következményeit (a hálózati szolgáltatók veszteségeit) a német törvény szétteríti a fogyasztók között. . szó nincs elsőbbségről vagy örök elsőbbségről -- de ezt folytassuk máskor, amikor az indulatok túlsúlya miatt szaporodnak az érvelési hibák, akkor eléggé beszűkül a tartalmi beszélgetés lehetősége.
Márpedig előállt egy olyan piaci helyzet, hogy a megújulók egyre többet termelnek, időnként túl sokat is. Amúgy a rendszerirányító dönti el, kit kapcsol/szabályoz le, nem a szolgáltató. A szolgáltató csak eljuttatja a megtermelt áramot a fogyasztónak. És hol van az kőbe vésve, hogy a fosszilis, erősen szennyező erőműveknek
örökre elsőbbsége kell hogy maradjon ha a lekapcsolási sorrendről kell dönteni? Szerintem igenis a kibocsátott szennyezés mértékét erőteljesen figyelembe kellene venni ilyen esetben, szemben a ma uralkodó hosszútávú szerződésekkel. Szén, olaj, fa, gáz ebben a sorrendben essen ki, ha van szennyezésmentes alternatíva. A megtérülési mutatókat, a profitérdekeket ez esetben háttérbe kellene szorítania a környezetvédelmi, egészségügyi szempontoknak. Ha szmogriadó esetén a lakosságot lehet kényszeríteni a járművei leállítására, akkor az erőművek tulajdonosai se élvezzenek privilégiumokat. Ha a lakosság tulajdonjogát lehet korlátozni pl. kisajátítással, társadalmi érdekre hivatkozva, miért pont a szennyező erőművek tulajdonosait ne lehetne rákényszeríteni semmire? Nálunk spec részben emiatt tiltották be a szélenergia beruházásokat. A régi erőművek tulajdonosai nem hajlandóak rugalmasabb működésre és pont. A máskor oly potens állam pedig inkább ellehetetleníti az újabb szélerőművek telepítését. Holott pont a több lábon állás segítene kisimítani a kétségkívül létező ingadozást.
mondom másképp: a napelemnek semmi baja nem lesz attól, ha a szolgáltató nem köteles átvenni a mindenkori maximális kapacitást (esetleg pár fokkal melegebb lesz). a szélkeréknek se lesz baja (vagyis lehetne, de az üzemeltető le tudja állítani a fölösleges szélkerekeket). . de ha a szolgáltató a törvényi előírás miatt átveszi a megtermelt villamosenergiát, az égeti a kezét mint a parázs, azonnal át kell adnia valami fogyasztónak. AZONNAL. ha van rá mód, leállít egy hatáskörébe tartozó szabályozható erőművet és az üzemeltetőt kompenzálja a kiesett bevételért. ha még így is fölösleg van, akkor eladja az azonnali áramtőzsdén, ahol ilyenkor a vevő diktál.
"már rendszeresen előáll ilyen piaci helyzet." . Nem, nem áll elő ilyen piaci helyzet. . Egy kikényszerített helyzet áll elő (a hálózati szolgáltató KÖTELES átvenni a termelt nap/szél áramot, akár szüksége van rá a piacnak, akár nincsen), és a technikai körülmények miatt, amit átvett, azt valahová el kell adnia, akár negatív áron (nincs mód arra, hogy raktározza vagy kidobja)
persze, hogy kellenek. . én atompárti vagyok. . van nagyon penge atomerőművünk, 4 x 500 MW, ennek a kis országnak az energiarendszerében majdnem pont kielégítik az állandó felhasználás iránti igényt, a granularitása pont megfelelő, a PWR reaktorok második élettartam-hosszabbítási procedúráját kellene csak megrendelni, és így nagyjából 2060-ig lenne rekord olcsón termelő, rekord üzembiztos és rekord jó kihasználtságú (90% körül) atomerőművünk. . de nem, mi a pöpec blokkokat leállítjuk és építtetünk újakat továris faszfej putyinnal, kísérleti blokk (a paksi 1200MW blokk úgy készült, hogy fogták az 1000 MW reaktort és kicsit túlhajtják), üzemeltetési problémák, titkolózás, slendrián tervek, nem létező tervezési biztonság stb.
Nem igaz, hogy nem lehet gazdaságosan tárolni az áramot. Ez egy dogma, amit az én tudományos kutatásaim megdöntöttek. Kiszámoltam ugyanis, hogy amikor a felesleges áramot magyar politikusokba vezetik, megnő a magyar GDP. :)
Volt már erről is szó, de számunkra nem is az a fontos ebben hogy Jürgen fizet-e adott hétvégén villanyszámlát, vagy a szolgáltatója nyeli le, hanem az hogy már rendszeresen előáll ilyen piaci helyzet. Pár éve még szenzáció volt az első eset, mostanra viszont márciustól novemberig egyre többször egyre hosszabban alakul ki túltermelés zöldáramból, és még tovább bővülnek a kapacitások. Az atomerőműveket pedig nem ki-be kapcsolgatásra tervezték, hanem folyamatos üzemre. A millió dolláros kérdés, hogy mit fogunk kezdeni a saját túltermelésünkkel Paks II megépülése esetén, miközben OV azt vizionálta, hogy majd a németek veszik tőlünk az áramot.
ez ugyanaz a hülyeség. a fogyasztók természetesen NEM fognak pénzt kapni az áramfelhasználásért. . azért alakul ki a "negatív áramár" (nagyker ár!!!) mert a hálózati szolgáltatót arra kötelezték, hogy akkor is vegye át a napelemek és szélkerekek által termelt energiát, ha nincs rá szüksége -- ha viszont átvette, akkor azt el kell adnia, mert tárolni nem tudja. és ilyenkor lefelé megy a licit. de csak a nagyker piacon.
" Az épületenergiai hatékonyság kapcsán Velez elmondta, hogy az épületek
háromnegyede szorul felújításra. Csak a fűtés az energia 75 százalékát
viszi el, ezért az itt felmerülő energiaszükségletét kell leginkább
csökkenteni. Az energiaszükséglet 60 százalékát a lakóházak támasztják,
de fontos a középületek hatékonyságának javítása. 50-70 százalékos
energiamegtakarítás érhető el, a beruházások elvégzésével." http://www.portfolio.hu/vallalatok/napelemfarmokat-telepit-a-mol.267185.html Pedig a szennyezés megelőzése lenne a leghatékonyabb klímavédelem. Hát ezért kellene az egész energiastratégiánkat alaposan újragondolni. És ezért ülnek fordítva a lovon Paks II megálmodói is. Az energiatakarékossággal kellene kezdeni, nem pedig a pazarló felhasználást kiszolgálni újabb és újabb erőművekkel. A sok apróbb, területileg is eloszló beruházás pedig a GDP-re és a foglalkoztatásra is kedvezőbben hatna, mint egy-két gigaberuházás. Nem mellékesen pont az a másra nehezen használható réteg juthatna 10-20 évig munkából származó megélhetéshez, akiket már leírtak. Igaz a sok kis építőipari munkából lopni jóval nehezebben lehetne mint Paks II-ből, de ez inkább előny mint hátrány szerintem.
Mindeközben az ostoba németeknél. "Várakozások szerint vasárnap rekordot dönt Németországban a szélfarmok
energiatermelése: annyi elektromos energiát pumpálhatnak a hálózatba,
hogy a túlkínálat miatt negatívvá válik az áram ára - írja
a Bloomberg. Magyarán a vagy fogyasztóknak fognak fizetni, hogy az
elektromos áram használatáért (levonnak egy összeget a havi
számlájukból), vagy ideiglenesen le kell állítani bizonyos áramtermelő
egységeket" És a hülyék még nem sejtik, hogy pár év múlva tőlünk fogják megvenni a paksi áramfelesleget is! emellett " Az idei évben a német hatóságok sokkolták a megújuló energiával
foglalkozó iparág képviselőit azzal, hogy olyan engedélyeket adtak ki
offshore szélfarmok telepítésére, amelyekhez nem kapcsolódott az az
ígéret, miszerint az állam támogatni fogja az ott termelt áram árát." Pfff
...hát erre már Aszódi miniszteri biztos úrelvtárs sem számított, pedig
ő aztán tudja mi a jó nekünk és mi fog történni. (kivéve mikor nem) http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ingyen_lesz_az_aram_a_het_vegen_a_nemeteknel_sot.650022.html
Nono! Az EUs tagságunk egyik előzetes feltétele volt a közbeszerzés intézményessé tétele. Nem is kevertem bele az UNIOs direktívát erőltetőket a lopásra is! Talán a túlárazásról az is eszedbe juthatna, hogy UNIOs árakkal dolgoznak a tenderezők és a kivitelezők is! A bérek meg továbbra is "magyarosak" maradtak! Éppen ezt szívják meg a kisvállalkozások, akik tulajdonképpen elvégzik a tisztán "piszkos" munkát.
Te el vagy tévedve. A közbeszerzés intézménye működött már az eu-s tagságunk előtt is, sőt a világ szinte minden fejlett országában létezik. Sőt normális országokban nem játszanak a kiírássokkal sem, ahogy az ellenőrzést is komolyan veszik. Nem aprózzák el a beszerzést pl. hogy az értékhatár alatt maradjanak ami nálunk napi gyakorlat. Nem hivatkoznak nemzetbiztonsági érdekre, sürgősségre meg hasonló átlátszó marhaságokra mert a törvény nem teszi lehetővé, vagy csak nagyon indokolt esetben a külön utakat. Ezeket a kiskapukat pont a politika, a parlament foglalja törvénybe, sőt ők nevezik ki az azokat lelkesen kihasználó államigazgatási vezetőket is. Ahogy az ellenőrző hatóságok vezetőit is, akik portásig bezárólag felelnek a beosztottaikért. A magyar törvényeket az Eu nem tudja átírni, csak egy nagyon hosszadalmas eljárás végén tud rábírni minket annak megváltoztatására, de a magyar kormány még akkor is rendszeresen trükkös megoldással él. Tehát ne akard az Eu-ra kenni a lopások felelősségét, mert azokért szinte kizárólag a magyar politikai elit felel. Azzal meg az eu semmit nem tud kezdeni, ha mi a saját döntéseink alapján marhaságra kérjük a támogatásokat, azokat is túlárazva. Sajnos mára odáig jutottunk ezzel a hozzáállásunkkal, hogy a kisebb vállalkozások közül aki nincs benne a körben már nem is jelentkezik, mert még a tender csomag árát sem dobja ki feleslegesen, nemhogy a pályázat elkészítésének költségét. Így rendszeresen ( az esetek 30-40%-ában!) 1 db jelentkező indul, amivel az eu-s lista végén kullogunk. Na az komoly verseny ám ahol egy haver indul. Kb olyan, mint az a demokrácia ahol egy pártra lehet szavazni. Az meg nem érv hogy eddig is így volt, ezután is így lesz. Főleg nem az ország eddigi legnagyobb beruházása kapcsán nem elfogadható.
Kbenko! Nem ismerem, be hogy a lopás a szándék! Ezt a tenderezést az UNIO vezette be! Az UNIOt ugye nem lehet lopással vádolni! De akkor miért olyan formát választottak, ami akár csalásra is alkalmas? Ugye az normális, ha nem mészáros közeli cégek nyernek! Jöhetnek ide ujzélandiak vagy skandinávok, ha ők is a mészárosokat választják! Értsed meg ennek a tenderezésnek a politikai megoldását is! Mindenkor a tendert kiírók határozzák meg kivitelezők alkalmasságát és árát. Most olyan politikai hatalom kezében van a tenderezés, ami tetszik nem tetszik úgy csinálja, ahogy az UNIO előírta! Nem is tudja az UNIO a saját "törvényét" ezáltal felülbírálni! A következő(nemorbánkormány) is ugyanilyen érdekek mentén fogja megindokolni a "kiválasztottak" kiválasztását!
" indulatos megfogalmazásodból azért továbbra is átsüt, mennnyire elfogultan és egyoldalúan látod ezt az egészet" Tévedés, az indulatom abból fakad, hogy ismeretlenül leelvtársazol, csak mert nem egyezik a véleményünk, hogy te jobban tudod én miért nem reagálok egy hosszú hétvégén, hogy lusta vagy olvasni, de engem ugráltatni nem vagy rest. " azt hiába soorltad fel hogy mely média mennyi hirdetést és vagy akármit
kap az atomlobbitól, mert más médiák meg a nem atomlobbitól kapnak, ez
magától értetődik" Hát persze, csakis így lehet a te világodban. A való világban meg az történt, hogy a bővítést pártoló lakájmédiáról tényszerűen kiderült mennyit kaptak. A bővítést ellenzőkről meg te ugyan azt gondolod, hogy ők is biztosan kaptak valakitől, csakhogy az egyik tény a másik pedig feltételezés. De a gondolkodásodról sokat elárul a megjegyzés, neked hiába mutatnak bizonyítékot bármire, te csak abban hiszel amiben akarsz. " én mindkettőt el tudom képzelni, nemcsak a 2. részét az állításnak.." Hát persze, egy olyan pénztermőfát ami 2 egységbe kerül és 25 év alatt 11 egységet terem, a francia állam nem tud elültetni maga? Az ottani közvélemény nem ennyire hülye ám...
"Erősen öngól gyanús hogy
pont egy ilyennel akartad demonstrálni a zöldlobbi veszélyeit" nem akartam demonstrálni a világon semmit, csak az elovasása után azért maradnak az emberben kérdőjelek, megpróbáltam továbbgondolni azt hiába soorltad fel hogy mely média mennyi hirdetést és vagy akármit kap az atomlobbitól, mert más médiák meg a nem atomlobbitól kapnak, ez magától értetődik indulatos megfogalmazásodból azért továbbra is átsüt, mennnyire elfogultan és egyoldalúan látod ezt az egészet (paks legyne vagy ne legyen, atomlobbi vs. megújulók, kinek mennyi pénz jut) "Ennyire
hülye lenne a francia állam? Vagy csak megint csúsztat a cikk írója?" én mindkettőt el tudom képzelni, nemcsak a 2. részét az állításnak.. hiszen van elég példa arra 2015 óta, hogy az ember azt mondja a nyugat-európai államvezetések egyes intézkedéseiről hogy no, ezeknek elment az eszük, vagy csak vki diktál nekik a háttérből..
Mi mellébeszélés, hogy olvass vissza, ahelyett hogy századszorra is én írjam le? " mert a #811 ben idézett francia esetben és arról leírtakra nem hinném
hogy egy egész regényt vett volna igénybe az, hogy ezen fórum ön-felkent
paks-tótumfaktumaként kimondd az ítéletet..de erre nem tellett, pedig
egy ekkora szaktekintélynek szerintem biztos összejött volna ez max. 5
mondtból.." A baj az hogy nem 5 mondat, de mivel felcseszted az agyam, válaszolok rá. Ott kezdődik hogy forráselemzés. A cikket a Magyar Idők hozza akiről mit is lehet tudni? Azt
hogy kormányszócső. Miért? Mert a bevételeinek valami 80%-a az állami
szervektől, cégektől származik, a piacon nem élne meg. Ez még önmagában
nem mellbevágó a fideszes médiát ismerve, bár ott is kirívóan magas
arány. De van itt egy érdekes részlet. Az LMP-nek sikerült kiperelnie az
MVM-ből (jellemző, hogy ehhez per kellett!), mely orgánumoknál költött
el 2,2 mrd HUF-ot saját maga népszerűsítésére az elmúlt cirka egy évben.
http://lehetmas.hu/wp-content/uploads/2017/05/Paks2-ko%CC%88ze%CC%81rdeku%CC%8B-rekla%CC%81mko%CC%88lte%CC%81sek-MVM-Zrt.-TOP7.pdf Nos
e jeles sajtótermék 93 milliót kapott. Azonban további érdekesség,
hogy a cikket szerző sajtómunkás másik munkahelye a Pesti Srácokat kiadó
cég is kapott 190 milliót. A kettő együtt már 283 millió, és mivel az
MVM mint tudjuk Paks gazdája, nem merész állítás hogy e két sajtótermék
Paks emlőin csüng. Ennyire elfogulatlan a cikk, amiben további
érdekességek lelhetők fel. Az egész cikk egy zagyva hangulatkeltő
tákolmány. A zöld lobbi rémtetteit egy 2012-ben tervezett projekten
keresztül akarja "leleplezni". Csakhogy a fő beruházó az Engie
leánykori nevén GDF-Suez, egy teljesen hagyományos energia multi
(gáz,szén). Ezen kívül résztulajdonosként áttételesen feltűnik egy másik
érdekes név, az Areva. Nos ők maguk a francia atomenergia ipar egy
személyben. Mit keres két ilyen energia mamut a szélenergia iparban, ha
az annyira életképtelen, sőt versenyképtelen az atommal, szénnel
szemben? Tehetné fel az újságíró a kérdést, de nem teszi, mert szakmai
igényességéből erre nem futja, és/vagy nem célja ennyire belemerülni a
témába. Vajh miért? Ahogy érdekes a cikkíró technikája is. A projektről írva elhangzanak adatok, persze forrás nélkül. " A francia állam a tengerre telepített szélparkokból átlagosan 225 eurós áron veszi át az áram megawattját..." Legfeljebb MWh-ját, de mit tudja ő... és innentől kezdve az angyalok szárnyáról megy a vita. Úgy általában veszi a francia állam, konkrétan nem ettől az erőműtől, de jól mutat egy elborzasztó adat ott mellette. " Az Engie-nek kétmilliárd eurót kell befektetnie, és ezért 25 esztendeig
évente 450 millió eurót kap, az egész üzlet alatt csak ezen több mint 11
milliárd eurót kaszálhat. És ezt az adófizetők fizetik meg." Forrás? Nuku. Ennyire
hülye lenne a francia állam? Vagy csak megint csúsztat a cikk írója?
Nos a tervezett szélfarm 496 MW teljesítményű lesz ha megépül. Ez max.
az ott termelt áram átvételi ára lehetne nem a dotáció, de annak sem
lenne kevés. De ezt lehet hogy sosem tudjuk meg, mivel ez egy 5 éves
terv, valahonnan vett számokkal megfűszerezve. Így utólag köszönöm
neked a cikket, mert az általad hozott anyagon lehetett bemutatni milyen
technikával dolgozik az atomlobbi idehaza. Erősen öngól gyanús hogy
pont egy ilyennel akartad demonstrálni a zöldlobbi veszélyeit. Az más
kérdés, hogy a céljukat valószínűleg elérik, mert a többség el sem
gondolkodik azon amit olvas, nem hogy utána nézzen. És ezért vagyok
én erősen szkeptikus bármivel amit állítanak. Ha Paks II olyan életképes
projekt, rohadtul nem lenne szükség ilyen nívótlan cikkeket rendelni a
támogatására.
Hát ez megint fergeteges érv. Felesleges belekezdeni, mert úgyis ki lehet cselezni. Az fel sem merül, hogy nem kellene kicselezni a saját érdekünket (a közpénz védelmét) szolgáló közbeszerzési szabályokat? Illetve ha a politika mégis megteszi és telibesz@rj@ azt, vajon mi lehet a szándék? Basszus indirekt beismered, hogy szerinted is a lopás a szándék! Mellesleg ha beismerjük hogy idehaza nekünk ez nem megy, küldjük el a francba az államigazgatásunk erre szakosodott mamelukjait, és bízzuk mondjuk egy skandináv, vagy új-zélandi csapatra azt, majd ők megoldják. Ha csak 10%-ot sikerül lefaragni ezzel a beruházás végszámlájából, az már bomba üzlet lenne. Tudom azt nem lehet mert nemzeti érdek, meg stratégiai beruházás, meg különben is...
A többség elutasítja Paks II.-t
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=210254